Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä viestiketju alkaa karkaamaan aiheen ulkopuolelle ja lähenee Autolöytöjä kotimaasta -ketjua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Totta turiset, mutta minkäs teet?
Takaisin ruotuun... Mitäs raati sanoo tästä ja hintapyynnöstä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/11887530
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hinta on (ehkä)vähän yläotsikossa, jenkkimalli ei lisää haluttavuutta. Tosin tarjota saa, mutta vero lienee 500-700€.
Ruosteettomuus on plussa, mustana (040) olisi upea.. tan colour sisus on haluttava asia. Tuo ulkomaali ei houkuttele.
Ja aina kun maalataan, niin hyvin tehty maksaa. Ja väriä ei ihan oikeasti kannata vaihtaa, ei se ole enään sama ja ei sitten millään.
Mutta alkuperäisyys helposti kärsii huonolla maalauksella/värjäyksellä.
Taisi olla täälläkin jo myynnissä.
Ruosteettomuus on plussa, mustana (040) olisi upea.. tan colour sisus on haluttava asia. Tuo ulkomaali ei houkuttele.
Ja aina kun maalataan, niin hyvin tehty maksaa. Ja väriä ei ihan oikeasti kannata vaihtaa, ei se ole enään sama ja ei sitten millään.
Mutta alkuperäisyys helposti kärsii huonolla maalauksella/värjäyksellä.
Taisi olla täälläkin jo myynnissä.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jos täällä on kaksi samansuuntaista ketjua, ne yhdistetään.
Henkilökohtaisesti en pidä jenkkimalleja millään tapaa haluttavina autoina. En kerta kaikkiaan pidä jenkkispekseistä, olkoon vaikka kuinka ruosteeton tahojaan. Sama juttu sekasikiöistä, jos ulkoiset pointit on muutettu mutta sisältä löytyy polvisuojaa ja mailimittaria. Tuosta moottoriversiosta taisi olla oikeusjuttujakin jenkeissä silloin, kun se oli melko uusi.
Oliko noissa myös faceliftissa nuo "matalat" etu- ja takahelmat?
Henkilökohtaisesti en pidä jenkkimalleja millään tapaa haluttavina autoina. En kerta kaikkiaan pidä jenkkispekseistä, olkoon vaikka kuinka ruosteeton tahojaan. Sama juttu sekasikiöistä, jos ulkoiset pointit on muutettu mutta sisältä löytyy polvisuojaa ja mailimittaria. Tuosta moottoriversiosta taisi olla oikeusjuttujakin jenkeissä silloin, kun se oli melko uusi.
Oliko noissa myös faceliftissa nuo "matalat" etu- ja takahelmat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Munst se jenkkimallin puskuri oli aina tuollainen "yggösarjalainen"
Ja, ei tätä topicia kannata yhdistää, täällä vain klassikkoja, siellä toisessa nuorempia...
Ja, ei tätä topicia kannata yhdistää, täällä vain klassikkoja, siellä toisessa nuorempia...
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Poistettu
Hiukan siivottu omia.
Hiukan siivottu omia.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä on asia mistä olen täysin yhtä mieltä Timon kanssa. Jenkki-mersu on kyllä omassakin arvokategoriassa siellä pohjan pahnoilla. Saahan niitä toki modattua vastaamaan eurospeksejä, mutta silti se on vähän niinkun neitsyytensä menettänytTimo L. kirjoitti: ↑Pe 29.01.2021 19:28Henkilökohtaisesti en pidä jenkkimalleja millään tapaa haluttavina autoina. En kerta kaikkiaan pidä jenkkispekseistä, olkoon vaikka kuinka ruosteeton tahojaan. Sama juttu sekasikiöistä, jos ulkoiset pointit on muutettu mutta sisältä löytyy polvisuojaa ja mailimittaria.
Katselin noita avo-124:ia muutama vuosi siten tosissani, ja niitä tuli jonkinverran tarjolle jenkkimallina. Myyjillä tuntui olevan täyttä hintaa vastaan perusteluna pienet mailit, ja monesti niissäkin siis puhuttiin vähän ajetuista kun mittarissa oli alle 200t mailia, mikä nyt kunminkin oli yli 300tkm Myös tuo korin ruosteettomuus tuotiin aina vahvasti esiin, mikä toki on ensisijaista, mutta korppuuntuneet sisustat ja palanut maali oli vaan pikkufiksiä.. todellisuudessahan noihin saa laittaa rahaa paljon enemmän kuin ”valmis” euromalli maksaa. Moni tuijottaa vaan sitä ostohintaa. Ja vaikka se olisikin hieno hyvin säilynyt jenkkimalli, niin siltikin se on jenkkimalli, joka ei omissa silmissä yllä mitenkään euromallin hintatasolle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toinen tykkää mustasta, toinen valkoisesta. Hyvä niin.
Joku ihmeen imu noissa jenkkiversioissa on, koska niitä laivataan jatkuvalla syötöllä Eurooppaan. Mobile ja Autoscout täynnä noita paluumuuttajia. Hintapyynnit näyttäisivät olevan samoissa kuin vanhat eurot.
Sitten ovat omana lukunaan Japanin tuonnit. Ne tunnistaa muutamista pikku yksityiskohdista, vaikka asiasta ei ilmoituksissa mainittaisikaan. Mm. vaihteiston Standard/Economy valintakytkin puuttuu usein, nopeusmittarissa eri asteikko, keskikonsolissa eriskummallinen sokealevy yhdessä kohtaa ym.
Japsit ovat usein suosineet velouria, mutta verhoilut ovat usein kauttaaltaan pilalle haalistuneita. Kumma kyllä, kojetaulut eivät ole säröillä. Liekö siellä kova aurinko, mutta silti kylmä ilma tms.?
Itselleni japsit ja jenkit ovat mielekkäitä, koska varustelultaan ne ovat aika valmiita keskeneräisiin euroihin verrattuna. Niissä on myös uskallettu valita autoihin värejä, eikä mitään "anteeksi että olen olemassa" tylsiä sävyjä ja harmaita tai mustia kangasverhoiluja. Pakolliset varusteet kuten automaattivaihteisto, (automaatti-)ilmastointi, tempomat, 4x saähkölasit ja kattoluukku löytyvät myös noista lähes aina. Jos jokin noista puuttuu, niin se on itselleni täydellinen turn-off. Samoin tylsät värit.
Niin, ja tämä koskee nyt siis mallisarjoja 116, 123, 126. Jenkkipuskurit ja lyhdyt ovat mielestäni myös ihan sexyt omalla tavallaan. (paitsi gen2. 126 ja 116 Ja hillityt valkosivurenkaat kruunaavat kokonaisuuden .
Kääntöpuoliakin löytyy: istuinlämmittimiä ei juuri koskaan. Eikä lämmitettyä tuulilasinpesulaitteistoa, eikä takaniskatukia. Omaan SD:hen retrofittasin istuinlämmitykset, takaniskatuet ja DBW 46 Webaston orkkistyylisesti.
Edit: Jos nyt olisin ostamassa, niin tuon hakisin pois:
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... d=71e71c49
Ihan öljysheikin kasari-kosla. Olisin jopa niin hullu, että vaihtaisin kaivonkannet teräsvanteisiin ja alkuperäisiin kapseleihin (rosterireunalla ja kromitähdellä) ja näihin valkosivurenkaat. Eikä puutu kuin valkoinen rätti ja kuminauha päähän, ja lopuksi valkotakkiset hakemaan hoitoon!
Joku ihmeen imu noissa jenkkiversioissa on, koska niitä laivataan jatkuvalla syötöllä Eurooppaan. Mobile ja Autoscout täynnä noita paluumuuttajia. Hintapyynnit näyttäisivät olevan samoissa kuin vanhat eurot.
Sitten ovat omana lukunaan Japanin tuonnit. Ne tunnistaa muutamista pikku yksityiskohdista, vaikka asiasta ei ilmoituksissa mainittaisikaan. Mm. vaihteiston Standard/Economy valintakytkin puuttuu usein, nopeusmittarissa eri asteikko, keskikonsolissa eriskummallinen sokealevy yhdessä kohtaa ym.
Japsit ovat usein suosineet velouria, mutta verhoilut ovat usein kauttaaltaan pilalle haalistuneita. Kumma kyllä, kojetaulut eivät ole säröillä. Liekö siellä kova aurinko, mutta silti kylmä ilma tms.?
Itselleni japsit ja jenkit ovat mielekkäitä, koska varustelultaan ne ovat aika valmiita keskeneräisiin euroihin verrattuna. Niissä on myös uskallettu valita autoihin värejä, eikä mitään "anteeksi että olen olemassa" tylsiä sävyjä ja harmaita tai mustia kangasverhoiluja. Pakolliset varusteet kuten automaattivaihteisto, (automaatti-)ilmastointi, tempomat, 4x saähkölasit ja kattoluukku löytyvät myös noista lähes aina. Jos jokin noista puuttuu, niin se on itselleni täydellinen turn-off. Samoin tylsät värit.
Niin, ja tämä koskee nyt siis mallisarjoja 116, 123, 126. Jenkkipuskurit ja lyhdyt ovat mielestäni myös ihan sexyt omalla tavallaan. (paitsi gen2. 126 ja 116 Ja hillityt valkosivurenkaat kruunaavat kokonaisuuden .
Kääntöpuoliakin löytyy: istuinlämmittimiä ei juuri koskaan. Eikä lämmitettyä tuulilasinpesulaitteistoa, eikä takaniskatukia. Omaan SD:hen retrofittasin istuinlämmitykset, takaniskatuet ja DBW 46 Webaston orkkistyylisesti.
Edit: Jos nyt olisin ostamassa, niin tuon hakisin pois:
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... d=71e71c49
Ihan öljysheikin kasari-kosla. Olisin jopa niin hullu, että vaihtaisin kaivonkannet teräsvanteisiin ja alkuperäisiin kapseleihin (rosterireunalla ja kromitähdellä) ja näihin valkosivurenkaat. Eikä puutu kuin valkoinen rätti ja kuminauha päähän, ja lopuksi valkotakkiset hakemaan hoitoon!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Se on kyllä totta, että varustelultaan nuo jenkkimallit on ihan eri planeetalta kun suurin osa euromalleista. Sen vuoksi hyvinvarusteltu aito euromalli kolahtaa mulle parhaiten, vaikka niitä onkin heikosti tarjolla.
Jotkut jenkkimallit on omaankin silmään euroa hienompia, kuten W108. 126 on siinä kintaalla, vaikea sanoa onko se liian Ford Sierra noilla pitkillä huulilla. 123 jenkkipuskurit on ihan kaameat, niinkuin w201/w124:n etuvalotkin, yh.
Tuo valkosivu asia on sellainen mikä kans nostaa karvat pystyyn. Itsehän rakastan valkosivuja, siis miljonäärivalkosivuja, millaiset itselläkin on -59 Cadillacissa ja -59 Mercuryssa. Mersuissa ne toimii W108/111 koppaan saakka, ja miksei toimisi, kun silloin niitä on oikeasti noihin laitettu. Sen sijaan valkoraidat w123/w126 (ja jopa 124:ssa olen nähnyt) vetää kyllä kokikset nenään ja vatsahapot rinnuksille. Siis hyi saatana.
Jotkut jenkkimallit on omaankin silmään euroa hienompia, kuten W108. 126 on siinä kintaalla, vaikea sanoa onko se liian Ford Sierra noilla pitkillä huulilla. 123 jenkkipuskurit on ihan kaameat, niinkuin w201/w124:n etuvalotkin, yh.
Tuo valkosivu asia on sellainen mikä kans nostaa karvat pystyyn. Itsehän rakastan valkosivuja, siis miljonäärivalkosivuja, millaiset itselläkin on -59 Cadillacissa ja -59 Mercuryssa. Mersuissa ne toimii W108/111 koppaan saakka, ja miksei toimisi, kun silloin niitä on oikeasti noihin laitettu. Sen sijaan valkoraidat w123/w126 (ja jopa 124:ssa olen nähnyt) vetää kyllä kokikset nenään ja vatsahapot rinnuksille. Siis hyi saatana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hienot oli 240D USA valot ja puskurit, harmi kun joutui autosta luopumaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
123 korissa ja vanhemmissa ruosteettomuus on kyllä se kriteeri joka ajaa kaiken edelle, siksi noi jenkkimallit kiinnostaa. Lisäksi ne on sielä olleet aika halpoja mutta rahti tietysti maksaa. Ja samalta tehtaalta ne on sinne lähteneet.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tästähän saisi ihan oman viestiketjunsa otsikolla "Viikon oksennus". Voisi kilpailla sillä, mikä pistää eniten oksettamaan ja kirvoittaa parhaat kirosanat.
Itse puhallan parhaat poskipaskat kun näen madalluksia, spoilereita, tummennettuja takavaloja, kuppi-istumia, hunajakennovanteita, karvanoppia ja kaikkea sitä sontaa.
Noissa valkosivuasioissa on hiuksen hienot vivahde-erot. 201/124 ei käy laatuun, ei sitten mitenkään. Niissä ei vaan ole glamouria. 126 käy, mutta vain jenkkispeksattuihin autoihin (joissa myös on alun perin se ylimääräinen koristeraita kyljissä), ja silloinkn mieluiten vain barokkivanteiden kanssa, ei kaivonkansien. Ja vain siis sellaiset ohuet valkoraidat. Ja luonnollisesti auton ulkovärikin vaikuttaa asiaan.
Jenkkivalot 123:ssa on oikeasti aika hienot. Ja 126 gen1., mutta ei missään nimessä enää gen2. Sama juttu 201:n kanssa, gen 1. menettelee. 124:ssa taas ei mitkään jenkkivalot ole hyvät. On tämä tarkkaa puuhaa.
Itse puhallan parhaat poskipaskat kun näen madalluksia, spoilereita, tummennettuja takavaloja, kuppi-istumia, hunajakennovanteita, karvanoppia ja kaikkea sitä sontaa.
Noissa valkosivuasioissa on hiuksen hienot vivahde-erot. 201/124 ei käy laatuun, ei sitten mitenkään. Niissä ei vaan ole glamouria. 126 käy, mutta vain jenkkispeksattuihin autoihin (joissa myös on alun perin se ylimääräinen koristeraita kyljissä), ja silloinkn mieluiten vain barokkivanteiden kanssa, ei kaivonkansien. Ja vain siis sellaiset ohuet valkoraidat. Ja luonnollisesti auton ulkovärikin vaikuttaa asiaan.
Jenkkivalot 123:ssa on oikeasti aika hienot. Ja 126 gen1., mutta ei missään nimessä enää gen2. Sama juttu 201:n kanssa, gen 1. menettelee. 124:ssa taas ei mitkään jenkkivalot ole hyvät. On tämä tarkkaa puuhaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Onko niissä tosiaan ollut raita uutena dealeriltä lähtiessään?
Tollasia oksennusketjuja meillä on tuttujen kesken watsapissa jo sieltä löytyy kebab-tuningin helmet.
Sellanen pahiten pilattu-ketju olis kyllä asiaa. Finlandia-luukut, karmeimmat tarvikevanteet, karseimmat penkinpäälliset ja upeimmat hifi-asennukset
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mä sit varmaan saan Evo X:ltä kuonoon seuraavassa tapaamisessa kun kerron, että itse pidän jostakin sairaalloisesta syystä jenkki W123 aivan hitosti. Ja juurikin noiden "laitureiden" vuoksi, kuten tämän linkin esimerkissä:EVO X kirjoitti: ↑La 30.01.2021 13:51 Se on kyllä totta, että varustelultaan nuo jenkkimallit on ihan eri planeetalta kun suurin osa euromalleista. Sen vuoksi hyvinvarusteltu aito euromalli kolahtaa mulle parhaiten, vaikka niitä onkin heikosti tarjolla.
Jotkut jenkkimallit on omaankin silmään euroa hienompia, kuten W108. 126 on siinä kintaalla, vaikea sanoa onko se liian Ford Sierra noilla pitkillä huulilla. 123 jenkkipuskurit on ihan kaameat, niinkuin w201/w124:n etuvalotkin, yh.
Tuo valkosivu asia on sellainen mikä kans nostaa karvat pystyyn. Itsehän rakastan valkosivuja, siis miljonäärivalkosivuja, millaiset itselläkin on -59 Cadillacissa ja -59 Mercuryssa. Mersuissa ne toimii W108/111 koppaan saakka, ja miksei toimisi, kun silloin niitä on oikeasti noihin laitettu. Sen sijaan valkoraidat w123/w126 (ja jopa 124:ssa olen nähnyt) vetää kyllä kokikset nenään ja vatsahapot rinnuksille. Siis hyi saatana.
https://bringatrailer.com/listing/1985- ... nz-300d-5/
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
täytyy kyllä antaa kiitokset käyttäjille tästä topikista, on erittäin hyvää kontenttia suuntaan jos toiseenkin. Ja siis hyvällä tarkoitan !
Täytyy itsekkin kommentoida tuota jenkki spec hommaa (124,201,126), ei kans itselle toimi mitenkään, suoraan sanottuna on totaalisen oksua ne paksut sisä- ja ulkotörmäys suojat, siihen vielä mb tex sisusta niin voi jestas että tulee oksennus.
Lisäksi en myöskään pidä minkään sorttisessa arvossa prefassu 124/201/126 , johtuen ulkonäöllisistä ominaisuuksista (sisäiset ja ulkoiset) .
Täytyy itsekkin kommentoida tuota jenkki spec hommaa (124,201,126), ei kans itselle toimi mitenkään, suoraan sanottuna on totaalisen oksua ne paksut sisä- ja ulkotörmäys suojat, siihen vielä mb tex sisusta niin voi jestas että tulee oksennus.
Lisäksi en myöskään pidä minkään sorttisessa arvossa prefassu 124/201/126 , johtuen ulkonäöllisistä ominaisuuksista (sisäiset ja ulkoiset) .
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mulla taas on pienenä perversiona, euromallin W116 jenkkipuskureilla..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuossa aiemmin ketjua puhuttiin lisävarusteiden kuten paremman sisustan hinnoista. No pääsin nyt käymään tallillani, ja otin sitten kuvan Vehon hinnastosta vuodelta 1988.
Pahoittelen Mercantile-mapin reikiä, hinnasto lienee sukulaiseltani, jolla arkisto oli täsmällisessä kunnossa. Ja kaikki noissa klassikkomapeissa.
Yhtään esitettä en muista löytäneeni hänen kätköistään, joka ei sinänsä näin vuosien jälkeen tunnu enää edes oudolta. Heti sotien jälkeen hänellä valikoitu merkki ja mallisarja, mutta polttoaineena piti kerran kokeilla kuorma-autojen tavaraa. Ei kuulemma sopinut henkilöautoon. Paitsi myyntimiehille, jotka ajaa firman piikkiin. Ja että se närästi häntä kun 240D-3,0 piti nimetä 300D joka on isompi numero kuin 280SE! Sen aikaa kun minä muistan, oli moottorikin vakio, suora-kuutonen. Riittää hyvin kun moottoritietäkään ei ollut alle 2 tunnin ajomatkan säteellä. Eli mihin tarvii esitteitä, kun 4-5 vuoden välein vaihtaa saman merkkiseen ja malliseen autokaupassa, jonka kanssa on luottosuhde firman kaluston takia?
Pahoittelen Mercantile-mapin reikiä, hinnasto lienee sukulaiseltani, jolla arkisto oli täsmällisessä kunnossa. Ja kaikki noissa klassikkomapeissa.
Yhtään esitettä en muista löytäneeni hänen kätköistään, joka ei sinänsä näin vuosien jälkeen tunnu enää edes oudolta. Heti sotien jälkeen hänellä valikoitu merkki ja mallisarja, mutta polttoaineena piti kerran kokeilla kuorma-autojen tavaraa. Ei kuulemma sopinut henkilöautoon. Paitsi myyntimiehille, jotka ajaa firman piikkiin. Ja että se närästi häntä kun 240D-3,0 piti nimetä 300D joka on isompi numero kuin 280SE! Sen aikaa kun minä muistan, oli moottorikin vakio, suora-kuutonen. Riittää hyvin kun moottoritietäkään ei ollut alle 2 tunnin ajomatkan säteellä. Eli mihin tarvii esitteitä, kun 4-5 vuoden välein vaihtaa saman merkkiseen ja malliseen autokaupassa, jonka kanssa on luottosuhde firman kaluston takia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nuo teräksiset puskimet onkin hienot, mutta w126 muoviset ei.Vesa T kirjoitti: ↑La 30.01.2021 20:16Mä sit varmaan saan Evo X:ltä kuonoon seuraavassa tapaamisessa kun kerron, että itse pidän jostakin sairaalloisesta syystä jenkki W123 aivan hitosti. Ja juurikin noiden "laitureiden" vuoksi, kuten tämän linkin esimerkissä:EVO X kirjoitti: ↑La 30.01.2021 13:51 Se on kyllä totta, että varustelultaan nuo jenkkimallit on ihan eri planeetalta kun suurin osa euromalleista. Sen vuoksi hyvinvarusteltu aito euromalli kolahtaa mulle parhaiten, vaikka niitä onkin heikosti tarjolla.
Jotkut jenkkimallit on omaankin silmään euroa hienompia, kuten W108. 126 on siinä kintaalla, vaikea sanoa onko se liian Ford Sierra noilla pitkillä huulilla. 123 jenkkipuskurit on ihan kaameat, niinkuin w201/w124:n etuvalotkin, yh.
Tuo valkosivu asia on sellainen mikä kans nostaa karvat pystyyn. Itsehän rakastan valkosivuja, siis miljonäärivalkosivuja, millaiset itselläkin on -59 Cadillacissa ja -59 Mercuryssa. Mersuissa ne toimii W108/111 koppaan saakka, ja miksei toimisi, kun silloin niitä on oikeasti noihin laitettu. Sen sijaan valkoraidat w123/w126 (ja jopa 124:ssa olen nähnyt) vetää kyllä kokikset nenään ja vatsahapot rinnuksille. Siis hyi saatana.
https://bringatrailer.com/listing/1985- ... nz-300d-5/
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Turvapuskurikauden jenkkimallit tökkii mullekin. Muotoilu pilattu, moottorit kuristettu nuhaisiksi ja sitten vielä pelkästään englanninkieliset "unleaded fuel only" jne. tarrat vie saksalaisautosta fiiliksen. Kaivonkansivanteetkin vissiin kromattiin jossain vaiheessa kun ei sitä kromin kiiltoa ollut muuten tarpeeksi. Kiitokset menee sinne varustelupuolelle ja sisustan väreihin, mitkä oli muutakin kuin mustaa. Sittemmin asiat korjaantui kun moottoriteknologia meni eteenpäin, sealed-beameista luovuttiin ja törröpuskureita ei enää tarvita.
Mobilessa osui silmään SEC mistä on nahkaverhoiltu kojelauta sekä kaikki muutkin muovipaneelit. Noita näkee silloin tällöin, mutta sanoisin että tässä verhoilu on parhaimmasta päästä. Voi vaan kuvitella mitä tuollaisen teettäminen maksaisi.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6ecd966a78
Mobilessa osui silmään SEC mistä on nahkaverhoiltu kojelauta sekä kaikki muutkin muovipaneelit. Noita näkee silloin tällöin, mutta sanoisin että tässä verhoilu on parhaimmasta päästä. Voi vaan kuvitella mitä tuollaisen teettäminen maksaisi.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6ecd966a78
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mikähän palapeli tuo on? Kojetaulussa zebranoa vaikka ovissa pähkinää kuten pitäisi olla. Lisäksi ainakin kuvissa ovipahvien Tex paistaa erisävyisenä kuin uusittu/lisätty nahka. Ja kieltämättä kyllä ykkössarjalainen on elegantimpi harmailla helmoilla. Tämän luokan autoissa tuo "parantelu" ei oikein enää myy eikä koskaan nosta arvoa - jos siitä ei ole dokumentointia, että kyseessä on aito GFG tai SGS tms.Häksä kirjoitti: ↑Su 31.01.2021 18:40
Mobilessa osui silmään SEC mistä on nahkaverhoiltu kojelauta sekä kaikki muutkin muovipaneelit. Noita näkee silloin tällöin, mutta sanoisin että tässä verhoilu on parhaimmasta päästä. Voi vaan kuvitella mitä tuollaisen teettäminen maksaisi.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6ecd966a78
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toi secci on ihan karsea sätös ja paise koko auto. Mikä lie maatumaan jäänyt hylkiö, joka ählämien toimesta tuunailtu myynti-/kusetuskuntoon. Sen näkee ihan kaikesta, kun tarkemmin katsoo.
Ulkopuoli on ainakin kuvissa kohtalaisen onnistunut, mutta olisivat nyt edes malttaneet laittaa puolikiiltävän lakan muoviosiin. Ja maavara on noille Lorinsereille liian iso.
Ählämit ja muut ent. Itäblokin satulasepät ovat velmuja tehtailemaan noita verhoiluja. Ilmeisesti samat sällit päällystää niitä vanhoja ratteja päin honkia, joita sitten ebay on pullollaan. Eli todellisuudessa tuohon ei ole paljoakaan investoitu.
Ja sitten kun mukamas äveriäs sisustus on tehty, niin ilmoitetaan kuitenkin, että auto vaatii vielä kaikenlaisia töitä. Ei sitten tuunaajien tietotaito riittänyt hoitaa ihan perusasiat ensin kuntoon. Hintaa on kyllä jaksettu laittaa.
Olisivat nyt sen verran viitsineet satsata, kun kerran on valtava työmäärä hukattu, että nahka olisi ollut edes oikean väristä. Tuo on liian vaaleaa, ja hyppää silmille aika räikeästi.
Detskuista päätellen vaihtoehto olisi ollut myydä koko paise muutamalla tonnilla varaosiksi. Eli ymmärrän yrityksen, ja kyllä joku ennen pitkää menee halpaan. Jostakin syystä ei ole iljetty laittaa kuvaa moottoritilasta…
Ulkopuoli on ainakin kuvissa kohtalaisen onnistunut, mutta olisivat nyt edes malttaneet laittaa puolikiiltävän lakan muoviosiin. Ja maavara on noille Lorinsereille liian iso.
Ählämit ja muut ent. Itäblokin satulasepät ovat velmuja tehtailemaan noita verhoiluja. Ilmeisesti samat sällit päällystää niitä vanhoja ratteja päin honkia, joita sitten ebay on pullollaan. Eli todellisuudessa tuohon ei ole paljoakaan investoitu.
Ja sitten kun mukamas äveriäs sisustus on tehty, niin ilmoitetaan kuitenkin, että auto vaatii vielä kaikenlaisia töitä. Ei sitten tuunaajien tietotaito riittänyt hoitaa ihan perusasiat ensin kuntoon. Hintaa on kyllä jaksettu laittaa.
Olisivat nyt sen verran viitsineet satsata, kun kerran on valtava työmäärä hukattu, että nahka olisi ollut edes oikean väristä. Tuo on liian vaaleaa, ja hyppää silmille aika räikeästi.
Detskuista päätellen vaihtoehto olisi ollut myydä koko paise muutamalla tonnilla varaosiksi. Eli ymmärrän yrityksen, ja kyllä joku ennen pitkää menee halpaan. Jostakin syystä ei ole iljetty laittaa kuvaa moottoritilasta…
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nyt on sitten tämäkin nähty:
https://fin.auto24.ee/used/3437384
SEL, jossa harvinainen tehdasoptio: Coupé-sisustus. Takapenkit säätyvät sähköllä, mutta ikkunoita joutuu veivaamaan!
https://fin.auto24.ee/used/3437384
SEL, jossa harvinainen tehdasoptio: Coupé-sisustus. Takapenkit säätyvät sähköllä, mutta ikkunoita joutuu veivaamaan!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tässä toinen, astetta "hienostuneempi" kyhäelmä-SEC:
https://rmsothebys.com/en/auctions/0221 ... ec/1038221
Ja tietenkin kun myyjänä on tuollainen arvovaltainen organisaatio, niin auton ympärille on kehitetty tarunhohtoinen huuhaa-stoori buustaamaan huutoja.
https://rmsothebys.com/en/auctions/0221 ... ec/1038221
Ja tietenkin kun myyjänä on tuollainen arvovaltainen organisaatio, niin auton ympärille on kehitetty tarunhohtoinen huuhaa-stoori buustaamaan huutoja.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itse pidän pelkkiä etusähkölaseja jopa huonompana juttuna kuin 4xveivejä. Että ei ole ihan riittänyt rahat kaikkeen. Vähän sama kuin 290 Turbodiesel, melkein 300 .Toisaalta tämä variaatioiden moninaisuus tekee nämä ennen vuosituhannen vaihdetta valmistetut vehkeet mielestäni mielenkiintoisimmiksi harrastettaviksi.Karel kirjoitti: ↑Su 31.01.2021 20:36 Nyt on sitten tämäkin nähty:
https://fin.auto24.ee/used/3437384
SEL, jossa harvinainen tehdasoptio: Coupé-sisustus. Takapenkit säätyvät sähköllä, mutta ikkunoita joutuu veivaamaan!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hyi H##vettiKarel kirjoitti: ↑Su 31.01.2021 21:16 Tässä toinen, astetta "hienostuneempi" kyhäelmä-SEC:
https://rmsothebys.com/en/auctions/0221 ... ec/1038221
Ja tietenkin kun myyjänä on tuollainen arvovaltainen organisaatio, niin auton ympärille on kehitetty tarunhohtoinen huuhaa-stoori buustaamaan huutoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Haha, Karelilta hyviä kommentteja
Jänniä varusteyhdistelmiä tuossa Kanarian SECissä, esim. "trooppinen akku" ja sitten ennenmminkin pohjolaan sopivat lukkoperä, penkinlämmittimet ja ajovalon pesurit.
Eihän tuossa muuta korisarjaa ole kuin helmat ja takapuskuri 2. sarjan autosta, miksi lie. Mitähän tuolle vaihdekulissille on tapahtunut, se on jotenkin pois sijoiltaan. Yksi mitä näkee hyvin monessa 126:ssa on se, että ilmastoinnin napit on uponneet sisäänpäin puupaneeliin, mikä kertoo huolimattomasta asennuksesta.
Sinänsä tuollaiset 80-luvun virityspajojen tuotokset on kaikessa erikoisuudessaan hienoja. Normimalleja on kuitenkin pilvin pimein, joten nämä on ihan piristäviä poikkeuksia. Arvon määritys ja alkuperäisyyden todistaminen voi olla hankalaa. Pre-merger AMG kaikilla papereilla olisi varmaan se arvostetuin tapaus. Näistä muista (SGS, Lorinser, Gemballa, Carat by Duchatelet ym.) on vaikea sanoa, ehkä Timolla on näkemystä asiaan.
1000sel.com -sivustolla on noista hyvää tietoa.
Jänniä varusteyhdistelmiä tuossa Kanarian SECissä, esim. "trooppinen akku" ja sitten ennenmminkin pohjolaan sopivat lukkoperä, penkinlämmittimet ja ajovalon pesurit.
Eihän tuossa muuta korisarjaa ole kuin helmat ja takapuskuri 2. sarjan autosta, miksi lie. Mitähän tuolle vaihdekulissille on tapahtunut, se on jotenkin pois sijoiltaan. Yksi mitä näkee hyvin monessa 126:ssa on se, että ilmastoinnin napit on uponneet sisäänpäin puupaneeliin, mikä kertoo huolimattomasta asennuksesta.
Sinänsä tuollaiset 80-luvun virityspajojen tuotokset on kaikessa erikoisuudessaan hienoja. Normimalleja on kuitenkin pilvin pimein, joten nämä on ihan piristäviä poikkeuksia. Arvon määritys ja alkuperäisyyden todistaminen voi olla hankalaa. Pre-merger AMG kaikilla papereilla olisi varmaan se arvostetuin tapaus. Näistä muista (SGS, Lorinser, Gemballa, Carat by Duchatelet ym.) on vaikea sanoa, ehkä Timolla on näkemystä asiaan.
1000sel.com -sivustolla on noista hyvää tietoa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ainakin jenkki Hagertylla on arvonmääritys työkalu, onko kukaan kokeillut millaisia tuloksia sillä saa vs Suomen tai vaikka keski-euroopan hintataso?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Aika samoissa ne menee kuin Saksalainen Classic Data/Preiseguide. Kaikkia malleja tosin ei Hagertystä löydy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Keski-Euroopan hintataso on monesti huomattavasti alhaisempi jenkkimuskeleissa kuin Hagertyn/USA:n markkinoiden. Toimiessani CD-tarkastajana on pariin otteeseen täytynyt korjata Saksan päähän että älkääs nyt viitsikö . Hagertyn arvoja Mersuista en osaa sanoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
CD:n USA arvot on kautta linjan ihan päin honkia. Esim. -59 Caddyn osalta ollaan todella, siis todella kaukana 1-kuntoluokan auton hinnoissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)