Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

...olenkohan minä vain ihan pihalla, kun tuntuu hiukan kalliilta. Vai onko täällä monia, jotka olisivat valmiita maksamaan melkein neljä tonnia tästä:
W124 200D?
Kun päältä on tuossa kunnossa ni tuskimpa se altakaan positiivisuudella yllättäisi? Pintapelleissä tosiaan luhmuja ja selvää kuppaa. Takalasien tummennus myös mielestäni ei ole etu eikä välttämättä hyvä merkki muutenkaan? Noinkohan on huolloista pidetty kiinni?

Taksit voisi olla jopa säännöllisesti huollettuja?

Mutta joo. Samoilla linjoilla. Hinnoittelu pielessä ja voihan se olla ettei tuota ole tarkoituskaan myydä? Meinaan kylläkait autokauppiaat tietää miten hinnoitella auton kunto jne huomioiden niin että se oikeasti herättää kiinnostusta?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

myyjäliike kirjoitti:NÄYTTÄVÄ VÄRI!
Nyt ei löydy sopivaa hymiötä.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No onhan se näyttävän värinen. Näyttää ihan saksalaiselta taksilta. :P
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

https://www.lastvin.com/vin/NmJWG2pmR7lAxnkB7

Voe h***tti joku tilannut Hellelfenbein:in(623U) uutena Suomeen :D
Ja aika myöhäisiä ykkössarjalaisia..

Jollain isännällä hyvä kyyti kotiin Reeperbahnilta voinut luoda pohjan tilauspäätökselle :clap:
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RH »

Oikein varsinainen vessa :clap:
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Mitäpä mieltä arvon raati on muuten dokumenttien osuudesta museoauton arvoon? Kuinka isona miinuksena pidätte arvoa ajatellen?

Pisti silmään melko vähän ajettu W124, mutta hieman särähti korvaan myynti-ilmoituksen kohta "auton kaikki dokumentit on hävinnyt". Jossain määrin asia on vähän itseään vastaan, jos autosta muuten on pidetty kovinkin hyvää huolta, mutta joka ikinen dokumentti ollaan onnistuttu hävittämään.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/12123283
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ei se kyllä etu ole et paperit on kateissa. Mutta oikein kun lähtee kaivelemaan niin saattaisi jotain löytyäkin?

Jos olis Kokkolaan asiaa ni kävisin kattomassa tuota kulkinetta. Ei ostoaikeissa vaan uteliaisuuttani. Jotain touhuja ilmeisesti on tehty keskikonsolin kanssa koskapa näyttäisi sille ettei apparinpuolen kardaanitunnelia vasten oleva paneli ole kunnolla paikoillaan? Tai sit kuva vaan näyttää sille? Eihän siinä mitään vaikka olisikin mutta mietin vaan et mikä aihe voisi olla sellainen että noin vähäajetussa sillä osastolla voisi olla kaivannu korjausta?

Tummennetut ikkunat on mielestäni selvä miinus ja nekö sit saa olla museostatuksen autossa? Mistä mieleen että mikä funktio bensa-auton rekaamisessa museoajoneuvoksi ylipäätään on varsinkin jos sillä meinaa ajella käyttöauton tavoin? Pidempi katsastusväli mielestäni ei ole järkevä peruste mutta onko muita?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ihan siistin näköinen auto näin kuvissa. Mutta kyllä siitä viat löytyy jos Jari Ke sen käy kollaamassa ;)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Jaiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: La 01.12.2018 22:33

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jaiko »

Siistiltähän tuo näyttää. Eiköhän museoinnilla yritetä perustella hintapyyntöä.
Jotakin keskikonsolin seutuvilla on "sepitetty", mutta mitä ja miksi? Kojelaudan ja hanskalokeron kannen välissä lista ei oikein istu kunnolla, mitä tehty?
Sivuvilkut väärinpäin ja mielestäni nuo vilkkujen mielivaltaiseen sijaintiin asentajat tulisi saattaa edesvastuuseen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä mieleen että mikä funktio bensa-auton rekaamisessa museoajoneuvoksi ylipäätään on varsinkin jos sillä meinaa ajella käyttöauton tavoin? Pidempi katsastusväli mielestäni ei ole järkevä peruste mutta onko muita?
Jos kelpaa museotarkastukseen ilman korjauksia, niin kannattaahan se; rahanmeno kuittaantuu noilla katsastusmaksuilla, veroa ei ole ja ajoneuvon arvo nousee.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eikös tuokin w124 ollut hetki sitten huutokaupassa. En muista, mihin huutohinta jäi...mutta kovaa bisnestä' tuo Enlund tekee noilla.

https://huutokaupat.com/2729261/mercede ... kisterissa

Tämä ei jotenkin vakuutta myyntipuheista huolimatta. Ensinnäkin, autoa kauppaa joku ulkomaalaustaustainen (mikä ei sinällään ole paha, mutta tiedetäänhän miten ulkomaalaiset suhtautuu autoihin - auto on priima vaikka vaatii tekemistä)

Katsokaa tuota kuskin penkkiä, jos kerran ei kuluissa ole säästelty, niin miksi tuo penkki on tuommoiseksi korjattu? Sitten vielä km-määrä. En luota.
Yritin ottaa tähän henkilöön yhteyttä ja kysyä, kuka auton on korjannut, mutta en saanut vastausta. Oulussa kun nääs itsekin asun niin kiinnostaisi tietää.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

RJW kirjoitti: Ke 12.05.2021 20:37 Mitäpä mieltä arvon raati on muuten dokumenttien osuudesta museoauton arvoon? Kuinka isona miinuksena pidätte arvoa ajatellen?

Pisti silmään melko vähän ajettu W124, mutta hieman särähti korvaan myynti-ilmoituksen kohta "auton kaikki dokumentit on hävinnyt". Jossain määrin asia on vähän itseään vastaan, jos autosta muuten on pidetty kovinkin hyvää huolta, mutta joka ikinen dokumentti ollaan onnistuttu hävittämään.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/12123283


ilmoituksessa lukee että ostettu tullihuutokaupasta. jos oikein ymmärrän niin silloinhan auto lienee tullin toimesta takavarikoitu ? jos näin on niin saattaahan siinä hässäkässä dokumentit kadota.... :think:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: To 13.05.2021 07:57
Mistä mieleen että mikä funktio bensa-auton rekaamisessa museoajoneuvoksi ylipäätään on varsinkin jos sillä meinaa ajella käyttöauton tavoin? Pidempi katsastusväli mielestäni ei ole järkevä peruste mutta onko muita?
Jos kelpaa museotarkastukseen ilman korjauksia, niin kannattaahan se; rahanmeno kuittaantuu noilla katsastusmaksuilla, veroa ei ole ja ajoneuvon arvo nousee.
Eihän kukaan kai rekkaa museoautoksi jos meinaa ajella käyttöauton tavoin? Sehän on väärin ja laitonta :lol: .

Itsellä loppukesästä toivottavasti kolme museoautoa, niillä korvataan yhden käyttöauton seisontaan laittoa ja vielä kahden hengen perhe ajaa työmatkoja polkupyörällä 6 km suuntaansa niin paljon kuin pystyy. Yksi käyttöauton on kesällä ajossa.

Meillä ainakin on hyötyä että vähällä käytöllä olevat autot on museorekisterissä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai se laitonta ole, mutta en toisaalta tunne ketään joka pitäisi museoajoneuvoa käyttöautona ympärivuotisella vakuutuksella.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: To 13.05.2021 14:27 Ei kai se laitonta ole, mutta en toisaalta tunne ketään joka pitäisi museoajoneuvoa käyttöautona ympärivuotisella vakuutuksella.
Kyllä. Minun kommentti oli tarkoitettu tukemaan sinun kommenttia, Jari Ke:n kommenttia vastaan. En tabletilla jaksanut leikellä lainauksia.

SAHKin jäsenten kommentteja kuullut ja museoautolla käyttöajot ajamalla rinnastetaan veronkierroksi. Ennen piti kirjoittaa vakuutusyhtiössä paperiin alle että sitoudun käyttämään autoa enintään 30 vuorokauden ajan kalenterivuodessa. Jos se ylittyi niin kait ajaminen voitaisi lukea laittomaksi?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

karra kirjoitti: To 13.05.2021 21:26
dealer kirjoitti: To 13.05.2021 14:27 Ei kai se laitonta ole, mutta en toisaalta tunne ketään joka pitäisi museoajoneuvoa käyttöautona ympärivuotisella vakuutuksella.
Kyllä. Minun kommentti oli tarkoitettu tukemaan sinun kommenttia, Jari Ke:n kommenttia vastaan. En tabletilla jaksanut leikellä lainauksia.

SAHKin jäsenten kommentteja kuullut ja museoautolla käyttöajot ajamalla rinnastetaan veronkierroksi. Ennen piti kirjoittaa vakuutusyhtiössä paperiin alle että sitoudun käyttämään autoa enintään 30 vuorokauden ajan kalenterivuodessa. Jos se ylittyi niin kait ajaminen voitaisi lukea laittomaksi?
Noh tuota, Tässä kysymyksessäni lähestymistapani aiheeseen ehkä johti harhaan eikä sen tarkoitus todellakaan ollu aiheuttaa närkästystä ihan kelleen. Luin kysymykseni monta kertaa uudelleen enkä oikein vieläkään keksi miksi se kuitenkin niin ilmeisesti teki? Pahoittelut kuitenkin!

Kysymyksen perusajatuksena oli vain ja ainoastaan se että kun museostatuksen autoja tuntuu yhä enemmän ja enemmän olevan kaupan "sillä tyylillä" et niitä käytettäisiin käyttöauton tavoin? Sitä ei välttämättä ihan suoraan kerrota mutta ainakin mulle on tullu hiukan sellainen fiilis varsinkin joissain ilmoituksissa. No siitä se kysymys että jos joku noin tekeekin että ajaa käyttöauton tavoin kun kerta vakuutus voimassa on niin kuinka paljon se säästö bensa-autossa oikeasti on? Kun mulla on hiukan sellainen käsitys että hyöty on kuitenkin muitten kulujen jälkeen niin pieni ettei tuolla museoautolla ympärivuotisessa ajossa ole mitään taloudellista funktiota verrattuna "normistatuksen" autoon? Ei siis pienintäkään järkeä fuskata?

Se on sitte enempi subjektiivinen näkemys että paljonka on merkittävän paljon kenenkin mielestä.

Mä olen jo pitkään tehny nuitten dieseleitten kanssa niin että laitan auton seisontaan eli pois liikennekäytöstä jos sille ei ole tarvetta. Sehän kustantaa sen noin 5€. Käyttöönotto ei maksa mitään.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Komppaan Jaria tässä - minulle on myös tullut vahvasti mieleen joidenkin ilmoitusten perusteella, että niillä ajellaa pitkin vuotta käyttöajoa. Esim. myyntipuheessa lause "Museorekisterissä, halpaa ajoa. Vakuutusmaksu vain 35€ vuodessa."

Kyllähän mielestäni tommoisella kommentilla myyjä yrittää myydä autoaan nimenomaan "halpojen kilometrien" perässä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Sori jos seikkaillaan aiheesta ulkona, mutta tuoreena museoajoneuvoharrastajana ei malta olla hiljaa. Tässä reilun kuukauden museoidun pelin omistaneena olen vielä vähän pihalla käytännöistä, mutta suhtaudun museoajoneuvoon sellaisella ajatusmallilla, että niillä ajetaan vain harvoina ja valittuina päivinä. Muina päivinä ajellaan sitten käyttiksillä.

Omalla kohdallani tuota ajattelutapaa on helppo ylläpitää, koska oma ajokkini on säilössä toisessa maakunnassa noin 150 km päässä. Ei tule kovin helposti houkutusta lähteä kruisailemaan matalalla kynnyksellä käyttiksen tyyliin :D. Olen jopa tällä hetkellä pyöritellyt päässäni jonkinlaisen omaehtoisen ajopäiväkirjan tekemistä. Vihkoon vain päivämäärät jolloin autolla on ajettu ja paljonko päivän päätteeksi jäi mittariin. En tiedä onko tällaisella seurannalla kenellekään mitään lisäarvoa. Sitä kuitenkin vähän ihmettelen, että jos ainoa taho joka museoajoneuvon kilometrejä seuraa on katsastusinssi, niin nykyisellä 4v katsastusvälillä saatetaan saada aikaan melkoisia OHO-huudahduksia. Lisäksi jos autolla ehtii olla yhden katsastusvälin aikana useampi omistaja, niin kenen päätä siinä asetellaan pölkylle jos museovakuutuksella olleelle autolle on ehtinyt kertyä neljässä vuodessa 100tkm mittariin.

Monet myyjät Nettiautossa tykkäävät mainostaa halpaa ajoa 35 euron vakuutuksella. Sitähän nämä eivät muista koskaan kertoa, että sillä 35 eurolla saat käytännössä 1/12-osan normaalista vakuutuksesta, kun sillä autolla ajetaan se max 30 päivää.

Aivan varmasti monella tulee houkutus käyttää museopeliä käyttöautona. Tässä kun itse olen kehuskellut Esson baareissa uudella harrastuksellani, niin ei ole yksi eikä kaksi kaveria, jotka ovat alkaneet heti pohtimaan ääneen että jos autolla ajaisi ihan normaalisti ympäri vuoden mutta ruuvaisi kilometrejä pois mittarista ettei herätä leimalla huomiota. En tiedä, vähän minulla on sellainen pelko, että jossain vaiheessa muutama väärinkäyttäjä-spede pilaa kaikkien muiden harrastamiset. Toivotaan kuitenkin, ettei näin käy.

Noh, tämä aiheen sivusta. Loppuun vielä terveiset Erelle. Hänellä oli näppinsä pelissä, että allekirjoittanut pääsi viimein museoajoneuvon makuun :D
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Anteeksi nyt jos palaan ketjun alkuperäiseen aiheeseen...

Se nimittäin tapahtui taas:

https://huutokaupat.com/2729261/mercede ... kisterissa

Ensin maltillista nousua, kunnes ilmaantuu kaksi "huutaja", joilla hinta kipuaa pilviin, ja... "huutokauppa peruttu".

Mistä tässä on kyse, kun tämä kuvio toistuu aika usein?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Huutokaupat.com:ssa pisti menneellä viikolla myös silmään se yksi W126, josta huudettiin huutokaupassa 7250 euroa, mutta seuraavana päivänä auto ilmestyi saman myyjän toimesta Nettiautoon vajaan kymppitonnin hintapyynnillä. Huutoja kyllä riittää, mutta ei taida Mersut hirveästi vaihtaa omistajaa tuossa palvelussa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katsoin vakuutusyhtiön laskurilla että perus satalankun liikennevakuutuksen vuosihinta olisi täysillä bonuksilla noin 160 euroa, siitä edelleen voi laskea suunnilleen että museoajoneuvovakuutuksen hinnan ollessa 39 euroa vuodessa normivakuutuksella voi ajaa samaan hintaan noin 3 kuukautta.
Vaikkapa kesä- heinä- ja elokuun. No, tuleehan siinä noin viitonen liikennekäytöstä poistamisesta jne. mutta kuitenkin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Ja nyt kun Jari Ke selitit mitä ajoit takaa niin olen samaa mieltä. Eli ei todellakaan kannattaisi edes pienenkään säästön takia väärinkäyttää tätä mahdollisuutta vaikka jotkut taitaa niin tehdä. Ja jotkut auton myyntipuheessa sitä myös markkinointikeinona käyttää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Mesejä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 21.08.2014 14:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Mesejä »

Olis 300 TDT farmari vihreä -87 --uudenveroinen-... ruosteeton - suojasin jarruputkia, käsijarruvaijerin lähtöjä myöten.
sillänsä museo rek. ----- ajettu runsas 300 000
Käyttö autoksi -- rek. pakettia. -ei vero rasita.--nahkaistuimet joutilaana tuvassa.--- rekist. henkilöa.
Turbon harva-järeä perä -- kun vaihtaa mootorinmukana manuaalin- niin 5-nen on ylivaihde --- pieni kulutus........
-- Minkälanen homma olisi laitaa vireä 270 CDI moottori.... sellainenki on....

Oli vaihdettu syyläri ja epälin kyllä kannentiiv.vuotoa, ei saanut selvää, kai dementian ensioireina vähn töppäsin ja pääsi vähän lämpenemään . --- lämpimänä kesällä vähän vedin kärryä niin lämmot meinasi nousta...
Terves syistä en saanut korjasta aikaiseksi niin vika paheni.... eikä korjaantunut ??
-- Pyörien laakerit vaihdoin samalla käsijarrukenätkin .... oli alkuperäiset.

Kannattaisi varmaan tästä luopua --- jos olisin 45+ vuotta nuoremp, niin ehkä eriasia..?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RH »

dealer kirjoitti: La 15.05.2021 08:42 Katsoin vakuutusyhtiön laskurilla että perus satalankun liikennevakuutuksen vuosihinta olisi täysillä bonuksilla noin 160 euroa, siitä edelleen voi laskea suunnilleen että museoajoneuvovakuutuksen hinnan ollessa 39 euroa vuodessa normivakuutuksella voi ajaa samaan hintaan noin 3 kuukautta.
Vaikkapa kesä- heinä- ja elokuun. No, tuleehan siinä noin viitonen liikennekäytöstä poistamisesta jne. mutta kuitenkin.
Mullakin on noissa kaikissa neljässä autossa (ihan sama onko, "romu" 206 vai uudenkarhea AWD-SUV) liikennevakuutukset keskenään muutaman euron tarkkuudella parin sadan hintaluokassa per vuosi, eikä kaikki ole edes vakuutettu samassa firmassa.
Se "säästö" museoautossa taitaa enemminkin syntyä siitä ajoneuvoveron ja vakuutuksen yhteissäästöstä, jossa vakuutus useinkin edustaa sitä selvästi halvempaa osaa kokonaissummasta. Veronkierto+vakuutuspetos... Eikös noista tässä valtakunnassa yleensä jaeta rankimmat tuomiot :lol:
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 743
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Karel kirjoitti: Pe 14.05.2021 23:45 Anteeksi nyt jos palaan ketjun alkuperäiseen aiheeseen...

Se nimittäin tapahtui taas:

https://huutokaupat.com/2729261/mercede ... kisterissa

Ensin maltillista nousua, kunnes ilmaantuu kaksi "huutaja", joilla hinta kipuaa pilviin, ja... "huutokauppa peruttu".

Mistä tässä on kyse, kun tämä kuvio toistuu aika usein?
Toiseenkin merkkikerhoon kuuluvana olen seurannut noita huutokaupat.comin huutoja. Siellä esim. autoliikkeenkin huudettavaksi tullut erikoisempi yksilö pomppi edestakaisin. Viimeisin huuto oli jo hyväksytty ja oli ilmoitus, että huutoja tarkistetaan. Auto ilmestyi kuitenkin takaisin huudettavaksi kommentilla: "Myydään uudelleen hupihuutajan takia." Lopullienen voittanut huuto jäi hieman alle tuon hupihuutajan tarjouksesta.

Kyllähän tuolla varmaan yritetään kikkailla teennäisilläkin huudoilla, että saataisiin hintaa hivutetuksi, mutta on siellä varmaankin myös ihan kiusantekijöitäkin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

No jo on taas lätkästy hintapyynti-

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12131079

On vähän nuhjuisen ja epäsiistin oloinen. Ja se perkeleen mallimerkintä on jälleen kerran lätkäisty minne sattuu.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti: La 15.05.2021 08:42 Katsoin vakuutusyhtiön laskurilla että perus satalankun liikennevakuutuksen vuosihinta olisi täysillä bonuksilla noin 160 euroa, siitä edelleen voi laskea suunnilleen että museoajoneuvovakuutuksen hinnan ollessa 39 euroa vuodessa normivakuutuksella voi ajaa samaan hintaan noin 3 kuukautta.
Vaikkapa kesä- heinä- ja elokuun. No, tuleehan siinä noin viitonen liikennekäytöstä poistamisesta jne. mutta kuitenkin.
Tähän vaan oma kommentti, että MR kilpiseen saa yleensä puhumalla mieluisan vakuutusarvon, normikilpiseen ei, vaan sen määrittää yhtiö. Classic datalla saa oikean arvon, mutta normivakuutuksena siitä tulee poskettoman kallis, koska tuo 160€ perustuu siihen, että W124 on yhtiön silmissä max. 5000€ auto ilman mr statusta tai classic dataa. Samoin sillä isollakin vakuutusarvolla kasko on kohtuuhintainen mr:nä, ilman MR:ää ei saa edes kaskoa koska vanha auto. Nämä näyttelee isoa roolia omissa autoissa. Eli on muitakin etuja kuin se 35€ liikennevakuutus tai verottomuus. Jossain bensamersussa nyt verokaan ei ole suuri, mutta verrataampa tollaseen 2600kg painavaan veekasijenkkiin, niin alkaa veroetukin maistumaan.

16v:stä maksan noin 200€ (1v) kaskovakuutusta sen 35€ (30pv) liikennevakuutuksen lisäksi. Autolla on Classic data arvo ja se on MR.

Cadillacista maksan 650€ (1v) kaskovakuutusta sen 33€ (30pv) liikennevakuutuksen lisäksi. Auto on MR ja vakuutusarvo on sovittu yhtiön kanssa. Vakuutusarvolla on siis iso merkitys kuluihin jos on kasko.

300D:n arvoa ei saa yli 5k ennenkö se on A: museorekisteröity tai B: Classic data arvotettu. Siitä menee tällähetkellä dieselveroa 817€, ja vakuutukset osakaskolla noin 450€. Kun se on MR, niin kulut tippuu samaan kun 16v:ssä, mutta sen arvo voidaan määritellä oikein. Vaikka tekisin sille nyt Classic datan, niin en siltikään saa siihen kaskoa. CD sertillä sen sijaan nykyisen vakuutuksen hinta nousisi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ere866 kirjoitti: Su 16.05.2021 20:19 No jo on taas lätkästy hintapyynti-

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12131079

On vähän nuhjuisen ja epäsiistin oloinen. Ja se perkeleen mallimerkintä on jälleen kerran lätkäisty minne sattuu.
Hintapyyntö on päin helvettiä koska autosta ei kerrota mitään. Jos esimerkiksi kerrottaisiin auton entisöinnistä, historiasta ja huolloista niin ymmärtäisin enemmän.
Mielestäni tuo ei ole niin nuhjuinen - mitä nyt takalasi on maidottunut, kuskin selkänojassa jotain smägää, oikeat pultit puuttuu ja kuvat on huonot. Voitaneen silti todeta että tuo auto on paljon siistimmässä kunnossa kuin suurin osa tuon hintaluokan 126:sta, ainakin näin Suomessa. Ja maalari / maalauttaja on todella tykännyt sinisestä väristä, sivupeilejä myöten laitettu samaan sävyyn :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hage kirjoitti: Ma 17.05.2021 01:15
Ere866 kirjoitti: Su 16.05.2021 20:19 No jo on taas lätkästy hintapyynti-

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12131079

On vähän nuhjuisen ja epäsiistin oloinen. Ja se perkeleen mallimerkintä on jälleen kerran lätkäisty minne sattuu.
Hintapyyntö on päin helvettiä koska autosta ei kerrota mitään. Jos esimerkiksi kerrottaisiin auton entisöinnistä, historiasta ja huolloista niin ymmärtäisin enemmän.
Mielestäni tuo ei ole niin nuhjuinen - mitä nyt takalasi on maidottunut, kuskin selkänojassa jotain smägää, oikeat pultit puuttuu ja kuvat on huonot. Voitaneen silti todeta että tuo auto on paljon siistimmässä kunnossa kuin suurin osa tuon hintaluokan 126:sta, ainakin näin Suomessa. Ja maalari / maalauttaja on todella tykännyt sinisestä väristä, sivupeilejä myöten laitettu samaan sävyyn :)
+ oven kahva roikkuu (sisäkahva), sisuta on kulunut ja epäsiisti, jalopuut on kauheassa kunnossa, konehuone epäsiisti jne
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

EVO X kirjoitti: Su 16.05.2021 22:18
dealer kirjoitti: La 15.05.2021 08:42 Katsoin vakuutusyhtiön laskurilla että perus satalankun liikennevakuutuksen vuosihinta olisi täysillä bonuksilla noin 160 euroa, siitä edelleen voi laskea suunnilleen että museoajoneuvovakuutuksen hinnan ollessa 39 euroa vuodessa normivakuutuksella voi ajaa samaan hintaan noin 3 kuukautta.
Vaikkapa kesä- heinä- ja elokuun. No, tuleehan siinä noin viitonen liikennekäytöstä poistamisesta jne. mutta kuitenkin.
Tähän vaan oma kommentti, että MR kilpiseen saa yleensä puhumalla mieluisan vakuutusarvon, normikilpiseen ei, vaan sen määrittää yhtiö. Classic datalla saa oikean arvon, mutta normivakuutuksena siitä tulee poskettoman kallis, koska tuo 160€ perustuu siihen, että W124 on yhtiön silmissä max. 5000€ auto ilman mr statusta tai classic dataa. Samoin sillä isollakin vakuutusarvolla kasko on kohtuuhintainen mr:nä, ilman MR:ää ei saa edes kaskoa koska vanha auto. Nämä näyttelee isoa roolia omissa autoissa. Eli on muitakin etuja kuin se 35€ liikennevakuutus tai verottomuus. Jossain bensamersussa nyt verokaan ei ole suuri, mutta verrataampa tollaseen 2600kg painavaan veekasijenkkiin, niin alkaa veroetukin maistumaan.

16v:stä maksan noin 200€ (1v) kaskovakuutusta sen 35€ (30pv) liikennevakuutuksen lisäksi. Autolla on Classic data arvo ja se on MR.

Cadillacista maksan 650€ (1v) kaskovakuutusta sen 33€ (30pv) liikennevakuutuksen lisäksi. Auto on MR ja vakuutusarvo on sovittu yhtiön kanssa. Vakuutusarvolla on siis iso merkitys kuluihin jos on kasko.

300D:n arvoa ei saa yli 5k ennenkö se on A: museorekisteröity tai B: Classic data arvotettu. Siitä menee tällähetkellä dieselveroa 817€, ja vakuutukset osakaskolla noin 450€. Kun se on MR, niin kulut tippuu samaan kun 16v:ssä, mutta sen arvo voidaan määritellä oikein. Vaikka tekisin sille nyt Classic datan, niin en siltikään saa siihen kaskoa. CD sertillä sen sijaan nykyisen vakuutuksen hinta nousisi.
En itse asiassa yrittänyt verrata normikilpistä museorekisteröityyn, vaan museorekisteröidyn ajoneuvon museoajoneuvovakuutusta museorekisteröidyn ajoneuvon harrasteajoneuvovakuutukseen.
No, minulla ei ole lähestulkoonkaan noin hienoja harrasteautoja kuin EVO X:llä. Mielenkiintoista kuulla noiden vakuutusten hinnoista !

Aiheesta kuitenkin vielä:
- Normikilpiseen 300D:hen sai viime kesänä ongelmitta otettua harrasteajoneuvovakuutuksen ja sovittua autolle minulle mieleisen vakuutusarvon, ja vakuutuksen kokonaishinta oli täyskaskolla 440 euroa vuodessa.
Ilman erityisiä arvonmääritystoimenpiteitä sanottiin voitavan vakuuttaa enintään 15k€ harrasteajoneuvo, jos oikein muistan.
Mitäpä vakuutusyhtiö vaivaa näkemäänkään enempäänsä,ei taida harrasteajoneuvovakuutusten osuus ajoneuvovakuutuksista montaa promillen osaa olla ? Nyt tuo oma 300D on museorekisterissä ja museoajoneuvovakuutuksessa.

Tarjoukset kysyin kaikilta vakuutusyhtiöiltä, ja erot hinnoissa / ehdoissa / käytännöissä / asiakaspalvelussa olivat jotain aivan uskomatonta.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin