Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1007
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Oikea nahka ei ole sileää, se sileys tulee sekä käsien liasta että kulumasta. Lika tukkii nahan pienet huokoset uudestakin ratista. Kannattaa putsata ratti joskus kunnolla jostain tuoreemmasta autosta, niin näkee mistä on kyse. Samalla rattiin palaa se nahan luonnollinen puolihimmeä kilto, eikä toisinpäin.
Tuossa chattiauton ratissa ulkokehä on sileä, joko likaa tai kulumaa, ja alhaalla & sisäkehällä näkyy kyllä kuvio, jonka perusteella veikkaisi kuluneeksi. Ja "varttia vaille kaksi" ollut kädet, vasen käsi oikeaa enemmän ratilla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Niin no, tarkoitin sileällä sitä, että noiden vanhempien mallien nahkaratit on sileämpiä ja kiiltävämpiä kuin uudemmissa Mersuissa. Sitten kun ne oikeasti ovat kuluneita, niin niiden pinta hiertyy rikki ja niistä tulee rosoisia, tai kuluvat jopa puhki. Jotkut hierovat noihin vielä kiiltoa erilaisilla tököteillä.

Ebay on aivan pullollaan uudelleen päällystettyjä vanhojen Mersujen ratteja, joissa on käytetty aivan väärän mallista nahkaa. Liian vahvaa kuviontia ja pehmeää, himmeää ja paksua. Aivan kamalan näköisiä, vaikka sellaisen silmissä joka ei eroa huomaa, voivat tietenkin näyttää "uuden veroisilta". Ilmeisesti menevät hyvin kaupaksi, kun niitä niin paljon tehtaillaan. Tietämättömät sitten niitä ostavat.

Yksi suurin työ vanhan nahkaratin (ja vaihdekepin nupin) uudelleen värjäyksessä, on löytää oikea kiiltoaste. Harastajille myytävät nahkamaalit ovat lähes aina liian kiiltäviä.

Omassa väyrysessä alkaa ratti ja kuskin penkki olla paikoin liian kiiltäväksi kulunut. Se voisi hoitua kunnon puhdistuksella tai sitten ei. Täytyy kesällä kokeilla. Täällähän on ollut paljon juttua näistä. Epäilen, ettei pelkällä puhdistuksella hoidu kuntoon.

Alla osviittaa siltä, miltä alkuperäinen ratti näyttää, ja miltä sen ei pidä näyttää. Irtoratti uudelleen päällystetty väärän mallisella nahalla. Ja vielä saumattu päin peetä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14794
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Karel kirjoitti: Ti 12.01.2021 19:51 Alkuperäinen nahkaratti on sileä, ja jos vielä on pyyhitty jollakin nahkabalsamilla, niin se kiiltää noin. Kuluneeltahan tuo ei näytä oikeastaan lainkaan.
Just, enhän minä puusilmä tuosta kuvasta hoksannut että ratti on nahkaa enkä edes katsellut kaikkia kuvia.
mbosa.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2799
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

https://www.tori.fi/vi/79149503.htm

Aluksi katoin että ihan ok, mutta sitten: 1srj -89, johon on laitettu kylkimuovit ja E-mallin etu-ja takapuskuri. Ja tämä vielä saatu museorekisteriin? Ei helvetti sentään. Metritkin alkaa olla melkoiset 850tkm.. siinä ei omasta mielestä kyllä ole enää minkäänlaista keräilyarvoa.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 673
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tuota samaa autoa ihmettelivät "Autolöytöjä kotimaasta" - topicissa pari viikkoa sitten. Aika mielenkiintoinen kokonaisuus :)
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja E38 »

EVO X kirjoitti: Su 17.01.2021 16:52 https://www.tori.fi/vi/79149503.htm

Aluksi katoin että ihan ok, mutta sitten: 1srj -89, johon on laitettu kylkimuovit ja E-mallin etu-ja takapuskuri. Ja tämä vielä saatu museorekisteriin? Ei helvetti sentään. Metritkin alkaa olla melkoiset 850tkm.. siinä ei omasta mielestä kyllä ole enää minkäänlaista keräilyarvoa.
Myyntitekstissä sanotaan: "Näitä räpeltämättömiä, ruosteettomia ja vielä museorekisterissä olevia on todella harvoin myynnissä."

:D :D :D
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JPM »

Lainaus myyntipuheesta;
"-Ei ajoneuvoveroa / dieselveroa ja vakuutuskin vain muutamia kymppejä vuosi ja seuraava katsastus 12/2024."

Näinhän se tietenkin on ja tämä tuntuu olevan se juttu jolla mr-kilpisiä autoja myydään. Ei se hyvä kunto vaan halvat käyttökulut.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1142
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/11878224

Tuossa on VEHOn (myyntipuheuden mukaan) entinen 126 myynnissä. Kovin on heikot varusteet edustus/esittelyautoon tilattu.

Hintaan en ota sen kummemmin kantaa. Päällepäin on siisti mutta sisutassa on sanomista. Mutta saahan sitä patinaa olla.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1007
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Ere866 kirjoitti: Ti 19.01.2021 18:34 Kovin on heikot varusteet edustus/esittelyautoon tilattu.
En nyt sanoisi, tuollaisia ne kutoskoneelliset oli mitä myytiinkin, ennen kasinotalouden aikaa. Kansalle jo ÄSSÄ-MERSU riitti osoittamaan menestystä, kun se auto oli hankittu ansaitulla eikä vipatulla rahalla.
Kasin kanssa sitten tuhlattiin myös varusteluun.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1131
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ere866 kirjoitti: Ti 19.01.2021 18:34 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/11878224

Tuossa on VEHOn (myyntipuheuden mukaan) entinen 126 myynnissä. Kovin on heikot varusteet edustus/esittelyautoon tilattu.

Hintaan en ota sen kummemmin kantaa. Päällepäin on siisti mutta sisutassa on sanomista. Mutta saahan sitä patinaa olla.
https://www.lastvin.com/vin/7l9rK2ex9xaEbZeLm

Onhan tuossa ollut jo hiukan lisähintaa. kun on ABS-jarrut, Veluurisisusta ja kattoluukku ruksattu mukaan.
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1142
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2799
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.

Komppaan täysin! Hieno auto, mahtimoottorilla, hieno sisusta, hieno väri ja hyvät kilsat. Jos tuo olisi saksassa niin hinnan edessä olisi vähintään ykkönen lisää. Makia peli.

Nyt on kyllä niin huono hetki myydä mitään vissiin yleisellä tasolla, että kai se vaikuttaa.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Huonot kuvat ainakin osittain. En tiedä näenkö väärin, mutta miksi tuomoseen autoon on ruuvattu nuo rosteri helmat? Yleensä niillä on peitetty jotakin...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1142
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Paremmat kuvat tuossa on entisiin verraten. Rosterihelmat jollain tavalla sopii tuohon kun on ns. paremmin varusteltu auto. Mikä lienee historia...diplomaattiauto? Tekee autosta arvokkaamman näköisen, omasta mielestäni.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juho »

Hinta on Suomessa liian kova W123 tossa 7000 e hintaluokassa voi saada jo W111 W110 W08 W114 W115, W116 museo kilpisen auton hyvällä säkällä.
W123 on kumminkin nii yleinen että harva siitä paljoa maksaa. Hyvä auto johon saa helposti osia uusia ja käytettyjä halvalla. W123 ja W116 on ne vikat mihin vanhojen Mersujen kauppiaat myy Saksassa osia Niemöller MB Classik W124 saa etsiä muualta vielä.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz 250 W123 '79
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
Zundapp KS 750 `44
Ariel Square Four MK2 1000 ´54
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hieno ja hyvä aihio. Muistuu mieleen ensimmäinen autoni, veluurisisustainen 280E -79, johon tietenkin piti rakentaa automaatti-ilmastointi. Tuossa on vielä näköjään ne vanhemman mallin ovien lukko-nupit.

Kuvat ovat kieltämättä aika hölmöt, ja ne vähentävät kiinnostusta. Mutta muutama kummallisuus tuossa muutenkin ihmetyttää. Esim. männänrenkaat, hoonattu ja uusittu laakerit noilla kilsoilla? Twincam kestää tuplat ilman ihmeempiä remppoja.

Nuo rosterihelmat myös pitäisi ensi töiksi poistaa. Ne ”hyppäävät” liikaa silmään ja korottavat autoa optisesti. Ei hyvä. Barokit ovat tietty ok, mutta mielestäni tuo väri suorastaan kiljuu alkuperäisiä teräskapseleita korin värisellä keskiöllä. (kts. kuva alla, vanha esitekuva)

Miksi moottoritilassa on suihkittu jotakin hiilen mustaa vähän sinne sun tänne. Jokunen uutuuttaan kiiltelevä ruuvikin paistaa silmään.
Katto on maalattu ja luukun huopatiivisteet puuttuvat. Lampunpesimet ilmeisesti ollut, mutta otettu pois? Mittariston alareuna on säröillä.

Huonon kuvalaadun takia on vaikea sanoa, mutta ihmeen mustan näköinen tuo konsoli ja kojetaulu. (Melko lähellä ratin väriä.) Pitäisi olla tumma ruskea. Aurinko on hiukan haalistanut etenkin etupenkkejä, mutta aika tasaisesti, eli sen kanssa voi elää.

Nuo kun pistää kuntoon ja maustaa vielä etukyynärnojalla, tempomatilla ja ilmastoinnilla, niin alkaa maistua. Ja tietenkin rips- tai veluurimatot Brasil värisinä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Juho kirjoitti: Ke 20.01.2021 20:46 Hinta on Suomessa liian kova W123 tossa 7000 e hintaluokassa voi saada jo W111 W110 W08 W114 W115, W116 museo kilpisen auton hyvällä säkällä.
W123 on kumminkin nii yleinen että harva siitä paljoa maksaa. Hyvä auto johon saa helposti osia uusia ja käytettyjä halvalla.
Onhan tuo harvinainen Suomessa, ja vielä automaatti sekä erikoinen väri. Onkohan mittarilukema siis sama kuin ajomäärä, kerran kone jo tehty? Jos ajomäärä pitää paikkansa niin hinta on vähintäänkin edullinen. Ei kannata vertailla tuota W111/W110 eikä W116. Pystäri 280E on lähempänä mutta mitäs ne hienot maksaa? Kultaa ja mirhamia.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja MB »

Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Uudemman mallin umpiot, niin tosi pussi.. siis harrastajat epäilevät, että autossa on muutakin väärää. :roll:
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

MB kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:13
Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Uudemman mallin umpiot, niin tosi pussi.. siis harrastajat epäilevät, että autossa on muutakin väärää. :roll:
280E oli alun alkaen noilla kanttiumpioilla, ja ainut 123 sedan, jossa samat lyhdyt ja puskurit kuin Coupé-malleissa + kromit ilmanottoritilöissä ja takavalojen alla.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1131
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Kaikkien näiden muiden kommenttien lisäksi, ainakin itsellä loppuu mielenkiinto kun autoon on lyöty täysin ajankohtaan sopimattomat rekisterikilvet..
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja MB »

Karel kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:17
MB kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:13
Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Uudemman mallin umpiot, niin tosi pussi.. siis harrastajat epäilevät, että autossa on muutakin väärää. :roll:
280E oli alun alkaen noilla kanttiumpioilla, ja ainut 123 sedan, jossa samat lyhdyt ja puskurit kuin Coupé-malleissa + kromit ilmanottoritilöissä ja takavalojen alla.
Mikä tämä on, jos tuommoista väität? Vai onko tuossa väärät etulamput?
https://www.netcarshow.com/mercedes-ben ... per_01.htm
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

MB kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:53
Karel kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:17
MB kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:13
Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Uudemman mallin umpiot, niin tosi pussi.. siis harrastajat epäilevät, että autossa on muutakin väärää. :roll:
280E oli alun alkaen noilla kanttiumpioilla, ja ainut 123 sedan, jossa samat lyhdyt ja puskurit kuin Coupé-malleissa + kromit ilmanottoritilöissä ja takavalojen alla.
Mikä tämä on, jos tuommoista väität? Vai onko tuossa väärät etulamput?
https://www.netcarshow.com/mercedes-ben ... per_01.htm
Tuossa on "kaikki" väärin, eli kuvan auto ei ainakaan ulkoisesti ole 280E. Eli netcarshow.com sivustolla on sattunut virhe. Ei ole ensimmäinen kerta.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1007
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Tykkään kyllä tuosta TC-moottorista, vaikka ei olekaan alavääntöpuurtaja.
Ja ennemmin kaasarilla kuin ruiskuna: se nyt vaan on huima tunne, kun ne pesäpallon mentävät kakkoskurkut aukeaa, ja alkaa ruokkia ceeookakkosta pakoputkeen.
Mutta toi auto, siinä ei ole kylmästöintiä, se on sedan, ja moni arvostaisi lehmäpenkkejä enemmän. Lisäksi Oulu ei ole siellä missä väestö ja raha. Ilman isoja houkuttimia ilmoituksessa, on kynnys lähteä mahdolliselle hukkareissulle katsomaan korkea. Ja jos täälläkin väännetään, onko autossa oikeita vai vääriä paloja, niin autenttisuus olisi ilmoitusmaininnan arvoinen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4677
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Järkyttävät rosterihelmat pois, valkopohjaiset kilvet ja valokuvaaja paikalle niin kiinnostus lisääntyy kolmanteen potenssiin. Näkyy olevan ihan ensimmäistä 0,5 sarjaa
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3847
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RH »

MB kirjoitti: Ke 20.01.2021 23:13
Ere866 kirjoitti: Ke 20.01.2021 17:27 Tämä nyt menee 123-puolelle mutta on niin hekumoitava w123 että melkein tekisi mieli soitella.

Sanokaapa miksi ei mene kaupaksi? Hinta mielesätni kohtuullinen:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11877490

Tämä taisi olla myynnissä aiemminkin samaan hintaan samalla myyjällä.
Uudemman mallin umpiot, niin tosi pussi.. siis harrastajat epäilevät, että autossa on muutakin väärää. :roll:
...pakollinen perseily... kilvet... :lol:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3342
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Karel kirjoitti: Ke 20.01.2021 21:59 ...

Huonon kuvalaadun takia on vaikea sanoa, mutta ihmeen mustan näköinen tuo konsoli ja kojetaulu. (Melko lähellä ratin väriä.) Pitäisi olla tumma ruskea.
...
astralsilber.de tietää kertoa, että ykkössarjassa ei ollut ruskeaa kojelautaa, se tuli vasta kakkossarjaan tiettyjen verhoiluvärien kanssa. Ykkössarjalaisen mukainen kuviointi kojelaudassa kyllä on, että sen puolesta uskoisin alkuperäiseksi.
S202 kirjoitti: To 21.01.2021 09:54 ...
Näkyy olevan ihan ensimmäistä 0,5 sarjaa
Itselle on ollut pitkään hyvinkin epäselvää, että mitä eroa on 0,5 ja 1 -sarjoilla. Löysin tämmöisen: https://docplayer.org/66324550-Untersch ... rie-1.html
Jos tuo on oikeaa dataa, niin sen osalta mitä noista myyntikuvista pystyy näkemään, niin moni kohta puoltaa sitä, että on 0,5 -sarjalainen. Poikkeuksena ainakin kello, jossa on minuuttimerkinnät ja omaan silmään näyttäisi, että takalamppujen alalistat ovat uudempaa mallia, joskin ne nyt tietysti voi olla vaihdettu. Suurin osa noista listatuista eroista jää pimentoon myyntikuvien perusteella.

Mitä tulee myytävään autoon ja sen myyntikuviin, niin itseä häiritsee edellä mainittujen juttujen lisäksi se, että kuskin istuimesta ei ole kuvaa. Siis siitä kohdasta, joka yleensä ensimmäiseksi menee puhki. Ja sitten toiseksi, keskikonsoliin on viritetelty joku keinukytkin vaihdekepin viereen ja sitten joku muu asiaankuulumaton möhkäle takalasinlämmittimen katkaisijan viereen. Noi jos haluaa pois (ja jos toi mun olisi, niin todellakin haluaisin ne pois) ja tykkää löytää tilalle ehjät ja oikeanlaiset osat, niin kuvittelisin, että saattaa olla kevyesti haastava homma, kun ne ovat 0,5 -sarjassa erilaiset kuin muissa ja sitten 2-sarjalaisessa ne eivät ole sinnepäinkään enää kuvioinniltaankaan kuin mitä ovat 1-sarjalaisessa, josta vielä voisi ottaa nuo osat 0,5 -malliseen ilman, että käytännössä kukaan huomaisi mitään eroa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja E38 »

Älkää nyt pojat jeesustelko vääristä kilvistä. Ne onkin se vaikein juttu vaihtaa ja kallein. :clap:
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hyvät infolinkit Nozkilta! Varsinkin tuo docplayer.org sivustolla oleva.

Tuossa kojetaulun värin kohdalla on nähtävästi niin, että 123:t ovat noudatteneet 116-kaavaa ja muovipalettia tuolta osin. Eli ykkössarjan musta on hieman murretumpi musta kuin sitten kakkos- ja kolmossarjoissa.

Ja se, mikä hämärtää rajoja 0,5- ja 1-sarjojen välillä on varmasti se, ettei kaikkia muutoksia luonnollisestikaan ole tehty kertaheitolla, vaan ne ovat tulleet asteittain valmistenumerojen kasvaessa.

Ainakin 126-malleissa tapahtui valtavasti muutoksia, ja ne tulivat pikku hiljaa yksi kerrallaan, vaikka ne tunnetuimmat ja näkyvimmät uudistukset tulivat kertasysäyksellä mopf:in myötä 1985.

Ja E38: Juuri näin. Kilvet eivät montaa euroa maksa, joten sikäli ihan yksi lysti minkä värisiä ovat kun auton hankkii. Mutta ymmärrettävää, että puritaaneja potuttaa nähdä väärän väriset kilvet.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1007
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Nuo kilvet…

Ensimmäisessä museoautossani oli alkuperäiset pitkät valkopohjaiset kilvet.

No se johti siihen, että joka halvatun tapahtumassa tuli yleisöltä kommenttia, että eikös toi kannattaisi laittaa museokilpiin?
Suoraan sanottuna kyllästyin selittelemään jatkuvasti noista kilvistä, että museoautossa voi olla valkopohjaisetkin, kun selittelyä sai tehdä enemmän kuin kertoa itse autosta.

Vaihdoin ne mustapohjaisiksi (sama pitkä tunnus), ja enää jokunen harva pilkunnysvääjä-pussihousu tuli valittelemaan, että ei tommoisia kilpiä ole ollut alun perin.

No sama koskee sen pussihousun M-alkuisia museokilpiä, aika harvassa ovat ne alun perin Mikkelin läänin autot, joissa ne olisi voineet olla!

Seuraavaan otin suoraan mustapohjaiset pitkät, ja yleinen kommentti oli se, että hienoa kun tuo on museokilvissä. Plus ne jokunen harva nysvääjä-valittaja.

Summa summarum, seuraavaankin museoautoon, jos sellainen tulee, otan mustapohjaiset, kilven pituudesta huolimatta! Ehkä printtaan myös pilkun kuvia jaettavaksi viilojen kera…
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Vastaa Viestiin