W203 CDI kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja sallaas »

Eli nyt harkinassa olisi otsikonmukainen kulkuneuvo, väliltä 2001-2005. Kertokaa omia kokemuksianne kyseisistä värkeistä lähinnä 300-500tkm ajetuista, automaateista. Mihin kaikkeen kannattaa varautua remonttien osalta? (Toki jokainen auto on yksilö.) Ehkä sarjan alkupää voi olla vika- ja ruosteherkempi..

Omistan nyt w202 bensan, 360tkm ajetun. Todella luotettava auto, jo neljäs vuosi menossa minun omistuksessa. Mersut ei kilometrejä pelkää. Mutta uusi tulokas kuitenkin aivan eri auto. Joten?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17206
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Osta facelift eli noin 2004 alkaen -> 2007. Erotat sen siitä että faceliftissa on pyöreät mittarit.
Faceliftin etuja mm.
- lämmin talvella
- vähemmän ruostemurheita
- parempi polttoainejärjestelmä

Mihin tahansa päädytkin, on mahdotonta ennustella mitä remontteja on edessä.
oulaistenliikenne.fi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuon ikäisessä ja noilla kilometreillä voi hajota ihan mitä vaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Minulla on w203 270cdi -03 ollut puolitoista vuotta ja kilometrejä kertynyt noin 65000km. Paljon joutui laittamaan alkuun,mutta nyt toiminut ongelmitta.
Kori on vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä takana 426000km. Laittoihin mennyt vähän reilu 1000€.
Isoimmat laitot laturi,webaston korjaus ja ruiskusuuttimien tiivisteiden vaihto. Vaihteistoon vaihdettu kerran öljyt ja kyb laitettu uusi.
Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä
MB 270cdi -03
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja sallaas »

Matti 58 kirjoitti: Su 17.01.2021 12:56 Minulla on w203 270cdi -03 ollut puolitoista vuotta ja kilometrejä kertynyt noin 65000km. Paljon joutui laittamaan alkuun,mutta nyt toiminut ongelmitta.
Kori on vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä takana 426000km. Laittoihin mennyt vähän reilu 1000€.
Isoimmat laitot laturi,webaston korjaus ja ruiskusuuttimien tiivisteiden vaihto. Vaihteistoon vaihdettu kerran öljyt ja kyb laitettu uusi.
Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä
Eli varmaan kannattaisi katsoa jotain 300-350tkm ajettua, ei tarvisi heti pitää autoa pajalla.
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W203 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja zukka »

Omalla nyt ajettu 597tkm. Suomiauto, lahden vanha taksi.
Ollut minulla reilun 5 vuotta ja minun aikana ajettu melkein 250tkm.
0 kertaa hinurin kyydissä tai moottorin vikavalo syttynyt,mutta ennakkoon laiteltu ehkä turhaankin välillä.
Isoimmat asiat äkkiseltään olleet:

Heti oston jälkeen tuikutus estämään karstoittuminen.
Läpät myös purettu pois hetki tuon jälkeen.

Vaihteiston hydrauliyksikkö vaihdettu täysin uuteen alkuperäiseen ja samalla rempattu turbiini 450tkm kohdalla,koska yli 30 pakkasessa oli hassuja vaihtoja ja vaihteen venytyksiä ensimmäisen pari km.

Hammastanko alkoi vuotamaan reilusti,oli jo 100tkm tiputtanut niin että 1-2 kertaa vuodessa sai lisätä. Motonetissä korjattu maksoi saman tai vähemmän kun mitä lähialueen purkaamot pyysivät vanhoista.

Turbo vaihdettu edellisen omistajan aikana 350tkm kohdalla ja samalla on näköjään vaihdettu etupyörän laakeritkin.

Sähköinen lisälämmitin hajosi 9,5 vuoden ikäisenä tuhoten samalla akun. Tilalle laitoin melkein 10 vuotta vanhan volvon akun joka sanoi sopimuksen irti parin vuoden päästä. Seuraavaksi jo laitoin uuden :D

Suuttimen alusprikkoja mennyt noin 1/vuosi.

Laturin merkkivalo syttyi pari kertaa. Syyksi paljastui vuotava kp pumppu. Pumppuun laitoin uusia tiivisteitä ja kiristin löystyneet kopan pultit. Laturin ostin kokonaan uuden boschin vaikka pelkällä lataussäätimellä olisi varmaan selvinnyt.

Perä on moottoritiellä moottorijarrutuksessa ulvonut kevyesti viimeiset 100tkm ainakin,ei aiheuta vielä toimenpiteitä.

Takakaaret maalattu kerran ja takaluukku pari kertaa. Takaluukku on kasassa pyhällä hengellä :D
Nyt on jo korin kanssa vähän toivo menetetty, koska eräs citroen kolhi toisen etulokarin,peilin ja puskurin sekä vaimo ajoi parkkihallissa tolppaan toisen etuoven.

Tekniikaltaan ollut todella toimiva ja ihan mukava ajaa,mitänyt vakioalustalla keula on vähän uraherkkä kovemmassa tasaisessa vauhdissa.

Ohimenneitä vikoja on ollut että tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhdellä ajolla ei polttoainemittari toiminut.
Radion näyttö oli aiemmin sellainen että ensimmäisenä talvena ei toiminut jos oli yli 30 pakkasta, seuraavana 25, sitten 20, sitten vaati enää 15 astetta ettei toiminut. Tänä talvena toiminut aina :D

Hälytin huutaa turhaan 1-2 kertaa vuodessa jos joku auto ajaa ohi tai vastaavaa.

Uskaltaisin ostaa 600tkm ajetun tälläisen ihan hyvin kunhan olisi huollettu. Ostettaessa myös suomihistorialle antaisin lisäarvoa ainakim jos ostat "300" tkm ajetun. Todellisuus voi olla jotain ihan muuta yli 15 vuotiaassa dieselissä... Ei siellä saksassa niin hyvät junayhteydet sentään ole että ostetaan dieseli ja sillä ajetaan 20tkm/vuosi :D
Vastaa Viestiin