W206 threadi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

W206220DAMG kirjoitti: To 12.05.2022 12:08 Tuli päivitettyä W205 malli uudempaan W206 220D malliin. Autossa on lähes kaikki muut varusteet, mutta lisälämmitin uupuu varustelistasta. Myyjäliike ei osannut tai halunnut asentaa sitä jälkikäteen. Onko jollakin kokemuksia lisälämmittimen jälkiasenuksesta W206 malleihin? Kumpi on yleensä parempi Webasto vai Eberspächer lämmitin? Venäläiset Binarit ym. voi unohtaa heti kättelyssä.
Miten se ruksi unohtui autoa tilatessa? Etsi foorumilta vaikkapa webastogurun viestejä aiheesta.
W206220DAMG
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 12.05.2022 11:51

Re: W206-sarja

Viesti Kirjoittaja W206220DAMG »

DBFI kirjoitti: To 12.05.2022 12:39
W206220DAMG kirjoitti: To 12.05.2022 12:08 Tuli päivitettyä W205 malli uudempaan W206 220D malliin. Autossa on lähes kaikki muut varusteet, mutta lisälämmitin uupuu varustelistasta. Myyjäliike ei osannut tai halunnut asentaa sitä jälkikäteen. Onko jollakin kokemuksia lisälämmittimen jälkiasenuksesta W206 malleihin? Kumpi on yleensä parempi Webasto vai Eberspächer lämmitin? Venäläiset Binarit ym. voi unohtaa heti kättelyssä.
Miten se ruksi unohtui autoa tilatessa? Etsi foorumilta vaikkapa webastogurun viestejä aiheesta.
Kiitos vinkistä. Auto on ollut merkkiliikkeen esittelykäytössä 6 kuukautta Saksassa. Täten en voinut valita kaikkia haluamiani lisävarusteita ja uuden auton toimitus kaikilla lisävarusteilla olisi kestänyt loppuvuoteen. Lisälämmittimen asennuspaikka löytyi lopulta Ylivieskasta pitkän etsimisen jälkeen. Autoon asennetaan W206 oma Webasto alkuperäisosilla samalla, kun vietämme kylpylä/golfloman Kalajoella heinäkuun lopulla. Webaston maahantuojan mukaan lisälämmitintä ei pysty vielä asentamaan W206 autoihin??? Sinänsä aika ihmeellistä ettei Webaston asennus onnistunut myöskään Saksan merkkiliikkeessä.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Nyt tänään sai merkkihuolto vaihdettua tuulilasin. Tuli maksamaan vain 200 euroa kun onneksi oli Kasko ja siinä tuulilasivakuutus. Laskussa ei näy mikä osuus vakuutusyhtiölle meni enkä huomannut kysyä marmoritiskillä.

Keskikulutus nyt 7.1 ensimmäiset 2600 km.
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206-sarjasta

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Huoltosopparin kannattavuudesta tuli kyselyä niin tässä pienellä ajomäärällä ajelevan pohdintaa:
Käsittääkseni Vehon huoltosopparissa vuosittaiseen ajomäärään verrattuna toteutuneet alimääräiset/ylimääräiset kilometrit hyvitetään/laskutetaan seuraavan kauden laskuissa.
Käsittääkseni öljyt, sulat, jarrupalat, jarrulevyt, jarrunesteet, vesipumput, termostaatit, jäähdytysnesteet, ilman- ja polttoainesuodattimet sisältyy huoltosoppariin.
Minulla oli S204ssä (7v, 150 tkm) isompia tehtyjä juttuja ahtoputken vuoto, vesipumppu, termostaatti, jarrulevyt ja palat pariinkin kertaan, jotka ovat isoja mällejä työmäärän vuoksi.
Lisäksi sain S204 autosta tosi hyvän vaihtotarjouksen uuteen S206 sen ansiota että koko ajan huoltosopparin alla, sen vuoksi liike pystyi myymään auton jonkinlaisen ”takuun” kanssa seuraavalle omistajalle.
*********
Itselleni W206 sedan saapui toukokuussa 11-kuukauden odotuksen jälkeen. Myös tähän otin Veho-huolenpitosopimuksen kuten oli myöskin edellisessä W205 mallissa. Kolme ekaa vuottahan sopimuksen hinta on mielestäni kohtuullinen ja kokemuksen mukaan tuli edullisemmaksi kuin maksaa huollot erikseen. Mm. edelliseen autoon täytyi vaihtaa akku, joka myös kuului huolenpitosopimuksen piiriin. Itselleni olen katsonut tuo sopimuksen olevan hyvä vaihtoehto, sillä kulut vuositasolla tietää etukäteen, mutta jokainenhan tekee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Sopparin laskutuksenhan voi sitten aivan itse valita, vaikka kerran kuukaudessa tai esim. 2krt/vuodessa jonka itse otin tähän uuteen. Edellisessä maksoin ensimmäiset kolme vuotta kerran vuodessa ja sitten uutta, tilattua autoa odotellessa kerran kuukaudessa kun ei ollut varmaa tietoa milloin auto saapuu. Näin ei tullut sitten hirveää setvimistä siitä, miten jo maksetut maksut siirtyvät uuteen sopimukseen. Toki tämäkin olisi onnistunut.
Noita alimääräisiä kilometrejä ei hyvitetä, mutta yli menevät laskutetaan. Jos ajomäärä jää arvioidusta ja sopimukseen merkitystä, niin sopimusta voi ja kannattaa muuttaa kilometreiltään pienemmäksi. Ainakin itselläni meni niin, että mikäli kolmen vuoden sopimuksen jälkeen olisi kokonaiskilometrimäärä ylittänyt sopimukseen merkityn, niin ylikilomtreistä olisi laskutettu. Nyt kilometrit jäivät alle sopimuksen, mutta niitä ei hyvitetty. Mutta tämäkään ei ole "katastrofi", sillä "vajaat" kilometrit huomioidaan siten, että huollon jälkeen papereissa näkyy mikä on seuraavan huollon kilometrimäärä. Suomeksi sanottuna; jos sopimus on 3vuotta/10 00km/vuosi ja kolmen vuoden ajon jälkeen viimeisen huollon kilometrit ovat 25 000km niin seuraavan huollon kilometrimäärä on huoltopapereissa 40 000km. Eli neljäntenä vuotena voitkin ajaa 15 000km. Eli, kannataa siis tutkia tuota sopimuksen ekaa kolmea vuotta kokonaisuutena kilometrien osalta. HUOM! tämä koskee siis vain sitä, mikäli ajat vähemmän vuodessa kuin sopimukseen on merkitty! Jos ajat taas enemmän, niin sopimushan loppuu jo ennen tuota kolmea vuotta mikäli kilometrit ylittyvät.

Autolla on tullut ajeltua vasta vajaa 2tkm ja keskikulutus on sekalaisessa ajossa ollut 6,8l/100km. Testasin kyllä kerran vajaan 50km matkalla kuinka pieneksi kulutuksen saa. ECO-asetuksella n.12km motarilla (110km/h) ja loput rauhallisella ajolla toisten perässä ja ohittelematta (n. 70-85km/h). Kulutus painui 4,9l/100km. Mielestäni aivan kohtuullista?

P.S olen etsiskellyt tavaratilan kumista kaukalomattoa. Mistähän löytyisi muaalta kuin marmorilta?
Avatar
Tude
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 13.06.2020 18:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W206-sarjasta

Viesti Kirjoittaja Tude »

U-mies kirjoitti: Ke 29.06.2022 10:14 P.S olen etsiskellyt tavaratilan kumista kaukalomattoa. Mistähän löytyisi muaalta kuin marmorilta?
Taitaa olla niin tuore auto vielä, ettei muilla kuin merkkiliikkeillä ole vielä tarjontaa. Törmäsin itse samaan ilmiöön yrittäessäni hankkia edellisen mallin (w205) mattoa.
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

"Normi" S206 eikä hybridi:
https://www.justcarpets.eu/bootmats/Mer ... asse/s206/

Tuolta tilasin omaani (tosin ei 206) kangasmatot.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Keskikulutus auton oman tietokoneen mukaan (alusta asti) 6,9 l, kilometrejä kertynyt 3800.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Keskikulutus (uudesta asti) 6,7 kilometrejä nyt noin 5100.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Aiemmin kirjoittelin että auton avain on kookas ja painava. Lisäksi vaikuttaa siltä että avain saattaa avata takaluukun oven vahingossa jos avain on taskussa tai laukussa jossa on jotain muuta tavaraa ja siihen kohdistuu liikettä. Tämä on nyt tapahtunut kerran ja onneksi se havaittiin ettei auto jäänyt sateeseen takaluukku auki. Täytyy jatkossa pitää avainta muovirasiassa.

Avaimen suunnittelu on epäonnistunut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: Su 18.09.2022 12:13 Aiemmin kirjoittelin että auton avain on kookas ja painava. Lisäksi vaikuttaa siltä että avain saattaa avata takaluukun oven vahingossa jos avain on taskussa tai laukussa jossa on jotain muuta tavaraa ja siihen kohdistuu liikettä. Tämä on nyt tapahtunut kerran ja onneksi se havaittiin ettei auto jäänyt sateeseen takaluukku auki. Täytyy jatkossa pitää avainta muovirasiassa.

Avaimen suunnittelu on epäonnistunut.
Itsellä samanlainen avain enkä ole takaluukkua saanut vahingossa auki. En kyllä yleensä pidä samassa taskussa muuta roinaa. US-foorumeilla takaluukun oma-aloitteisesta aukeamisesta keskusteltiin joten mahdollista se varmaan on. Avaimen nappia pitää painaa aika pitkään, kai sekin onnistuu jos vaikka istuessa toinen esine painaa avainta. Enpä ole kokeillut tai lukenut ohjekirjasta missä tilanteessa luukun avaaminen onnistuu, ei kai sentään ajossa? Auton käydessä paikallaan varmaan onnistuu mutta aukeaako jos on vaihde päällä?

Avain on kyllä iso ja jos sen vielä laittaa (kovaan) muovirasiaan niin melkein pitää repussa kuskata.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Olin matkoilla ilman autoa ja tämä S206 mersu oli kesämökillä pihalla parkissa. Kolmantena päivänä MercedesMe apin kautta tuli viesti että oikean etuoven ikkuna on auki. Yritin lukuisin kertoja suljea ikkunaa apin kautta ilman menestystä. Matkalta palattuani tarkistin ikkunan niin se oli kiinni. Käytin ikkunaa hieman auki ja uudestaan kiinni eikä senjälkeen enää tullut viestiä avoimesta ikkunasta.

Häiriön syy jäi epäselväksi. Onko joku anturivika?

Toinen juttu on etten ole saanut keskikonsolin etukolossa olevaa älypuhelimen langatonta latausta toimimaan Apple iPhone 13 mini puhelimella.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: Ke 12.10.2022 11:28 Olin matkoilla ilman autoa ja tämä S206 mersu oli kesämökillä pihalla parkissa. Kolmantena päivänä MercedesMe apin kautta tuli viesti että oikean etuoven ikkuna on auki. Yritin lukuisin kertoja suljea ikkunaa apin kautta ilman menestystä. Matkalta palattuani tarkistin ikkunan niin se oli kiinni. Käytin ikkunaa hieman auki ja uudestaan kiinni eikä senjälkeen enää tullut viestiä avoimesta ikkunasta.

Häiriön syy jäi epäselväksi. Onko joku anturivika?

Toinen juttu on etten ole saanut keskikonsolin etukolossa olevaa älypuhelimen langatonta latausta toimimaan Apple iPhone 13 mini puhelimella.
Taitaa olla tuo ikkunoiden ilmoitus joku Mercedes Me ongelma. Vaimon edellisessä E:ssä oli samaa kiusaa ja muutamilla muilla foorumilaisilla. Meillä taisi mennä lasien kalibroinnilla mutta saattaa olla että pelkkä avaaminen ja sulkeminenkin olisi riittänyt. Outoa jos ilmoitus tulee kesken parkkeerauksen.

Siitä iPhone langattoman latauksen ongelmasta taisi olla TIPS tiedote, en muista auttoiko puhelimen päivitys. US-foorumeilta voisi löytyä sikäläinen tiedote (jonkin muun korimallin kohdalta, 206-thredeistä en löytänyt). Itsellä ei ole (i)Phone ongelmia ollut, käytän androidia.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Keskikulutus 6,6. Kilometreja n. 6800 uudesta asti auton tietokoneen mukaan. Ensi viikolla talvirenkaat alle.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Talvirenkaat nyt alla ja kulutuslukemat hieman nousussa (7636 km uudesta keskikulutus 6,7 l) johtuen talvirenkaista ja ajokin on ollut enemmän kaupunkiajoa. Tyypillinen ajo arkipäivinä on aamulla lämpimästä tallista 12C kaupunkiliikennettä 6km ja illalla takaisin ulkona olevasta parkista -5C samat 6 km kaupunkiajoa. Kulutusmittari näyttää koko päivälle keskikulutusta noin 9,5 l. Viikonloppuisin ajo lämpimästä tallista 12C kesämökille motaria 28 km näyttää keskikulutusta 6.5l. Paluu ulkoa parkista ilman lokilämmitystä ulkolämpö -3C kaupunkiin 28 km näyttää keskikulutusta 7.1 l. Lokilämmittimen käyttö kannattaisi muttei ei tule käytettyä ennenkun tulee lumet maahan.

Ulkoa liikkeelle lähtiessä muutaman kerran ajotietokone varoittanut ettei etukamerat ole käytössä. Ilmeisesti kuuraa kameran linssien päällä. Vaikuttaa ainakin kaistavahdin toimintaan.

Tuulilasiin nasahti motarilla kivi edellä olevasta autosta. Pieni jälki tuli.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

S206 kävi ensimmäisen kerran vuosihuollossa. Samalla tehtiin polttoaineletkun reititysmuutos tehtaan takaisinkutsuohjelman mukaisesti sekä auton tietokoneisiin ohjelmointipäivityksiä. Ohjelmistopäivitykset parantavat takaluukun itsestään avautumistaipumusta, auton käytöstä pienellä kaasupolkimen asennolla, sekä vähentävät turhia MercedesMe-ilmoituksia lukkojen ja ikkunoiden tiloista.

Kilometrejä tullut vuodessa 8600 ja keskikulutus uudesta 6.8 l/ 100 km.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: Pe 10.02.2023 23:25 ...Ohjelmistopäivitykset parantavat takaluukun itsestään avautumistaipumusta, ...
Tiedätkö tästä tarkemmin? Jostain luin että uudemmat avaimet saa ohjelmoitua niin että takaluukku ei aukea pitkällä painalluksella vaan tuplapainalluksella jolla pitäisi välttyä tahattomalta taskuavaamiselta?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Joo tuplapainalluksella aukeaa nyt takaluukku
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Tuli päivitettyä W205 malli uudempaan W206 220D malliin. Autossa on lähes kaikki muut varusteet, mutta lisälämmitin uupuu varustelistasta. Myyjäliike ei osannut tai halunnut asentaa sitä jälkikäteen. Onko jollakin kokemuksia lisälämmittimen jälkiasenuksesta W206 malleihin? Kumpi on yleensä parempi Webasto vai Eberspächer lämmitin? Venäläiset Binarit ym. voi unohtaa heti kättelyssä.

Jos luotettavuudella on merkitystä niin Binar on minun kokemuksen mukaan ylivoimainen (en tiedä millä muulla ominaisuudella on jotain merkitystä)
Nämä kokemukset paljon vanhempien vehkeitten kanssa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Toivottavasti kukaan ei nyt suunnittele Binarin tai vastaavan lämmittimen asentamista W206 malleihin. Se ei tule koskaan toimimaan näissä malleissa ilman ongelmia ja niitä ongelmia ei sitten auton takuu korvaa. Kaikissa näissä W206 malleissa on vielä tehdastakuu voimassa, joten lisävarusteiden jälkiasennuksilla on tarkat kriteerit olemassa. Ainoa lisälämmitin, joka toimii ilman moitteita W206 malleissa on Mersun OE W206 Webasto Thermo Top Evo lämmitin. Kun asennukset tehdään alkuperäisillä Mersun osilla sekä tehtaan ohjeiden mukaan, silloin ei ongelmia tule ja takuut pysyvät voimassa.

Webastolta on myös tullut jokin aika sitten yleismallin Webaston asennusohje näihin W206 dieselmalleihin. Yleismallin Webaston asennuksessa käytettävä Crnonuksen ohjausboksi vaatii kuitenkin auton omien sähköjohtojen katkaisemista. Lisäksi asennuksessa katkotaan auton vesiletkuja ja tämä yleismallin Webasto ei ole ohjattavissa auton omasta järjestelmästä. Joten ajastinta ei tule auton multimedianäytölle, ei tule myöskään Webastolle omaa kytkinpaneelia, eikä se toimi Mercedes me sovelluksen kautta puhelinohjauksella.

Mikäli puhutaan varsinkin uudempien Mersun henkilöautoihin asennettavien lisälämmittimien luotettavuudesta, silloin löytyy vain yksi ylivoimainen voittaja. Se on tietysti Mersun alkuperäinen Webasto tai Eberi, joka on jo tehtaalla suunniteltu kyseiseen automalliin asennettavaksi. Kokemusta alkaa olla kertynyt jo jonkin verran näistä Mersun lisälämmittimistä. Eli silloin puhutaan reilusti yli tuhannesta Mersun Webastosta tai Eberistä lähinnä vuosimallin 1996-2023 autoista.

Keskeinen luotettavuuteen vaikuttava tekijä näissä Mersun OE lisälämmittimissä on tietysti se, että ne on suunniteltu toimivaksi nimenomaan vain siinä kyseisessä automallissa. Koska ne ovat väyläohjattuja lisälämmittimiä, silloin ei tarvita vika-alttiita relesarjoja tai väyläbokseja. Koska auton omia sähköjohtoja ei katkota, silloin myös ilmastoinnin/lämmityslaitteen ohjaukset toimii ilman ongelmia kuten tehtaalla on suunniteltu. Nämä väyläohjatut lämmittimet käyttävät yleensä myös auton omaa sähköistä kiertovesipumppua lämmitystoiminnossa, joten ylimääräisiä kiertovesipumppuja ei tarvita. Webaston puhelinohjaukseen ei myöskään tarvita erillisiä GSM-bokseja näissä uudemmissa malleissa. Eli mitä vähemmän tarvitaan lisävempaimia Webaston asennuksessa tai käytössä sitä vähemmän on myös vikoja tai vika-alttiita kohteita.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kävin viikonloppuna ajamassa Oulu - Jyväskylä-Oulu -keikan, yhteenä noin 700 km. Nopeusrajoitusten mukaan ajoin kolmen hengen kuorma + matkaravarat. Pakasta oli 5-8 astetta. Mennessä kulutus oli 5,9 ja palatessa 6,2. Koneenahan tässä on C180 bensakone.
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Sharedoc kirjoitti: Pe 10.02.2023 23:25 S206 kävi ensimmäisen kerran vuosihuollossa. Samalla tehtiin polttoaineletkun reititysmuutos tehtaan takaisinkutsuohjelman mukaisesti sekä auton tietokoneisiin ohjelmointipäivityksiä. Ohjelmistopäivitykset parantavat takaluukun itsestään avautumistaipumusta, auton käytöstä pienellä kaasupolkimen asennolla, sekä vähentävät turhia MercedesMe-ilmoituksia lukkojen ja ikkunoiden tiloista.

Kilometrejä tullut vuodessa 8600 ja keskikulutus uudesta 6.8 l/ 100 km.
Oma (W206) menossa huoltoon toukokuussa. Mikä mahtaa olla tuon uuden softaverison numerokoodi tms? Tietäisi kysellä päivitystä vai asentelevatkohan automaattisesti huollossa?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mies tiskillä sanoi että 206een oli tullut useita softapäivityksiä vuoden aikana ja ne oli ajettu kaikki sisään. Näin ne varmaan tekee huollossa automaattisesti jos on oikea mersuhuolto.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: Ti 16.05.2023 22:56 Mies tiskillä sanoi että 206een oli tullut useita softapäivityksiä vuoden aikana ja ne oli ajettu kaikki sisään. Näin ne varmaan tekee huollossa automaattisesti jos on oikea mersuhuolto.
Ei ne kyllä tyypillisessä Mersuhuollossa päivitä mitään muita yksiköitä kuin ne jotka testeri pakottaa. Asiakkaan perätessä johonkin tunnettuun ongelmaan viitaten saattavat tehdä muutakin. Viimeksi kysyin ehtivätkö tehdä MBUX päivityksen normihuollon yhteydessä, eivät "ehtineet". Ei tosin ollut mitään ongelmaakaan mielessä johon vedota.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mulla autossa on Vehon huoltosoppari :thumbup:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: To 01.06.2023 00:08 Mulla autossa on Vehon huoltosoppari :thumbup:
Mihin viittaat tällä kommentilla? Noihin softapäivityksiinkö? Minulla on myös huoltosoppari ja pyynnöstäkään eivät päivittäneet softia.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kesäkelillä 670 km maantiekeikalla keskikulutus kahden hengen kuormalla 5.2 l/100 km. Ulkolämpö 22-29 C. Ilmastointi päällä koko matkan.
Jozku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 08.11.2020 18:43

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Jozku »

Millaisia erilaisia ajotiloja näissä malleissa on, jotenkin en löytänyt mistään kattavasti asiaa? Nykyään ilmeisesti C300e:ssä ei ole siis ainakaan enää Sport+:aa..ainakaan yhdessä mitä koeajoin sellaista ei ollut ja jäin ihmettelemään kunnes tajusin, että olinkohan katsonut jonkin muun version testivideota.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Eilen aamulla kun avasin autonoven ja siirsin kuskin penkkiä taaksepäin (sähköpenkit) ovikytkimellä niin mittaritaulussa vilahti vikailmoitus "48V battery fault - Contact Service". Auto lähti käyntiin ja toimi normaalisti. Soitin Wetterin huoltoon ja sieltä luettiin vikakoodit langattomasti ja he näkivät vikailmoituksen "Powerline communication fault". Auto pyydettiin tuomaan tarkistukseen Wetterille, on nyt tätä kirjoittaessa Wetterillä huollossa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Huollosssa ei testeissä löydetty 48V akusta vikaa. Auto menee kuitenkin takaisinkutsun vuoksi uudestaan huoltoon loppukuusta.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auto kävi Wetterillä takaisinkutsun vuoksi mutta sitä ei pystytty tekemään kun kyseessä on polttoainepumpun vaihto, niin bensatankin olisi pitänyt olla lähes tyhjä mutta huolto ei ollut hoksannut siitä ilmoittaa etukäteen. Olivat samalla tutkineet auton sähköjärjestelmää, eikä mitään poikkeavaa ollut löytynyt. Nyt uusi aika takaisinkutsu-polttoainepumpun vaihtoon lokakuun loppupuolella.
Vastaa Viestiin