W203 pre facelift

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja sallaas »

Miksi täällä foorumilla sorsitaan alkupään w203 mallia? Joo, ovat kovempia ruostumaan kun facelift mallit, mutta vähemmän ruosteisia kuin loppupään w202. Olisiko aivan mahdoton ostos?

Sopisi tuollainen itselle budjettiin myös bensana. Alkupäässä tyypillisesti ovien alareunat ruostuu. Entäs tunkin paikkojen ympäriltä helmat? Toivoisin siis että ruostuminen olisi maltillisempaa kuin lahossa w202..

Kertokaa näistäkin kaikenlaisia kokemuksia jos niitä on.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja amatoori »

No onhan se facelift ainakin paremman näköinen. M271 moottorilliset jättäisin ostamatta.
Viimeksi muokannut amatoori, La 27.02.2021 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja amatoori »

tuplat
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhden hyvän yksilön saattaa löytää mistä tahansa korimallista tai vuosimallista. Noin 20 vuotta vanhoista autoista vaikea muuten asiaa ajatella.
"Sorsiminen" johtunee siitä, että ei vaan yksinkertaisesti ole mitään järkeä säästää tonnia ja ostaa ruostuvaa mallia jossa ei tarkene talvella ja jossa on vikaherkempi polttoainejärjestelmä (dieselissä siis nämä kaksi viimeksimainittua juttua)
Bensakoneisessa asia kääntyy tavallaan toisinkinpäin, kun vanhempi M111 on hyvä moottori ja uudempi M271 taas heikko jakopäästään vaikka muuten hyvä.
Peräkontithan noissa prefaceissa tuppaa olemaan niin lahoja ettei kilpi pysy kiinni jne....
oulaistenliikenne.fi
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja sallaas »

amatoori kirjoitti: La 27.02.2021 09:24 No onhan se facelift ainakin paremman näköinen. M271 moottorilliset jättäisin ostamatta.
Juuri tämä on se syy. M111 on pomminvarma kone. Yhteen 150tkm ajettuun M271 moottoriin jouduttiin vaihtamaan ketju hammasrattaineen. Tuli lähes 2000e remppa. Ei kiitos.
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja sallaas »

dealer kirjoitti: La 27.02.2021 09:41 Yhden hyvän yksilön saattaa löytää mistä tahansa korimallista tai vuosimallista. Noin 20 vuotta vanhoista autoista vaikea muuten asiaa ajatella.
"Sorsiminen" johtunee siitä, että ei vaan yksinkertaisesti ole mitään järkeä säästää tonnia ja ostaa ruostuvaa mallia jossa ei tarkene talvella ja jossa on vikaherkempi polttoainejärjestelmä (dieselissä siis nämä kaksi viimeksimainittua juttua)
Bensakoneisessa asia kääntyy tavallaan toisinkinpäin, kun vanhempi M111 on hyvä moottori ja uudempi M271 taas heikko jakopäästään vaikka muuten hyvä.
Peräkontithan noissa prefaceissa tuppaa olemaan niin lahoja ettei kilpi pysy kiinni jne....
Dieselissä suosisin tottakai faceliftiä mutta nyt hakusessa olisikin bensaversio. Lahooko näissä prefacelifteissa vararenkaan tila ja sen ympäristö kuten w202?
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: W203 pre facelift

Viesti Kirjoittaja sallaas »

Oliko muuten näissä pyöräkotelot jotenkin paremmin ruostesuojatut kuin w202?
Vastaa Viestiin