moikka. alkuperäisissä 16" vanteissa vanteen sisäpuolelta pultti tulee 18mm läpi, ei ilmeisesti pääse takana ottamaan käsijarruhilppeisiin tms? ja toinen kysymys. Löytyy toiset meseen sopivat aluvanteet 17" koossa, et 35. Leveyttä en muista. Mikä mahtaa olla oikea pultin pituus ja suositeltu rengaskoko tuollaiselle 17" vanteelle. Vakioalusta.
kyseessä w203 220cdi 2005 facelift.
w203 pulttiasiaa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 pulttiasiaa
Sunileen saman ulos tulevat jos(kuten muistaa) tuo 18mm on sopiva ulostulooikosulku kirjoitti: ↑Ti 13.04.2021 16:36 moikka. alkuperäisissä 16" vanteissa vanteen sisäpuolelta pultti tulee 18mm läpi, ei ilmeisesti pääse takana ottamaan käsijarruhilppeisiin tms? ja toinen kysymys. Löytyy toiset meseen sopivat aluvanteet 17" koossa, et 35. Leveyttä en muista. Mikä mahtaa olla oikea pultin pituus ja suositeltu rengaskoko tuollaiselle 17" vanteelle. Vakioalusta.
kyseessä w203 220cdi 2005 facelift.
koko pultin pituuteen vaikutta myös sen vanteen keskiön paksuus,
ja se vaihteel eri org vanteidenkin kesken vaikka vanteen koko olisi sama saatika tarvike vaneissa
muoista tarkistaa myös pultin kartion sopivvus vanteesen niitäkin on erilaisia,
pultin pituuden saa selville kun kokeille soipvan kartiosta pulttia siihen asenettavaan vanteesen ja katsoo paljonko tulee ulos vai eikö yhtään sitten mitta siitä pultin päästä
paljonko lisää/pois että tulee sopivasti,
sitten vieläs semoinenkin ettäsaman halkasijan org(tietysti eri autoon tarkoitetuissa) vanteissa voi olla eri paksuiset pulti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 pulttiasiaa
Kuten edellä kirjoitettiin,niin testata se melkein täytyy vanteeseen.
Omassa ollut 4 eri alut alla ja kolmet eri pituiset pultit olen joutunut ostamaan,koska keskiön paksuus ollut eri.
Ihan minimi minkä verran pitää tulla kierrettä vanteesta yli on pultin paksuuden verran,mielummin 1,5x pultin paksuus.
Rengaskoko voisi olla vaikka 225/45-17, mutta saahan siihen mahtumaan leveämpääkin jos haluaa.
205/50-17 voisi olla mukavampi ajaa vakio alustalla.
Omassa ollut 4 eri alut alla ja kolmet eri pituiset pultit olen joutunut ostamaan,koska keskiön paksuus ollut eri.
Ihan minimi minkä verran pitää tulla kierrettä vanteesta yli on pultin paksuuden verran,mielummin 1,5x pultin paksuus.
Rengaskoko voisi olla vaikka 225/45-17, mutta saahan siihen mahtumaan leveämpääkin jos haluaa.
205/50-17 voisi olla mukavampi ajaa vakio alustalla.
Re: w203 pulttiasiaa
juu oon pitäny linjana että 1,5*pultin paksuus. Jostain katoin että ainoa rengaskoko olisi ollut 235/45 17" vanteelle, pitää kaivella kaapista tuo rekisteriote, siellähän ne rengaskoot on lueteltuna. Ajattelinkin että jos oikein leveä ja matala niin voi tulla uraherkkä ja kova ajettava.
Re: w203 pulttiasiaa
Vähän aihetta sivuten.. 17" vanteelle oli vianorin mukaan ainoa koko 225/45/17. Tuleeko uraherkkä ja kova ajettava tuolla koolla.. Vakioalusta löytyy..
Re: w203 pulttiasiaa
Ite mietin kanssa sama asiaa kun alla olevissa peltivanteissa yllättävän lyhyt pultti ,vain 20mm jengan osuus.Laitoin alle omat erikoisvanteet joissa paksumpi keskiö ,Motonetissä oli pitempiä pultteja olikohan se pituus joku 29mm,taisi joku pari euroa olla pultin hinta.
Kupera tai pyöreä kartio oli kaikissa näissä alkuperäisessä ja Motonetin pulteissa.
Kupera tai pyöreä kartio oli kaikissa näissä alkuperäisessä ja Motonetin pulteissa.