Hyvää ja aurinkoista kesää MB- asianosaajille.
Alte Tante E 270 cdi vm- 2003 odottaa siirtoa toiseen omistukseen, kunhan löydän sille korvaavan henkilökuljetusvälineen. Tanten kilometrit ovat 418 000 +. Kaksi vuotta vanhat ruiskut, vaihdelaatikon ohjausyksikkö 2v., takapään matolaatikko 1,5 v. ilmajouset 1,5 v. jarrulevyt 2 v. uudet akut. Löysin Lappeenrannasta 136 000 ajetun 2012 vm C 180 CGI T BlueEfficiency Elegance vajaan 16 000 euron hintaan. Moottori on M271, josta olen kuullut vain huonoja kokemuksia lähinnä jakopään osalta. Onko ihan hasardia ostaa tuo C- sarjalainen, varsinkin, kun peukaloni on keskellä otsaa, eikä tuta mammonaakaan ole liian kanssa kertynyt? Hyvä asiallinen mielipide olisi nyt hyödyksi. Tai jopa kaksi....
Ohjausta auton vaihtoon...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 26.09.2019 12:14
Re: Ohjausta auton vaihtoon...
Ei se hasardia ole, mutta jakopäästä on löydyttävä kuitit että se on laitettu tai sitten heti hankinnan jälkeen laitettava uusiksi, tai vähintäänkin mittautettava ketjun venymä.
Keskellä otsaa minulla on keskellä kämmentä, eikä sekään aina ole helppoa
Keskellä otsaa minulla on keskellä kämmentä, eikä sekään aina ole helppoa
oulaistenliikenne.fi
Re: Ohjausta auton vaihtoon...
Minulla ei ole peukaloita ollenkaan Heräsi ajatus että onko auton vaihto ihan pakko toteuttaa?Hyväksi laitetulta vaikuttaa vanha,ja aina niissä uusissa ostoksissa näyttää laitettavaa olevan(ainakin aluksi).Toki autokuume on voimallinen sairaus,eiköhän meistä useimmilla ole kokemusta..
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Ohjausta auton vaihtoon...
Jos haluaa uusia jännittäviä vikoja vanhojen tylsien tilalle niin vaihto kannattaa. Itse juuri tätä olen harrastanut ja tuntuu aina löytyvän uusia vikoja mitä uudempia autoja ostaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 26.09.2019 12:14
Re: Ohjausta auton vaihtoon...
Tarina jatkuu: autoliike laittoi oma- aloitteisesti kiinnostukseni kohteen pajalle, jossa kampiakseli mitattiin, oli ok, laakerit vaihdetaan, männänrenkaat samoin. Onko asiaankuuluva toimenpide aina moottorin avauksen yhteydessä? Nokkaketjun rattaat ja ketju vaihdetaan. Eikös tämä Teistäkin ole oikeastaan hyvä juttu? Kilometrejä vain 133 000? Mitä on voinut tapahtua, että tällaisiin toimenpiteisiin vaihtoautolle ryhdytään? Voiko kuvitella moottorissa olevan jotain perustavanlaatuista vikaa, joka tulevaisuudessa aiheuttaa saman?Jukka Koskinen kirjoitti: ↑Pe 02.07.2021 16:05 Hyvää ja aurinkoista kesää MB- asianosaajille.
Alte Tante E 270 cdi vm- 2003 odottaa siirtoa toiseen omistukseen, kunhan löydän sille korvaavan henkilökuljetusvälineen. Tanten kilometrit ovat 418 000 +. Kaksi vuotta vanhat ruiskut, vaihdelaatikon ohjausyksikkö 2v., takapään matolaatikko 1,5 v. ilmajouset 1,5 v. jarrulevyt 2 v. uudet akut. Löysin Lappeenrannasta 136 000 ajetun 2012 vm C 180 CGI T BlueEfficiency Elegance vajaan 16 000 euron hintaan. Moottori on M271, josta olen kuullut vain huonoja kokemuksia lähinnä jakopään osalta. Onko ihan hasardia ostaa tuo C- sarjalainen, varsinkin, kun peukaloni on keskellä otsaa, eikä tuta mammonaakaan ole liian kanssa kertynyt? Hyvä asiallinen mielipide olisi nyt hyödyksi. Tai jopa kaksi....
Re: Ohjausta auton vaihtoon...
No onhan se voinut syödä vaikka öljyä ja se korjaantuu usein männänrenkailla ja hoonauksella. Nykyautoista ei sylinterit niin kulu kuin ennen vanhaa.
Jotain syytä on ollut, ei liike huvikseen niitä korjaa. Mutta jos kaikki on laitettu ja tositteet mukaan niin mainio ostos sanoisin.
Jotain syytä on ollut, ei liike huvikseen niitä korjaa. Mutta jos kaikki on laitettu ja tositteet mukaan niin mainio ostos sanoisin.