Cl 500 (c216) kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Sakari66!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.03.2021 09:14

Cl 500 (c216) kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sakari66! »

Nettiautossa tulee nyt useasti laitettua CL500 hakuun. Hienompaa auto kun ei mielestäni ole olemassa.
Vähän löytyy kokemuksia, samoin Japanin tuonneista. Niitä näyttää olevan pienillä kilometrillä ja hyvillä varusteilla.
Kertokaa, iskenkö käteni... Piiip vai mitä tässä pitää huomioida.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Cl 500 (c216) kokemuksia

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Japanin tuonneissa hyvää ruosteettomuus ja yleinen hyvä kunto. Huonoa sitten taas maantieteellisen pätkäajon tuomat erillaiset kulumat. Jokainen auto on kuitenkin oma yksilönsä. Huolto ja hoito on aa ja oo. Huonoin juttu japanintuonneissa ettei navit toimi täälä. Monelle NTG3 on antiikkia, mutta itselle ainakin tämä oli kynnyskysymys ja halusin nimenomaan euromallin jossa kaikki toimii kuten pitääkin. Mailmalta saa kyllä tilattua 221 ja 216 koppasiin hienoa mallikohtaista Androis soitinta mitä itseasiassa ei pöllömpi vekotin ole kun speksejä lukee.

216 kori on monimutkainen auto ja laitettavaa tulee vuosien aikana aivan eri mittasuhteessa kuin vastaavissa yksinkertaisemmissa Mersuissa. Jos omat tai maksetut resurssit riittävät, niin 216 on kyllä fantastinen auto!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cl 500 (c216) kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Kannattaa huomioida että faceliftin myötä kone vaihtui aivan toiseksi (Blue Efficiency). Vanhassa oli 5,5 l M273, ja uudemmassa suorasuihkutteinen 4,7 l M278 biturbo. Uudemmassa on aika paljon enemmän tehoa, pienemmät päästöt sekä kulutus. Noiden luotettavuudesta en osaa sanoa mitään, toki tuplaturbotekniikka lisää monimutkaisuutta jonkun verran. Käsittääkseni molemmat myllyt on kuitenkin luotettavia.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin