X253/GLC hankintaan neuvoja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JustADreamer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 29.07.2021 10:05

X253/GLC hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja JustADreamer »

Tervehdys johtotähtikaarti,

Valtava autokuume iskenyt nyt, kun ensimmäistä kertaa olisi todellisia perusteita panostaa autoon vähän enemmän. Työajoja vuodessa 20-25 tkm ja ei haittaa vaikka nuoreen tyttöystäväänkin tekisi vaikutuksen samalla. Pitoaika todennäköisesti kolme vuotta. Lähtötilanteena 2018 hybrid Auris.

Mallivalintaan on vaikuttanut auton ulkonäkö, turvallisuus=massa, neliveto ympärivuoden liikkuessa ja kotimaisuus. Huolena korkeat ylläpitokulut, arvonlasku ja polttoainevalinta.

Olen katsonut >2018, <80 tkm malleja 40-45 t€ haarukassa. Onko jotain erityistä mitä kyseisessä autossa, sekä moottori- ja varustevalinnoissa kannattaisi ottaa huomioon? Pitääkö tuon ikäisissä varautua henkisesti vuosittaisiin korjauskustannuksiin? Onko kaikki valmistettu Suomessa? Kannattaako budjettia venyttää ylöspäin?
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: X253/GLC hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Itsellä oli 2016 mallinen 250 disukka, ajettiin 120 000km asti sillä. Ainoat viat olivat ilmajousituksen kompura(kerääntyneen kosteuden aiheuttama jäätyminen ja alapallonivel vaihdettiin.Kokonaiskulutus oli 7,4L. Nyt alla vuoden vanha GLC 300e , ajettu nyt 35 000km. Latausluukku on kaksi kertaa ollut rikki,ei muita vikoja. Kokonaiskulutus tähän mennessä 3,7L. Näistä ehdottomasti jälkimmäinen on mieluisampi, ja mbux järjestelmä nykyaikaa.
Tahtooglcn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05

Re: X253/GLC hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja Tahtooglcn »

Vuoden 2017 tuontiplugarilla 65 000 ajettu ja muutenhan tuo on ollut hyvä laite, mutta tekonahkapenkki siis irvistelee jo.
Kaikkien ajojen kulutus 5,9, vaikka ajoista iso osa pitkää mökkimatkaa. Kulutuksen puolesta dieselissä ja dieselveron maksussa siis ei ainakaan olisi ollut järkeä.

Oma ajoakku siis perin pieni, mutta kapasiteetin en ole toistaiseksi huomannut hiipuneen. Kaikki kaupunkiajoni pystyn tuollakin ajamaan sähköllä.Itselläni ei ole ollut mitään ongelmaa öljyn laimenemisen kanssa talvellakaan, normiöljynvaihtoväleillä olen päässyt. Lämmin talli varmaan vaikuttaa. Kaupungissa ei ole polttis montaa kertaa käyntiin pörähtänyt. Silloin kun se käy, olen aina sitten pidemmällä matkalla jolloin kone varmasti lämpenee.

Minä tykkään tuosta vanhanaikaisesta käyttöjärjestelmästä ja sen nappuloista. Käyttiksen vuoksi tämä ensimmäinen Mersuni jää valitettavasti myös viimeiseksi. Seuraavaan GLCn malliin on tulossa vihoviimeinen versio, joka nyt jo pilaa uuden Cn. Kävin piruuttani koeajamassa sen, ja vakkarin hipaisukytkin on todella niin järjettömän huono kuin kaikissa lehtiarvioissa on haukuttukin. Mersuissa oli vuosikymmeniä markkinoiden paras vakkarin säädin ja nyt uusimmissa sitten huonoin. Ensi vuonna ilmeisesti esiteltävä uusi isoakkuinen GLC - plugari olisi muuten ollut vahva ehdokas seuraavaksi autoksi.
Eli joku vuosi varmaan vielä tällä ja seuraava on sitten jonkun muun merkin täyssähkäri.
JustADreamer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 29.07.2021 10:05

Re: X253/GLC hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja JustADreamer »

Kiitos kommenteista. Yhtä kävin nyt katsomassa ja siinä oli coupe vieressä, niin pysty vähä vertailemaan kumpaan sitä lähtisikään. Selvitysvaihe jatkukoon.
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: X253/GLC hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Unohtui edellisestä, meillä coupe edellinen oli suv. Puhtaasti ulkonäkösyistä coupe. Suv omaan silmään liian "pappamainen".
Vastaa Viestiin