c350e hybrid farmari talvella
c350e hybrid farmari talvella
Harkinnassa olis c350e farkkuna (vm2018) ja mielelläni kuulisi miten tällä pärjää talvella, liikkeellelähtö yms? Mainittakoon, että olisi itselle ensimmäinen takavetoinen auto ja tietysti hirvittävät ennakkoluulot miten sillä pärjää talvella. Ainoat "kokemukset" on serkun diesel farkusta ja hänen mukaan talvella vähän konstikas ajettava. Painava akustohan tuossa hybridissä on sopivasti takakontin alla pitoa antamaan. Joku käyttäjä täällä tuosta ohimennen mainitsikin, että auttaa huomattavasti. Tietysti renkailla myös oma merkityksensä ja pitää niistä vielä etsiä enemmän tietoa.
-20 C300 e
Re: c350e hybrid farmari talvella
Sisätilan lämmityksen saa hoidettua ennakkoon akuston kautta. Siis etänä puhelimella tai preasetuksen kautta mittaristosta Takapyörillä enemmän painoa, joten pitoa paremmin. Latausluukun talvista ongelmista on ollut juttua foorumeilla.
Re: c350e hybrid farmari talvella
Itselleni viime talvi oli ensimmäinen takavedolla (ei hybridi) ja ihan hyvinhän tuolla pärjäsi. Alla oli kitkarenkaat, eikä mitään ylimääräisiä painoja ja hiekkasäkkejä peräkontissa. Toki välttelin tietoisesti ajamasta mahaa myöten lumihankeen, mutta muuten sai ajella käytännössä ihan normaalisti. Kotikadulla toimii auraus todella huonosti ja välillä sitä lunta oli aamulla todella paljon. Suojakelillä pehmeää lumisohjoa oli varmaan 30 cm, mutta siitä se vain meni, kun ei pahimpaan mössöön pysähtynyt. Joskus oli jäiseen ylämäkeen esim. liikennevaloista lähtiessä hiukan vaivalloista ja ylipäänsä kiillotetuista risteyksistä lähtö hitaamman puoleista, mutta ei kertaakaan jäänyt kiinni. Kun auton sai vähänkin liikkeelle siitä se kyllä kiipesi. Ajonvakautus ym. korjaavat myös hyvin eli ei sitä normaaliajolla saa lapasestakaan lähtemään, ellei varta vasten aja autoa lepikkoon. Kiillotetuissa jyrkissä kadunkulmissa pyrkii perä irti, mutta heti se itsensä oikaisee. Kun vain tiedostaa asian ja asenne on jotain muuta kuin "lämä tiskissä joka paikkaan", ei takavetoisessa ole mitään ongelmaa. Ei nämä ole enää mitään Taunuksia. Aimmin olen ajanut takavetoista joskus 90-luvulla ja kyseessä oli kaverin 70-luvun harraste-Toyota. Sillä oli konstikasta.
C200 (S205) 2017
Re: c350e hybrid farmari talvella
Itsellä oli viime talven jo käytössä kyseinen hybridi. Kertaakaan ei tullut ongelmaa etteikö olisi johonkin päässyt tai saanut autoa liikkeelle. Oikeastaan ainut välillä mieltä kaihertava asia on/oli tuo latausluukku jonka lukitusmoottorin joutui vaihtamaan heti alkuunsa. Osa sinällään ei ole kallis, mutta irrotuttaa takapuskurin että saa vaihdettua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: c350e hybrid farmari talvella
Harkitse tarkkaan , pistä vähän rahaa lisään ja ota c300e. Huomattavasti pidemmällä sähkö rangella kuin 350.
Re: c350e hybrid farmari talvella
Trollaako joku, vai mistä ihmeestä tässä on kyse? Mikä ongelma siinä on, että auto etenee etupyörien osoittamaan suuntaan eikä etuvetoisen luisupulkan tavoin ihan mihin sattuu?
Kun renkaat ja kuski ovat kunnossa, takavetoinen etenee lumessa myös ylämäkeen hieman maavaran ylittävässäkin kinoksessa kolmea jälkeä jättäen vetopyörästön banjon vetäessä raitaa pyöränjälkien väliin. Ei se mitenkään räjähtävästi lähde, mutta naapurin etuvetoinen katumaasturi kuitenkin vedettiin Valmetilla pihasta, kun ei pystynyt (=kuski ei pystynyt) seuraamaan jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.
Lumessa meno tyssää siihen, kun etuspoileri alkaa rullata lumipalloa edellään. Eikä siitä kenenkään vetäjäksi ole, joten pulaan joutuneet etuvetokuskit joutuvat soittamaan jonkun muun pelastamaan.
Sitten kun auto liikkuu, ajaminen sujuu muuten vähän kuin etuvetoisella, mutta paljon helpommin. Etuvetoisellakin pääsee kokeilemaan samaa ajamisen helppoutta kesäkelissä.
Ellet minua usko, siteeraan aiemmin etuvetoista S80 ajanutta vaimoani minun lainatessani hänen autoaan: "muista nyt sitten, ettei tämä käänny kuten sinun oma autosi". No eihän kevytperäisen etuvetoisen ole tarkoituskaan kääntyä hallitusti, ei kai sitä muuten olisi tasapainotettu ihan päin persettä. Eikä tuota etuvetoisen kevytperäisyyttä voi edes korjata Taunuksesta yli jääneellä hiekkasäkillä, kun se reppana menettää vetovoimansa, aivan kuten se tekee myös täyteen kuormattuna, toisin kuin normaali auto.
Vaimon nykyinen valinta kuvastaa hänen etuvetokokemustaan vuosien ajalta. Siitä lisää W213 threadissa.
Autossa on kardaani. Parhaissa kaksi.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: c350e hybrid farmari talvella
Tämä on käynyt mielessä, paljoa ei tarvitsisi lisää laittaa.ennentauti kirjoitti: ↑To 12.08.2021 21:10 Harkitse tarkkaan , pistä vähän rahaa lisään ja ota c300e. Huomattavasti pidemmällä sähkö rangella kuin 350.
-20 C300 e
Re: c350e hybrid farmari talvella
Kiitän kokemusten jakamisestaMetalT kirjoitti: ↑To 12.08.2021 15:25 Itselleni viime talvi oli ensimmäinen takavedolla (ei hybridi) ja ihan hyvinhän tuolla pärjäsi. Alla oli kitkarenkaat, eikä mitään ylimääräisiä painoja ja hiekkasäkkejä peräkontissa. Toki välttelin tietoisesti ajamasta mahaa myöten lumihankeen, mutta muuten sai ajella käytännössä ihan normaalisti. Kotikadulla toimii auraus todella huonosti ja välillä sitä lunta oli aamulla todella paljon. Suojakelillä pehmeää lumisohjoa oli varmaan 30 cm, mutta siitä se vain meni, kun ei pahimpaan mössöön pysähtynyt. Joskus oli jäiseen ylämäkeen esim. liikennevaloista lähtiessä hiukan vaivalloista ja ylipäänsä kiillotetuista risteyksistä lähtö hitaamman puoleista, mutta ei kertaakaan jäänyt kiinni. Kun auton sai vähänkin liikkeelle siitä se kyllä kiipesi. Ajonvakautus ym. korjaavat myös hyvin eli ei sitä normaaliajolla saa lapasestakaan lähtemään, ellei varta vasten aja autoa lepikkoon. Kiillotetuissa jyrkissä kadunkulmissa pyrkii perä irti, mutta heti se itsensä oikaisee. Kun vain tiedostaa asian ja asenne on jotain muuta kuin "lämä tiskissä joka paikkaan", ei takavetoisessa ole mitään ongelmaa. Ei nämä ole enää mitään Taunuksia. Aimmin olen ajanut takavetoista joskus 90-luvulla ja kyseessä oli kaverin 70-luvun harraste-Toyota. Sillä oli konstikasta.
-20 C300 e
Re: c350e hybrid farmari talvella
Meillä on mökillä liikennemerkeissä ja katukylteissä noin metrin tavallista pidemmät jatkovarret että näkyvät myös maaliskuussa. Kirjaimellisesti. En yli 180-senttisenä ylety kesäkelissä kadun nimikylttiin. Talvella saman kyltin päälle voi istahtaa hiihtolenkiltä palatessa. Se on toki tien vieressä aurausvallin kohdalla, mutta kyllä lunta riittää muuallakin.
Ylämäki kaataa auton painopistettä taakse päin, mikä tasaa puntteja takavetoisen hyväksi aivan kuten matkustajat ja rahtikin.
Mihinkäs etuvetoinen lähtee tuosta jäätikötä "lämä tiskissä"? Tai ihan mistä tahansa? Kääntyykö hyvin?MetalT kirjoitti: ↑To 12.08.2021 15:25 Ajonvakautus ym. korjaavat myös hyvin eli ei sitä normaaliajolla saa lapasestakaan lähtemään, ellei varta vasten aja autoa lepikkoon. Kiillotetuissa jyrkissä kadunkulmissa pyrkii perä irti, mutta heti se itsensä oikaisee. Kun vain tiedostaa asian ja asenne on jotain muuta kuin "lämä tiskissä joka paikkaan", ei takavetoisessa ole mitään ongelmaa.
Kaikkien autojen ajonhallinta toimii samoilla periaatteilla luistoja tunnistaen ja jarruilla ja tehonsäädöllä niitä korjaillen. Kuten itsekin huomasit, takavetoista ei tarvitse pakottaa kääntymään takapyöriä jarruttelemalla, vaan se kääntyy kyllä kun ratilla osoitetaan. Ja jos (hitaassa vauhdissa) on aliohjaamisen oireita, kuljettaja voi korjata sen itsekin kaasua nostaen. Etu- ja takavetoisessa on samanlainen suojelusenkeli koko ajan vahdissa. Jonkun mielestä takavetoinen antaa kuljettajan yrittää ensin itse ja apuja tulee vasta jos kuski kämmää. Volvo-Viesti mainosti etuvetoisten ajonhallintaa kuvaamalla sitä "jarrua vasempaan takapyörään", koska valmistaja itsekin pitää varsin todennäköisenä, että Volvo ei käänny ratista läheskään joka kerta ja siksi suojelusenkeli joutuu paikkaamaan kuljettajan virheiden lisäksi myös suunnittelijan virheitä.
Nämä ovat tosiaan aivan väärä mielikuva. Lyön vetoa, että kun hankkii nykyajan tasapainoiseen takavetoiseen kunnolliset talvirenkaat, ensimmäisen talven jälkeen ei ole enää yhtään ikävä etuvetoa.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: c350e hybrid farmari talvella
Tuontiauton tapauksessa uudemman ja vähäpäästöisemmän mallin vero kompensoi ainakin osan kalliimmasta ostohinnasta.laatumies kirjoitti: ↑Pe 13.08.2021 00:05Tämä on käynyt mielessä, paljoa ei tarvitsisi lisää laittaa.ennentauti kirjoitti: ↑To 12.08.2021 21:10 Harkitse tarkkaan , pistä vähän rahaa lisään ja ota c300e. Huomattavasti pidemmällä sähkö rangella kuin 350.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: c350e hybrid farmari talvella
Kyllä se etuveto vain lähtee takavetoa paremmin liukkaalla ja ohjautuu myös hyvin. Koskaan ei ole jäänyt kääntymättä. Tulee mieleen 80-luvun alun pelottelut, kun etuvetoiset alkoivat yleistyä, että se ei käänny ja ojat on pian täynnä etuvetoisia. Pointti oli ylipäänsä se, että takavetoisella pärjää oikein mainiosti, myös kitkarenkailla, luuloista huolimatta. Ensikertalaiselle takaveto tuntuu aluksi sille, että se lähtee lapasesta, mutta ei se mihinkään lähde. Takavetoinen on kuitenkin erilainen ajaa liukkaalla kuin etuveto eli ajatusmaailmaa pitää vähän rukata ensialkuun.740 GLE kirjoitti: ↑Pe 13.08.2021 02:03Meillä on mökillä liikennemerkeissä ja katukylteissä noin metrin tavallista pidemmät jatkovarret että näkyvät myös maaliskuussa. Kirjaimellisesti. En yli 180-senttisenä ylety kesäkelissä kadun nimikylttiin. Talvella saman kyltin päälle voi istahtaa hiihtolenkiltä palatessa. Se on toki tien vieressä aurausvallin kohdalla, mutta kyllä lunta riittää muuallakin.
Ylämäki kaataa auton painopistettä taakse päin, mikä tasaa puntteja takavetoisen hyväksi aivan kuten matkustajat ja rahtikin.
Mihinkäs etuvetoinen lähtee tuosta jäätikötä "lämä tiskissä"? Tai ihan mistä tahansa? Kääntyykö hyvin?MetalT kirjoitti: ↑To 12.08.2021 15:25 Ajonvakautus ym. korjaavat myös hyvin eli ei sitä normaaliajolla saa lapasestakaan lähtemään, ellei varta vasten aja autoa lepikkoon. Kiillotetuissa jyrkissä kadunkulmissa pyrkii perä irti, mutta heti se itsensä oikaisee. Kun vain tiedostaa asian ja asenne on jotain muuta kuin "lämä tiskissä joka paikkaan", ei takavetoisessa ole mitään ongelmaa.
Kaikkien autojen ajonhallinta toimii samoilla periaatteilla luistoja tunnistaen ja jarruilla ja tehonsäädöllä niitä korjaillen. Kuten itsekin huomasit, takavetoista ei tarvitse pakottaa kääntymään takapyöriä jarruttelemalla, vaan se kääntyy kyllä kun ratilla osoitetaan. Ja jos (hitaassa vauhdissa) on aliohjaamisen oireita, kuljettaja voi korjata sen itsekin kaasua nostaen. Etu- ja takavetoisessa on samanlainen suojelusenkeli koko ajan vahdissa. Jonkun mielestä takavetoinen antaa kuljettajan yrittää ensin itse ja apuja tulee vasta jos kuski kämmää. Volvo-Viesti mainosti etuvetoisten ajonhallintaa kuvaamalla sitä "jarrua vasempaan takapyörään", koska valmistaja itsekin pitää varsin todennäköisenä, että Volvo ei käänny ratista läheskään joka kerta ja siksi suojelusenkeli joutuu paikkaamaan kuljettajan virheiden lisäksi myös suunnittelijan virheitä.
Nämä ovat tosiaan aivan väärä mielikuva. Lyön vetoa, että kun hankkii nykyajan tasapainoiseen takavetoiseen kunnolliset talvirenkaat, ensimmäisen talven jälkeen ei ole enää yhtään ikävä etuvetoa.
Itse hommasin tarkoituksella takavetoisen nelikon sijaan ajatuksella, että onhan se edes kerran omistettava takatuuppari. Takavedossa on myös ajonvakautuksista ym. huolimatta tietty ajamisen hauskuus, jota etuvetoisella ei ole.
C200 (S205) 2017
Re: c350e hybrid farmari talvella
Etuveto lähtee paremmin liukkaalla vain jos
JOS ei ole ylämäki ja
JOS alla on kunnon renkaat ja
JOS kuski osaa asiansa ja
JOS verrataan kuormaamatonta autoa.
Muuten ei.
Kaikki muut tekijät vaikuttavat niin paljon, että vetovoimavertailussa erottuu kaksi ryhmää, nelivetoiset ja muut. Ja tässä hyvin toteutettu kytkeytyvä nelivetokin on oikein mainio neliveto. En ole 34 vuoteen ajanut vajaavetoista kiinni kertaakaan alle 7-vuotiailla talvirenkailla, joten kokemuksesta tiedän vetovoiman riittävän myös Suomen runsaslumisimmassa talvessa. Aika monessa etuvetoisen nosto- ja työntötalkoissa olen ollut tuona aikana ja monet paikoissa joista ajoin Volvoni tai Mersuni rauhassa eteenpäin kun etuvetoinen tientukko oli kannettu pois edestä. Syy tien tukkimiseen oli usein ratin takanakin.
Laskepa joskus painojakauma kuormattuna ja ylämäkeen. Takavetoisen vetovoima kasvaa kuormattaessa ja etuvetoisen vähenee. Löydätkö yhtään C-farkkua paremmin vetopyörille pitoa tarjoavaa etuvetoista farkkukorista neljän laskettelijan lähtiessä mäkeen sukset peräkontissa?
Huomaathan, että vastasin kommenttiin, jossa arvioitiin ajonhallinnan hillitsemää takavetoisen yliohjaavaa luisua myös "lämä tiskissä" väärin ajettuna. Kuten varsin hyvin tiedät, samalla ajovirheellä etuvetoinen sutii itsensä mutkasta suoraan ellei ESP tai edes STC rajaa keliin sopimattoman suurta tehopyyntöä. Turha tässä on selitellä etuvetoa helpommaksi koska kyse on vain erilaisesta haasteesta kuljettajalle. Minä yritin etuvetoista kolme talvea, mutta en saanut juonesta kiinni, joten myönnän suosiolla, että en vain osaa.
Nyt puhutaan vain etuvetoista ajaneen kokemattomuuden aiheuttamista luuloista, joille auto ei anna perustetta. Jos pidon rajoilla on merkitystä, silloin eri rakenne vaatii erilaisia otteita. Minulle vaikkapa satunnaisesti ajamani iso raskasnokkainen Citroen ja oma V70 olivat jääkelillä pelottavia laitteita, koska ne kulkivat pitkään vakaasti ja olivat sitten minulle täysin yllättäen lähdössä lapasesta. Vaikkapa ohituksesta palatessa nosto on selkeä ajovirhe, mutta senkin vain menin tekemään. Samoin yliohjaavan luiston oikaisussa nosto rauhoittaa takavetoisen ja villitsee etuvetoista. Minä olen niin pelkuri, että himmaan jos auto luistaa.MetalT kirjoitti: ↑La 14.08.2021 00:58 Pointti oli ylipäänsä se, että takavetoisella pärjää oikein mainiosti, myös kitkarenkailla, luuloista huolimatta. Ensikertalaiselle takaveto tuntuu aluksi sille, että se lähtee lapasesta, mutta ei se mihinkään lähde. Takavetoinen on kuitenkin erilainen ajaa liukkaalla kuin etuveto eli ajatusmaailmaa pitää vähän rukata ensialkuun.
Sen verran voin peruuttaa näkökannastani, että pidän tosiasioihin perustuvan syvän etuvetoinhon omanani. Se johtuu siitä, että en osaa. Mutta siihen en suostu, että näitä asetettaisiin johonkin paremmuusjärjestykseen, edes vetovoiman suhteen. Nämä ovat kuljettajan, renkaiden ja kuormauksen vaikutuksesta muuttuvia asioita.
Ei ole olemassa mitään takavetoisen käsittelyn vaikeutta. Jos ei ole ennen kokeillut, niin erilainen se on. Minun mielestäni onneksi
Mitä se hauskuus sinulle on?
Puhutaanko siitä ilmiöstä, jonka minä tulkitsen helppoutena? Katuautot tasapainotetasn suunnilleen neutraaleiksi, mutta takavetoiset tasapainotetaan nykyään tarkemmin. Etuvetoista ei voi, koska nekin ovat niin lähellä totuutta, että painoa ei voi enää ottaa enää pois vetopyöriltä ilman sivuvaikutuksia. Ennen aina raskasnokkainen Audi on tuotu parhaimmillaan hyvin kohtuulliseen 55/45 painojakaumaan ja TM talvitesti valittaa jo vetopidosta (joka on tosin nykyisin suurelta osin elektroniikkaa).
Vetopyörien paikasta riippumatta Lift-off oversteer kääntää tyypillisesti vähän aliohjaavan kääntymään mutkaan kevyellä komennolla. Takavetoisen liian vähäistä lift-offia lisäämällä yliohjaus lisääntyy loogisesti koko ajan. Jos sidontaa lisätään vielä enemmän, yliohjaus lisääntyy. Sitä saat mitä tilaat.
Etuvetoisen sopiva vetopyörien sidonta tekee täsmälleen saman, mutta vetopyörien sidonnalla mutkaan pakottamisen voimistuessa (tai jos tie olikin oletettua liukkaampi), liiallinen sidonta vaihtaakin yliohjauksen entistä raskaampaan aliohjaukseen etupyörien menettäessä otteensa. Saman lääkkeen annostelusta ja keliarviosi osuvuudesta riippuen saat joko sitä mitä tilasit tai jotain aivan muuta, joka riitelee pyyntöäsi vastaan.
Takavetoinen ei myöskään kisko rattia käsistä pyörien sortaessa pidon rajoilla kovassa kiihdytyksessä. Tätäkin voi tosin valmistaja säätää mm. olkapoikkeamaa pienentämällä, mutta silläkin on sivuvaikutuksensa.
Minä ajattelen lähinnä turvallisuutta ja ajamisen helppoutta amatöörinä ja minulle takaveto tuntuu helpolta. Mitä sinulle on se takavetoisen hauskuus?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: c350e hybrid farmari talvella
Noniin C300e sieltä vaan tarttui mukaan, kiitos vain vinkeistä. Makea peli ajella kun tehoa on riittävästi ja autossa erinomainen ohjaustuntuma. Autoon tutustuminen käynnissä ja ei kun vain talvea kohti
-20 C300 e
Re: c350e hybrid farmari talvella
Vaikka talvi ei vielä olekkaan, kyykkäsi omasta perä alas. Tekee sitä ajoittain. Nyt kustannusarvio 1500€. Molemmat takapussit vaihtoon.
Re: c350e hybrid farmari talvella
Oma c350e tekee samaa, lämpimillä keleillä perä kestää ylhäällä, kylmällä laskee (mitä kylmempää sitä nopeammin laskee). Itse en (vielä) ole etsinyt vika paikkaa. Onko omasi paljon ajettu ja minkä ikäinen?
Re: c350e hybrid farmari talvella
-15.160 tkm ajettu. Välillä oli viikonkin ilman ongelmaa, välillä perä niiasi tunnissa.
Re: c350e hybrid farmari talvella
Itellä saman ikäinen suunnilleen saman ajettu. Itsellä oli ajatuksena kokeilla jossain vaiheessa uudella ilmanjakoblokilla ennenkuin alkaisi vaihtaa pusseja. Mikäli vaihdat pussit, niin elä jätä vanhoja liikkeeseen. Mikäli löydät vian peränlaskulle, niin kerro millä tuli kuntoon.
Re: c350e hybrid farmari talvella
Molemmat pussit vaihdettu taakse 1.5 k€. Toinen pussi oli antautunut . Toistaiseksi on perä pysynyt ylhäällä.Upikissa kirjoitti: ↑Ke 08.09.2021 20:55 Itellä saman ikäinen suunnilleen saman ajettu. Itsellä oli ajatuksena kokeilla jossain vaiheessa uudella ilmanjakoblokilla ennenkuin alkaisi vaihtaa pusseja. Mikäli vaihdat pussit, niin elä jätä vanhoja liikkeeseen. Mikäli löydät vian peränlaskulle, niin kerro millä tuli kuntoon.
Viimeksi muokannut Sakari66!, Ma 13.09.2021 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: c350e hybrid farmari talvella
Miten se antautuminen näkyi? Testasitko?Sakari66! kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 13:45Molemmat pussit vaihdettu taskse 1.5 k€. Toinen pussi oli antautunut . Toistaiseksi on perä pysynyt ylhäällä.Upikissa kirjoitti: ↑Ke 08.09.2021 20:55 Itellä saman ikäinen suunnilleen saman ajettu. Itsellä oli ajatuksena kokeilla jossain vaiheessa uudella ilmanjakoblokilla ennenkuin alkaisi vaihtaa pusseja. Mikäli vaihdat pussit, niin elä jätä vanhoja liikkeeseen. Mikäli löydät vian peränlaskulle, niin kerro millä tuli kuntoon.
Joka tapauksessa kannattaa kompura huoltaa, eli ilman ja veden suodattimet kuntoon
Re: c350e hybrid farmari talvella
Perä painui alas, pussissa vuoto. Eipä siinä muuta.EemeliErkki kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 14:08Miten se antautuminen näkyi? Testasitko?Sakari66! kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 13:45Molemmat pussit vaihdettu taskse 1.5 k€. Toinen pussi oli antautunut . Toistaiseksi on perä pysynyt ylhäällä.Upikissa kirjoitti: ↑Ke 08.09.2021 20:55 Itellä saman ikäinen suunnilleen saman ajettu. Itsellä oli ajatuksena kokeilla jossain vaiheessa uudella ilmanjakoblokilla ennenkuin alkaisi vaihtaa pusseja. Mikäli vaihdat pussit, niin elä jätä vanhoja liikkeeseen. Mikäli löydät vian peränlaskulle, niin kerro millä tuli kuntoon.
Joka tapauksessa kannattaa kompura huoltaa, eli ilman ja veden suodattimet kuntoon