W209 diesel käyttiksenä
W209 diesel käyttiksenä
Morjens,
S211 320CDI rupeaa vähitellen tulemaan elinkaarensa viimeiselle vartille. Perheeseen on hommattu toinenkin 7-paikkainen diesel, joten lavetista voisi nyt luopua, ja laittaa tilalle jotain pienempää ja sporttisempaa.
Silmät on tarttuneet uudempaan CLK:hon. Tuttua tekniikkaa pienemmässä korissa, passaisi oikein mukavasti työmatkakulkineeksi n. 30-40 tkm vuosittaisella ajosuoritteella. Koneeksi luonnollisesti 270 CDI tai 320 CDI. Mutta onko noissa nettiauton kulutus- ja päästölukemissa jotain pielessä? Monissa autoissa näyttää oikein, mutta esim. vuoden 2004 270 CDI CLK:lle näyttää matkakulutukseksi 7,5l ja päästöiksi 250g/km, kun isompikoneiselle ja puoli tonnia raskaammalle näyttää puolitoista litraa ja 46g/km vähemmän. Tuohan tarkoittaisi sitä, että tuollaisesta 270 CDI pikkukiposta joutuu maksamaan veroa saman verran kuin isokoneisesta malmilaivasta.
Paljonko teillä on ollut verot ja kulutus CLK dieseleissä? Tokihan se 7g ja 320 CDI kiehtoisi. Ohjelmoituna sillä kerkeäisi jo paremmin kuin nykyisellä kipolla.
S211 320CDI rupeaa vähitellen tulemaan elinkaarensa viimeiselle vartille. Perheeseen on hommattu toinenkin 7-paikkainen diesel, joten lavetista voisi nyt luopua, ja laittaa tilalle jotain pienempää ja sporttisempaa.
Silmät on tarttuneet uudempaan CLK:hon. Tuttua tekniikkaa pienemmässä korissa, passaisi oikein mukavasti työmatkakulkineeksi n. 30-40 tkm vuosittaisella ajosuoritteella. Koneeksi luonnollisesti 270 CDI tai 320 CDI. Mutta onko noissa nettiauton kulutus- ja päästölukemissa jotain pielessä? Monissa autoissa näyttää oikein, mutta esim. vuoden 2004 270 CDI CLK:lle näyttää matkakulutukseksi 7,5l ja päästöiksi 250g/km, kun isompikoneiselle ja puoli tonnia raskaammalle näyttää puolitoista litraa ja 46g/km vähemmän. Tuohan tarkoittaisi sitä, että tuollaisesta 270 CDI pikkukiposta joutuu maksamaan veroa saman verran kuin isokoneisesta malmilaivasta.
Paljonko teillä on ollut verot ja kulutus CLK dieseleissä? Tokihan se 7g ja 320 CDI kiehtoisi. Ohjelmoituna sillä kerkeäisi jo paremmin kuin nykyisellä kipolla.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W209 diesel käyttiksenä
Minä en koskisi 270:een, kulutus ja teho suhteutettuna 320:een surkea ja ääni ehjänä ollessaankin kamala. Meillä oli aikoinaan W211 270CDI n. 200tkm ajan enkä kyllä ottaisi uudestaan. Päästöjä en muista mutta sekalaisessa ajossa auto kulutti n. 7,8l/100km.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W209 diesel käyttiksenä
Kappas. Kyllä aika yleisesti tuntuu pidettävän että kulutus lisääntyy puoli litraa per sylinteri, ja kutosen levahtaessa vinkkeliin, kulutus kasvaa vielä sen puoli litraa lisää. Luulis noin pienen kotteron menevän viisimukisena hissuttelemalla lähelle viittä, kun tuolla isolla farkkulotjakkeellakin pääsee kuuteen. Keskikulutus pyöriikin sitten kasin yläpuolella, etenkin vähän raakileen ohjelman myötä.
V6:n äänet on kivat, sitä ei voi kieltää.
V6:n äänet on kivat, sitä ei voi kieltää.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W209 diesel käyttiksenä
Mulla käyttiksenä tuollainen W209 320 cdi koneella. Rengastus kesällä edessä 225/45 17 ja takana 245/40 17. Kauheasti en ole sekalaista kulutusta katsellut, mutta eilen pitkällä reissulla reilu tuhat kilometriä maantieajoa josta motaria noin 200 km, suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan + muutamia reippaita ohituskiihdytyksiä. Tankatessa mitattu kulutus 6,15L/100 km.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W209 diesel käyttiksenä
Taitaa siis aika samoissa pyöriä OM648 S211:n kanssa, oon päässyt sillä parhaimmillaan 6,0L/100km tankkauksesta mitattuun. Sen minkä CLK otsapinta-alassa ja keveydessä voittaa, vinkkelikone ottaa takaisin.
Paljonko tuossa on vuotuiset verot?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W209 diesel käyttiksenä
Perusvero 0,832 €/päivä
Käyttövoimavero 1,210 €/päivä
Yhteensä 745,33 €/v
Käyttövoimavero 1,210 €/päivä
Yhteensä 745,33 €/v
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W209 diesel käyttiksenä
Itse olen kokenut niin, ettei sillä ole kokonaisuudessa kovin paljon merkitystä mikä on ollut pienin mitattu kulutus jollekin autolle.
Ainakaan niitä pienimpiä vertailemalla ei voi mitään järkevää vertailua tehdä.
Oma E270cdi automaatti farkku -04 kuluttaa keskimäärin 7,5 paikkeille, jos ajo on lyhyttä niin dieseliä menee litran enemmän ja pienimmillään pääsee matka-ajossa noin 7 litralla hieman alle.
Toinen ajopeli E320cdi sedan -05/06 320cdi OM642 + 7gtronic + tuikun softa on mitattu kahden tankkauksen verran ja kulutus ollut 7,3 ja 7,4. Noissa työmatkaa 50 km suuntaansa, lyhyempää ajoa ja ripeitä kiihdytyksiä
Näistä autoista jälkimmäinen kuluttaa pitkässä juoksussa melko varmasti hieman vähemmän.
Ainakaan niitä pienimpiä vertailemalla ei voi mitään järkevää vertailua tehdä.
Oma E270cdi automaatti farkku -04 kuluttaa keskimäärin 7,5 paikkeille, jos ajo on lyhyttä niin dieseliä menee litran enemmän ja pienimmillään pääsee matka-ajossa noin 7 litralla hieman alle.
Toinen ajopeli E320cdi sedan -05/06 320cdi OM642 + 7gtronic + tuikun softa on mitattu kahden tankkauksen verran ja kulutus ollut 7,3 ja 7,4. Noissa työmatkaa 50 km suuntaansa, lyhyempää ajoa ja ripeitä kiihdytyksiä
Näistä autoista jälkimmäinen kuluttaa pitkässä juoksussa melko varmasti hieman vähemmän.
209 on 20 kg kevyempi kuin 211Luulis noin pienen kotteron menevän viisimukisena hissuttelemalla lähelle viittä
oulaistenliikenne.fi
Re: W209 diesel käyttiksenä
Mutta jos pääosa ajosta on matkaa, pienin kulutus kertoo melko paljonkin.
Riippui paljon mallista. Mun auto painaa vaakalla kuskin kanssa tasan 2100kg, 209:n kokonaispaino on 2100kg. Todellinen painoero C209 270CDI:n ja 7-paikkaisen S211 320CDI:n välillä on siis varmaan jossain 300kg paikkeilla. Lisäksi otsapinta-ala on CLK:ssa viitisen prosenttia pienempi.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W209 diesel käyttiksenä
CLK 270 cdi oma massa 1665 kg, kokonaismassa 2100 kg
CLK 320 cdi oma massa 1680 kg, kokonaismassa 2115 kg
S211 320 cdi oma massa 1885 kg, kokonaismassa 2460 kg
CLK 320 cdi oma massa 1680 kg, kokonaismassa 2115 kg
S211 320 cdi oma massa 1885 kg, kokonaismassa 2460 kg
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W209 diesel käyttiksenä
Minä taas pidän 270CDI parhaana teho/kulutussuhteisena... ero 220:een on persfiiliksessä paljon isompi kuin taas hyppy 270-320 koneeseen. Minä en IKINÄ päässyt W211 OM648:lla tankillista lähellekään kuutta, normi oli 7,5 paikkeilla. Vanhemmat OM612 ja OM613 väyrysessä ja ässässä antoivat samaasuuntimaa, väykky meni sillä 7L keskikulutuksella läpi vuoden mitattuna, ässä lähellä 8L. Noihin tulee kyllä eroa paljon koppa/rengas/ym variaatioista johtuen, nyt esim mulla noissa nykyisissä OM642:ssa W212 menee vähän päältä 7L kun W219 on yli 8L. No minä ajan rouvaa enemmän CLSsällä ja se on tuikutettu, mutta ei se kulutus siitä softasta muuttunut juuri mihinkään.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W209 diesel käyttiksenä
Liekö 7-paikkaisuudella vaikutusta, mutta mulla on kokonaispaino 2580 kg eikä 2460 kg. Tuo 1885 kg on taas hyvin liki todellista kuivapainoa. CLK:n omamassoistakin liikkuu hyvin vaihtelevia tietoja..
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W209 diesel käyttiksenä
Hupsista, muisti petti, oli se sittenkin 2460 kg.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL