Kun opettelin viime keväänä Eemelin sisätilavalvonnan kanssa toimimaan, opin, että sieltä peilin vierestä saa sen painikkeesta pois, ettei se hermostu, kun sisätilalämmitin aamulla käynnistyy.
Nyt ajattelin ajaa Eemelin junaan, kun lähden kohti Lappia. Koko se matka on junan jarrutuksia ja kiihdytyksiä, jne, joten Eemelin kummalliset varkauden estot, ne, joiden tarkoitus on estää sen vetämisen trailerille, jne, hermostuu varmasti siellä autonkuljetusvainussa ja minähän nukun hytissä autuaan tietämättömänä siitä, josko se huutelee minua koko sen matkan apuun rosvoja vastaan.
Onko mitään viisaita ohjeita? Olen ymmärtänyt, että se toinen painike siinä pielin vieressä on ns. ”lepo vaan” nappi. Onko muuta huomioitavaa?
Eemeli junaan
Re: Eemeli junaan
Ohjekirjassahan lukee miten saa "tow away" valvonnan pois päältä kuten sen sisätilavalvonnankin. Varmaan jo löysitkin oikean napin.
Re: Eemeli junaan
Kyllä, vaikka ohjekirja, joka mulla on, ei ole juuri tuohon, vaan jotenkin melko paljon laajempaan joukkoon soveltuva. Jos se on ainoa vinkki, joka lukijoilleni tulee mieleen, sen olen löytänyt, sen napin ja olemattoman pienen ledin indikaattorina. Käsijarrun käyttöä on VR:n taholta ohjeistettu noudattamaan. Enemmän funtsin, onko tommoisessa 2007 Eemelissä jotain yllättävää, joka ei ole tullut vastaan. Väyrysen kanssa tein reissun aikanaan ongelmitta, mutta se olikin traditionaalinen.
Re: Eemeli junaan
Ehkä olisi heti lähtöön kannattanut mainita mistä eemelistä on kyse jos ei ole traditionaaisesta mallista kyse.
Vaikea sanoa mikä tuossa kellekin voisi olla yllättävää. Jos sen hälyn mahdolliset ongelmat haluaa junamatkalla välttää niin jättää sen kokonaan kytkemättä päälle (ohjekirja kertoo miten tehdään, eli lukitse auto metalliavaimella tai jätä lukitsematta).
MBUSA:n sivuilta löytyy mallikohtaiset ohjekirjat vaikka en kyllä ole koskaan törmännyt kirjaan jolla laajempi kattavuus kuin yksi malli. Taisi vaan olla niin että 211 on MBUSA:n sivuiltakin jo poistunut, pitää googlea käyttää apuna.
Vaikea sanoa mikä tuossa kellekin voisi olla yllättävää. Jos sen hälyn mahdolliset ongelmat haluaa junamatkalla välttää niin jättää sen kokonaan kytkemättä päälle (ohjekirja kertoo miten tehdään, eli lukitse auto metalliavaimella tai jätä lukitsematta).
MBUSA:n sivuilta löytyy mallikohtaiset ohjekirjat vaikka en kyllä ole koskaan törmännyt kirjaan jolla laajempi kattavuus kuin yksi malli. Taisi vaan olla niin että 211 on MBUSA:n sivuiltakin jo poistunut, pitää googlea käyttää apuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Eemeli junaan
Kiitos vastauksesta. Miten ton kuvan saa upotettua?
Eemeli kulki junassa ongelmitta. Ei mitään pulmia hälytyksien tai käsijarrun kanssa, mutta nyt olikin vielä käytönnössä kesäkelit ja osaan välttää auton joutumisen ulos vuosikymmenien kokemuksella. Yllätys oli, että Eemeli matkasi Kolariin vanhanmallisessa autonkuljetusvaunussa. Siellä ne maasturit oli ylätasolla. Nyt luvataan ehkä räntää, kun ajelen pois. Tiet on Ylläksellä paikoin katumaasturikuntoisia, so. asfaltti reikää täynnä ja hiekkatiet möyrittyjä.
Mikäli joku nyt jatkossa epäilee riskiä siitä, että auto junassa joutuu ulos ylätasanteelle, suosittelen pohtimaan, miten konetilan saa suojattua tuulelta ja tuiskulta, etelässä vettä ja räntää, Lapissa pakkasta.
Eemeli kulki junassa ongelmitta. Ei mitään pulmia hälytyksien tai käsijarrun kanssa, mutta nyt olikin vielä käytönnössä kesäkelit ja osaan välttää auton joutumisen ulos vuosikymmenien kokemuksella. Yllätys oli, että Eemeli matkasi Kolariin vanhanmallisessa autonkuljetusvaunussa. Siellä ne maasturit oli ylätasolla. Nyt luvataan ehkä räntää, kun ajelen pois. Tiet on Ylläksellä paikoin katumaasturikuntoisia, so. asfaltti reikää täynnä ja hiekkatiet möyrittyjä.
Mikäli joku nyt jatkossa epäilee riskiä siitä, että auto junassa joutuu ulos ylätasanteelle, suosittelen pohtimaan, miten konetilan saa suojattua tuulelta ja tuiskulta, etelässä vettä ja räntää, Lapissa pakkasta.