Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
M8r8u
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 21.10.2020 21:42

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja M8r8u »

JuKoS kirjoitti: Ma 08.11.2021 21:16 kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Kun haulla ei tällaisia löytynyt, niin kiinnostaisi millaisia hybridi-Mersuja, mitä malleja, bensa vai diesel, millä kilsoilla?
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

En tarkoittanut että nyt tällä hetkellä olisi myynnissä, mutta kun itselle olin ostamassa (ostin sitten kesällä ihan pelkän dieselin) niin törmäsin muutamiin esimerkiksi Hämeenlinnan Kamux kauppasi MERCEDES-BENZ C-SARJA T-Model (S205) C 350 e (205.247) 2015 211hv eli bensa ja muistaakseni kilometrejä oli 140 000 ja söi öljyä useita litroja/1000 Km. Tätä olin itselleni ostamassa ja siksi löysin sen vanhoista sähköposteistani rekisteri numeroa en kehdannut laittaa ettei mahdollinen uusi omistaja pahoita mieltään. Volvot oli muistaakseni dieseleitä? en ole varma kun Volvot eivät kiinnosta sen enempää.
Spiff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 01.09.2019 11:57

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Kuin iso akku noissa c200 (-09) dieseleissä on hyvä olla? pitäs vissii varalta kävästä laturi ostamassa talven varalle.. saako tuota ladattua konepellin alta vai vaan suoraan takakontista?
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja tehodia »

JuKoS kirjoitti: Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

tehodia kirjoitti: Ke 10.11.2021 12:22
JuKoS kirjoitti: Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.
Sitä varten lähinnä kyselin että tuleeko noilla hybrideillä paljon kylmä-käynnistyksiä (myös ajossa) ja sen takia moottorit kuluu normaalia nopeammin? Esim lähdetään liikkeelle sähköllä ja akun range loppuu, päräytetään kylmä oikein ajoviiman jäädyttämä moottori käyntiin ja heti tehoille että riittää moottoritielle vauhtia, sitten taas mennään rauhallisemmin, akku latautuu ja moottori sammuu ja kylmenee kunnes taas tarvitaan virtaa ja tehoa joten uusi kylmä-käynnistys ja syklit toistuu?
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JuKoS kirjoitti: Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen ja ehkä täysin relevanttikin jos/kun joillain merkeillä näin on käynyt kylmäkäyntien vuoksi?

Ei varmaankaan ole vaikea aavistaa se että valmistajat "nyysii" polttomoottorin teknisessä toteutuksessa koska sähkökkä enimmäkseen ajellaan ja siten säästää siinä ehkä joitain satoja euroja joka sitten loppukäyttäjälle saattaa kustantaa kymppitonninkin :crazy: Kyl ionikissakin tuntuu omat murheet olevan polttomoottoripuolella. Toki tehdastakuina niitä tehty mutta kertoo oleellisen,,,, ehkä?

Ei sillä että olisin ehdottomasti vastaan ladattavia kulkineita mutta se säästö mitä sähköllä ajaessa jää voi äkkiä korkojen kanssa myös mennä?
Spiff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 01.09.2019 11:57

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Spiff kirjoitti: Ti 09.11.2021 17:33 Kuin iso akku noissa c200 (-09) dieseleissä on hyvä olla? pitäs vissii varalta kävästä laturi ostamassa talven varalle.. saako tuota ladattua konepellin alta vai vaan suoraan takakontista?
tätä edelleen arvon.. pariin liikkeeseen soitin tarjousta yhdessä ois laitettu 70ah vai 75ah agm:n akku, toisessa 90ah nexio?. ...nykynen on muistaakseni reilu 100ah. Mikä on semmonen hyvä talvea ajatellen?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Spiff kirjoitti: Ma 22.11.2021 16:56 tätä edelleen arvon.. pariin liikkeeseen soitin tarjousta yhdessä ois laitettu 70ah vai 75ah agm:n akku, toisessa 90ah nexio?. ...nykynen on muistaakseni reilu 100ah. Mikä on semmonen hyvä talvea ajatellen?
Niin iso kuin saat. Mitä isompi sen parempi kylmäkäynnistyvyys.

Ruuppuu ihan sen c200:n mallista mikä siihen menee. Vartan akkua kehii.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

JuKoS kirjoitti: Ke 10.11.2021 20:41
tehodia kirjoitti: Ke 10.11.2021 12:22
JuKoS kirjoitti: Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.
Sitä varten lähinnä kyselin että tuleeko noilla hybrideillä paljon kylmä-käynnistyksiä (myös ajossa) ja sen takia moottorit kuluu normaalia nopeammin? Esim lähdetään liikkeelle sähköllä ja akun range loppuu, päräytetään kylmä oikein ajoviiman jäädyttämä moottori käyntiin ja heti tehoille että riittää moottoritielle vauhtia, sitten taas mennään rauhallisemmin, akku latautuu ja moottori sammuu ja kylmenee kunnes taas tarvitaan virtaa ja tehoa joten uusi kylmä-käynnistys ja syklit toistuu?
Polttoainetta keräävät öljyn joukkoon ja jollei öljyjä vaiha riittävän usein, niin tietäähän sen miten käy, kun bensalla laimennetulla öljyllä ajelee. Uutena kun ostaa ja huolenpitosopparin pitää, niin ei kait siinä. Melko idealisti pitää olla, joka tuollaisen käytettynä uskaltaa ostaa :shock:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Spiff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 01.09.2019 11:57

Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Spiff »

amatoori kirjoitti: Ma 22.11.2021 17:11
Spiff kirjoitti: Ma 22.11.2021 16:56 tätä edelleen arvon.. pariin liikkeeseen soitin tarjousta yhdessä ois laitettu 70ah vai 75ah agm:n akku, toisessa 90ah nexio?. ...nykynen on muistaakseni reilu 100ah. Mikä on semmonen hyvä talvea ajatellen?
Niin iso kuin saat. Mitä isompi sen parempi kylmäkäynnistyvyys.

Ruuppuu ihan sen c200:n mallista mikä siihen menee. Vartan akkua kehii.
okei, pitää kuulostella hintoja vielä muualtaki.
Vastaa Viestiin