Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Kun haulla ei tällaisia löytynyt, niin kiinnostaisi millaisia hybridi-Mersuja, mitä malleja, bensa vai diesel, millä kilsoilla?
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
En tarkoittanut että nyt tällä hetkellä olisi myynnissä, mutta kun itselle olin ostamassa (ostin sitten kesällä ihan pelkän dieselin) niin törmäsin muutamiin esimerkiksi Hämeenlinnan Kamux kauppasi MERCEDES-BENZ C-SARJA T-Model (S205) C 350 e (205.247) 2015 211hv eli bensa ja muistaakseni kilometrejä oli 140 000 ja söi öljyä useita litroja/1000 Km. Tätä olin itselleni ostamassa ja siksi löysin sen vanhoista sähköposteistani rekisteri numeroa en kehdannut laittaa ettei mahdollinen uusi omistaja pahoita mieltään. Volvot oli muistaakseni dieseleitä? en ole varma kun Volvot eivät kiinnosta sen enempää.
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Kuin iso akku noissa c200 (-09) dieseleissä on hyvä olla? pitäs vissii varalta kävästä laturi ostamassa talven varalle.. saako tuota ladattua konepellin alta vai vaan suoraan takakontista?
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.JuKoS kirjoitti: ↑Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Sitä varten lähinnä kyselin että tuleeko noilla hybrideillä paljon kylmä-käynnistyksiä (myös ajossa) ja sen takia moottorit kuluu normaalia nopeammin? Esim lähdetään liikkeelle sähköllä ja akun range loppuu, päräytetään kylmä oikein ajoviiman jäädyttämä moottori käyntiin ja heti tehoille että riittää moottoritielle vauhtia, sitten taas mennään rauhallisemmin, akku latautuu ja moottori sammuu ja kylmenee kunnes taas tarvitaan virtaa ja tehoa joten uusi kylmä-käynnistys ja syklit toistuu?tehodia kirjoitti: ↑Ke 10.11.2021 12:22Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.JuKoS kirjoitti: ↑Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen ja ehkä täysin relevanttikin jos/kun joillain merkeillä näin on käynyt kylmäkäyntien vuoksi?JuKoS kirjoitti: ↑Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Ei varmaankaan ole vaikea aavistaa se että valmistajat "nyysii" polttomoottorin teknisessä toteutuksessa koska sähkökkä enimmäkseen ajellaan ja siten säästää siinä ehkä joitain satoja euroja joka sitten loppukäyttäjälle saattaa kustantaa kymppitonninkin Kyl ionikissakin tuntuu omat murheet olevan polttomoottoripuolella. Toki tehdastakuina niitä tehty mutta kertoo oleellisen,,,, ehkä?
Ei sillä että olisin ehdottomasti vastaan ladattavia kulkineita mutta se säästö mitä sähköllä ajaessa jää voi äkkiä korkojen kanssa myös mennä?
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
tätä edelleen arvon.. pariin liikkeeseen soitin tarjousta yhdessä ois laitettu 70ah vai 75ah agm:n akku, toisessa 90ah nexio?. ...nykynen on muistaakseni reilu 100ah. Mikä on semmonen hyvä talvea ajatellen?
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Niin iso kuin saat. Mitä isompi sen parempi kylmäkäynnistyvyys.
Ruuppuu ihan sen c200:n mallista mikä siihen menee. Vartan akkua kehii.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Talvi ja Mersujen käynnistyminen
Polttoainetta keräävät öljyn joukkoon ja jollei öljyjä vaiha riittävän usein, niin tietäähän sen miten käy, kun bensalla laimennetulla öljyllä ajelee. Uutena kun ostaa ja huolenpitosopparin pitää, niin ei kait siinä. Melko idealisti pitää olla, joka tuollaisen käytettynä uskaltaa ostaaJuKoS kirjoitti: ↑Ke 10.11.2021 20:41Sitä varten lähinnä kyselin että tuleeko noilla hybrideillä paljon kylmä-käynnistyksiä (myös ajossa) ja sen takia moottorit kuluu normaalia nopeammin? Esim lähdetään liikkeelle sähköllä ja akun range loppuu, päräytetään kylmä oikein ajoviiman jäädyttämä moottori käyntiin ja heti tehoille että riittää moottoritielle vauhtia, sitten taas mennään rauhallisemmin, akku latautuu ja moottori sammuu ja kylmenee kunnes taas tarvitaan virtaa ja tehoa joten uusi kylmä-käynnistys ja syklit toistuu?tehodia kirjoitti: ↑Ke 10.11.2021 12:22Yleensä se polttomoottori lähtee aika helposti käyntiin, jos käyttää penkinlämmitintä, lämmityslaitteen puhallinta ja takalasinlämmitintä. Voisi olla erikoinen tilanne, että kylmä moottori ei lähtisikään käyntiin silloin, kun sähköä tarvitaan eniten.JuKoS kirjoitti: ↑Ma 08.11.2021 21:16 Hieman asiaa sivuten, mites hybridit pakkasella?
Lähdetäänkö sähköllä liikkeelle ja käykö moottori vai käynnistyykö (kylmä) moottori vasta virran vähentyessä?
Taas lataannuttua moottori sammuu vai vaikuttaako ulkolämpötila niin että moottori käy kylmällä koko ajan?
Niin kuin varmasti huomasitte en ole pakkasella hybrideillä ajanut, mutta kiinnostaa miksi on joitakin kohtuu tuoreita ja vähän ajettuja hybridi-Mersuja ollut öljysyöppöinä/konevikaisina myynnissä mm Huutokaupat.com:issa ja hybridi-Volvoja on ollut myytävänä ihan konerikkoisinakin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99