w/s213 varustekysymyksiä
w/s213 varustekysymyksiä
Kiikarissa siis n. 2017-2019 mallinen S213, joko 220d, 300d tai 350d
Autojen varustelistoissa on monenlaista, joiden sisällöstä en ole ihan tarkkaan selvillä (koodeja ei valitettavasti ole antaa, tekstit ovat saksalaisten Junge Sterne -kauppiaiden sivuilta ja niitä näytään onneksi käytettävän melko yhteneväisesti).
Aloitetaan kuitenkin ihan peruskysymyksellä. All-terrain lienee aina neliveto, vähän korkeampi maavara ja hieman "maastoautomaisemman" näköinen. Onko jotain muuta eroa perusmalliin?
Sitten niihin varusteisiin (tiedän siis mitä nämä tarkoittavat suomeksi, mutta tarkempi sisältö tai toiminta kiinnostaa):
- Verkehrszeichen-Assistent osannee näyttää nopeusrajoitukset ja Geschwindigkeitslimit-Assistent sitten sopeuttaa vakkarinkin niden mukaan? Onko jälkimmäisessä joku säädettävä toleranssi, vai vetääkö se päälläollessaan vakkarin aina tasan nopeusrajoitukseen?
- Mitähän sisältänevät Business-Paket ja Business-Paket Plus? Mikä ero?
- Mitä ovat DYNAMIC SELECT, AGILITY CONTROL ja AIR BODY CONTROL? Onko viimeinen niin kuin airmatic?
- Sitzkomfort-paket? tuuletusta, hierontaa, mitä lienee?
- Lenk-assistent lienee se, joka pitää auton oikeassa suunnassa vaikkei itse ohjaakaan, mutta entäpä Spurwechsel-assistent?
- Mitä kaikkea tulee Fahrassistenz-paketissa?
- Spiegel-paket?
- Konnektivitäts-Paket Navigation und Komfort?
- Night-paket?
- Remote parking -paket - onko tämä se jossa auton saa parkkiin vaikka itse seisoo vieressä?
- Streckenbasierte Geschwindigkeitsanpassung?
- Memory-paket lienee sähköpenkit muistilla? Onko molemmille etuistuimille vai onko tästä jotain variantteja?
Autojen varustelistoissa on monenlaista, joiden sisällöstä en ole ihan tarkkaan selvillä (koodeja ei valitettavasti ole antaa, tekstit ovat saksalaisten Junge Sterne -kauppiaiden sivuilta ja niitä näytään onneksi käytettävän melko yhteneväisesti).
Aloitetaan kuitenkin ihan peruskysymyksellä. All-terrain lienee aina neliveto, vähän korkeampi maavara ja hieman "maastoautomaisemman" näköinen. Onko jotain muuta eroa perusmalliin?
Sitten niihin varusteisiin (tiedän siis mitä nämä tarkoittavat suomeksi, mutta tarkempi sisältö tai toiminta kiinnostaa):
- Verkehrszeichen-Assistent osannee näyttää nopeusrajoitukset ja Geschwindigkeitslimit-Assistent sitten sopeuttaa vakkarinkin niden mukaan? Onko jälkimmäisessä joku säädettävä toleranssi, vai vetääkö se päälläollessaan vakkarin aina tasan nopeusrajoitukseen?
- Mitähän sisältänevät Business-Paket ja Business-Paket Plus? Mikä ero?
- Mitä ovat DYNAMIC SELECT, AGILITY CONTROL ja AIR BODY CONTROL? Onko viimeinen niin kuin airmatic?
- Sitzkomfort-paket? tuuletusta, hierontaa, mitä lienee?
- Lenk-assistent lienee se, joka pitää auton oikeassa suunnassa vaikkei itse ohjaakaan, mutta entäpä Spurwechsel-assistent?
- Mitä kaikkea tulee Fahrassistenz-paketissa?
- Spiegel-paket?
- Konnektivitäts-Paket Navigation und Komfort?
- Night-paket?
- Remote parking -paket - onko tämä se jossa auton saa parkkiin vaikka itse seisoo vieressä?
- Streckenbasierte Geschwindigkeitsanpassung?
- Memory-paket lienee sähköpenkit muistilla? Onko molemmille etuistuimille vai onko tästä jotain variantteja?
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Pistä hakuun "Preisliste E-klasse T-modell 2019" tai vanhempi niin löytyy täsmällinen vastaus joka kysymykseen. Tai hae nimeä vastaavat koodit tuolta ja sisältö Suomen hinnastosta. Saattaa olla Business ym. paketeissa eroa maan tai vuosimallin mukaan, en ole niin tarkasti tutkinut
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Kyllä ne paketit on kovin erilaisia Suomessa ja Saksassa ainakin itse seuraamieni mallien välillä. Saksalainen hinnasto hyvä referenssi.
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Dynamic Select on erilaisia ajo-ohjelmia joita valitaan rullasta, sport, comfort, eco yms...
Agility Control taas liittyy alustaan mutta itse sitä ei pysty säätämään. Tämähän tainnut olla vakiona useissa eri malleissa jo ainakin 10 vuotta. Muistaakseni olen nähnyt maininnan jo 204:n esitteissä.
Penkkien mukavuuspaketti tuo ainakin jatkettavan istuinosan. Suomiautoissa taisi olla vakiona alun perusmalleja lukuunottamatta. Tuuletukset/hieronnat ainakin Suomessa lisävaruste, samoin täyssähköiset muistipenkit.
Night-paketti on yleensä tarkoittanut kromilistojen korvaamista mustilla listoilla, mustia peilinkuoria yms muita vastaavia ulkonäköjuttuja.
Business-paketit on tosiaan erilaisia eri maissa. Suomessa siinä taisi ainakin olla tuo penkkien mukavuuspaketti, peilipaketti, pysäköintitutkat ja peruutuskamera. Saksassa varmasti erilaiset sisällöltään.
Jos itse olisin käytettyä 213-mallia ostamassa ulkomailta etsisin ilma-alustan + akustiikkamukavuuspaketin sisältävän auton. Suomen karkeilla teillä se voisi auttaa mielestäni hieman liian kovaan rengasmeluun. Toki tästäkin löytyy erilaisia mielipiteitä netissä. Joidenkin mielestä ei auta meluun.
Lisäksi ainakin comfort-alusta iskee kaivonkannet yms terävät epätasaisuudet varsin ikävästi kolahtaen läpi vaikka muuten varsin pehmeä onkin. Ilma-alustalla voisi saada hieman lisää mukavuutta?
Agility Control taas liittyy alustaan mutta itse sitä ei pysty säätämään. Tämähän tainnut olla vakiona useissa eri malleissa jo ainakin 10 vuotta. Muistaakseni olen nähnyt maininnan jo 204:n esitteissä.
Penkkien mukavuuspaketti tuo ainakin jatkettavan istuinosan. Suomiautoissa taisi olla vakiona alun perusmalleja lukuunottamatta. Tuuletukset/hieronnat ainakin Suomessa lisävaruste, samoin täyssähköiset muistipenkit.
Night-paketti on yleensä tarkoittanut kromilistojen korvaamista mustilla listoilla, mustia peilinkuoria yms muita vastaavia ulkonäköjuttuja.
Business-paketit on tosiaan erilaisia eri maissa. Suomessa siinä taisi ainakin olla tuo penkkien mukavuuspaketti, peilipaketti, pysäköintitutkat ja peruutuskamera. Saksassa varmasti erilaiset sisällöltään.
Jos itse olisin käytettyä 213-mallia ostamassa ulkomailta etsisin ilma-alustan + akustiikkamukavuuspaketin sisältävän auton. Suomen karkeilla teillä se voisi auttaa mielestäni hieman liian kovaan rengasmeluun. Toki tästäkin löytyy erilaisia mielipiteitä netissä. Joidenkin mielestä ei auta meluun.
Lisäksi ainakin comfort-alusta iskee kaivonkannet yms terävät epätasaisuudet varsin ikävästi kolahtaen läpi vaikka muuten varsin pehmeä onkin. Ilma-alustalla voisi saada hieman lisää mukavuutta?
w213, w124
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Kiitos, airmaticceja olen Suomessa suosinutkin, mutta tämä auto tulee ajoon Keski-Eurooppaan, joten en pidä sitä yhtä välttämättömänä. Toki sillä joskus Suomessakin käydään.Vallgren kirjoitti: ↑La 20.11.2021 20:35 Dynamic Select on erilaisia ajo-ohjelmia joita valitaan rullasta, sport, comfort, eco yms...
Agility Control taas liittyy alustaan mutta itse sitä ei pysty säätämään. Tämähän tainnut olla vakiona useissa eri malleissa jo ainakin 10 vuotta. Muistaakseni olen nähnyt maininnan jo 204:n esitteissä.
Penkkien mukavuuspaketti tuo ainakin jatkettavan istuinosan. Suomiautoissa taisi olla vakiona alun perusmalleja lukuunottamatta. Tuuletukset/hieronnat ainakin Suomessa lisävaruste, samoin täyssähköiset muistipenkit.
Night-paketti on yleensä tarkoittanut kromilistojen korvaamista mustilla listoilla, mustia peilinkuoria yms muita vastaavia ulkonäköjuttuja.
Business-paketit on tosiaan erilaisia eri maissa. Suomessa siinä taisi ainakin olla tuo penkkien mukavuuspaketti, peilipaketti, pysäköintitutkat ja peruutuskamera. Saksassa varmasti erilaiset sisällöltään.
Jos itse olisin käytettyä 213-mallia ostamassa ulkomailta etsisin ilma-alustan + akustiikkamukavuuspaketin sisältävän auton. Suomen karkeilla teillä se voisi auttaa mielestäni hieman liian kovaan rengasmeluun. Toki tästäkin löytyy erilaisia mielipiteitä netissä. Joidenkin mielestä ei auta meluun.
Lisäksi ainakin comfort-alusta iskee kaivonkannet yms terävät epätasaisuudet varsin ikävästi kolahtaen läpi vaikka muuten varsin pehmeä onkin. Ilma-alustalla voisi saada hieman lisää mukavuutta?
Aiemman vinkin perusteella etsin, löysin ja latasin yhden hinnaston, josta löytyi selitykset useimmille.
Verhoiluista: DINAMICA microfaser vs. perus kangasverhoilu?
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Ai niin, lisävarusteena saa "Sitzlehnen im Fond klappbar" joka tuo 40:20:40 taittuvan takaselkänojan - onko se niin, että jos tuota ei ole, on selkänoja täysin kiinteä?
Löytämästäni hinnastosta ei myöskään löytynyt varustetta "Streckenbasierte Geschwindigkeitsanpassung"
Löytämästäni hinnastosta ei myöskään löytynyt varustetta "Streckenbasierte Geschwindigkeitsanpassung"
Re: w/s213 varustekysymyksiä
On täysin kiinteä, mulla on täällä esimerkki aiheesta
Koodin 546 alla on sekä tämä (en keksi oikeata suomennusta, ehkä "Tieosuuteen mukautuva ajonopeuden sovitus") että nopeusrajoituksen mukaan automaattisesti säätyvä ajonopeus Distronicin kanssa. Tämä ottaa huomioon kartta/navigointidatasta löytyvät rakenteet ja tilanteet: kaarteet, T-risteykset, liikenneympyrät, tulliasemat, liittymät ja uusimmissa myös ruuhkan alun. Kaistaa vasemmalle/okealle vaihdettaessa nopeus muuttuu myös. Ei huomioi tilapäisiä liikennejärjestelyitä, kesken matkan vilkuttamista, ajoolosuhteita kuten jäätä, lunta...
EDIT: lähde WIS-dokumentti gf30.30-p9900a
Re: w/s213 varustekysymyksiä
Eikö 287 kuitenkin ole farkussa vakiona sekä Suomessa että Saksassa?
Re: w/s213 varustekysymyksiä
En tiedä, n. puolessa tarkemmin katsomistani autoista on listattu "Sitzlehnen im Fond klappbar" ja noin puolessa ei ole. Mielestäni kaikissa missä se on listattu, se on listattu otsikon "Sonderaustattung" eikä otsikon "Serienaustattung" alle. Toisaalta löytämässäni hinnastossa (https://www.sueverkruep.de/mercedes-ben ... n-S213.pdf), se näyttäisi olevan vakiovaruste (ja juurikin koodilla 287, kuten aiemmissakin E-sarjalaisissa)
e: tosin tässä on esim. yksi jossa tuota varustetta ei ole listattu, ja kuvien perusteella näyttäisi kyllä siltä että selkänoja on osissa taittuva: https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... cedes-Benz
ota näistä nyt sitten selvää
Re: w/s213 varustekysymyksiä
No unohtui jo tässä välissä että on T-mallista kyse.. näyttää siltä että se on aina "klappbar"