W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Hei
Tuli Hankittua amg paavo eli W210 E55 AMG
auto on valmistettu 10/97
onko nämä jo yhden mekaanikon alusta loppuun käsin tehtyjä?
valmistusmäärät vuosittain kiinnostaa, ihmeen kovapeltinen vielä ja pohjanen
jos tätä nyt 5v pitäs niin senhän sais jo museoitua sitten.
Quaife lukkoperän jos laittas ja X-putken niin sitte saapi olla vanhus rauhassa
Tuli Hankittua amg paavo eli W210 E55 AMG
auto on valmistettu 10/97
onko nämä jo yhden mekaanikon alusta loppuun käsin tehtyjä?
valmistusmäärät vuosittain kiinnostaa, ihmeen kovapeltinen vielä ja pohjanen
jos tätä nyt 5v pitäs niin senhän sais jo museoitua sitten.
Quaife lukkoperän jos laittas ja X-putken niin sitte saapi olla vanhus rauhassa
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Eiköhän tuossa iässä jo aika moni mekaanikko ole autoa käsitellyt.
Tehtaallakin varmaan eri tyyppi korin maalannut ja moottorin kasaillut, toivottavasti. Jätetään yksityiskohdat muille.
Tehtaallakin varmaan eri tyyppi korin maalannut ja moottorin kasaillut, toivottavasti. Jätetään yksityiskohdat muille.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
One man one engine jo itsessään sanoo että kysymys tässä politiikassa on vain moottorista. Laatta ainakin imusarjan päälle tuli vasta myöhemmin 2000-luvun alussa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Jos tuo on yhtään kunnossa niin voihan sen museoida mikään lukkoperän ja x putkiston tekeminen ei merkittävästi sitä paranna ja ei ainakaan auta museointihaaveiden toteutumisessa harvinaisuuteen ei vakuta juurikaan valmistusmäärät vuosittain vaan se montako on paalissa.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
hankinnalle.
Itse ehkä alkaisin jo pukea pussihousuja jalkaan harvinaistuvan paavon suhteen ja jättäisin lukkoperän ja pakoputkistomuutokset tekemättä. Ei se auto niillä oikeastaan parane ja omasta mielestä ehjällä vakioputkistolla tuossa on aika makea soundi . Ei sen muskelijenkiltä tarvitse yrittääkään kuulostaa...
Jokainen tietysti omillaan tekee mitä lystää .
Itse ehkä alkaisin jo pukea pussihousuja jalkaan harvinaistuvan paavon suhteen ja jättäisin lukkoperän ja pakoputkistomuutokset tekemättä. Ei se auto niillä oikeastaan parane ja omasta mielestä ehjällä vakioputkistolla tuossa on aika makea soundi . Ei sen muskelijenkiltä tarvitse yrittääkään kuulostaa...
Jokainen tietysti omillaan tekee mitä lystää .
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Mä olen eri veneessä. En sillä etteikö 210-koppa olisi sen arvoinen, vaan sillä että autoa ei pilata museonnilla. Rajalliset käyttötunnit ja elämää tarkempi syyni ajan hengen mukaisuuden tarkistamisessa. Auto tykkää että sillä ajetaan
Ei kai kukaan halua että Mersu "muskeli"jenkiltä kuulostaa? Sellasta epätasasta rätinää ja papatusta. Oikein tehty fiksu sivistynyt putkisot on ilo korvalle. Ja lukkosta ei edes tiedä tai näe kuin omistaja.
Ei kai kukaan halua että Mersu "muskeli"jenkiltä kuulostaa? Sellasta epätasasta rätinää ja papatusta. Oikein tehty fiksu sivistynyt putkisot on ilo korvalle. Ja lukkosta ei edes tiedä tai näe kuin omistaja.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Kyllä me ollaan MOU ihan siinä samassa veneessä . Lyhyesti kun kirjoittelee, niin ajatukset jää puolinaisesti ilmaistuiksi. Ihan samaa mieltä tuosta elämää tarkemmasta...jne. Oma ajatuksenjuoksuni vaan kulki sitä rataa, että ensisijaisesti kohta 25-vuotiaan auton kanssa varmaan kannattaa paukut uhrata nimenomaan siihen puoleen ja sitten vasta miettiä niitä muutoksia. Mutta toisaalta, enhän minä tiedä mitään auton nykyisestä kunnosta ja hoidon tarpeestakaan .MouTine kirjoitti: ↑Ke 08.12.2021 09:47 Mä olen eri veneessä. En sillä etteikö 210-koppa olisi sen arvoinen, vaan sillä että autoa ei pilata museonnilla. Rajalliset käyttötunnit ja elämää tarkempi syyni ajan hengen mukaisuuden tarkistamisessa. Auto tykkää että sillä ajetaan
Ei kai kukaan halua että Mersu "muskeli"jenkiltä kuulostaa? Sellasta epätasasta rätinää ja papatusta. Oikein tehty fiksu sivistynyt putkisot on ilo korvalle. Ja lukkosta ei edes tiedä tai näe kuin omistaja.
Eikä tuo omakaan, kun taas ensi kesänä onneksi pääsee ajettavien kirjoihin, ole uudelleensyntymässä pussihousut jalassa...
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Kyllähän tuo auto ainakin kannattaa kunnossa pitää. Tulevaisuudessa tälläisiä ihmetellään sähköautojen seassa. Jos ei kerran ruostettakaan ole.
Hieno auto & moottori.
Hieno auto & moottori.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Moi, itsekin juuri ennen talvea hommasin E55 8/1998 joka on vielä farkku. Tarkoitus laitella pikkuhiljaa vuosien kulumat kuntoon ja ajella vain kesäisin. Pieniä ruosteita on toki kun puhutaan w210 sta mutta olen omistanut pehmeämpiäkin valmistusmäärät jostain bongasin kun tietoa hain mutta vain sedaneille. Oliko myös niin ettei farkkumallin viety esim jenkkeihin uutena? Siitä mukava harrasteauto ettei kaikki osat maksa hunajaa kun ns perusväykyn monet kulutuskalikat käy
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
210.274 eli E55 AMG farkkuna valmistusmäärä 1723, tässä luvussa mukana sekä pre- että facelift-mallit
lähde:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5411
lähde:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5411
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Ai ei lukkoa kannata laittaa, on muuten ihan paras keksintö kaikissa takavetoisissa. Etenee liukkaalla aivan eri tapaan.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
E55 AMG on kovassa nosteessa ulkomailla.Jotkin kuuluisat autotubettajatkin sitä kehuu kilpaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Joo kyllä tarkoitus on autolla ajaa paljon joka kesä, pikku ruosteen alut korjailla kuntoon.
Väykyksi järkyttävän hyvä , hyvin vähä oven alareunassa ja kaaressa.
pittää tuumailla sitä x-pipeä tekiskö, nätti hommahan se on ja JOS siittä vähänkään on apua moottorin hengitykseen niin peukku!
Lukkoperäähän ei kukaan tosiaan näe, ja ei se autoa ainakaan huononmaksi tee, kattoo sitte joskus että pussihousuttaako vai ei halpa verohan tuossa on kun menee painon mukaan, ja oikeestan ihan sama mitä se on.
Väykyksi järkyttävän hyvä , hyvin vähä oven alareunassa ja kaaressa.
pittää tuumailla sitä x-pipeä tekiskö, nätti hommahan se on ja JOS siittä vähänkään on apua moottorin hengitykseen niin peukku!
Lukkoperäähän ei kukaan tosiaan näe, ja ei se autoa ainakaan huononmaksi tee, kattoo sitte joskus että pussihousuttaako vai ei halpa verohan tuossa on kun menee painon mukaan, ja oikeestan ihan sama mitä se on.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Peltisarjat se kaipaa jos jokusen ponin haluaa lisää, eikähän noi kaikki tehdas sarjat ole ahtaita tai todella ahtaita.
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Kyllä ja näinä sensitiivisinä aikoina näkisin mieleläni full-dekat hormit pakosarjojen jälkeen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E55 AMG pohdintaa / valmistusmäärät
Eikös se museointi ole vielä yli kuuden vuoden päässä. Mutta ei kai vuosi sinne tai tänne vaikuta.pathenkilö kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 21:10 jos tätä nyt 5v pitäs niin senhän sais jo museoitua sitten.