Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kerman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 27.08.2018 10:18
Paikkakunta: Heinävesi

Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja Kerman »

Autokalusto kaipaa uusimista ja ajattelin hakea Saksasta vm 2020 tai uudemman 4Matic diesel hybridin - joko E-sarjaa tai GLCn.

Hinnat näkyvät olevan samalla tasolla ja jonkinlaista vaivanpalkkaakin voisi saada verrattuna Suomen hintoihin.

E-sarjassa kiusaa tavaratilan "akkupatti" - mutta onkohan GLC liian pienen tuntuinen 350CDI 4MAtic'in jälkeen?

Käyttökokemuksia ja perusteltuja mielipiteitä siis kaipaan - kiitos.
Kerman

useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minkä kokoinen se 350CDI 4Matic on?
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Ottamatta kantaa kumpi edellämainituista. Jos GLC päädyt, niin ota ehdottomasti 300e . GLC 350 on pienemmällä akulla ja muutenkin ns.ensimmäisen polven plugareita. GLC mallissa ei ole kyhmyä myöskään tavaratilassa
.
Kerman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 27.08.2018 10:18
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Saksasta hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja Kerman »

Minun ajoprofiilillani dieselhybridi on järkevä - kuitenkin siis plug-in versio. Missä vuosimallissa GLCssä tulee isompi akku?
E-sarjaa tuo nykyinen autoni on - siksi C-sarjaan pohjautuva GLC mietityttää.
Kerman

useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Itseäni häiritsee eniten GLC:n vanhahtava sisusta ja auto jäisi ostamatta pelkästään sen takia. Toki E-malli on vanha myös mutta sen sisusta on kestänyt paremmin aikaa.

Olen muutaman kerran kokeillut GLC:tä eikä se nyt ajossa miltään pikkuautolta tunnu. Takatilat on toki pienet mutta jos se ei haittaa niin ihan hyvä auto. Itse en oikein tykkää korkeista autoista joten ottaisin E:n, mutta nämä on näitä mieltymyksiä.
w213, w124
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Tulikohan 2021 isompi akku Gelsuun, silloin kun mallimerkintä muuttui 300E. Rengasmelultaan GLC on hiljaisempi kuin E, ihan omakohtainen kokemus. Omasta mielestä taas sisätilojen design on kestänyt hyvin aikaa GLC mallissa.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 768
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Aloittajahan puhui hankkivansa mahdollisesti dieselhybridiä, sehän julkaistiin vasta sen jälkeen(05/2020) kun bensahybridi muuttui 350e->300e(11/2019). Akkupaketti ilmeisesti 300de:ssä tuo sama 13,5kwh kuin 300e:ssäkin. 350e:ssä 8,7kwh.

Omana mielipiteenä suosin GLC:tä, se vaan sopii omaan silmään paremmin ja sisusta on myös mieleinen, ehkä johtuu siitä että on hyvinkin samanlainen kuin tuo pihalla oleva S205 8)

Vinkki: Veholta saa nykyään huolenpitosopimuksen myös rinnakkaistuotuihin autoihin, kriteerit autolle ovat tosin jopa tiukemmat kuin Jungessa. Itse ainakin hybridiä miettineenä pidän tuota hyvänä mahdollisuutena, hinta tosin korkeampi kuin veholta ostetussa autossa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Tahtooglcn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja Tahtooglcn »

Lähes olematon rengasmelu on ehdottomasti yksi GLCn parhaista puolista, vaikka ei kai E ole mölyisä sekään. Glcn rengasprofiili on Suomen teille järkevä. Enkä minä keksi sen muista ominaisuuksistakaan juuri mitään motkotettavaa, paitsi sen kelvottoman tekonahan.

Omani on ekaa polvea eli harmillisen pieniakkuinen, mutta sähkösysteemi toimii sinänsä fiksusti.

Ja tuo "vanhahtava" olemus ja käyttöjärjestelmä on vain hyvä asia. On se vaan taivaan lahja, että esimerkiksi kaistavahtia varten on ihan kunnollinen perinteinen painike, kuten aika montaa muutakin toimintoa varten. Ja parasta tietty, ettei mikään avustin ole automaattisesti päällä( Viime aikoina tullut ajeltua parilla uudella Volkkarikonsernin tuotteella, joissa kammottavan kaistavahdin saa pois vain valikosta. Pakkosyötettävä kaistavahti on liukkaalla ja lumisella tiellä jopa vaarallinen. Tämä hulluus taitaa kyllä valitettavasti vaivata uusimpia Mersujakin)
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: Saksata hybridi E-sarja vai GLC vm2020-?

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Tahtooglcn kirjoitti: Pe 07.01.2022 19:41 Lähes olematon rengasmelu on ehdottomasti yksi GLCn parhaista puolista, vaikka ei kai E ole mölyisä sekään. Glcn rengasprofiili on Suomen teille järkevä. Enkä minä keksi sen muista ominaisuuksistakaan juuri mitään motkotettavaa, paitsi sen kelvottoman tekonahan.

Omani on ekaa polvea eli harmillisen pieniakkuinen, mutta sähkösysteemi toimii sinänsä fiksusti.

Ja tuo "vanhahtava" olemus ja käyttöjärjestelmä on vain hyvä asia. On se vaan taivaan lahja, että esimerkiksi kaistavahtia varten on ihan kunnollinen perinteinen painike, kuten aika montaa muutakin toimintoa varten. Ja parasta tietty, ettei mikään avustin ole automaattisesti päällä( Viime aikoina tullut ajeltua parilla uudella Volkkarikonsernin tuotteella, joissa kammottavan kaistavahdin saa pois vain valikosta. Pakkosyötettävä kaistavahti on liukkaalla ja lumisella tiellä jopa vaarallinen. Tämä hulluus taitaa kyllä valitettavasti vaivata uusimpia Mersujakin)
Komppaan täysin ,rengasmelu lähes olematon GLC suv mallissa. E malli akustiikka paketilla mölyisempi.
Vastaa Viestiin