”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Haukijorma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22

”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja Haukijorma »

Mitä tuo tarkoittaa käytännössä. Onko ollut valinnainen varuste??

Minulla on nimittäin Classic Business malli 2005 farkku E200
ja tuollainen mukamas tässä vehkeessä.
Omasta mielestä tässä on matalampi alusta ja kovempi mitä w211 sedan classic millä olen ajanut aikalailla työkseni. Kummallista että sitten nimike Comfort?

Ihmetyttää tuo nimike kun ei tämä ole Avantgarde malli. Lisävarustelistan ”suomennosvirhe” kenties....
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: ”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mä luulen, että asiantuntijat osaisivat paremmin vastata, jos olisi tiedossa se varustekoodi, joka on noin tulkittu. Suomennos tosiaan voi olla lähteestä riippuen oikein, hieman pielessä tai aivan päin honkia tai mitä vaan siltä väliltä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noistahan on jouset katkenneet useimmista jo kertaalleen, mitä on sitten laitettu tilalle = ??
oulaistenliikenne.fi
Haukijorma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22

Re: ”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja Haukijorma »

Selvennän vielä.
Oma auto on farkku ja siis ilmajouset takana. Toki kerran vaihdettu pussit taakse ja iskarit joka nurkkaan. Bilsteinit molemmat.
Ei ole Avantgarde malli vaan Classic Business.

Työpaikan auton olen uudesta asti sitä käyttänyt huollossa.
(Vastaan autosta) 2002 käyttöönotettu w211 sedan automaatti Classic rautajousilla. Ajettu vain 262tkm. Iskarit kerran vaihdettu. Jouset on orkkis. On muuten upeassa kunnossa. Ei tule äkkiä vastaan toista cdi koneella noilla km.

Tässä vertailussa sedan on sellainen myötäävämpi jousitus. Myös rengastus toki vaikuttaa siinä 205/60/16.
Mutta moottoritiellä oma malli menee todella hienosti 225/50/17 renkaalla. Istuu tiessä hienosti.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: ”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No mutta edelleen puuttuu lisäselvennyksestä huolimatta se varustekoodi, että joku osaisi kommentoida siihen, mitä alun perin kysyit.

Iskareillakin on aika iso vaikutus siihen, kuinka jämäkältä auto tuntuu. Bilsteinejä on monenlaisia, jotkut varmaankin hyvin samanlaiset (tai tarkalleen samat) kuin alkuperäiset ja jotkut sitten jämäkämmät tai vähemmän jämäkät tapauskohtaisesti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: ”Comfort alusta Avantgarde malliversioon”

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Montako kertaa siihen omaan on etujouset / iskarit vaihdettu? Onko oikeat jouset? Vai jonkun painavammalla konella olevan?
Vastaa Viestiin