W212 korkealla maavaralla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

Kesällä tarkoitus vaihtaa vähän uudempaan, joko alkupään om642 w212 tai facelift w212 om651 sedaniin.

Mutta, kuljen paljon tuollaisia huonompia sivukylän teitä talvisin ja kesällä.
Onko w212 sedanista mitään korkeampaa mallia? Onko elegance ja perus malli saman korkuisia?
Avantgarde on sitte jotain 20mm matalampi joo, ja ilmeisesti nätti amg-styling versio vielä avaria matalampi.

Te jotka sivutiellä seikkailette, oletteko laittaneet jotain kuormajousia näihin, tai onko edes saatavilla?
Ilmajouset ei oikein remontti herkkyyden vuoksi kiinnosta, vaikka mahtavat ovatkin, tiedän.

Nimimerkillä, pohjamuovi taas paskana...
20220122_224257.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kerman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 27.08.2018 10:18
Paikkakunta: Heinävesi

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja Kerman »

Ajattelin vaihtaa uudempaan S213 malliin ja haeskelin siihen sopivia korotuksia.

Tälläiset sivustot löytyivät:
https://www.spaccer.com/en_PK/makes-and ... class-7055
https://www.amazon.com/RisingTuning-Mer ... B09CP26JW1

Ei muuta tietoa - itseänikin asia kiinnostaa jos joku osaa kertoa enemmän.
Kerman

useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Tässähän olis korkeutta valmiiksi
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12541081
Kerman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 27.08.2018 10:18
Paikkakunta: Heinävesi

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja Kerman »

"Kun ilmajousitus on normaalitasossaan, All-Terrainin pohja on vain vain kolmisen senttiä korkeammalla tien pinnasta kuin vakiomallisessa E-farmarissa. Maksimissaan maavaraa on tehtaan mukaan 15,6 senttiä, kun jousitus on säädetty korkeimpaan asentoonsa ja nopeutta on korkeintaan 35 kilometriä tunnissa."
Kerman

useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Elegancessa on samankorkuinen Comfort-alusta kuin perusmallissa. Kannattaa myös muistaa että Avantgardeen sai valittua tilausvaiheessa Comfort-alustan ilman lisähintaa.

Näihin kyllä sai korotetun alustan ihan tilaamalla. (Hinnastossa koodi 482, korkean maavaran jousitus)
On kylläkin harvinainen varuste. Ainoastaan yhden olen nähnyt liikkeen sisällä luovutusta odottamassa ja se oli kyllä huomattavan korkean näköinen kun sitä silloin myyjän kanssa ihmeteltiin.
w213, w124
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Vallgren kirjoitti: Ma 24.01.2022 16:51 Elegancessa on samankorkuinen Comfort-alusta kuin perusmallissa. Kannattaa myös muistaa että Avantgardeen sai valittua tilausvaiheessa Comfort-alustan ilman lisähintaa.

Näihin kyllä sai korotetun alustan ihan tilaamalla. (Hinnastossa koodi 482, korkean maavaran jousitus)
On kylläkin harvinainen varuste. Ainoastaan yhden olen nähnyt liikkeen sisällä luovutusta odottamassa ja se oli kyllä huomattavan korkean näköinen kun sitä silloin myyjän kanssa ihmeteltiin.

Ittellä oli S204:ssa toi "higher ground clearance" optio, se kun oli vanha taksi. Muistaakseni se oli +30mm korkeampi vakioon nähden.

Joskus katselin sen osia ja tulin siihen tulokseen että eroa oli iskareissa, jousissa ja (muistaakseni) koiranluissa. Eemeliä en oo sen tarkemmin kattellu mutta niissähän taitaa melkein kaikissa olla ilmajouset takana eli hieman monimutkaisempi muutos.

Jos käytetyn ostaa, niin eihän se varmaan hirveä synti olisi vaihtaa tolppia, airmatic toki tuo hieman ylimääräistä hintaa, mutta varmasti ne vanhat osat saa myytyä jos kerran ehjinä ovat pois purettu.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Nopeesti parts informationista katsoen ns perusmallia jossa takana ilmajousitus ja edessa rautajouset, on edessä eri iskarit ja jouset. Takana eri koodeja käytetty samalla osakoodilla, eli ilmeisesti takaiskareissa ei ole eroa, ilmajousen pussissa ei ole eroa.

Ei mikään älyttömän kallis homma siis. Takapää vaatinnee koodausta oikeassa paikassa jossa on siihen oikeat vehkeet kuten inklinometri.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Eihän E-sedaneissa ole ilmajousia takana jos ei ole otettu airmaticcia. Ihan rautajouset ympäriinsä.

Farkuissa sitten eri juttu.

Tuo "higher ground clearance" on mielenkiintoinen. Sehän taitaa tulla ihan avantgardeen johon valittu comfort-alusta? Tällöinhän kyseessä on vielä ns normikorkeus (eli +20mm vs avari), ei varsinaisesti korotettu alusta joita myös saatavilla. Avantgardea comfort jousituksella on Suomessakin valtavat määrät kun vaihto ei maksanut mitään.

Tuo koodi 482 korotetun maavaran alusta on maksanut hinnaston mukaan noin 100€. Mitähän se sisältää?
w213, w124
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Vallgren kirjoitti: Ma 24.01.2022 18:38 Tuo koodi 482 korotetun maavaran alusta on maksanut hinnaston mukaan noin 100€. Mitähän se sisältää?
Tuo ylempi viesti nimenomaan koski optiota 482. Eli siis siellä on eri iskarit ja jouset.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikö comfort alusta ole 485 koodilla (normaali korkeus, ei madallettu eikä "higher ground clearance"?). Viimeisimmästä hinnastosta en kyllä 482 koodia löytänyt paitsi joidenkin muiden optioiden kohdalla ehtona (ei 482 yhteydessä). Vähän puutteellisia nuo hinnastot harvinaisempien koodien kanssa.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tinatähti kirjoitti: Su 23.01.2022 16:40 Kesällä tarkoitus vaihtaa vähän uudempaan, joko alkupään om642 w212 tai facelift w212 om651 sedaniin.

Mutta, kuljen paljon tuollaisia huonompia sivukylän teitä talvisin ja kesällä.
Onko w212 sedanista mitään korkeampaa mallia? Onko elegance ja perus malli saman korkuisia?
Avantgarde on sitte jotain 20mm matalampi joo, ja ilmeisesti nätti amg-styling versio vielä avaria matalampi.

Te jotka sivutiellä seikkailette, oletteko laittaneet jotain kuormajousia näihin, tai onko edes saatavilla?
Ilmajouset ei oikein remontti herkkyyden vuoksi kiinnosta, vaikka mahtavat ovatkin, tiedän.

Nimimerkillä, pohjamuovi taas paskana...
20220122_224257.jpg
Ei lähdetä kilpailemaan, mutta mökki on melko runsaslumisella paikkakunnalla. Virallinen lukema alle metrin maaliskuun lopulla on pettymys ja pilallinen hiihtotalvi. Saako takuuseen uuden kunnollisen?

Osuin tuohon keliin vielä auton mukana tulleilla huonoilla talvirenkailla ja oli rajatapaus nouseeko mökkirannasta. Oli niin rajatapaus, että vaihdettiin kuskia mökkitieltä poistumisen ajaksi ja kävelin takaisin mökille saateltuani hiihtäjät mäkeen. Vetopyörästön banjo näkyi vetäneen suuren osan matkaa kolmatta jälkeä pyöränjälkien väliin. Lunta oli selvästi yli renkaan korkeus ja samoin tähtäin konepellillä on ennen harjaamista kokonaan kinoksen sisässä.

http://www.mese.fi/forum/userpix/6676_lunta_pieni_1.jpg

Naapurin etuvetoinen katumaasturi / crossover vedettiin samasta pihasta ylös oikealla maasturilla kun ei pystynyt seuraamaan jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.

Tämän 2012 W212 Avan ohjauskoodien listalla on mukana

677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

Onkos tuo se Elegancen ja Classicin vakiojousitus Avantgardeen no-cost optiona tilattuna vai kuinka?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

W212 korisiin ei ilmeisesti ole saatavilla mitään kuormajousia? Löytyykö keltään tietoa noihin mersun omiin jousien värikoodeihin, speksit niille?

Jousen päähän tulevilla kumeilla saa vähän nostettua, mutta saako tähän malliin niitä etupäähän? Näitä olen ennen käyttänyt.
Kuva
Kerman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 27.08.2018 10:18
Paikkakunta: Heinävesi

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja Kerman »

Saakos S213-malliin eri korkuisia kumeja? Ja jos niin mistä?

Itse löysin nuo aiemmat spaccerin ja amazonin linkit.
Kerman

useita muita
ex w124 300td -vm1989
ex w124 250td -vm1992
useita muita....
ex w211 280CDI -vm2004
nykyinen w212 350td 4-matic - vm2013
nykyinen w124 E300T 4-matic - vm1994
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja amatoori »

tinatähti kirjoitti: Ti 25.01.2022 12:20 W212 korisiin ei ilmeisesti ole saatavilla mitään kuormajousia? Löytyykö keltään tietoa noihin mersun omiin jousien värikoodeihin, speksit niille?

Jousen päähän tulevilla kumeilla saa vähän nostettua, mutta saako tähän malliin niitä etupäähän? Näitä olen ennen käyttänyt.
Tosiaan noi sedanithan taitaa olla kaikki rautajousilla jos ei airmatic. Mulla oli iskostunu että olis ilmajouset takana mutta tosiaan kun vaan tullu katteltuu farkkuja.. :oops:

Lyhyesti vastaus on että saa. Löytyy oe laatuiset esim Bilsteiniltä. Voit toki ostaa suoraan jonku vanhan taksin jossa saattaa olla valmiina se varustekoodi 482.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kannattaa muistaa, että näissä nykymersuissa on mcphersonit edessä, eli eipä sinne noita kumeja vaihdella toisin kun vanhempiin, missä on irtojouset. Taakse periaatteessa pitäis onnistuakin, mutta tuskin niitä on myynnissä muita kun vakioita. Eli tuollainen aiemmin mainittu Lift-kit on se ainut ratkaisu, ellei siis löydä korkeampia coilovereita ja jousia. Liftkitin plussa on ehdottomasti se, että auton voi helposti palauttaa vakiokorkeuteen vaikka myydessä. Kaikki ei kuitenkaan halua korotettua autoa.

Työkaveri laittoi tuollaisen Alltrack Golfiin. Helppo asentaa ja se tosiaan korotti autoa mitä lupasi. Miinuksena että auton ajokäytös muuttui levottomaksi, venetrailerin veto muuttui haastavaksi ja takarenkaat kului kulmien säädöstä riippumatta kärryn kanssa yhdessä lapinreissussa. Ilmeisesti olisi vaatinut muunkin alustageometrian muuttamista.

Näköjään ebaysta 213:een löytyy 20mm korotussarjaa:
https://www.ebay.de/itm/Front-strut-lif ... 632-2357-0

https://www.ebay.de/itm/Rear-coil-sprin ... 632-2357-0

Farkkuunhan tietysti ei tarvi kuin nuo coiloverin spacerit, kun takapään ilmajouset saa säädettyä ohjelmalla tai säätötangoilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Löysinhän se lopulta.

Toi optio 482 nostaa autoa vakio (comfort) korkeudesta 15mm.

.
Screenshot_2022-01-26_17-44-25.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

740 GLE kirjoitti: Ma 24.01.2022 22:33Tämän 2012 W212 Avan ohjauskoodien listalla on mukana

677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

Onkos tuo se Elegancen ja Classicin vakiojousitus Avantgardeen no-cost optiona tilattuna vai kuinka?
W212 avantgarde vuosimallia 2009, koodilla 677. Onko tämä normaalia avantgardea siis korkeampi?
Vastaa korkeudeltaan siis vakiomallia tai elegancea?
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja V-K »

tinatähti kirjoitti: La 09.07.2022 19:24
740 GLE kirjoitti: Ma 24.01.2022 22:33Tämän 2012 W212 Avan ohjauskoodien listalla on mukana

677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

Onkos tuo se Elegancen ja Classicin vakiojousitus Avantgardeen no-cost optiona tilattuna vai kuinka?
W212 avantgarde vuosimallia 2009, koodilla 677. Onko tämä normaalia avantgardea siis korkeampi?
Vastaa korkeudeltaan siis vakiomallia tai elegancea?
Ei, 677 on nimenomaan se Avantgarden oma ”madallettu urheilualusta”. Koodi 485 on vakiomallin/Elegancen mukavuusalusta.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W212 korkealla maavaralla

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitos tiedosta. Olin siis väärässä tuon oman autoni jousituskorkeuden suhteen.

Ei se mitään. Päätin juuri että tällaisen minä halusinkin.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Vastaa Viestiin