[/quote]
Onnea uudelle Mersulle
Hieno auto on tuokin.
Sehän tuli sitten melkeen synttärilahjaksi
Sun vuosittaisilla kilometreillä tietysti ois ollu sama vaikka oisit sen AMG.n ostanu.
[/quote]
Kiitosta vaan! Juu, 64 tulee 30 päivä tätä kuuta täyteen, elikkäs ennakoiva synttärilahja. Oon tuossa nyt jonkin verran ajellut, niin mukavaa ja hiljaista kyytiä on. Kulutus nyt mikä minun ajoilla lähes merkityksetön on kuitenkin, niin vanhaan CLS:ään verraten, ja mittarin mukaan reilun litran enempi. Noh, neliveto, painavampi auto ja kai Ad Bluekin kulutusta lisää? Tuosta kaksipuolaisesta ratista en oikein tykkää, mutta minkäs voit! Ja sitten vielä tuosta S63 AMG:stä tuli sellaista mieleen, eihän tuollaista ympärivuotiseen käyttöön ja suolaliemissä uittamiseen voisi ajatellakaan. Pitäisi sitten olla kaksi autoa, AMG kesäksi ja joku muu Mersu talveksi.
Edit: Nyt kyllä pikkasen naurattaa kun otin pienet konjakit! Jostain kumman syystä tuli magneetti mieleeni! Kävin sitten Ässää tutkimassa magneetilla. Paljon on alumiinia käytetty, konepelti, etulokasuojat, ovet ja takaluukku alumiinia!
Kuola valuu, mutta järki sanoo, älä osta!
Re: Kuola valuu, mutta järki sanoo, älä osta!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: Kuola valuu, mutta järki sanoo, älä osta!
Omasta mielestä erikoinen alumiinikohde 222:ssa on se etujousitolpan "kuppi", mikä tuon osan nimi onkaan. Eli teräsrunkoon jatkettu alumiinilla etujousituksen voimat vastaanottava osa (painon säästämiseksi). Nykytekniikalla liittävät eri materiaaleja monella tavalla.
Eikö muuten AdBlue periaatteessa vähennä kulutusta jos verrataan samaan päästötasoon? Moottori voi virittää hyötysuhteeltaan paremmaksi kun päästöistä huolehditaan urealla. Oma edellinen 642 AdBluella vei reilusti vähemmän kuin sitä edellisessä korissa 642 ilman ureaa. Tietysti siinä välissä muitakin muutoksia ja saastepäivityksen (käsittääkseni pakollinen omassa autossa kun printtasivat katsastukseen todistuksen) jälkeen ainakin mittariston mukaan kulutus pomppasi (vaikka tripin mukaan karkeasti saman matkan tankillisella vielä ajoi).