M270/M274 moottori

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MUNU23
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.12.2022 15:22

M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja MUNU23 »

Päivää
Onko kenelläkään sanoa varmasti missä malleissa ja minkä ikäisissä on m270 moottori ja missä m274?
Kysyn, koska olen lukenut että m270 olisi mm.jakoketjuongelmia ja m274 olisi parempi moottori ja m274 ei olisi ilmennyt kummempia ongelmia?
Miettinyt siirtymistä kakkosautolla diesel ->bensaan, suhkoht pienempiruokaiseen.
Viimeksi muokannut MUNU23, La 10.12.2022 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercede ... 274_engine


Eikö noi ole samat moottorit.
Sekoititko M271
Star
MUNU23
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.12.2022 15:22

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja MUNU23 »

Kiitos.
Tuossahan olikin selvästi missä malleissa noita moottoreita on.
Lähinnä tuon jakoketjun kestävyyden takia tai mahdollisien muiden vikojen takia kysyin.
Luin täältä jostain ketjusta että m270 olisi heikompi ketju ja m274 kestävämpi. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Myös muita ns. ongelmakohtia saa tuoda esiin, kannattaako noihin noin 2014-2017 vm Cla tai C mersuihin vaihtaa?
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 743
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuolla vähän asiaa ko. moottoreista:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

m271 on vanhempi versio noille, jonka jakopäässä on usein ongelmia.

m274/270 on uusi sukupolvi, ja sama moottori.
m270 on m274 poikittain asennettu versio (etuvetoisiin pikkuautoihin).
Jakopää on parempi (hammasketjulla rullaketjun sijaan), mutta ei missään nimessä ikuinen.
Fataaleja pettämisiä on raportoitu näissäkin. Lieneekö nykymoottoria olemassakaan, missä ei olisi jakopäässä ongelmia?

Vähän sellainen "tieto lisää tuskaa" aihe.
Järkevällä todennetulla kilometrimäärällä ja hyvällä huoltohistorialla aika turvallinen ostos, sanoisin.
MUNU23
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.12.2022 15:22

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja MUNU23 »

Kiitos jälleen kerran!
Nyt selvensi lisää asiaa.
Ja olin ymmärtänyt väärin.
partajaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja partajaara »

Omalla m274 ajettu vasta reilu 200tkm niin vielä ei ole tarvittu ketjuremonttia, varmaan jossain välissä tulee eteen. Kylmänä käynnistäessä kuulosta että olisi niin paljoa venynyt että kiristin ei riittäisi. Pitää varmaan jossain välissä mittauttaa venymä ja sen perusteella toimia. Enemmän nuo Nox-anturit ovat ongelmana kuin jakopää...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Huohotin vikaa on ja korkeapaine pumpun letku alkaa tihuttaan ,molemmat onnistuu kotona kunhan on aikaa. Kalliitakaan ei osat ole. Olen näitä kyllä vaihdellut. Muistaakseni jossain 274 saattaa nokan asento levy irrota. Omalle kohdalle ei ole osunut. Pitäisin kyllä hyvänä moottorina. 270 moottoriin taas menee vesi pumppuja,alkavat pitää laakeri ääntä muuten toimii. Myös termostaatteja menee. Näitäkin on vaihdeltu useampia. Vesi pumppu on vähän ilkeä vaihdettava ,mutta onnistuu toki
Star
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Yksi tyyppivika on sähköisen öljynpaineen alennusventtiilin oikosulku/virtakatkos. P06DA00 vikakoodi. Xentry tips on sitä mieltä, ettei tarvitse välittää, jos moottorin vikavalo ei syty. Vikakoodia ei saa poistettua ainakaan kloonistarilla. Onkohan ko. venttiilin tarkoitus alentaa öljynpainetta osakuormituksessa ja sitä kautta säästää polttoaineen kulutuksessa?

Oma W176 M270 koneella antaa vikakoodia myös tuosta huohotinventtiilistä. Kerran on syttynyt myös moottorin vikavalo. Lämpiää myös huonosti. Ilmeisesti termostaatin vaihto edessä. Koska imusarjan joutuu irroittamaan termostaatin vaihtoa varten, kannattaisko samalla vaihtaa vesipumppu?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Muutamissa on juu ollut toi öljynpaine vika ja se korjaantunut johdon vaihdolla. Öljynpaine jäi noissa korkeampaan tuottoon. Ilmeisesti juurikin polttoaine taloutta tavoitellaan. Ei se vikaakoodi poistukkaan millään ennenkuin vika korjataan
Star
MUNU23
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.12.2022 15:22

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja MUNU23 »

Kiitoksia taas kaikille kommentoijille.
Onko ruosteongelmia ilmennyt cla, myös shooting brake, c sedan, farkku koreissa, juuri noin 2014->
Yksi mielenkiintoinen shooting brake 2016 ois ollut reilu 100tkm, mutta kuskin oven alaetukulmassa oli noin 5cm alalta melko karu ruostekukka. Yllätyin hieman jotta onko näissäkin jo ongelmia ruosteen kanssa yleisesti?
men74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2023 07:34

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja men74 »

C 124 320 kirjoitti: Pe 02.12.2022 10:28 Tuolla vähän asiaa ko. moottoreista:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
Ymmörsinkö niin, että alle 150tkm kohdalla jakoketjut alkaa olla vaihtokunnossa jo?
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja -230k- »

men74 kirjoitti: Su 26.02.2023 12:20
C 124 320 kirjoitti: Pe 02.12.2022 10:28 Tuolla vähän asiaa ko. moottoreista:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
Ymmörsinkö niin, että alle 150tkm kohdalla jakoketjut alkaa olla vaihtokunnossa jo?
Hyvä se olis siinä paikkeilla ainakin tarkastaa
MUNU23 kirjoitti: La 10.12.2022 12:18

Kiitoksia taas kaikille kommentoijille.


Onko ruosteongelmia ilmennyt cla, myös shooting brake, c sedan, farkku koreissa, juuri noin 2014->
Yksi mielenkiintoinen shooting brake 2016 ois ollut reilu 100tkm, mutta kuskin oven alaetukulmassa oli noin 5cm alalta melko karu ruostekukka. Yllätyin hieman jotta onko näissäkin jo ongelmia ruosteen kanssa yleisesti?
vm 2016 C sarjalainen oli takakaarista ruosteessa jo 2019, kilsoja oli tosin jo +300tkm, tahallaan jättäneet sen kanttauksen sinne, saman ikäsissä E mersuissa jo paljon kestävämpi suunnittelu kaarissa. Muualla ei ollut ruosteenalkujakaan, ainakaan siinä 205 korisessa
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Onko näistä M270 ja M274:sta menny nokkaketjuja? Mä en itse ole kuullut että yhdestäkään olisi mennyt. Käsittääkseni lähinnä mäntien kanssa on ollut ongelmia.

Edit: Siis tarkoittaen ongelmia joista on tullut moottorivaurio, erilaisia sensori, huohotusventtiili ja nokanajotus yms vikoja toki on.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
C350e-hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
Paikkakunta: Espoo

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja C350e-hybridi »

Korkeapaine-bensapumppu meni C350e 2016 M274 (80.000km)
Ei meinannut kylmäkäynnistyksessä käydä tyhjäkäyntiä, mutta pientä kaasua 20 sekkaa ja käynti tasoittui, myös tyhjäkäynti palasi normaaliksi.
Pumpussa oli jousi poikki ja vikakoodi P053F.
Uusi Boschin pumppu 187€ Saksasta ja vaihtoon meni reilu puolituntia.
Taas toimii.
Viimeksi muokannut C350e-hybridi, To 18.05.2023 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
C350e-hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
Paikkakunta: Espoo

Re: M274 moottori

Viesti Kirjoittaja C350e-hybridi »

tulimäki kirjoitti: Ke 07.12.2022 15:05 Yksi tyyppivika on sähköisen öljynpaineen alennusventtiilin oikosulku/virtakatkos. P06DA00 vikakoodi. Xentry tips on sitä mieltä, ettei tarvitse välittää, jos moottorin vikavalo ei syty. Vikakoodia ei saa poistettua ainakaan kloonistarilla. Onkohan ko. venttiilin tarkoitus alentaa öljynpainetta osakuormituksessa ja sitä kautta säästää polttoaineen kulutuksessa?

Oma W176 M270 koneella antaa vikakoodia myös tuosta huohotinventtiilistä. Kerran on syttynyt myös moottorin vikavalo. Lämpiää myös huonosti. Ilmeisesti termostaatin vaihto edessä. Koska imusarjan joutuu irroittamaan termostaatin vaihtoa varten, kannattaisko samalla vaihtaa vesipumppu?
Mikä se huohotinventtiilin vikakoodi ja varaosanumero on?
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Vikakoodi P052E. Testeri kertoo, että kampikammion huohotusventtiilissä y58/2 toimintahäiriö
Osanumero A2700184600
mitr74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 10.06.2022 07:38

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja mitr74 »

Mitä olen täällä ja englanninkielisillä foorumeilla lukenut niin toi P052E71 eli kampikammion huohotin on aika yleinen syy käydä korjaamolla. Itte sain tänään Veholla ton kyseisen vian korjattua. Osa maksoi noin 100e, työt 250e plus vianluku- ja diagnoosi 60e.Saas nähdä milloin vika toistuu.
Niin, ja P06DA00 taitaa myös olla aika yleinen vikakoodi näissä moottoreissa? Se kuitattiin pois aiheuttamatta muuta toimenpidettä.
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

mitr74 kirjoitti: To 24.08.2023 19:24 Mitä olen täällä ja englanninkielisillä foorumeilla lukenut niin toi P052E71 eli kampikammion huohotin on aika yleinen syy käydä korjaamolla. Itte sain tänään Veholla ton kyseisen vian korjattua. Osa maksoi noin 100e, työt 250e plus vianluku- ja diagnoosi 60e.Saas nähdä milloin vika toistuu.
Niin, ja P06DA00 taitaa myös olla aika yleinen vikakoodi näissä moottoreissa? Se kuitattiin pois aiheuttamatta muuta toimenpidettä.
P06DA00 ei lähde pois kuittaamalla. Vika pitää korjata, jos haluaa vikakoodista eroon. Vaatii öljypohjan irroituksen joten kannattaa tehdä öljynvaihdon yhteydessä. Toisaalta vikakoodi ei mitään haittaakaan. Ei sytytä vikavaloa eikä yleensä menee vikatilaan. ks. Xentry tips LI07.70-P-070763

https://www.tsbsearch.com/Mercedes-Benz ... 0-P-070763
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tulimäki kirjoitti: Pe 25.08.2023 09:11
mitr74 kirjoitti: To 24.08.2023 19:24 Mitä olen täällä ja englanninkielisillä foorumeilla lukenut niin toi P052E71 eli kampikammion huohotin on aika yleinen syy käydä korjaamolla. Itte sain tänään Veholla ton kyseisen vian korjattua. Osa maksoi noin 100e, työt 250e plus vianluku- ja diagnoosi 60e.Saas nähdä milloin vika toistuu.
Niin, ja P06DA00 taitaa myös olla aika yleinen vikakoodi näissä moottoreissa? Se kuitattiin pois aiheuttamatta muuta toimenpidettä.
P06DA00 ei lähde pois kuittaamalla. Vika pitää korjata, jos haluaa vikakoodista eroon. Vaatii öljypohjan irroituksen joten kannattaa tehdä öljynvaihdon yhteydessä. Toisaalta vikakoodi ei mitään haittaakaan. Ei sytytä vikavaloa eikä yleensä menee vikatilaan. ks. Xentry tips LI07.70-P-070763

https://www.tsbsearch.com/Mercedes-Benz ... 0-P-070763
Onko tuossa kyse siitä venttiilistä joka pudottaa öljynpaineen sopivissa tilanteissa? Eikös siinä tapauksessa ole haluttu vika, ei tarvitse laittaa tulppaa kuten esim. Sprintereissä usein laitettu kun halutaan estää se paineen alentaminen.
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Näin ymmärsin myös, että tämä toimii niinpäin, että "vian" ollessa päällä, on täydet öljynpaineet.
Eli bensankulutuksen alentamistarkoituksessa suunniteltu öljynpaineenlasku tietyissä kuormitustilanteissa ei ole käytössä.
mitr74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 10.06.2022 07:38

Re: M270/M274 moottori

Viesti Kirjoittaja mitr74 »

Veholla huollon aspa puhui jotain tuosta, että anturi välillä herkästi tuppaa tota P06DA koodia, ja ei niinku pitäis aiheuttaa mitään vaaraa. Autojen sielunelämästä ja tekniikasta mitään tietämättömänä mielelläni tyydyn siihen vastaukseen. Tulimäen öljynpaineenlasku selitykset ovat mulle täyttä hepreaa, mutta kuulosti siltä, että hätä ei oo kovin akuuttista :D
Vastaa Viestiin