W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kukkarolle sopivaan hintaanhan näitä on saatavissa, mutta kuinka ne kestää ja vastaa maltilliseen toivomus listaan?
Kokemuksia ja mielipiteitä, sekä keskustelua tarvitaan

Diesel ei itselle sovellu, muttei vaikuta keskusteluun, jollei siinä ole mekaanisesti eroa
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Orlov kirjoitti: Ma 30.01.2023 21:04 Kukkarolle sopivaan hintaanhan näitä on saatavissa, mutta kuinka ne kestää ja vastaa maltilliseen toivomus listaan?
Kokemuksia ja mielipiteitä, sekä keskustelua tarvitaan

Diesel ei itselle sovellu, muttei vaikuta keskusteluun, jollei siinä ole mekaanisesti eroa
Esim
"Kadottavat" avaimia=start error,
AAM +muita yksikkö vikoja(enemän mittä muissa malleissa),
johtosarjat hapristuu, ikkunoden katkasimet ei yleensä toimi, keskukslukitus ei yleensä toimi,
etupään vääntö sauvvat yleensä kuoleentuneet(keula roikku perää alempan)
alapalloja menee takaa sekä edestä, lisäilmapumppu yleensä vikoo jos on,
lämmön säätö myös usein toimii miten sattuu, valokatkasin toimii miten sattuu
ja ruostetta tietinkin on
Mökkillä
'
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Omaa muistelen kaiholla, varmaan paras käyttöauto mitä ollut (land cruiser ohella).

On mahdollisuus, 3 edellytyksellä:
- osaat korjata itse
- olet valmis käyttämään aikaasi auton parissa, muutenkin kuin kerran vuodessa huoltoon
- löydät hyvinpidetyn yksilön
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Paljon on ongelmia löytynyt, kun foorumeita katselee sillä silmällä. No täytyy pohtia, pienemmälläkin pärjäisin hyvin.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Muihin samanikäisiin verrattuna aika vastaavia juttuja, AAM-yksiköitä menee joo, mutta niin menee C ja E-sarjoissa SAM-yksiköitäkin.
Näissä taas ei ole toisaalta sähköistä virta- ja rattilukkoa, mikä osaa vanhemmiten tulla kalliiksi.
Ehkä amerikkalaisvalmisteisuus näkyy isoina välyksinä tai heikompana osien sovituksena joissain jutuissa, antaen henkilömalleja "traktorimaisemman" vaikutelman.
Kaikki näiden ikäiset on jo ruosteessa, korimallista riippumatta.
Omasta mielestä juuri tykkäsin näissä tietystä karkeudesta, vs. w164 mikä on jo aivan liian hieno ja monimutkainen. Minulle.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Turha kai nuita vikoja sen kummemmin pelätä, yleensä korjaamalla ovat hoituneet :)
Täytyy katsella jos 163 facelift 500 löytyisi sopivassa kokoonpanossa johonkin väliin, vaikka tässä kuumeessa onkin, niin onneksi se ei vielä ole autokuumetta :lol:
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tänään kävin Klubin jaosillan jälkeen vielä Karran tallissa potkimassa w163:n renkaita: viewtopic.php?f=27&t=216453

Muutamat jututhan tollasessa on vastenmielisen epämersumaisia, mutta paljon hyvääkin kyseisestä mallista löytyy. Tilaa on vaikka kuinka, auto on rungollinen (jos se on hyvä puoli), ja bensakoneethan näissä on kait kaikki sellasia pomminvarmoja.
Orlov kirjoitti: Pe 03.02.2023 18:18 Turha kai nuita vikoja sen kummemmin pelätä, yleensä korjaamalla ovat hoituneet :)
Täytyy katsella jos 163 facelift 500 löytyisi sopivassa kokoonpanossa johonkin väliin, vaikka tässä kuumeessa onkin, niin onneksi se ei vielä ole autokuumetta :lol:
Nyt vois kai olla hyvä aika ostaa, koska eiköhä noidenki, siis niiden harvojen mitkä on hyvinä säilyneet, hinnat lähe pikkuhiljaa nousuun.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti: Ti 07.02.2023 00:35 Tänään kävin Klubin jaosillan jälkeen vielä Karran tallissa potkimassa w163:n renkaita: viewtopic.php?f=27&t=216453

Muutamat jututhan tollasessa on vastenmielisen epämersumaisia, mutta paljon hyvääkin kyseisestä mallista löytyy. Tilaa on vaikka kuinka, auto on rungollinen (jos se on hyvä puoli), ja bensakoneethan näissä on kait kaikki sellasia pomminvarmoja.
Orlov kirjoitti: Pe 03.02.2023 18:18 Turha kai nuita vikoja sen kummemmin pelätä, yleensä korjaamalla ovat hoituneet :)
Täytyy katsella jos 163 facelift 500 löytyisi sopivassa kokoonpanossa johonkin väliin, vaikka tässä kuumeessa onkin, niin onneksi se ei vielä ole autokuumetta :lol:
Nyt vois kai olla hyvä aika ostaa, koska eiköhä noidenki, siis niiden harvojen mitkä on hyvinä säilyneet, hinnat lähe pikkuhiljaa nousuun.
Itsellä se edellinen oli vain vähän aikaa (pari vuotta) kun vaimosta sekä autosta tuli exiiä. Mutta todella mukava ja hyvä se on ajaa, vakaa ja menee talvella kelissä kun kelissä kuin peto.

Jarruthan noissa jumittuu, etujarruissa minulla oli keraamiset männät jotka turpoaa, niitä oli jo jumittunut kun autot oli uusia. Takamännät minulla oli tas ruosteessa.

Käsijarrun sielunelämä on minulle tuntematon, siinä on vaijerille säätö jossain auton alla, pääseeköhän siihen luukusta käsiksi? Edellisessä sekä tässäkin jarru pitää mutta poljin pauinuu aika alas. En ole takarumpua ksokaan avannut enkä seisontajarrrua säätänyt näistä.

Takajouset tähän nykyiseen on hiljattain vaihdettu ja kaverillakin meni takajousi omasta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

Risto113 kirjoitti: Ke 01.02.2023 14:10
Kaikki näiden ikäiset on jo ruosteessa, korimallista riippumatta.
Omassa oli ruostetta vaan pyöränkaarien kanteissa, mikä on todella vähän. Klubin Kymen jaoksen vetäjän kanssa turisin eilen ja sanoi että hänellä oli samanlainen, eli melkein ruosteeton ja on niitä ollut muitakin, eli ne on kait sitten tuoteväärennöksiä :lol:

Se vaihteiston pistoke vetää öljyä sinne johtosarjaan ja boksille asti mitta se vikahan on muissakin.

M112 moottorin öljynjäähdyttimen vuoto toki tyyppivika, ja sama on M113 moottorissa myös.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Itellä 3.2 vm.98 ei sähköavainta eli ei niitä murheita.Venttiilinvarrenkumit pitäny m112 vaihtaa,jarrusatuloita uusein,kun oli jonku aikaa ajamatta ja takaiskarit.Jakolaatikko näyttää vähä tippasevan öljyä,mutta nettiauton halvimmaksi vuonna 2020 ja pääosin mehtäteille ajeluun ei kyllä valittamista. Ulkopinta vaatis vähä parantamista,jos hyvän haluais.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

antti86 kirjoitti: Ti 07.02.2023 12:09 Itellä 3.2 vm.98 ei sähköavainta eli ei niitä murheita.
Edellisessä 1998 mallissa tuli ongelma kun auto kadotti ajoneston koodauksen, vaikka siis mekaaninen avain. Piti ostaa uusi avain (mokkula vaan) ja merkkilikkeessä koodata, maksoi noin 400 euroa; hinta sisälti uuden teräspiikin (siis metalliavain) ja lukkosylinterin varmuuden vuoksi, muistelen ...

Foorumilla ollut juttua tästä sähköisestä avaimen katoamisesta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

viewtopic.php?f=2&t=145874 täällä juttua W163 avaimesta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Onkohan näihin w163 avain ongelmiiin keksitty tähän päivään mitään viisaita ratkaisuja harrastajien toimesta?
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

karra kirjoitti: Ti 07.02.2023 10:01 Käsijarrun sielunelämä on minulle tuntematon, siinä on vaijerille säätö jossain auton alla, pääseeköhän siihen luukusta käsiksi? Edellisessä sekä tässäkin jarru pitää mutta poljin pauinuu aika alas. En ole takarumpua ksokaan avannut enkä seisontajarrrua säätänyt näistä.

Takajouset tähän nykyiseen on hiljattain vaihdettu ja kaverillakin meni takajousi omasta.
Ei taida olla luukkua, mutta altapäin pääsee helposti käsiksi. Seisontajarru pois päältä, selälleen auton alle, kiristinlaitteen päistä kiinni ja puristetaan sitä ”lyhyemmäksi”, naksahtaa kireämmälle jos naksahtaa…

Ennen tuota operaatiota taisin kiriä kengät lähelle rumpua… Pyöränpultin reiästä päässee käsiksi kiristysrullaan.

Takajouset oli itselläkin poikki ja ostin ”vahvistetut” tilalle. Vasta kolmas paja johon niitä tarjosin onnistui puristamaan ne iskaritolpan ympärille :shock: Kahessa ekassa ei riittänyt jousipuristimessa voima… Perästä tuli aika korkea, joten keulaakin sitten piti nostaa eli kiertää vääntösauvoihin lisää pänninkiä. Lopputuloksesta tuli tosi hyvä, ei ole mitenkään liian jäykkä jousitus ja korkeudesta on vain hyötyä näillä(kin) leveysasteilla :)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Olenkin tuubista katsellut sinun remppaamista möhkön parissa
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Orlov kirjoitti: Pe 10.02.2023 14:21 Olenkin tuubista katsellut sinun remppaamista möhkön parissa
Hauska kuulla, videoistani ja vaikka tuosta foorumitopikistani saa jotain käsitystä millaista elämä näiden kanssa on, tee-se-itse-hengessä.

Tässä vielä kuva säätömekanismista. Jos nyt en ihan väärin muista niin takakardaani tuossa kuvassa jonka päältä tuo löytyy:

Kuva

Seuraavan videoni aihe on itse asiassa W163:n takajarruremppa, editointiin menee vielä jonkin aikaa... Ehkä viikko tai jotain, riippuu miten muuta tähellisempää puuhailtavaa riittää...
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Tässä vielä kenkien päästä kuva, säätöruuvia saa talttapäämeisselillä kirittyä:

Kuva

Seisontajarruun liittyvät asennussarjat:
- Tarvikesarja, seisontajarru (jouset ja pidikkeet, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 105-0808 3,60e
- Korjaussarja, levitin (käsijarrukenkien levittimet ja säätöruuvit, sarjassa on molemmille puolille) QUICK BRAKE 120 53 019 14,63e
...kannattanee hinnan puolesta uusia vaikka joka kerta kun vaivautuu takajarruja purkamaan...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajoneston saa koodattua pois. Pahuksen lahoja helmakoteloilleen alkaneet olla, että kannattaa varautua hitsaamaan tai jos ei itseltä onnistu niin pitäisi päästä kurkkimaan muovien allekin hieman ettei osta ihan lahoa. Tässä hintaluokassa tonnin parin remontit sylettää.
Minusta W163 on kuitenkin mainio auto jahti- ym. hommiin. Jos keskuslukituksen pitää toimia niin parempi ostaa joku muu auto.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: Pe 10.02.2023 18:03 Ajoneston saa koodattua pois.
Poistaako tänä siis avaimen hukkaamisen? Siis jos auto kadottaa avaimen, ei kuski :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pelkällä rautaosalla saa sitten käyntiin, yhdestä ML:stä poistatettiin (muistaakseni Elehuolto ?) aikoinaan kun välillä tunnisti avaimen ja välillä ei ja omistaja oli sitä mieltä, että haluaisi mennä polkupyörällä töihin silloin kun itse haluaa eikä silloin kun auto haluaa.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Orlov kirjoitti: To 09.02.2023 12:42 Onkohan näihin w163 avain ongelmiiin keksitty tähän päivään mitään viisaita ratkaisuja harrastajien toimesta?
Onhan noita vaivoja korjailtu jo vuosikymeniä bensoista sekä diseleistä
Ja voihan sen ajoneston ”poistaa” mutta mikään noista ei ole ihan ilmasta
Tekeepä sen kukaa vaan työkalut ja tarvikett kun kuitenkin maksaa jotain
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

karra kirjoitti: La 11.02.2023 09:42
dealer kirjoitti: Pe 10.02.2023 18:03 Ajoneston saa koodattua pois.
Poistaako tänä siis avaimen hukkaamisen?
Siis jos auto kadottaa avaimen, ei kuski :D
Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
Mökkillä
'
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja karra »

FinlandMerceds kirjoitti: Su 12.02.2023 12:14
karra kirjoitti: La 11.02.2023 09:42
dealer kirjoitti: Pe 10.02.2023 18:03 Ajoneston saa koodattua pois.
Poistaako tänä siis avaimen hukkaamisen?
Siis jos auto kadottaa avaimen, ei kuski :D
Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
Itse olisin kiinnostunut jos ajoneston saa koodattua pois. Mihin päin suomea matkani pitäs suuntautua sttä pääsisin mökille? Vois alkaa suunnittelemaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
dneproshin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
Paikkakunta: Joutseno

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Tässä tätä videomateriaalia W163 takajarruista nyt sitten olisi:
https://www.youtube.com/watch?v=pd4Oh9ivkjM

Kuva

Kaikki W163-videoni löytyvät tuolta:
https://youtube.com/playlist?list=PLvgL ... MIpueB18NJ
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja racer123 »

karra kirjoitti: Su 12.02.2023 12:21
Itse olisin kiinnostunut jos ajoneston saa koodattua pois. Mihin päin suomea matkani pitäs suuntautua sttä pääsisin mökille? Vois alkaa suunnittelemaan.
Kokonaan sitä ei minun tietääkseni saa koodattua pois, vaan ecuun tulee sisälle emulaattori joka korvaa muut entiset ajoneston osat eli ajonestomoduulin aka WSP-yksikön ja avaimen sirun.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

karra kirjoitti: Su 12.02.2023 12:21
FinlandMerceds kirjoitti: Su 12.02.2023 12:14
karra kirjoitti: La 11.02.2023 09:42
dealer kirjoitti: Pe 10.02.2023 18:03 Ajoneston saa koodattua pois.
Poistaako tänä siis avaimen hukkaamisen?
Siis jos auto kadottaa avaimen, ei kuski :D
Sen jälkeen lähtee millä vaan taikka vaikka perinteiseen tyyllin johdoista
Muutta tuokaan ei ihan ilmaista ole
Lisäksi se esto on siellä yhä sille kerrottan että kaikki avaimen puoleta kunnossa
Itse olisin kiinnostunut jos ajoneston saa koodattua pois. Mihin päin suomea matkani pitäs suuntautua sttä pääsisin mökille? Vois alkaa suunnittelemaan.
Mökillä satunaisesti keskitytymistä näihin liittyviä juttuja
enimäkseen keskityminen oleelliseen eli vapaaaikaan/eläkepäiviin

tuolla aiemin joku oli jo maininut jonkun firman
tuossa yksi mistä kanttaa kysyä
https://www.sercap.fi/?gclid=EAIaIQobCh ... gIh3vD_BwE
Mökkillä
'
Droc Rewop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Droc Rewop »

Tuollainen todella rujo 320 tarttui mukaan kun kävin katsomassa. Ulisee, surisee, suhisee ja paukkuu. X164 jälkeen aika karu laitos kaikin puolin mutta päivän ainakin kesti ”mettähommissa”.

Käsijarru ei pidä eikä auto aina tunnista kun se on pois päältä, kova narina takaa heitoissa, etupää takapäätä matalammalla, näyttää että toisesta umpiossa on heijastimet tipahtanut ja melkein kaikki sisustan paneelit väärin/huonosti kiinni. Pientä laittoa siis.

Isommat renkaat olisi myös haussa kun tähän on menty laittamaan hieman vakiota pienemmät kummit. Olisikohan 245/75/17 toimiva koko maastossa?

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että ainakin vielä tuntuu mahdollisuudelta.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Orlov kirjoitti: La 29.07.2023 06:57 Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W163 tänä pvnä, mahdollisuus vai ei

Viesti Kirjoittaja Orlov »

noroljan kirjoitti: La 29.07.2023 10:06
Orlov kirjoitti: La 29.07.2023 06:57 Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... neuvoveron
Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?
No trafin maksuja tarkoitin, mitähän herra siellä yrittää sanoa? Olisiko etanolipaku samalla viivalla bensa kuorma-auton kanssa, jolloin trafille ei tarvitse maksaa mitään vuosittaisia maksuja?

Muutenhan tuo ei ole mikään kannustus :lol:
Vastaa Viestiin