15-reikäisten vanteiden erot
Noihin hintoihin nähden nämä olivat siis ilmaiset. Tosin 15-tuumaiset.Sergey kirjoitti:tuhannenviittäsataa dollaria ameriikan pojat on maksellut. ja kuvittelen että tääl se ei ainakaa halvempaa ole, ellei jopa mahdotonta. vrt. alumiinin kromaus topic
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
No mit vit... kokeilit siis .Sergey kirjoitti:W140 15 reikänen 7.5x16et51 EI MAHDU isojarrulliseen W124
Aina oppii uutta, sekin siis että V8 väykkyyn ei myöskään sovi 500E eikä EVO1 vanne (8x16 ET34).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
15-reikäiset
Eikös W140:ssä ole myöskin suuremmat pultit, kuin 124:ssa?
Mahtaa lonkkasta, vai kuinka?
Mahtaa lonkkasta, vai kuinka?
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Miulla on sarja tarvike-Introja joissa tuli mukana TÜV vihko. Vanteissa voi käyttää joko 12 mm tai 14 mm Kugelbund-pultteja eli vanteen pallokartio on sama riippumatta pultin paksuuvesta.Sergey kirjoitti:kartio on sama reikä näytti olevan 14mm
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Koko..................ET....MB-osanro..............Huom
____________________________________________________
6 J x 15 H 2.......49....201 400 12 02........W201
6 J x 15 H 2.......49....201 400 15 02........W201
6.5 J x 15 H 2....49....124 400 18 02........W124 vm. from B 164230
6.5 J x 15 H 2....49....124 400 19 02........W124 vm. up to B 164229
6.5 J x 15 H 2....48....124 401 08 02........W124 vm. ??
6.5 J x 15 H 2....48....B6 6 47 0019..........W124 vm. ??
7 J x 15 H 2 ......25....126 400 300...........W126/R107 vm 85->
7 J x 15 H 2.......41....124 401 09 02........W124 Sportline
7 J x 15 H 2.......44....201 400 13 02........W201 Sportline?
8 J x 16 H 2.......34....129 400 01 02........R129 / W201 Evo I?
8 J x 16 H 2.......34....129 401 06 02........R129 / W201 Evo I?
____________________________________________________
6 J x 15 H 2.......49....201 400 12 02........W201
6 J x 15 H 2.......49....201 400 15 02........W201
6.5 J x 15 H 2....49....124 400 18 02........W124 vm. from B 164230
6.5 J x 15 H 2....49....124 400 19 02........W124 vm. up to B 164229
6.5 J x 15 H 2....48....124 401 08 02........W124 vm. ??
6.5 J x 15 H 2....48....B6 6 47 0019..........W124 vm. ??
7 J x 15 H 2 ......25....126 400 300...........W126/R107 vm 85->
7 J x 15 H 2.......41....124 401 09 02........W124 Sportline
7 J x 15 H 2.......44....201 400 13 02........W201 Sportline?
8 J x 16 H 2.......34....129 400 01 02........R129 / W201 Evo I?
8 J x 16 H 2.......34....129 401 06 02........R129 / W201 Evo I?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
se onki jännä tietää. Onko sitten niin että mersu käyttää omissa M14 pulteissaan samaa M12 pallokantaa? Audin m14 pallokantaruuvi on erilainen, ts. isompi kuin mersun m12. Olisko jollaki ylimäärästä mersun M14 pallokantaruuvia vois vertailla. Mul ei oo ku m12 ja audin m14karra kirjoitti:Miulla on sarja tarvike-Introja joissa tuli mukana TÜV vihko. Vanteissa voi käyttää joko 12 mm tai 14 mm Kugelbund-pultteja eli vanteen pallokartio on sama riippumatta pultin paksuuvesta.Sergey kirjoitti:kartio on sama reikä näytti olevan 14mm
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Uuden foorumin uusia (piilo)ominaisuuksia hyödyntäen tässä päivitetty versio taulukosta:
Koko | ET | MB-osanro | Huom |
6 J x 15 H 2 | 49 | 201 400 12 02 | W201 |
6 J x 15 H 2 | 49 | 201 400 15 02 | W201 |
6.5 J x 15 H 2 | 49 | 124 400 18 02 | W124 vm. from B 164230 |
6.5 J x 15 H 2 | 49 | 124 400 19 02 | W124 vm. up to B 164229 |
6.5 J x 15 H 2 | 48 | 124 401 08 02 | W124 vm. ?? |
6.5 J x 15 H 2 | 48 | B6 6 47 0019 | W124 vm. ?? |
7 J x 15 H 2 | 25 | 126 400 30 02 | W126/R107 vm 85-> |
7 J x 15 H 2 | 41 | 124 401 09 02 | W124 Sportline |
7 J x 15 H 2 | 44 | 201 400 13 02 | W201 Sportline? |
8 J x 16 H 2 | 34 | 129 400 01 02 | R129 / W201 Evo I? |
8 J x 16 H 2 | 34 | 129 401 06 02 | R129 / W201 Evo I? |
Viimeksi muokannut Sami H., La 05.02.2011 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re:
Tos muute esikiillotetusta kuva, ei täyskiiltoo vielSergey kirjoitti:tuo voisi olla "mielenkiintoinen" kiilloturprojekti, ku katselin tuota 16 tuumasta perinteistä mallia. Noi w140 15 reikäset saatetaan nähä kiiltävänä viel ainaki yritän.
ja niistä täysin valmiista ei edes ole hyvää kuvaa Täs jo pari kuukauttta liikentees ollu:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
8x16 ET34 vanteen sopivuus 560SEC:iin tuli tänään kokeiltua. Faktaa on se että ET on 9 mm isompi kuin orkkiksissa ja vanne tuuman leveämpi. Sisäreuna menee siis 21,5 mm sisemmälle ja ulkoreuna tulee 3.5 mm ulommas. Samalla 215 leveällä renkaalla kulutuspinnan keskikohta on kuitenkin 9 mm sisempänä.
Noh, sisäreunan lyöntipaino otti kiinni raidetangon päähän; 3 mm spacerilla asia korjaantui. Käännettäessä vanne kuitenkin ottaa kiinni iskunvaimentimeen joten kääntöympyrä rajoittuu ja tuohan ei siis ole muutenkaan OK. Vaatisi siis paksumman spacerin eteen. Taakse asettuu ilman ongelmia.
Nätti vanne mutta pitäisi olla esim ET 10...20 mielestäni.
Noh, sisäreunan lyöntipaino otti kiinni raidetangon päähän; 3 mm spacerilla asia korjaantui. Käännettäessä vanne kuitenkin ottaa kiinni iskunvaimentimeen joten kääntöympyrä rajoittuu ja tuohan ei siis ole muutenkaan OK. Vaatisi siis paksumman spacerin eteen. Taakse asettuu ilman ongelmia.
Nätti vanne mutta pitäisi olla esim ET 10...20 mielestäni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Tuosta varaosanumerosta muuten puuttuu lopusta numero 2.Sami H. kirjoitti:Uuden foorumin uusia (piilo)ominaisuuksia hyödyntäen tässä päivitetty versio taulukosta:
7 J x 15 H 2 25 126 400 300 W126/R107 vm 85->
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Usassa: 300E, 300SEL, 420SEL, 560SEL. 300SDL turbodiesel, 350 SDL turbodiesel ja 560SECpetri kirjoitti:Tuosta varaosanumerosta muuten puuttuu lopusta numero 2.Sami H. kirjoitti:Uuden foorumin uusia (piilo)ominaisuuksia hyödyntäen tässä päivitetty versio taulukosta:
7 J x 15 H 2 25 126 400 300 W126/R107 vm 85->
126 400 41 02 = 6 1/2J x 15 H2 mallivuosi 1988 ja uudemmat
126 400 30 02 oli ylläolevien mallien 7J x 15 H2 mallivuosi 1987 siitä vanhemmat.
201 400 13 02 oli listattu 190E 2.3-16 (201) ilman vuosimallia
Lähde: Mercedes-Benz of North America, Inc. Original M-B replacement parts 1991 edition.
Olin näytteilleasettajana eräillä messuilla ja MB:n ständi oli vieressä. "Pojat" lähettivät varaosa-aineistoa omaan SDLään...
Tuon 300E on ilmeisesti M-B kirjoitusvirhe, pitäisi varmaan olla 300SE koska toisaalla 300E:lle annetaan 124 400 18 02 6 1/2J x 15H2 mallivuosi 1988 ja vanhemmat
ja mallivuosi 1989 124 401 07 02 sama koko ja vuodesta 1990 124 401 08 02, sama koko. Comments
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
noissa 201 alkuisissa 6 tuumaa leveissä on 14mm reikä joissa on teräksiset insertit joilla pultin reikä pienennetään M12 kokoon. Eli kuten useimmissa barokeissaki. Sain tuon mun uusimman w124 hankinnan mukana tuollaiset vanteet ja takakontissa on aivan uusi, ei koskaan pois otettu vararengas samanlaisella vanteella. Jopa renkaassa on vielä tehtaan tarra päällä. sikäli harmi, en haluaisi laittaa 6x15et49 w124 alle kun se on aika onneton.
Karra. kaverillani on 1987 500SEC ja ollaan mietitty että sopisko toi 8x16et34 siihen. onko näillä autoilla mitään eroa vai tapahtuuko siinä sama temppu?karra kirjoitti:8x16 ET34 vanteen sopivuus 560SEC:iin tuli tänään kokeiltua. Faktaa on se että ET on 9 mm isompi kuin orkkiksissa ja vanne tuuman leveämpi. Sisäreuna menee siis 21,5 mm sisemmälle ja ulkoreuna tulee 3.5 mm ulommas. Samalla 215 leveällä renkaalla kulutuspinnan keskikohta on kuitenkin 9 mm sisempänä.
Noh, sisäreunan lyöntipaino otti kiinni raidetangon päähän; 3 mm spacerilla asia korjaantui. Käännettäessä vanne kuitenkin ottaa kiinni iskunvaimentimeen joten kääntöympyrä rajoittuu ja tuohan ei siis ole muutenkaan OK. Vaatisi siis paksumman spacerin eteen. Taakse asettuu ilman ongelmia.
Nätti vanne mutta pitäisi olla esim ET 10...20 mielestäni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Mielestäni on sama asia. Takana on iso-kaseissa (500 ja 560) eri puolella jarrusatula ja siellä on se anti-dive systeemi mutta sekään ei vaikuta vanteeseen. Faceliftin jälkeen isoihin kaseihin eteen ei ainakaan sovi 14-tuumaiset eikä 15" peltivanteet, tästähän oli puhetta.Sergey kirjoitti:Karra. kaverillani on 1987 500SEC ja ollaan mietitty että sopisko toi 8x16et34 siihen. onko näillä autoilla mitään eroa vai tapahtuuko siinä sama temppu?karra kirjoitti:8x16 ET34 vanteen sopivuus 560SEC:iin tuli tänään kokeiltua.
Nimimerkillä "ruikku" tais olla w126 alla tällaiset, ajoikohan hän autolla vai menikö se suoraan purkuun? Teo ajeli E500 kasirei'illä 560 SEL:liä ja joku siellä otti kinnii käännettäessä kuulemma.
"Lappeenrannan vahvistuksella" on nyt 560SEC alla lainassa minulta vastaavat 15-reikäset mutta hänkään ei ole kait paljoa ajellut, muuta kuin siirtoajoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
ok, eli ei käyttöautoon sellasia voida siis laittaa. Pitäs löytää jotku orginaalit seciin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Tuli hankittua SECciin alkuperäiset vanteet pultteineen.
Uutta maalipintaahan nuo kaipaavat, ja yksi vanne pitää vielä löytää vararenkaalle.
Uutta maalipintaahan nuo kaipaavat, ja yksi vanne pitää vielä löytää vararenkaalle.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
jos löydät kaksi, niin paa viestiä, kaverin SEC:istä puuttuu yks tommonen.ja yksi vanne pitää vielä löytää vararenkaalle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota vanteen sisäreunan tiivistyspinnan väreihin? Onko eri varaosanumerolla olevissa vanteissa eri värit mahdollisesti kertomassa vanteet tyypin?
Esimerkkinä:
Vasemmalla keltainen 201 400 13 02, oikealla vaaleanvihreä 126 400 30 02.
Saattaisi joskus helpottaa vanteen tunnistamista kuvista, jos esim myyjältä ei saa tarkkaa tietoa vanteesta.
Esimerkkinä:
Vasemmalla keltainen 201 400 13 02, oikealla vaaleanvihreä 126 400 30 02.
Saattaisi joskus helpottaa vanteen tunnistamista kuvista, jos esim myyjältä ei saa tarkkaa tietoa vanteesta.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Mulla on S124 valmistunut 9/89 ja rehellinen -89 malli (1. sarjalainen), jossa EPC:n mukaan on ollut 124 400 18 02 -vanteet tehtaalta lähtiessään. Tää yllä oleva jenkkilähde oli ensimmäinen, jossa on selkeästi mainittu, milloin 124 400 18 02 on vaihtunut 124 401 08 02:een, eli mallivuodeksi 1990 (facelift, 2. sarjaan). Mutta siis tää on jenkkien lähde ja niiden speksit voi olla vähän eri. Mikähän lienee tuo 124 401 07 02 -vanne? Onko jenkkimallien oma? Kromattu?sdlturbo kirjoitti: ...300E:lle annetaan 124 400 18 02 6 1/2J x 15H2 mallivuosi 1988 ja vanhemmat
ja mallivuosi 1989 124 401 07 02 sama koko ja vuodesta 1990 124 401 08 02, sama koko. Comments
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
tulipa tässä mieleen että jos jollakin on puutetta Fondmetallin 6 vai jopa 6,5x15et30 15 reikäisistä (se malli johon mersun alkuperäinen tähti ei mahdu, 73-74mm) niin raisiossa Nikertäjä OY:llä on varastossa ainakin 3kpl ehjää joista kahdessa tais olla keskilätkät tallessa. Saattoipa olla jopa 4kpl... Ei ollu hinnan kiroissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
pistinpä postia tuonne firmaan noista lätkistäSergey kirjoitti:tulipa tässä mieleen että jos jollakin on puutetta Fondmetallin 6 vai jopa 6,5x15et30 15 reikäisistä (se malli johon mersun alkuperäinen tähti ei mahdu, 73-74mm) niin raisiossa Nikertäjä OY:llä on varastossa ainakin 3kpl ehjää joista kahdessa tais olla keskilätkät tallessa. Saattoipa olla jopa 4kpl... Ei ollu hinnan kiroissa.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
ja jos ei meiliä uskalla laittaa niin Mersufoorumin käyttäjä Samiruoho kyllä kertoo varmasti itsekin lisää
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Onkohan nyt niin että ensimmäiset 15-reikäkanaldeckelit oli W201 190E 2.3-16 mallissa? Minulla on täsä kirja vuodelta 1984 jossa kerrotaan ko autoon ensitutustumisesta 1983 Italiassa Nardon radalla; tosin alla jotkut mustat vanteet, ei saa selvää mitkä. Mutta, tuulitunnelikuvassa auton alla on selvästi neliskanttisilla rei'illä olevat kanaldeckelit ja renkaiden koko on 205/55R15. Lokasuojan kaariahan ei oltu levitetty kuin maltillisesti ja vanteet istuu aika sisällä ; siksi saattaisi olla nuo 201 400 13 02 vanteet 7x15 ET44 siis.sdlturbo kirjoitti: 201 400 13 02 oli listattu 190E 2.3-16 (201) ilman vuosimallia. Lähde: Mercedes-Benz of North America, Inc. Original M-B replacement parts 1991 edition.
Mutta, itsellä on noita kolme nyt jemmassa ja niissä on ovaalit reiät .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Oiskoha vaikka Timo L:llä käsillä se varhainen w201 dieselin esite, ku siinä oli miusta jossain kuvassa alla 15-reikäset, ja tuolloinhan rengaskoko oli vielä kaiken lisäksi 14". Jos oikein muistan, esite oli painettu -82...karra kirjoitti:Onkohan nyt niin että ensimmäiset 15-reikäkanaldeckelit oli W201 190E 2.3-16 mallissa?sdlturbo kirjoitti: 201 400 13 02 oli listattu 190E 2.3-16 (201) ilman vuosimallia. Lähde: Mercedes-Benz of North America, Inc. Original M-B replacement parts 1991 edition.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Kyllä, W201 tuli 1982 15-reikäisillä ja juuri 14".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Mutta entäs tuo Cossumersu, siinä oli pressikuvassa 15-tuumaiset alla. Ja kuvan mukaan kantikkailla rei'illä . Mutta ei sen kummempaa draamaa, kai se noinkin voi olla .Timo L. kirjoitti:Kyllä, W201 tuli 1982 15-reikäisillä ja juuri 14".
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 15-reikäisten vanteiden erot
Kantikas reikä tuli vasta valmistusmetodin muututtua. 16-venttiilisissä oli 15" alusta alkaen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi