MB E420 V8

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
speedy1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 27.01.2006 15:12

MB E420 V8

Viesti Kirjoittaja speedy1 »

Moi,
Kirjoitin alla olevan tekstini Suomi24 ja asiallisia vastauksia tuli yksi ja siinä pyydettiin lähettämään viesti tänne joten....

Tere, nyt tämä kaveri on laittamassa 20k€ noin 200tkm ajettuun MB E420 V8 farkkuun vm-1996, saksan tuonti, kilometrit kuulemma pitävät paikkansa ja auto on siisti muuten mutta...säästöni menevät kaikki ko. autoon, mitä häviän vai voitanko.....?
:)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jätä nyt edes se tonni seuraavaan perushuoltoon. :shock:
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Juu ei ihan välttämättä kannata, V8 kolmiventtiilikannella saat pistää jo siitä E320:n mainitsemasta tonnistakin ison siivun sytytystulppiin. Kyllä pitää jäädä muutama tonttu pelivaraa ja "turvattu tulevaisuus," ettei autonosto ole pois muusta elämästä.

Ei ole ihan ensimmäinen kerta kun sanon, mutta ei kannata aukasta persettään isokoneisella vanhalla bensa-autolla.
Tiedät paikan, kokeile
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Tässä on nyt monta viestiketjua menossa noista 200 tkm ajetuista E-sarjalaisista. Katsohan vähän niitäkin niin selviää noi ylläpitojutut ja -kulut hiukan. Viiimeisillä rahoilla en suosittele tommosta ostamaan. Tulee kulutus ja ylläpitokulut (se V8!!) helposti yllätyksenä. Muutama tonni pitää jäädä varalle noin vauhdikkaan auton kanssa pelatessa.
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Itse teetin juuri omaan E420 Väykkyyni Rollella "200tkm" huollon... hintaa karvan alle 490€ ja siihen sisältyi:
-Öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään.
-Uudet tulpat
-Etupään väljien korjaus... uutta palikkaa.
-Etupyörien laakereiden kiristys
-ynnä muuta pientä pikkujuttua.

Ei toi nyt mun mielestä mikään paha summa ollut, hyvästä työstä ja hyvästä palvelusta.
W463
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Mariini kirjoitti:Ei ole ihan ensimmäinen kerta kun sanon, mutta ei kannata aukasta persettään isokoneisella vanhalla bensa-autolla.
Milläs sitten, pienikoneisella vanhalla bensa-autolla? Pienikoneisella vanhalla diesel-autolla? Tai vanhalla autolla ollenkaan... nehän menee kaikki rikki. ja ovat vielä niin turvattomiakin.
Kannattaa siis ostaa uusi auto, jonka arvo puolittuu parissa vuodessa... :roll:
W463
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

"Auto, sijoituksista huonoin."

Jos haluaa hienojen autojen kanssa pelata niin kannattaa ensinnä nostaa se pankkitilin lataus riittävän tehokkaaksi ja vasta sitten alottaa, harvemmin niillä lisää tulee ellei työkseen aja. Sitten tulee pohdittavaksi se tarve autolle, onko sitä edes? Yleensä isoa bensa-autoa harvemmin tarvitaan, joten sen hankkimiselle on muut, ei niin loogiset perusteet. <--- Kyllä tiedän ja itsekin pidän isoista (lue:kallis) autoista.Mutta ne kulut ei niin pääse hatuttamaankaan kun ei tarvitse muusta elämänlaadusta enää tinkiä jos sattuukin paukahtamaan reilu paukku takuun jälkeen. Siinä on jo iso ero.

Jos budjetti on 20 tonttua ja tarve liikkua paikasta A paikkaan B niin onko järkeä ostaa V8? Ei. Ajaa vaikka Korean ihmeillä, pieni hankintahinta, pienet kulut, pitkä takuu, ei tartte repiä hiuksia päästä kun ei ole huolta, että jotakin kallista hajoaisi ja pistää takuun päätyttyä kiertoon. Vieläkin menee vähemmän rahaa kuin isolla bensaväyrysellä. Eihän se tietysti sama asia ole ajaa, ennemminhän kunnossaolevalla paavolla ajelee, mutta se on eri asia kuka ajelee ja millä rahalla.

Ei niillä halvan raudan maassakaan ihan kaikki aja, eikä niitä ihan kaikkien kukkarolle ole tarkoitettukaan. Mutta mikäs siinä jos tykkää elää elämäänsä riskillä, löysät pois, velka selkään ja toivomaan, että korot ei ala nousta seuraavaan kymmeneen vuoteen.

Järkevää? Kai jonkun mielestä. Herneet vapaasti nenään jos siltä tuntuu.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Kirjoituksestasi paistaa vähän läpi... "älkää te ketun köyhät ostelko mitään Mersuja, jättäkää se meidä rahamiesten hommaksi" ja päälle rasvaista tehtailija-naurua. :D

Niinkuin jo totesitkin, niin isokoneiselle autolle järkiperusteita hirveästi löydy... edes uutenakaan. Vanhoissa voi vaikka kone laueta ja uudessa arvo laskee sen vanhan verran parissa vuodessa.
Mitä nyt Vehon sivuilta kattelin, niin uusi E-sarjalainen suunnilleen vastaavilla varusteilla, mitä omassa väykyssä on, maksaa suunnilleen 120000€.
Mikäs siinä, voisihan sitä pankista hakea lainaa ja ihmetellä sitä, kun auton arvo pienenee nopammin kuin velka... toisaalta jos ylimääräistä fyrkkaa, niin mikäs siinä uusia autoja ostellessa...

Itse kuitenkin ajan mielelläni rivakalla ja laadukkaalla autolla, enkä millään Almeralla... ja kilometrejäkin kertyy vuodessa vain 15000-20000€, niin ei kulutus eikä huoltokulut ole mikään päällimmäinen huoli.
W463
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13723
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä käytetyn, tai yleensäkin V8-moottorilla varustetun auton hankkimisessa taitaa joka jepellä olla vähintään 80% tunnetta mukana hankintapäätöstä luotaessa. Joillakin meillä jopa 100 % :oops: .

Mutta viestin kysyjälle: AINA kannattaa varata toimintatonni ylimääräistä, oli sitten markkoja tai euroja, V8 tai R4. Tarpeen tuli minullekin, TDT:n kansiremonttiin nimittäin.
Älä missään tapauksessa laita KAIKKIA rahojasi autoon. Taksimallin kori halvahkoine osineen, kohtuullinen kulutus normaaliajossa ja auton status (ja autokuumeen korkeus) voi luoda joskus epäuskoisen olotilan... että hankinnasta ei ole muita kuluja kuin hankintahinta.

Muuten jokainen taaplaa tyylillään ja tekee päätöksensä itse. Ja et missään tapauksessa ainakaan voita tuossa kaupassa, jos taloudelliselta näkökannalta katsotaan. Pituutta saatat kasvaa ehkä jonkun sentin hienon auton ratissa ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jos Rollella saa huollon noin halvalla sinne kannattaa ajaa Kotkasta asti.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2613
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Olen joskus nähnyt ja kuullut kyseistä laitosta ja on siinä tunnelmaa :D . Kun avaa konepellin ja taksi kopassa lymyilee V8 tulee hymy kasvoille väkisin. Ja kun sillä antaa hanaa paikaltaan on ääni herkullinen.

Niin ei kai tuota järjellä voi perustella, mutta tunteella voi varmaan.
Riippuu varmaan ajokilometreistä aika paljon, millä kannattaa ajaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

On ne kalliit autot kalliita ylläpitää vanhoinakin, jopa kalliimpia kuin uutena. Mihin on kadonnut kaikki maalaisjärki tästä maasta? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Omat riskinsä on kaikessa, saatat ostaa kaupastakin huonoa sapuskaa ja olla masu löysänä viikon verran...

Kuten täällä on jo todettu, jätä muutama tonni pelivaraa, se on AINA tarpeen! :!:

Itte olen tässä "repiny hanuriani" kahden V8:n voimin, ja suhteellisen vanhankin vielä, voisentään tyhmyyttäni. Ja vielä kun ajan niillä työkseni, niin hanuri venyy vaan. Jos autoon on huollot tehty kunnolla ja hyvillä, oikeilla osilla, niin normaalikäytössä pelin pitää kestää ihan hyvin. Ei mulla ole tarvetta sutia jokaisista valoista nilkka suorana seuraaviin. Niin saa varmaan lientä ja renkaita yms osia kulumaan niin, ettei tilit pysy mukana. Malttia ja normaalia ajoa, silläkin ehtii hyvin. Jatkuvalla repimisellä revit kyllä perseen ja budjetin nopeesti, ihan oma valinta.
Tiedän sen rahanmenon suuruuden, kun "pienenä poikana" mulla oli Chevy V8(n.500hv) ja sen jälkeen Dodge V8(n.400hv) ja bensan hinta suhteellisesti korkeampi kuin nyt ja korot ihan taivaissa. Siinäpä sitä oli joskus hanurissa pitelemistä. :shock:

Joten, kun teet sitä valintaasi, niin yritä pistää realismi ja mielihalut sopivaan suhteeseen. Älä osta autoa "sormet vapisten" himosta ja vain sen takia, että se on V8, siinä menet kyllä suohon. Käyttörahaa pitää olla! :!: :!: :!:

Oman valinnan mukaan ajan isommalla ja painavalla autolla mukavuuden ja ajovakauden takia, enkä millään "vanerikioskilla", jota sivutuulet ja rekkojen ajoviimat heittelee kuin reppua.
Pikkasen arvostan itteänikin.

Nämä on ainoastaan neuvoja, valinta on sinun, samoin kulut ja budjetti.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Joo, kyllä nua V8:sit menee vähä tuonne tunne puolelle.

Ja olihan se kiva näky kun mese oli tallis pelti auki, (pissapojan nestettä lisätty) ja kavereita oli kans sielä ja sit yhen kaverin kaveri tuli käymään sielä.
Eka käveli mesen ohi ja vilkaisu, pysähdys, uudelleen katsaus ja monttu auki :lol:
Siitä olis kyllä pitäny saada kuva.
Tyypin kommenttiki oli jotakin tyyliin "jaa, sielä on tommonnen..."

Ei vissiin ennen ollu nähny taxikopassa kasin konetta :twisted:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Säestän edellisiä sillä itse suhtaudun autoihin aikalailla tunteella. Haku-toiminnolla löytyy monta kommenttiani, joissa sanon AMG-autoja havitteleville, että ostakaa ihmeessä jos on varaa ylläpitää. Itse olen ollut nyt kolme kertaa AMG-Mersun vierellä ostoaikeissa ja yhtä monta kertaa olen todennut, että moinen "erikoisauto" ei minun hermoilleni sovi. Ei siitä tule mitään, jos ajamisen ja omistamisen ilo hukkuu siihen, että koko ajan joutuu pelkäämään jonkin sellaisen rikkoutumista, mikä erottaa tuon "erikoisauton" "tavallisesta". Aivan sama koskee V8-koneisia E-Mersujakin - vaikka niissä ei noita kolmea kirjainta olisikaan.

Osta ihmeessä, jos olet valmis kohtaamaan mahdolliset hinnakkaammatkin korjaamovisiitit! Tunnetta tuollaisessa on vaikka muille jakaa, eli itse kyllä ymmärrän ihmistä, joka tuollaista "erikoisautoa" himoitsee.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1339
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Vapari...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

V8 tulille

Kyllähän se V8 on hieno moottori. Itse en näe mitään estettä 20k€:n E420:lle. Jos V8:n haluaa niin maalaisjärki sanoo jo että tottakai huoltokulut on kalliimmat mitä tavallisessa 4 sylinterisessä. Öljytilavuus on jo puolet suurempi, tulppienmäärä, pakosarjojenmäärä, jne... Sama pätee kun ostat ison omakotitalon. Ei sen pitäminen ole saman hintaista kuin pienen kerrostaloosakkeen :wink: :lol: .

Siltikin suosittelen omistamista ja itse pidän V8 laitteista erittäin paljon. Voi hyvinkin olla seuraava autoni V8 moottorilla maustettu. Vääntö = rakkautta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tarmo kirjoitti:Kirjoituksestasi paistaa vähän läpi... "älkää te ketun köyhät ostelko mitään Mersuja, jättäkää se meidä rahamiesten hommaksi" ja päälle rasvaista tehtailija-naurua. :D
Eihän se minulta pois ole, vaikka ostaisi W140 600 SELlin, mutta historialla on tapana toistaa itseään ja se 90-luvun alku tulee vielä takaisin. Siksipä mielestäni ei ole järkeä pistää omaa varallisuuttaan rajoja myöten venyttäen jos pakko ei ole, käy pian niin ikävästi, että ajot pitää ajaa, rahaa ei ole ja on pakko vaihtaa siihen, millä ne pystyy ajamaan. Ja autokauppiaat ja rahoitusyhtiöthän ovat ystäviä hädässä, eikö? Hyvityshinta 0€ vaihdossa halpaan japsiin kun on pakko ja Luottokuntakin on kauhean ymmärtäväinen jos vähän maksuvaikeuksia tulee, näinhän se menee? Kun se korkojen nousu nosti monen tien pystyyn ja tulee sen tekemään vielä uudelleenkin.

Antaa henkseleiden paukkua kun siihen on varaa, mutta sitä ennen elelee ennemmin vähän hissukseen siihen asti kunnes alkaa olemaan aika näyttää se luottokelposuus.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

TAAS tulee mieleen täälläpäin eräs mieshenkilö, joka viimeisillä penneillään haki saksantuontina Audi S6 -01 ja sen jälkeen kyselee vetarin suojakumia Motonetistä. Järki hoi, älä jätä.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Mielestäni noita ylläpitokuluja liioitellaan näissä vastakkainasetteluissa V8/R4. Ne tulpat ja öljyt mitään maksa ja samalla tavalla tai mielummin vielä paremmin ne V8:t kestää kun muutkin, sitä paitsi kaikki apulaitteet ja muut sytytys ym. tilpehöörit on samaa kamaa kun muissakin eli yhtä kestäviä tai kestämättömiä. Jos V8 kutkuttaa niin siitä vaan, mutta kuten sanottu - ei viimeisillä rahoilla!.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ai ei maksa? :lol:

Ekaa kertaa kun vein omaani huoltoon niin huoltopäällikkö pyöritteli päätään ja mutisi miten kalliiksi tulee kun tulpatkin pitäisi vaihtaa. Sitten helpottuneena totesi että mullahan onkin suora kutonen, menee tulppia puolet vähemmän. :roll:
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Niin kyllä kai ne 16kpl laadukkaita tulppia jotakin maksaa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Maksaa / ei maksa...
Kaikella on hintansa, laadulla varsinkin. Minäkään en ole löytäny vielä mitään hullunhalpaa paikkaa ostaa varaosia. Jos sellanen on olemassa, niin se laatukin on aika paskaa, esimerkkinä ne H1-polttimot jotka tuli mulle kristalliumpioiden mukana. Made in P.R.C. eli Kiina, tai kuten joku sen hyvin käänsi, "made in prse." Ne oli sumareissa ja pitkissä, ajovaloissa oli onneks OSRAM H7:t jotka kestää.

Tässä on kysyjälle, speedy1:lle, hyvä alku miettiä mitä kaikkea siihen autoon voikaan joutua ostamaan yllärinä, varsinaisten kulujen lisäksi. Se iso ryöppy kerääntyy kaikista näistä "pienistä" osasista, joita on vähemmän kiva kattella kuukauden viimenen päivä, ja kun sapuskaakin pitäis välillä ostaa... :shock:

Putkisto, renkaat, hälytin, mankka, vanteet... mitä uutta haluatkin. Ei varmaan ole kuitenkaan sellanen paketti, ettei jotain pientä "omaa" halua siihen laittaa.

Vaikka osilla on joskus hintaa ihan kipurajaan saakka, niin raivari tulee sitten jos osat ei kestä.
Se on perkele melkein sota, jos ei uutta hoidu ja nopeesti. Näitäkin tulee eteen. :evil:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Autoparanoiako vaivaa?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Ihmetyttää tässä ketjussa että tuntuu niin MUTU-pohjaiselta kaikki vastaukset.

Ei, eihän ihminen tarvitse paikasta toiseen liikkuakseen veekasia mutta eipä liioin kutoskonettakaan, itse asiassa joku smartin 3-pyttyinen 800cc konekin on vielä isompi kuin millä periaatteessa pärjäisi.

Bensankulutukseltaan iso mylly voi olla yllättävän pieni, nyt kun ei puhuta mistään antiikkisista kahdeksanlitraisista kaasutinkäyttöisistä viritetyistä työntötankokaseista kolmen tonnin malimikasojen nokilla, vaan Daimler-Benz AG:n Premium-luokan autojen moottoreista.

Normaalipainoista koria kun työnnellään reippaasti ylimitoitetulla moottorilla niin eipä siinä ihmeemmin bensaa kulu jollei sitten nimenomaan ajele nilkka suorana ja yllättävän vähän sittenkin kyseisen tilanteen aiheuttamaan niskanikamien nytkähtelyyn suhteutettuna.

Ajelin aikanaan puolitoista vuotta helvetisti ajetulla kilpailevan merkin V12-myllyisellä ökyautolla ja vaikka kyseisessä yksilössä riitti jatkuvasti jotakin pientä ja väliin suurempaakin laittoa, ja vaikka kyseisen auton kaikki osat maksoivat noin 5-20x sen mitä tavallisemmissa malleissa, eivät tavan huolto-osat olleet mainittavasti kalliimpia ja se nyt on aika sama ostatko 6 vai 12 sytytystulppaa (sati sitten 6 tai 8 kun ne myydäänkin neljän paketeissa) , asennusoluita enintään menee hiukan enemmän. Bensaa ei mullakaan mennyt kuin 12-14 litraa keskikulutuksena, ennätys taisi olla 8 litraa satasella kauniisti ajellen. Ei hullummin 5 litran 300hp myllyltä jolla oli sentään arviolta kolmisensataa rullattu ja painoakin pari tonnia.

Nyt jos pitäisi investoida Mersun veekasiin niin en tosiaan keksi ensimmäistäkään syytä miksi ei. Olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa siitä että on hyvä olla autoontärväämisrahastossa joku touhutonni odottelemassa, ostitpa sitten bensa- diesel- tai maakaasukäyttöistä autoa ja täysin riippumatta sen kuutiotilavuudesta tai sylinterien määrästä eli älä ihmeessä pistä viimeistä penniä kiinni auton hankintaan koska silloin kyllä iskee kimppuusi veli Murphy ja autosta menee joku asennettuna 1500e hintainen tsydeemi paskaksi välittömästi - jota ei vahingossakaan ole sitten varaa korjata. Oli sitten kahdenkympin tai kahden tonnin auto niin näinhän se menee.

Eli pois turha pelko, järki käteen, auto Autotohtorin ja vaikka sen Rollen pajan kautta suurennuslasilla syynäten ja ei kun kaupoille!

Onnea matkaan,

Henkka
Autofriikki
"Mersuissani on 12 sylinteriä ja n.300 hevosvoimaa, valitettavasti vain yhteensä eikä per mersu"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Mariini kirjoitti:Niin kyllä kai ne 16kpl laadukkaita tulppia jotakin maksaa.
Saatikka 32 kpl. :shock: Ja 64kpl vasta maksaakin. :shock:
W463
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

En tiedä mut viitattiinko tässä aina tohon E420 merssuun, kun kerrottin 3 venttiilikannesta ja 16:sta tulpasta. Vai oliko se vaan yleisesti.. :?:
Kyllä vm.96 E420:ssä on 32-venttiiliä ja 8 tulppaa.
kirppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: To 30.10.2003 16:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Itseänikin polttelee kovasti E420 tai ehkäpä vielä mielummin vähän tuoreempi E430. Kaipailisin kanssa oikeaa tietoutta noiden em. mallien käyttökokemuksista ja kulungeista mielummin täältä Suomen olosuhteista. Tietysti tuollainen tunnepohjainen MUTU kommentointikin on luettavaa koska tunnepohjalta kuitenkin tuollaista todellakin olen hankkimassa mutta pohjautuen tietysti joihinkin teknisiin faktoihin.:)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ilmeisesti ainakin V6 motissa on 2 tulppaa per sylinteri. Tulpillekin tulee hintaa jos ne vaihdattaa merkkihuollossa kuten minä teen.

Tiedä sitten pitäiskö alkaa ajelemaan Rollelle.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Ei se kasin kone aina sitä hintaa nosta varaosissa. Se on vaan sellainen yleis käsitys. "Ai, sulla on kasi?? Oota ku siitä hajoo jotakin!! tihi tihi tihi"

Tuossa Motonetistä nopeesti otettu joitakin esimerkkejä:

ÖLJYNSUODATIN MERCEDES W124 MALLI 85--95
W124 bensa 85--92 (ei 300E-24 eikä 500E). . . . . . . . . . 5.72
W124 bensa 85--92 (ei 300E-24 eikä 500E) MANN-valmiste. . . 7.40
W124 bensa 93--95 (moniventtiiliset, ei E420/E500). . . . . 7.40
W124 300E-24 bensa 89--92. . . . . . . . . . . . . . . . . 7.40
W124 400E/500E/E420/E500. . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.75


ILMANSUODATIN MERCEDES W124 MALLI 85--95

200 (kaasutin, ei Kat). . . . . . . . . . . . . . . . . . 13.29
200-Kat Kaasutin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17.00
200E/230E 85--9.88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.60
200E/230E 10.88--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12.00
E200/220 93--95 (16-venttiiliset). . . . . . . . . . . . . 11.50
260E/300E 85--92 (ei 300E-24). . . . . . . . . . . . . . . 18.16
E280/E320 93--95 (24-venttiiliset). . . . . . . . . . . . 12.45
300E-24 89--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42.72
400E/500E/E420/E500 92--95. . . . . . . . . . . . . . . . 12.45



PYÖRIJÄ MERCEDES W124 MALLI 85--95
200/230 85--92 Ø14mm akseli. . . . . . . . . . . . . . . . 2.69
200/230 85--92 Ø10mm akseli. . . . . . . . . . . . . . . . 2.69
260/300 85--89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14.80
300E-24 89--93 (vain parina kannen 10-6044 kanssa!). . . . 29.26
400E-500E 89--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24.22



VESIPUMPPU MERCEDES W124 MALLI 85--95

200/230 85--93 (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . 62.90
200/220 93--95 (16-venttiiliset/M111-DOCH). . . . . . . . 65.50
260/300 85--86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138.50
260/300 86--93 (ei 24V). . . . . . . . . . . . . . . . . . 99.90
300-24V 89--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138.00
280/320 93--95 (M104-DOHC). . . . . . . . . . . . . . . . . 154.00
400-500 93--95 (V8-moott). . . . . . . . . . . . . . . . . 79.00
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Miten yleiskulutusosien hinta liittyy siihen 'hajoamiseen tihi tihi'? :lol:

Hinnat oli muuten W124, onko täsmälleen sama motti W140/W210?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Mariini kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta panee vähän ihmettelemään, että kun se niin halpaa kerran on, miksei niitä sitten ole enempää?...

...jos herroilla olisi vain tuo 20.000€ käytössä, tavallinen työ ja pakko auton omistamiselle olisiko teidän päätöksenne ostaa se iso Mercedes näillä rahoilla, kaikki säästöt tähän hankintaan...
Mielestäni Mariini ja Ari V. sanovat aivan samaa asiaa: Kiva auto on kiva juttu, mutta ei kivaa tule hankkia viimeisillä rahoilla. Tärkeintä on omat realiteetit huomioiva henkilökohtainen taloudenhoito.

Niiinkuin jo aikaisemmin sanoin, ei siinä ole mitään kivaa, jos kivan auton ajamisen ja omistamisen ilo hukkuu siihen, että koko ajan joutuu pelkäämään jonkin sellaisen rikkoutumista, mikä erottaa tuon kivan auton "tavallisesta".

Kuten edellä tunnustin, minä en ole uskaltanut ottaa sitä riskiä, minkä himoitsemani kirjaimet A, M ja G todennäköisesti olisivat mukanaan tuoneet; Niiden hankkiminen peräpeltiin ei olisi sanottavasti enempää maksanut. Öljynvaihtojenkin suhteen oltaisiin todennäköisesti oltu vielä suunnilleen samassa hintaluokassa. Mutta siitä en halunnut alkaa maksaa kun alustan osia, jarruja, ahtimen osia (olin katselemassa 32AMG-loppuisia malleja), laatikkoa, pakoputkistoa ja muita himoitsemieni kirjaimien kylkiäisenä tulevia osia aletaan uusia. Silloin alkaa eroa tulla.

Puhun tässä koko ajan AMG:stä, mutta uskon malliston huippua edustavien mallien sisältävän ilman noita kolmea arvokasta kirjaintakin hienouksia, jotka erottavat ne perusmallista. Minulla on perhe elätettävänä ja asunto ylläpidettävänä. Lisäksi kuitenkin ihan mielelläni tekisin joskus jotain muutakin kivaa kuin ihailisin kivaa autoani.

Eli auton hankinnan jälkeen en viitsisi tinkiä elämän laadusta. Nämä ovat minun realiteettejani. Siksi "tämä mies on ratkaisunsa tehnyt" (vrt. Kummeli). Muiden ratkaisuihin en sano muuta kuin että älkää eläkö niin, että myöhemmin harmittaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]

Vastaa Viestiin