MB E420 V8

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Edit: tästä välistä moderoitu asiaan kuulumattomia viestejä pois. Timo L.

No poijjaat, jäitä pipoon tai päätä hankeen!
Ei täällä nyt tarvii ihan kiivastella siitä mitä kukin haluaa euroillaan tehdä.

Olen samoilla linjoilla eerolan ja Mariinin kanssa auton oston järkevyydestä ja summasta. Itse en varmaan tunkisi viimeisiä taalereita autoon, ikinä. Siinä kömpii arki niskaan todella nopeesti. Ittelläni nämä autot on tullut kohdalle ihan sattumalta. Onneksi niistä pääsee eroonkin nopeesti jos iskee "viimenen paniikki", kauhuskenaario... :shock: Ei sentään.

Mariini on hyvä realisitinen kriitikko, monessa lukemassani ketjussa, joskus viiltäväkin!
Tämä siis pelkästään kunnioituksella!

Järki mukana, niin ei tule pahoja virheitä eikä olla pakkotilanteessa.
En varmaan olisi ostanut ihan ekaksikaan autoksi kumpaakaan ässää. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Kyllähän se niin on että nykymaailmassa ei pärjää jos ei osaa laskea. Kuten Mariinin kirjoituksista nähdään niin hyvällä arviointi ja laskukyvyllä pärjää pitkälle.

Minun mielestä tällä mersun ostajalla täytyisi olla realistinen kuva siitä, onko mahdollisuus ylläpitää autoa ja myös yksityistaloutta jos jotain yllättävää sattuisi.

[/quote] säästöni menevät kaikki ko. autoon, mitä häviän vai voitanko.....? [/quote]
Tuo on se syy miksi kaikki ovat tuota hankintaa vastaan! KAIKKI säästöt autoon, jo pelkkä osto on jo siinä tapauksessa häviö.
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Onkohan foorumilla ketään, joka olisi omistanut jonkun uudemman V8/V12-koneisen Mersun jo useamman vuoden ajan, pitänyt sitä ympärivuotisena käyttöautona ja ajanut sillä vähintään 100tkm? Olis ihan kiva kuulla faktatietoakin auton todellisista käyttökuluista, eikä vaan mutu-tuntumaa malliin "ajoin kolme kertaa korttelin ympäri, paskarinkiä Sittarin parkkipaikalla ja myin auton kuukauden päästä pois, upee peli, ei mitään vikaa, toimi ku ajatus."

Noi on just sellasia pelejä, jotka vaihtaa omistajaa tiheään tahtiin ja orastavat isommat korjaukset / huollot jätetään yleensä seuraavan omistajan huoleksi ja korjattavaahan alkaa olla ihan kotitarpeiksi liki 10 vuotta vanhoissa ja pari sataa tuhatta ajetuissa "erikoismalleissa". Itsellä ainakin kummasti hillitsee ostoaikeita esim. Audi V8/A8:n 150€ jarrulevy tai liki 200€ jarrupalasetti, 1000-3000€ jakoremmin vaihdosta puhumattakaan; varaosahintojen rinnalla 15 litran keskikulutus kuulostaa täysin mitättömältä kuluerältä. :lol:
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tähän pitää sanoa kova sana. Tiedoksi kaikille rahaan rakastuneille ettei sillä ole mitään arvoa jos ei sitä käytä. Toinen juttu on niin että köyhät kehuu masseillaan.
Jos V8 koneisen ison saksalaisen henkilöauton haluaa ostaa niin varmasti väyrynen on parempi vaihtoehto kuin bemarin vastaava. Kun vaan selvittelee kilometrit ettei ihan miljoonia ajettuun haksahda. Nämä isokoneiset harvoin on takseina pyörineet ja taitaa niissä olla poikkeuksetta varusteina "lähes" kaikki, toisin kuin hinnat alkaen 230E:ssä. Alkuperäinen kysyjä on varmaan enemmän harrastusmielessä liikkeellä, tuskin kukaan ostaa kasikoneista mersua kiskan ja kodin väliä ajaakseen. Jenkkien mersuforumeilta löytyy varmasti enemmän keskustelua näihin isoihin bensakoneisiin liittyen, kannattaa etsiä tyyppivikoja sieltä jos englanti taipuu.
Nämä harraste ja mieltymysjutut on semmoisia ettei niissä ole oikeaa vastausta eikä oikein voi kaveria neuvoa että tee näin tai noin. Me ollaan erilaisia ja jokainen tykkää vähän eri asioista. Ne fyrkat mitä minäkin olen omaan harrastukseen kaksipyöräisellä työntänyt olisi riittäneet parin superturbon rakentamiseen jne. Vaikka rahaa olisi kuinka ei sillä voi suoraan ostaa kolmea kiloa fiiliksiä, neljää litraa muistikuvia, tuoksuja tai mitään... Mutta fyrkat voi käyttää johonkin joka joita em. juttuja meille tuo. Käärinliinoissa ei ole taskuja -> rahat vaan mersuun jos siltä tuntuu ettei tarvi kiikkustuolissa katua ;)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Olen täsmälleen samaa mieltä, usein naurattaa ja itkettää samaan aikaan kun näkee ihmisiä joilla selkeästi on runsaasti rahaa mutta elämäntapana on hurja kituuttaminen.

Ku se floorakin maksaa niin hirveesti. Oho tuli lottovoitto.. Mutta ei voi nyt lähteä nostamaan rahoja kun huomenna on aamulöysi tehtaalla.

Mitä sillä rahalla tekee pankissa? Jos rahasta ei osaa iloita, se pitäisi antaa pois vaikka minulle joka keksisin sille parempaakin käyttöä. :lol:

Mutta että laittaa viimeiset säästöt kokonaan autoon.. Noh kait se on parempi kuin että ottaisi reilusti velkaa sen saman auton hankintaan. Eiks? :?
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

PM kirjoitti:Onkohan foorumilla ketään, joka olisi omistanut jonkun uudemman V8/V12-koneisen Mersun jo useamman vuoden ajan, pitänyt sitä ympärivuotisena käyttöautona ja ajanut sillä vähintään 100tkm?
No vanhemman kyllä. Tuo minun 560 SEC on ollut ennen minua lähisukulaisellani 10-vuotta / 250tkm ympärivuotisessa käytössä ja onneksi hänellä on varsin suuri yritys koska ylläpito ( korjaus ) kulut ovat olleet aivan käsittämättömät. Niillä olisi helposti ostanut pari uutta halvempaa autoa. Onneksi siihen ostettiin osia vielä muutamalla tonnilla ennen auton minulle siirtymistä niin ei minullekaan jäänyt kovin monella tonnilla laitettavaa. Tälläistä "unelmamersua" ostaessa onkin tärkää tietää mitä siihen todella on viimeisten vuosien aikana uusittu. on ihan sama viekö se bensaa 10 vai 30 l/100 kun korjauskulut ovat kuitenkin ne oleelliset kulut tällaisessa laatuautosssa. Kaikkea pientä voi mennä kuten perää, laatikkoa, kansipahvia, ohjausvaihde, kaikki sähkölaitteet, kattoluukkumekanismit, nokka-akselit, ilmastointi, lämmityslaite, ruoste... ja joitakin moneen kertaan :!:

Samalta kaverilta ostin nyt myös saman aikaa yhtä kauan olleen saksalaisen erimerkkisen V12 moottorisen kulkineen josssa ei korjauksiin ole tänä aikana juuri rahaa mennyt. No varmaa ne sitten tulee joskus mulle maksettavaksi mutta ne ei voi olla pahimmillaankaan kovin suuret kun varaosaauton saa muutamalla tonnilla ja tässä merkissä niissä yleensä kaikki pelaa ( vertaa vaikka sec jossa kaikissa kaikki reistaa ) Ominaisuudetkin on selkeästi MBtä paremmat, mutta se ratkaiseva tyyli on kyllä vähän ja aika paljonkin vajaampi mutta on sitte maksanutkin uutena n.500tmk vähempi.

Elämä on siksi lyhyt että siksi hetkeksi pitää saada siihen edes jotakin sisältöä. V8 tms auto antaa oikeasti sitä ja saa sitten nukuttuakin paremmin. :lol: Itse en tiedä suurempaa haukotusta kuin vajaamottiset mersut . Jos sellaisella joutuisi aamulla lähtemään töihin ei varmaankaan saisi vitutukselta yöllä edes nukuttua. Sama juttu oli joskus Talbotin ( Horizon :shock: )kanssa. Vaimokaan ei halunnut siinä näyttäytyä. Enkä moiti häntä siitä.

Eli sijoittakaa itseenne - ostakaa veekasi, kaikki autothan maksaa kuitenkin kuukaudessa saman verran - maksuaika vaan vaihtelee ja saahan pankista tarvittaessa lyhennysvapaata... pitkässä juoksussa isompikin summa tulee maksetuksi... :twisted:

Ja ne kasin äänet :D :P ( V12 kuulostaa kuutoselta :cry: )
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Paljonkos tulli haluaa tuommoisesta. Kysyjä ei selvitä, mutta 20.000€ on kai auto + verot pakettina. Pikainen haku heittää Mobilesta hinnat ensimmäisellä kahdella sivulla 6-7k€ haarukkaan, onhan ne pienemmistäkin Marsuista halunnut vajaata kymppiä veroina, ko/kö? Eli ostos edustaisi kai vielä tätä melkein hintahaitarin halvinta päätä Saksassa, ilman veroja jos haluaa tuohon kahteenkymppiin sovittaa. (?)

:!: :!: :!:
En minä enää muuta sano. Elämä on lyhyt, eläkää se perheenne kanssa velkasaneeraukseen pääsystä nautiskellen.
Tiedät paikan, kokeile
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Terve !

Mielenkiintoinen keskustelu. :D Harmi ettei tuolla kotikoneella pääse kirjautumaan foorumille...

Oma mielipiteeni on että älä osta tuota tuollaista autoa vaikka rahat juuri ja juuri riittäisivätkin... Mielummin vaikka joku 15-17 000€:n tehokas auto ja jätä se muutama tonni pelivaraa. E320Coupe / vastaava W124 tehokkaalla koneella tarjoaa varmasti jo hyvää lääkettä suorituskyvyn nälkään. Ja miksei myös W202 koppanen C280/C320. Sitten kun lasket että rahaa on käytettävissä 23 000€ autoon, niin osta se E420 20 000€:llä ja nauti ajosta. Ei tässä maailmassa mikään ole ilmaista ja nautinnot maksavat. :D

Mitä noihin 540i:n kuluihin tulee, niin ihan oikeasti tosi pienellä päässyt. Tälläisen pelin omistajalla on oikeasti syytä olla vaikka 80-luvun Nissan toisena autona, jolla voi hoitaa pakkasaamuna muutaman kilometrin matkat... Käyn koulussa Mazdalla ihan siksi että 25-35 litran keskikulutus on järjetön 3km matkalla, jolloin ajetaan jonossa 30km/h. Pisimmille matkoille sitten se 540i... Syksyllä vielä kuljin Bemulla, muttei ole järkeä enää.

Voisin kyllä tehdä laskelmat mitä 540i on tullut maksamaan - arvio pyörii siellä 1500€ paikkeilla sisältäen korjaukset/huollot/renkaat sun muut. Korjaamolla vian takia on täytynyt käydä kaksi kertaa.

Olen kyllä ''kasimb'':n kanssa samaa mieltä, että itse en kyllä sitten millään tajua mitä järkeä on sijoittaa isoja summia autoon, joka ei kulje mihinkään. Toki meitä on moneksi ja kaikille se suorituskyky ei ole ainoa kriteeri. Mutta kyllä se V8 on vain jotain niin mahtavaa kesällä.... :wink: Nälkä tosin kasvaa syödessä ja nyt jo tekee mieli ostaa se V12.
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

juha kirjoitti:tähän pitää sanoa kova sana. Tiedoksi kaikille rahaan rakastuneille ettei sillä ole mitään arvoa jos ei sitä käytä. Toinen juttu on niin että köyhät kehuu masseillaan.
Jos V8 koneisen ison saksalaisen henkilöauton haluaa ostaa niin varmasti väyrynen on parempi vaihtoehto kuin bemarin vastaava. Kun vaan selvittelee kilometrit ettei ihan miljoonia ajettuun haksahda. Nämä isokoneiset harvoin on takseina pyörineet ja taitaa niissä olla poikkeuksetta varusteina "lähes" kaikki, toisin kuin hinnat alkaen 230E:ssä. Alkuperäinen kysyjä on varmaan enemmän harrastusmielessä liikkeellä, tuskin kukaan ostaa kasikoneista mersua kiskan ja kodin väliä ajaakseen. Jenkkien mersuforumeilta löytyy varmasti enemmän keskustelua näihin isoihin bensakoneisiin liittyen, kannattaa etsiä tyyppivikoja sieltä jos englanti taipuu.
Nämä harraste ja mieltymysjutut on semmoisia ettei niissä ole oikeaa vastausta eikä oikein voi kaveria neuvoa että tee näin tai noin. Me ollaan erilaisia ja jokainen tykkää vähän eri asioista. Ne fyrkat mitä minäkin olen omaan harrastukseen kaksipyöräisellä työntänyt olisi riittäneet parin superturbon rakentamiseen jne. Vaikka rahaa olisi kuinka ei sillä voi suoraan ostaa kolmea kiloa fiiliksiä, neljää litraa muistikuvia, tuoksuja tai mitään... Mutta fyrkat voi käyttää johonkin joka joita em. juttuja meille tuo. Käärinliinoissa ei ole taskuja -> rahat vaan mersuun jos siltä tuntuu ettei tarvi kiikkustuolissa katua ;)
Erittäin hyvin kirjoitettu :!:
Mariini kirjoitti:Paljonkos tulli haluaa tuommoisesta. Kysyjä ei selvitä, mutta 20.000€ on kai auto + verot pakettina. Pikainen haku heittää Mobilesta hinnat ensimmäisellä kahdella sivulla 6-7k€ haarukkaan, onhan ne pienemmistäkin Marsuista halunnut vajaata kymppiä veroina, ko/kö? Eli ostos edustaisi kai vielä tätä melkein hintahaitarin halvinta päätä Saksassa, ilman veroja jos haluaa tuohon kahteenkymppiin sovittaa. (?)
Alkuperäisestä postauksesta päättelisin, että auto on jo Suomessa,
Verot pyörinee suunnilleen 8000-10000€ nurkilla vuosimallista riippuen.
Alle kahdenkympin pääsee kyllä jos hakee Saksasta noita halvimpia
yksilöitä... Hyvästä saa varmaan pulittaa tonnin pari enemmän?
Suomestakin voi saada tingattua kahdellakympillä 420:n...
En minä enää muuta sano. Elämä on lyhyt, eläkää se perheenne kanssa velkasaneeraukseen pääsystä nautiskellen.
Jos talous on niin huonossa jamassa, että 20K€:n Meisselin ostaminen uhka viedä velkavankeuteen, ei kannata ostaa autoa ollenkaan.
Samoilla linjoilla Juhan ylläolevan postauksen kanssa siinä, että jos nuoremmalla iällä on mahdollisuus siitä nauttia, niin antaa palaa! Varmasti siitä autosta on enemmän iloa nuorella iällä, kun sitten vanhana kääkkänä.[/i]
W463
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos alkuperäistä teemaa yrittää myötäillä, niin ei V8 nyt aivan köyhäintaloon vie. Laite ei tosin ollut Mersu, mutta alle 20 tkm vuosittaisilla ajoilla kulut pysyivät kurissa. Eikä laitos muutenkaan haukannut juuri kymppiä enempää (305 TPI manuaskilla).
Ja jos se kampuran etulaakeri sitten kilahtaa, niin Tammer-Diesel remppaa V8:n alakerran jotakuinkin samaan hintaan kuin OM601:n vastaavan kohteen.
Sylinteriluvun tuplaaminen ei yleisestä uskomuksesta huolimatta tuplaa kokonaiskuluja, kuten se ei tuplaa tehoa tai vääntöäkään :shock: .

Mitä bensan syöntiin tulee, niin samanlaisessa autossa saman massan vieminen samalla nopeudella ja samoissa olosuhteissa haukkaa osapuilleen saman verran energiaa. Toki kasin ominaismaitti on suurempi mm. moottorin kasvaneiden kitkojen vuoksi, mutta ei aivan hirveästi.

Silti kutvonen riittää itselle vallan mainiosta tällä erää, vaikka ko. kiesiä ei valittu moottorin perusteella. Jos samassa kopassa olisi ollut kasi keulalla, yhtä lailla sekin olisi lähtenyt talliin siitä paikasta. Mutta moottori ei ole koko auto, vaikkakin sen sydän :?

Ja se touhutonttu kannattaa pitää takataskussa, vaikka ostaessa auto virheetön olisikin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tarvitaan selitystä "kasimb".
Mistä tulee käsityksesi että "kaikissa seceissä kaikki reistaa"? :?:

Tuskin sentään ihan kaikkia Suomen SECejä tunnet tai tiedät niiden huoltohistoriaa,
rohkenen hieman epäillä! :!:
Viimeksi muokannut Juselius, Ti 31.01.2006 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

En kyllä voi ymmärtää ihan kaikkia perusteluja, Kasimb toteaa ensin itse, että rahaa on mennyt lähipiirissä jumalattomasti ja hetkenpäästä perään peukku pystyyn, pepsodent hymy korviin "Kylä tää Mersuilu on hienoo hommaa!" Perhana mulle tuli päänsärky sun postauksestas. :|

Se on ihan se ja sama kuinka ison summan heittää likoon jos se nollaa kaikki omat käteisvarat, sitte kun se rahantarve tuleekin, niin mitäs sitten?
OHO?

Mutta eipä siinä mitään, demokratia puhuu ja ihmisen aika maanpäällä on lyhyt. Siitä vaan koittaan siipiään ja nauttimaan elämästä.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Totta, toi kasimb:n puhe rahanmenosta vaikuttaa hieman teinipojan polleelta kehuskelulta "kuinka saatanasti meillä saadaan rahaa meneen autoihin!"

Toiset ei leuhki sillä kulutuksella, vaan osaa puhua asioista oikeessa suhteessa. Ihmetyttää tosin, että missä lammikossa sitä SECiä on pidetty, kun tuntuu siltä, että jokainen nappula ohjaamossakin on vissiin vaihdettu?
Se on tainnu olla varsinaninen maanantai-auto? :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Aina se on tunnehommaa kun autoa ostetaan, vaikka se olis Corolla. Ei kun kasi alle vaan. Mutta niin kuin muutkin kirjoitti niin rahaa pitää jäädä tilin pohjalle. Mulla meni 1360€ B-huoltoon kun vaihdettiin samalla jarrulevyt ja palat ja raidetangonpää ja se oli Saksassa. Suomessa vaihdettiin kiorkeapainepumppu 750€, talvirenkaat 500€, ruostesuojaus kun aattelin pitoautoksi 500€ ja huomenna menee muutama satku kun vaihdetaan automaatti/peräöljyt, termostatti ja poistetaan ohjauksesta kolina. Ja tässä on noin puolen vuoden kulut. Että kyllä sitä rahaa kannattaa jättää tilille, näitä pikkujuttuja kun aina tulee makseltavaksi. Tuntuvat vaan Euroina paljon pienemmiltä summilta kuin markkoina
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Mitä eroa on noilla 420 ja 430 malleilla?Onko muita kun se koneen koko?
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Mezman300E kirjoitti:Mitä eroa on noilla 420 ja 430 malleilla?Onko muita kun se koneen koko?
Muistelen tuossa 420:ssä olleen 4 venttilliä per sylinteri ja tuossa 430 on 3. Tuo 430 oli uutta mersun V-moottorien sukupolvea vuodelta 1997 (240, 320, 430) - sama konstruktio kuten 3.2 litran V6 mutta sylinterejä 8.

BTW. Itse katselisin mieluummin E430 mallia - aikoinaan oli mahdollisuus Saksassa ajella ko. autolla ja varsinkin Elegance versiona ilman mallimerkintää varsinainen susi lampaan vaatteissa, ainakin silloin 1997 :lol:

Praktikant
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Amerikan foorumilta bongattua eli kannattaa suhtautua varauksella. :)
Also per my mechanic (not dealer) E-430 is the most expensive one to mantain/repair amongst almost all Mercedes cars.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Mezman300E kirjoitti:Mitä eroa on noilla 420 ja 430 malleilla?Onko muita kun se koneen koko?
420:n moottori on vanhempaa M119 sarjaa. Neliventtiilikannet ja yksi tulppa/sylinteri.

430:n moottori on taas uudempaa M113 sarjaa. Samalla tyylillä on tehty 2.4, 2.6, 2.8 ja 3.2 V6 moottorikoot. Kolmiventtiilikannet ja 2 tulppaa/sylinteri.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Vastaa Viestiin