2006 ässä
Tuossa melkein naapurissa on uusi ässä ja pääsinpä vilkaisemaan hieman sisäänkin. Totta on että muotoilu mittariston/comand näytön alueella ei ole oikein parhaimmalla mahdollisella tavalla onnistunut, eivät jotenkin sulaudu yhteen nätisti. Mutta aika hemmetin paljon parempi minusta kuin seiskabemu, Audi A8 taas vetää ehkäpä pisimmän korren noista kolmesta, sen sisustaa en tosin livenä ole päässyt näkemään kuin lasin takaa.
Laaduntuntua tuossa uudessa ässässä (kytkimet, materiaalit yms.) on mielestäni aikaisempaa mallia (W220) enemmän.
Mutta kyllä tuo "build quality" on ehkä edelleenkin saavuttanut huippunsa W140:ssä.
Laaduntuntua tuossa uudessa ässässä (kytkimet, materiaalit yms.) on mielestäni aikaisempaa mallia (W220) enemmän.
Mutta kyllä tuo "build quality" on ehkä edelleenkin saavuttanut huippunsa W140:ssä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tuollainenhan se on.Esa H. kirjoitti:Onko se uusi ässä tällainen kuskin pukilta?
[ [url=http://img20.imageshack.us/img20/4494/sklasse06bem0354zo.th.jpg] ][/URL]
Muistelen lukeneeni jostain että uuden ässän interiöörin suunnittelija (tai eräs heistä) on Audin tiimistä loikannut, tuli itselläkin mieleen noista käyttökytkimistä jotain viitteitä Audin suuntaan. Nuo metalliset napit on mielestäni paljon siistimmät kun muoviset. Nuo "Gameboy" tyyppiset keinukytkimet (muoviset!) ratissa olis kyllä voinut toteuttaa toisinkin.
Tuo nopeusmittarisysteemi on uutta, fyysistä mittaria neuloineen ei enää ole vaan koko mittari on kuvana näytöllä. Olis hauska päästä joskus kokeilemaan miltä tuo infrapunakameran "pimeänäköavustin" (vai mikä se nyt viralliselta nimeltä olikaan) näyttää ja onko siitä tosiaan apua ajaessa.
No toivossa eletään että joskus myös W221:stä pääsis kokeilemaan. Kaikista aiemmista ässistä W108:sta lähtien on jonkinlainen koeajokokemus.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vaatii vain tottumista
Omasta mielestäni muotoilu on aika hieno, mutta Väyrysmäiset tuplalyhdyt kruunaisivat Ässän.
Ilmanvastuskertoimen pinentäminen vain syö pääntilaa takana nykyautoissa, Ässässä pitää olla tirehtöörille tilaa takapenkillä. Pyöreät muodot tekevät autosta ulkomittojaan pienemmännäköisen.
Muotoilu tekee vaikutelman urheilullisesta sedanista edustusauton sijaan. Edustavuus on vain tärkeä elementti, mikä erottaa Ässän audista ja bemarista.
Kolmikko alkaa ulkoisesti muistuttamaan toisiaan yhä enemmän.
Ilmanvastuskertoimen pinentäminen vain syö pääntilaa takana nykyautoissa, Ässässä pitää olla tirehtöörille tilaa takapenkillä. Pyöreät muodot tekevät autosta ulkomittojaan pienemmännäköisen.
Muotoilu tekee vaikutelman urheilullisesta sedanista edustusauton sijaan. Edustavuus on vain tärkeä elementti, mikä erottaa Ässän audista ja bemarista.
Kolmikko alkaa ulkoisesti muistuttamaan toisiaan yhä enemmän.
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
Niin, jos puhutaan ulkopuolen muotoilusta, onhan se minusta livenä nähtynä paremman näköinen kuin monissa kuvissa. Ehkä jonkinverran enemmän edustusauton näköä kuin W220:ssa, no suurta eroa noiden välillä ei ehkä ole.
Kaikesta aikanaan saamasta kritiikistä huolimatta W140 oli kuitenkin EDUSTUSAUTO, ilman kompromisseja.
Joku voi alkaa saada kuvan että olen W140 fani... no, niin olenkin.
Älkää silti alkako tarjoamaan, ei ole varaa ostaa eikä varsinkaan ylläpitää semmoista - ainakaan vielä
Kaikesta aikanaan saamasta kritiikistä huolimatta W140 oli kuitenkin EDUSTUSAUTO, ilman kompromisseja.
Joku voi alkaa saada kuvan että olen W140 fani... no, niin olenkin.
Älkää silti alkako tarjoamaan, ei ole varaa ostaa eikä varsinkaan ylläpitää semmoista - ainakaan vielä
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Käväsin koeajolla joku aika sitten ja..
Ero vanhaan on kyllä selkeä, pienet yksityiskohdat on jotensakin tyylikkäämpiä,
ja sirompia, käytettävyys on tosin huonompi kun on tottunut noihin peukalonpään kokoisiin namikoihin, mutta olisin vaihtanut toisin 100t€ väliraha oli hiukka kovahko joten jäin vielä miettimis kannalle
Ero vanhaan on kyllä selkeä, pienet yksityiskohdat on jotensakin tyylikkäämpiä,
ja sirompia, käytettävyys on tosin huonompi kun on tottunut noihin peukalonpään kokoisiin namikoihin, mutta olisin vaihtanut toisin 100t€ väliraha oli hiukka kovahko joten jäin vielä miettimis kannalle
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W 140 on todellinen mafiamersu
Itänaapurissa W 140 kuski, istuu takapenkillä tai puikoissa verevä miss seuranaan
W140 tuottaa itselleni aina edellisenkaltaisen mielleyhtymän.
Katsoiko kukaan venäläistä leffaa Oligarkki, joka taanoin tuli telkusta. W140 ja iso G olivat vahvasti edustettuja!
W140 tuottaa itselleni aina edellisenkaltaisen mielleyhtymän.
Katsoiko kukaan venäläistä leffaa Oligarkki, joka taanoin tuli telkusta. W140 ja iso G olivat vahvasti edustettuja!
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
Re: W 140 on todellinen mafiamersu
Enpä panisi pahakseni omalle kohdalle tuollaista mielikuvaaässäarpa kirjoitti:Itänaapurissa W 140 kuski, istuu takapenkillä tai puikoissa verevä miss seuranaan
W140 tuottaa itselleni aina edellisenkaltaisen mielleyhtymän.
Metallinhohtomusta S500 L tai S600 L ja se verevä misu. Taitaa meikäläiselle olla vain tuo viimeinen noista vaikein hankkia...
Leffoissahan ässämersu on jo vuosikaudet ollut suosittu "pahojen poikien" kulkupelinä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mielestäni uuden ässän muotoilu on erittäin onnistunut. Sisällä on kyllä muotoja ja elementtejä, joita muilla on ollut käytössä jo aiemmin, mutta Ulkoisesti uusi S on jälleen edustusluokan loistoauto ja jättää muut taakseen. Ottaisin kyllä edellisenkin, mutta se oli edustusautoksi liian siro ja käytännöllinen (jos sellaista voi olla), mutta uudesta tulee mieleen taas ISO auto, jollainen ISON mersun pitää olla. Itse kyllä ajelen varmaan tulevaisuudessakin E:llä, tulopoliittinen kysymys
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Itse kävin koeajamassa ko auton alkukesästä ja olen samaa mieltä että hiukan levoton on sisusta, mutta kyllä huomattavaa parannusta on edelliseen ulkonäöllisesti tapahtunut, nyt auto edes näyttää edustavalta. Tekniikkaa vain on liikaa. Menee aika kauan opetellessa käyttämään. Kunhan ekat sähköviat tulevat niin hohhoijjaa... Silti tilaa on enemmän omassa W126 SEL:ssä...