Väyrysessä presidenttiainesta!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ässäarpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Väyrysessä presidenttiainesta!

Viesti Kirjoittaja ässäarpa »

Olen ollut aiemmin vanhempien mersujen puikoissa, mutta viikko sitten ajoin 200dieselväyrystä pitkän loinaisun pohsois-suomessa.
Pakko oli ottaa täällä ihan puheeksi.
- Paras auto ajoltaan mitä tähän ikään olen ajanut. Täällä itketään hammastanko-ohjauksen kehnoa palautumista, mutta normaaliajossa en moista vaivaa huomannut etsimälläänkään. Tiukassa U-käännöksessä piti vähän tosin auttaa palautusta alkuun. Onko asialla jollekin jotain käytännön merkitystä? Hammastanko-ohjaus on suuri edistysaskel ajotarkkuudessa.
-Hiljainen kuin mikä.
-Väykyn kovahkot penkit ovat pitkällä ajorureamalla erinomaiset.
- Polttoaineen kulutus on todella kurissa.
- Eräs asia erityisesti pani miettimään. Mistä kumpuaa keskustelu siitä että Väyrynen on sisältä ' halvanoloinen' materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä? Ainakin itse koin hanikat ja kankaat aivan yhtä hyviksi kuin muissakin mersuissa. Kaikki pelasi ja toimi perisaksalaisella jämäkkyydellä.
- Ruostevaivaa autossa valitettavasti oli. Stuttgartiin olisi otettava Audin pintakäsittelymiehet töihin, niin vaihtotähtikäsite olisi taas totta. 8)
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Enpä ole itsekään siitä faktasta mihinkään päässyt, etteikö olisi väykky paras auto mitä itse olen tähän ikään ajanut. Omasta mielestä se ohjauksen palautuminen on juuri sopiva. Kaupungissakin on mukava ajella kun ei ratti kääntyile itsekseen.

Nelos-200CDI ei vielä ole edes hiljaisimmasta päästä, mutta kokeilisitpa kutoskoneisia väykkyjä! Ei nimittäin ole väliä, että ajaako 40 km/h vai 140 km/h, sillä kutosilla varustetut ovat tosi hiljaisia pelejä koneääniltäänkin. Rengasäänistä nyt ei tarvitse edes puhua, koska ne on joka väykyssä aika vähäiset.

Vakiopenkit ovat kyllä väykyssä aika loistavat kaikin puolin. Niitä harvoja autoja, jolla voi paahtaa koko päivän menemään ilman, että perse puutuu.

Ei tässä näin äkkiseltään tule mieleen montaa yhtä massiivista menopeliä, jossa olisi niinkin pienet kulutuslukemat. On se vaan hurjaa, että 1590-kiloinen 200CDI väykky menee maantieajossa siihen viiden litran tuntumaan, eikä se välitä että kuinka poljetaan... Sigun 300TD väykkykin menee 7,5 litraan / 100km normaalissa pyörittelyajon ja motariajon sekoituksessa. Sekin on aika pieni lukema yli 1600-kiloiselle järkäleelle, joka kyllä lähtee mistä tahansa vauhdista kun tarvetta esiintyy...

En ole kyllä ennen kuullutkaan, että joku olis sanonu väykyn olevan halvanoloinen materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä. Mielestäni jos väykyssä on halvanoloiset katkaisijat ja materiaalit, niin on ne kyllä W124:ssa ilmaiset, ainakin omasta mielestä... Esim. ex-väyrysessä oli 300 tkm jälkeen vielä sisusta kuin uusi, ei minkäännäköisiä kulumia tms., vaikka oli alkutaipaleellaan ollut taksikäytössäkin. Kyllä nää materiaalit kestää kestää ja kestää, ei niitä normaalissa käytössä saa puhki kulumaan... Eri asia tietysti jos 150 kg hemmo jakaa postipaketteja päivät pitkät ja hyppii ulos autosta 200 kertaa päivässä, niin siinä vissiin alkaa kuskin penkkiin jo jotain hankaumaa tulla.

Jos jotain muita hyviä puolia vielä mainitsis, niin täytyy kertoa se, että kyllä väyrynen on sitten kaunis muotoilultaan ihan joka paikasta, ja tosi ajattoman oloinen. Huonoja puolia tietysti on tosiaan tuo ruoste, mutta ei sekään ilmeisesti hyvin hoidettuna ole mikään elämää suurempi ongelma. Toinen huono puoli on pieni takakontti verrattuna itse sisätilojen tilavuuteen.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ohjauksen palautushan on mersussa aivan niinkuin sen pitääkin, etuvetoisissa se on väärin, liian nopea, joka johtuu vetävien pyörien pyrkimyksestä liikkua kevyimpään suuntaan, eli eteenpäin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

on sillä väykyllä vaan kiva ajella 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Anttiair
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 22.10.2004 16:02
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Anttiair »

[quote="timi.lin"]on sillä väykyllä vaan kiva ajella 8)[/quote]

Allekirjoitan 8)
Ex W201 190e -90
Nyt W210 E220d -96
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei muuta vikaa kuin markkinoitten rumin auto, jos yarista ei oteta huomioon. :oops:
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Aika provo otsikko..... :lol: :lol: :lol:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

En tiedä väyrysestä, mutta ainakin W124 ohjaus toimii siten, että päästettäessä kesken sivuluisun kädet ratista, ohjaus pyrkii kääntymään luiston suuntaan. Eli luisto korjaantuu itsekeen (jos mahdollista).
Voi kokeilla talviliukkailla tai riittävillä tehoilla myös kesällä (omalla vastuulla sitten)
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Sedanväykyn pieni tavaratila on itse asiassa ainut asia josta en pidä autossa.

Tässä on viime aikoina tullut matkusteltua yhden jos toisenkin uuden ranskalaisen / japanilaisen kyydistä eikä esimerkiksi uudesta peugeotista pysty nousemaan ylös ilman että lyö päänsä tuulilasin kehykseen. On sen verran alas laskettu. Ford Mondeon takapenkiltä ei pääse ulos ilman sorkkarautaa kun ovi on puolet normaalin koosta jne jne. Kyllä tulee nopeasti tuollaisia pikkuseikkoja vastaan kun vaihtaa toisiin autoihin välillä.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

masaf1 kirjoitti: Nelos-200CDI ei vielä ole edes hiljaisimmasta päästä, mutta kokeilisitpa kutoskoneisia väykkyjä! Ei nimittäin ole väliä, että ajaako 40 km/h vai 140 km/h, sillä kutosilla varustetut ovat tosi hiljaisia pelejä koneääniltäänkin. Rengasäänistä nyt ei tarvitse edes puhua, koska ne on joka väykyssä aika vähäiset.
Niin, on se väyrysen viispyttynenkin hiljainen... :oops:
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Nih.Kahden väyrysen kokemuksella nää on kyllä ihan fiksuja
pelejä vaikka tällä foorumilla näitä parjataan kokoajan.

124:s miehet kokoajan äänessä,kun se väyrynen ruostuu ja sähkövikoja
on niin ettei ehdi muutakuin aikaa tilaamaan ja korjaamolla käymään.

Kummasti näillä on vaan päästelty kun nettiautosta seurailee paljonko
ajettuja autoja siellä myydään.

Ei ihan heti tule mitään autoa mieleen mihin vois vaihtaa paitsi
farmariväyrynen :lol:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse oon 124 mies ainakin toistaiseksi, mutta eihän tuo W210 väyrynen missään tapauksessa mikään huono auto ole ollut milloinkaan, varmasti parempi kuin 124 mutta niinhän se menee: samoin W211 on taas pykälän parempi edellistä.

Lähipiirissä on ollut mersuomistus yhtäjatkoisesti vuodesta -64 (E-mallin kokoluokan autoja) ja omakohtaisia ajokokemuksia on erittäin paljon nimenomaan W124, W210 ja W211 malleista. Joka kerta on kaikki osa-alueet parantuneet, ajettavuus, mukavuus, ääneneristys, varustus ym. Eihän se nyt huonompaan suuntaan saa mennäkkään.

Ruosteongelmia ei väykissä kerennyt olemaan kun isäukko vaihtoi niin tiuhaan. Mutta jonkin verran sähkövikoja ja automaatin kanssa lieviä ongelmia. W211:ssa on sähköongelmat jatkuneet, mm. neljä kertaa korjaamolla SBC-jarrujen takia! Mutta onhan se muuten mahtava auto!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Re: Väyrysessä presidenttiainesta!

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

ässäarpa kirjoitti:Olen ollut aiemmin vanhempien mersujen puikoissa, mutta viikko sitten ajoin 200dieselväyrystä pitkän loinaisun pohsois-suomessa.
Pakko oli ottaa täällä ihan puheeksi.
- Paras auto ajoltaan mitä tähän ikään olen ajanut. Täällä itketään hammastanko-ohjauksen kehnoa palautumista, mutta normaaliajossa en moista vaivaa huomannut etsimälläänkään. Tiukassa U-käännöksessä piti vähän tosin auttaa palautusta alkuun. Onko asialla jollekin jotain käytännön merkitystä? Hammastanko-ohjaus on suuri edistysaskel ajotarkkuudessa.
-Hiljainen kuin mikä.
-Väykyn kovahkot penkit ovat pitkällä ajorureamalla erinomaiset.
- Polttoaineen kulutus on todella kurissa.
- Eräs asia erityisesti pani miettimään. Mistä kumpuaa keskustelu siitä että Väyrynen on sisältä ' halvanoloinen' materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä? Ainakin itse koin hanikat ja kankaat aivan yhtä hyviksi kuin muissakin mersuissa. Kaikki pelasi ja toimi perisaksalaisella jämäkkyydellä.
- Ruostevaivaa autossa valitettavasti oli. Stuttgartiin olisi otettava Audin pintakäsittelymiehet töihin, niin vaihtotähtikäsite olisi taas totta. 8)
Väykyllä en ole ajanut metriäkään joten ajo-ominaisuuksista en osaa sanoa mitään. Kyydissä olen ollut useammat kerrat ja eka mikä minua pisti silmään oli sisustan "muovisuus". Samanlainen aa-elämys mikä on tullut aikaisemmin kun on hypännyt uuteen malliin oli kateissa. 114>123/116>124/126-järjestyksessä kun olen uutta mallia päässyt ihmettelemään niin olen ollut yhtä hymyä, varsinkin jos on verrannut samanikäisiin muihin merkkeihin. Väykyn puupaneelit on syvältä verrattuna kakkosneloseen. Ei väliä josko vertailee würzeliin tai zebranoon. Väykyssä on kyllä tehty töitä sen eteen että puu on saatu näyttämään muovilta. Kojetaulun muoviosat ja nappulat on halvantuntuiset sekä näköiset. Mittaristokaan ei hohkaa laatua samalla tavalla kun vanhemmissa. Eikös siinä ole vielä kaiken kukkuraksi digikellokin?
Hyvääkin löytyy, cdi-myllyt ovat todella miellyttäviä. Voimansiirrossa kuminauhamaisuutta paljon vähemmän kun vanhemmissa malleissa.

Kuitenkin väykky taitaa olla seuraava auto. Älli sanoo farkkuväykky-cdi mutta sydän r129:n. Samanhintasiahan ne on ostaa, ainakin täällä. Vaikeeta :?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Puupaneeleita on kyllä monen näköisiä Mielestäni ELEGANCE varustelussa on sopivan tummat ja aidon näköiset. :P
Kyllä sisustus nahkaisena on arvokkaan näköinen joka tekee sen laatuvaikutelman,vaikka kaikki ei siitä kyllä pidä.
Mutta tienpäällä on erinomainen peli ajoin juuri viikonloppuna 1400 km ja tuntemukset olleet erittäin positiiviset .
320 cdi koneen kulkuhalut ovat kyllä erittäin hyvät,se kulkemisen vaivattomuus on uskomattoman hyvä.
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 27.06.2006 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Omalta kohdaltani en noista sisustuksista tiedä mitää :roll: , mutta ulkonäkö varmari-väyrysessä on mielestäni ihan ykköstä, on se varmaan jonkun mielestä rumakin, mutta on siinä jotain semmosta, mitä mersun keskisarjassa (voiko tämmöstä ilmausta enää käyttää...?) pitää ollakin.
Koko auton olemus muuttuu toisenlaiseksi sen mukaan minkä värinen se on, ja silti siihen sopii lähes kaikki värit. Verratkaa nyt vaikka johonkin tojotan korillaan... ihan sama minkä värinen se on, se on aina korilla.... kukaa varmaan ymmärrä mitä mä tarkoitan mutta näin mä asian koen... :roll: :lol:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

masaf1 kirjoitti: Toinen huono puoli on pieni takakontti verrattuna itse sisätilojen tilavuuteen.
Ratkaisu tuohon on farmari.
:-)
Rohkenen vaittää että on tuon kokoluokan autoista ylivoimasesti suurin tavaratila.
Ainakin A6 farmari ja V70 häviävät tavaratilankin koossa 6-0.

215/55/16" renkaita mahtuu Mersuun 8 kpl peräkonttiin "heittämällä" ja V70 kenkälusikalla saa ängettyä 5 kpl

Sori vaan Volvo ja Audi kuskit mut näin se vaan on!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Hyvä tää Väykky on päästellä :lol:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Väykky Gallup

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Ootteko äänestäny Galluppien puolella Vaykky Gallupissa ?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

Tyytyväisyys -keskiarvo näkyy nyt olevan 4,1 asteikolla 1-5. En minä ainakaan koulussa oikein koskaan saanut noin hyvää numeroo ...

Eipä sitte taida tulla pressaakaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin