Väyrysessä presidenttiainesta!
Väyrysessä presidenttiainesta!
Olen ollut aiemmin vanhempien mersujen puikoissa, mutta viikko sitten ajoin 200dieselväyrystä pitkän loinaisun pohsois-suomessa.
Pakko oli ottaa täällä ihan puheeksi.
- Paras auto ajoltaan mitä tähän ikään olen ajanut. Täällä itketään hammastanko-ohjauksen kehnoa palautumista, mutta normaaliajossa en moista vaivaa huomannut etsimälläänkään. Tiukassa U-käännöksessä piti vähän tosin auttaa palautusta alkuun. Onko asialla jollekin jotain käytännön merkitystä? Hammastanko-ohjaus on suuri edistysaskel ajotarkkuudessa.
-Hiljainen kuin mikä.
-Väykyn kovahkot penkit ovat pitkällä ajorureamalla erinomaiset.
- Polttoaineen kulutus on todella kurissa.
- Eräs asia erityisesti pani miettimään. Mistä kumpuaa keskustelu siitä että Väyrynen on sisältä ' halvanoloinen' materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä? Ainakin itse koin hanikat ja kankaat aivan yhtä hyviksi kuin muissakin mersuissa. Kaikki pelasi ja toimi perisaksalaisella jämäkkyydellä.
- Ruostevaivaa autossa valitettavasti oli. Stuttgartiin olisi otettava Audin pintakäsittelymiehet töihin, niin vaihtotähtikäsite olisi taas totta.
Pakko oli ottaa täällä ihan puheeksi.
- Paras auto ajoltaan mitä tähän ikään olen ajanut. Täällä itketään hammastanko-ohjauksen kehnoa palautumista, mutta normaaliajossa en moista vaivaa huomannut etsimälläänkään. Tiukassa U-käännöksessä piti vähän tosin auttaa palautusta alkuun. Onko asialla jollekin jotain käytännön merkitystä? Hammastanko-ohjaus on suuri edistysaskel ajotarkkuudessa.
-Hiljainen kuin mikä.
-Väykyn kovahkot penkit ovat pitkällä ajorureamalla erinomaiset.
- Polttoaineen kulutus on todella kurissa.
- Eräs asia erityisesti pani miettimään. Mistä kumpuaa keskustelu siitä että Väyrynen on sisältä ' halvanoloinen' materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä? Ainakin itse koin hanikat ja kankaat aivan yhtä hyviksi kuin muissakin mersuissa. Kaikki pelasi ja toimi perisaksalaisella jämäkkyydellä.
- Ruostevaivaa autossa valitettavasti oli. Stuttgartiin olisi otettava Audin pintakäsittelymiehet töihin, niin vaihtotähtikäsite olisi taas totta.
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
Enpä ole itsekään siitä faktasta mihinkään päässyt, etteikö olisi väykky paras auto mitä itse olen tähän ikään ajanut. Omasta mielestä se ohjauksen palautuminen on juuri sopiva. Kaupungissakin on mukava ajella kun ei ratti kääntyile itsekseen.
Nelos-200CDI ei vielä ole edes hiljaisimmasta päästä, mutta kokeilisitpa kutoskoneisia väykkyjä! Ei nimittäin ole väliä, että ajaako 40 km/h vai 140 km/h, sillä kutosilla varustetut ovat tosi hiljaisia pelejä koneääniltäänkin. Rengasäänistä nyt ei tarvitse edes puhua, koska ne on joka väykyssä aika vähäiset.
Vakiopenkit ovat kyllä väykyssä aika loistavat kaikin puolin. Niitä harvoja autoja, jolla voi paahtaa koko päivän menemään ilman, että perse puutuu.
Ei tässä näin äkkiseltään tule mieleen montaa yhtä massiivista menopeliä, jossa olisi niinkin pienet kulutuslukemat. On se vaan hurjaa, että 1590-kiloinen 200CDI väykky menee maantieajossa siihen viiden litran tuntumaan, eikä se välitä että kuinka poljetaan... Sigun 300TD väykkykin menee 7,5 litraan / 100km normaalissa pyörittelyajon ja motariajon sekoituksessa. Sekin on aika pieni lukema yli 1600-kiloiselle järkäleelle, joka kyllä lähtee mistä tahansa vauhdista kun tarvetta esiintyy...
En ole kyllä ennen kuullutkaan, että joku olis sanonu väykyn olevan halvanoloinen materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä. Mielestäni jos väykyssä on halvanoloiset katkaisijat ja materiaalit, niin on ne kyllä W124:ssa ilmaiset, ainakin omasta mielestä... Esim. ex-väyrysessä oli 300 tkm jälkeen vielä sisusta kuin uusi, ei minkäännäköisiä kulumia tms., vaikka oli alkutaipaleellaan ollut taksikäytössäkin. Kyllä nää materiaalit kestää kestää ja kestää, ei niitä normaalissa käytössä saa puhki kulumaan... Eri asia tietysti jos 150 kg hemmo jakaa postipaketteja päivät pitkät ja hyppii ulos autosta 200 kertaa päivässä, niin siinä vissiin alkaa kuskin penkkiin jo jotain hankaumaa tulla.
Jos jotain muita hyviä puolia vielä mainitsis, niin täytyy kertoa se, että kyllä väyrynen on sitten kaunis muotoilultaan ihan joka paikasta, ja tosi ajattoman oloinen. Huonoja puolia tietysti on tosiaan tuo ruoste, mutta ei sekään ilmeisesti hyvin hoidettuna ole mikään elämää suurempi ongelma. Toinen huono puoli on pieni takakontti verrattuna itse sisätilojen tilavuuteen.
Nelos-200CDI ei vielä ole edes hiljaisimmasta päästä, mutta kokeilisitpa kutoskoneisia väykkyjä! Ei nimittäin ole väliä, että ajaako 40 km/h vai 140 km/h, sillä kutosilla varustetut ovat tosi hiljaisia pelejä koneääniltäänkin. Rengasäänistä nyt ei tarvitse edes puhua, koska ne on joka väykyssä aika vähäiset.
Vakiopenkit ovat kyllä väykyssä aika loistavat kaikin puolin. Niitä harvoja autoja, jolla voi paahtaa koko päivän menemään ilman, että perse puutuu.
Ei tässä näin äkkiseltään tule mieleen montaa yhtä massiivista menopeliä, jossa olisi niinkin pienet kulutuslukemat. On se vaan hurjaa, että 1590-kiloinen 200CDI väykky menee maantieajossa siihen viiden litran tuntumaan, eikä se välitä että kuinka poljetaan... Sigun 300TD väykkykin menee 7,5 litraan / 100km normaalissa pyörittelyajon ja motariajon sekoituksessa. Sekin on aika pieni lukema yli 1600-kiloiselle järkäleelle, joka kyllä lähtee mistä tahansa vauhdista kun tarvetta esiintyy...
En ole kyllä ennen kuullutkaan, että joku olis sanonu väykyn olevan halvanoloinen materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä. Mielestäni jos väykyssä on halvanoloiset katkaisijat ja materiaalit, niin on ne kyllä W124:ssa ilmaiset, ainakin omasta mielestä... Esim. ex-väyrysessä oli 300 tkm jälkeen vielä sisusta kuin uusi, ei minkäännäköisiä kulumia tms., vaikka oli alkutaipaleellaan ollut taksikäytössäkin. Kyllä nää materiaalit kestää kestää ja kestää, ei niitä normaalissa käytössä saa puhki kulumaan... Eri asia tietysti jos 150 kg hemmo jakaa postipaketteja päivät pitkät ja hyppii ulos autosta 200 kertaa päivässä, niin siinä vissiin alkaa kuskin penkkiin jo jotain hankaumaa tulla.
Jos jotain muita hyviä puolia vielä mainitsis, niin täytyy kertoa se, että kyllä väyrynen on sitten kaunis muotoilultaan ihan joka paikasta, ja tosi ajattoman oloinen. Huonoja puolia tietysti on tosiaan tuo ruoste, mutta ei sekään ilmeisesti hyvin hoidettuna ole mikään elämää suurempi ongelma. Toinen huono puoli on pieni takakontti verrattuna itse sisätilojen tilavuuteen.
Aika provo otsikko.....
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
En tiedä väyrysestä, mutta ainakin W124 ohjaus toimii siten, että päästettäessä kesken sivuluisun kädet ratista, ohjaus pyrkii kääntymään luiston suuntaan. Eli luisto korjaantuu itsekeen (jos mahdollista).
Voi kokeilla talviliukkailla tai riittävillä tehoilla myös kesällä (omalla vastuulla sitten)
Voi kokeilla talviliukkailla tai riittävillä tehoilla myös kesällä (omalla vastuulla sitten)
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Sedanväykyn pieni tavaratila on itse asiassa ainut asia josta en pidä autossa.
Tässä on viime aikoina tullut matkusteltua yhden jos toisenkin uuden ranskalaisen / japanilaisen kyydistä eikä esimerkiksi uudesta peugeotista pysty nousemaan ylös ilman että lyö päänsä tuulilasin kehykseen. On sen verran alas laskettu. Ford Mondeon takapenkiltä ei pääse ulos ilman sorkkarautaa kun ovi on puolet normaalin koosta jne jne. Kyllä tulee nopeasti tuollaisia pikkuseikkoja vastaan kun vaihtaa toisiin autoihin välillä.
Tässä on viime aikoina tullut matkusteltua yhden jos toisenkin uuden ranskalaisen / japanilaisen kyydistä eikä esimerkiksi uudesta peugeotista pysty nousemaan ylös ilman että lyö päänsä tuulilasin kehykseen. On sen verran alas laskettu. Ford Mondeon takapenkiltä ei pääse ulos ilman sorkkarautaa kun ovi on puolet normaalin koosta jne jne. Kyllä tulee nopeasti tuollaisia pikkuseikkoja vastaan kun vaihtaa toisiin autoihin välillä.
Niin, on se väyrysen viispyttynenkin hiljainen...masaf1 kirjoitti: Nelos-200CDI ei vielä ole edes hiljaisimmasta päästä, mutta kokeilisitpa kutoskoneisia väykkyjä! Ei nimittäin ole väliä, että ajaako 40 km/h vai 140 km/h, sillä kutosilla varustetut ovat tosi hiljaisia pelejä koneääniltäänkin. Rengasäänistä nyt ei tarvitse edes puhua, koska ne on joka väykyssä aika vähäiset.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Nih.Kahden väyrysen kokemuksella nää on kyllä ihan fiksuja
pelejä vaikka tällä foorumilla näitä parjataan kokoajan.
124:s miehet kokoajan äänessä,kun se väyrynen ruostuu ja sähkövikoja
on niin ettei ehdi muutakuin aikaa tilaamaan ja korjaamolla käymään.
Kummasti näillä on vaan päästelty kun nettiautosta seurailee paljonko
ajettuja autoja siellä myydään.
Ei ihan heti tule mitään autoa mieleen mihin vois vaihtaa paitsi
farmariväyrynen
pelejä vaikka tällä foorumilla näitä parjataan kokoajan.
124:s miehet kokoajan äänessä,kun se väyrynen ruostuu ja sähkövikoja
on niin ettei ehdi muutakuin aikaa tilaamaan ja korjaamolla käymään.
Kummasti näillä on vaan päästelty kun nettiautosta seurailee paljonko
ajettuja autoja siellä myydään.
Ei ihan heti tule mitään autoa mieleen mihin vois vaihtaa paitsi
farmariväyrynen
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Itse oon 124 mies ainakin toistaiseksi, mutta eihän tuo W210 väyrynen missään tapauksessa mikään huono auto ole ollut milloinkaan, varmasti parempi kuin 124 mutta niinhän se menee: samoin W211 on taas pykälän parempi edellistä.
Lähipiirissä on ollut mersuomistus yhtäjatkoisesti vuodesta -64 (E-mallin kokoluokan autoja) ja omakohtaisia ajokokemuksia on erittäin paljon nimenomaan W124, W210 ja W211 malleista. Joka kerta on kaikki osa-alueet parantuneet, ajettavuus, mukavuus, ääneneristys, varustus ym. Eihän se nyt huonompaan suuntaan saa mennäkkään.
Ruosteongelmia ei väykissä kerennyt olemaan kun isäukko vaihtoi niin tiuhaan. Mutta jonkin verran sähkövikoja ja automaatin kanssa lieviä ongelmia. W211:ssa on sähköongelmat jatkuneet, mm. neljä kertaa korjaamolla SBC-jarrujen takia! Mutta onhan se muuten mahtava auto!
Lähipiirissä on ollut mersuomistus yhtäjatkoisesti vuodesta -64 (E-mallin kokoluokan autoja) ja omakohtaisia ajokokemuksia on erittäin paljon nimenomaan W124, W210 ja W211 malleista. Joka kerta on kaikki osa-alueet parantuneet, ajettavuus, mukavuus, ääneneristys, varustus ym. Eihän se nyt huonompaan suuntaan saa mennäkkään.
Ruosteongelmia ei väykissä kerennyt olemaan kun isäukko vaihtoi niin tiuhaan. Mutta jonkin verran sähkövikoja ja automaatin kanssa lieviä ongelmia. W211:ssa on sähköongelmat jatkuneet, mm. neljä kertaa korjaamolla SBC-jarrujen takia! Mutta onhan se muuten mahtava auto!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: Väyrysessä presidenttiainesta!
Väykyllä en ole ajanut metriäkään joten ajo-ominaisuuksista en osaa sanoa mitään. Kyydissä olen ollut useammat kerrat ja eka mikä minua pisti silmään oli sisustan "muovisuus". Samanlainen aa-elämys mikä on tullut aikaisemmin kun on hypännyt uuteen malliin oli kateissa. 114>123/116>124/126-järjestyksessä kun olen uutta mallia päässyt ihmettelemään niin olen ollut yhtä hymyä, varsinkin jos on verrannut samanikäisiin muihin merkkeihin. Väykyn puupaneelit on syvältä verrattuna kakkosneloseen. Ei väliä josko vertailee würzeliin tai zebranoon. Väykyssä on kyllä tehty töitä sen eteen että puu on saatu näyttämään muovilta. Kojetaulun muoviosat ja nappulat on halvantuntuiset sekä näköiset. Mittaristokaan ei hohkaa laatua samalla tavalla kun vanhemmissa. Eikös siinä ole vielä kaiken kukkuraksi digikellokin?ässäarpa kirjoitti:Olen ollut aiemmin vanhempien mersujen puikoissa, mutta viikko sitten ajoin 200dieselväyrystä pitkän loinaisun pohsois-suomessa.
Pakko oli ottaa täällä ihan puheeksi.
- Paras auto ajoltaan mitä tähän ikään olen ajanut. Täällä itketään hammastanko-ohjauksen kehnoa palautumista, mutta normaaliajossa en moista vaivaa huomannut etsimälläänkään. Tiukassa U-käännöksessä piti vähän tosin auttaa palautusta alkuun. Onko asialla jollekin jotain käytännön merkitystä? Hammastanko-ohjaus on suuri edistysaskel ajotarkkuudessa.
-Hiljainen kuin mikä.
-Väykyn kovahkot penkit ovat pitkällä ajorureamalla erinomaiset.
- Polttoaineen kulutus on todella kurissa.
- Eräs asia erityisesti pani miettimään. Mistä kumpuaa keskustelu siitä että Väyrynen on sisältä ' halvanoloinen' materiaaleiltaan ja katkaisijoiltaan verrattuna edeltäjiinsä? Ainakin itse koin hanikat ja kankaat aivan yhtä hyviksi kuin muissakin mersuissa. Kaikki pelasi ja toimi perisaksalaisella jämäkkyydellä.
- Ruostevaivaa autossa valitettavasti oli. Stuttgartiin olisi otettava Audin pintakäsittelymiehet töihin, niin vaihtotähtikäsite olisi taas totta.
Hyvääkin löytyy, cdi-myllyt ovat todella miellyttäviä. Voimansiirrossa kuminauhamaisuutta paljon vähemmän kun vanhemmissa malleissa.
Kuitenkin väykky taitaa olla seuraava auto. Älli sanoo farkkuväykky-cdi mutta sydän r129:n. Samanhintasiahan ne on ostaa, ainakin täällä. Vaikeeta
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Puupaneeleita on kyllä monen näköisiä Mielestäni ELEGANCE varustelussa on sopivan tummat ja aidon näköiset.
Kyllä sisustus nahkaisena on arvokkaan näköinen joka tekee sen laatuvaikutelman,vaikka kaikki ei siitä kyllä pidä.
Mutta tienpäällä on erinomainen peli ajoin juuri viikonloppuna 1400 km ja tuntemukset olleet erittäin positiiviset .
320 cdi koneen kulkuhalut ovat kyllä erittäin hyvät,se kulkemisen vaivattomuus on uskomattoman hyvä.
Kyllä sisustus nahkaisena on arvokkaan näköinen joka tekee sen laatuvaikutelman,vaikka kaikki ei siitä kyllä pidä.
Mutta tienpäällä on erinomainen peli ajoin juuri viikonloppuna 1400 km ja tuntemukset olleet erittäin positiiviset .
320 cdi koneen kulkuhalut ovat kyllä erittäin hyvät,se kulkemisen vaivattomuus on uskomattoman hyvä.
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 27.06.2006 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omalta kohdaltani en noista sisustuksista tiedä mitää , mutta ulkonäkö varmari-väyrysessä on mielestäni ihan ykköstä, on se varmaan jonkun mielestä rumakin, mutta on siinä jotain semmosta, mitä mersun keskisarjassa (voiko tämmöstä ilmausta enää käyttää...?) pitää ollakin.
Koko auton olemus muuttuu toisenlaiseksi sen mukaan minkä värinen se on, ja silti siihen sopii lähes kaikki värit. Verratkaa nyt vaikka johonkin tojotan korillaan... ihan sama minkä värinen se on, se on aina korilla.... kukaa varmaan ymmärrä mitä mä tarkoitan mutta näin mä asian koen...
Koko auton olemus muuttuu toisenlaiseksi sen mukaan minkä värinen se on, ja silti siihen sopii lähes kaikki värit. Verratkaa nyt vaikka johonkin tojotan korillaan... ihan sama minkä värinen se on, se on aina korilla.... kukaa varmaan ymmärrä mitä mä tarkoitan mutta näin mä asian koen...
Ratkaisu tuohon on farmari.masaf1 kirjoitti: Toinen huono puoli on pieni takakontti verrattuna itse sisätilojen tilavuuteen.
Rohkenen vaittää että on tuon kokoluokan autoista ylivoimasesti suurin tavaratila.
Ainakin A6 farmari ja V70 häviävät tavaratilankin koossa 6-0.
215/55/16" renkaita mahtuu Mersuun 8 kpl peräkonttiin "heittämällä" ja V70 kenkälusikalla saa ängettyä 5 kpl
Sori vaan Volvo ja Audi kuskit mut näin se vaan on!
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Väykky Gallup
Ootteko äänestäny Galluppien puolella Vaykky Gallupissa ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Tyytyväisyys -keskiarvo näkyy nyt olevan 4,1 asteikolla 1-5. En minä ainakaan koulussa oikein koskaan saanut noin hyvää numeroo ...
Eipä sitte taida tulla pressaakaan...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Tyytyväisyys -keskiarvo näkyy nyt olevan 4,1 asteikolla 1-5. En minä ainakaan koulussa oikein koskaan saanut noin hyvää numeroo ...
Eipä sitte taida tulla pressaakaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -