Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Timon coupe muistuttaa päivä päivältä enemmän peräpuikkoa. :mrgreen:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

300 cea

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Ihan ok näköinen tuli läppienkin kanssa! 8)

T.Jaakko.P
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No joo, jotain täytyi tehdä kun kävi ilmestymään takakapseleihin kiveniskemiä. Ei joka vuosi kehtaisi hankkia uutta paria ufoja... kai ne on ensi kesäksi hommattava aluvanteet jos hyvät sattuisi tulemaan vastaan.

Ufo 65 e/kpl, 15-reikäinen 195 e/kpl (15-reik. hinta muuten ollut 1988 tasan 1000 mk/kpl).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Andy kirjoitti:Wink wink
Vaikka tuollaiset ybersiistit ovatkin niin ei taida eksyä Timon auton alle koska 1989 noita ei vielä saanut :wink: . Ne 15-reikäiset W124 offsetillä on varmaankin hakusessa :) . Niitä on muuten Saksassa aika useasti satalankkujen alla, etenkin 260 malleissa ja ylöspäin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

karra kirjoitti:
Andy kirjoitti:Wink wink
Vaikka tuollaiset ybersiistit ovatkin niin ei taida eksyä Timon auton alle koska 1989 noita ei vielä saanut :wink: . Ne 15-reikäiset W124 offsetillä on varmaankin hakusessa :) . Niitä on muuten Saksassa aika useasti satalankkujen alla, etenkin 260 malleissa ja ylöspäin.
Ainii, mä unohdin, notta nyt pysytään alkuperäisessä kuosissa, ja vain ja ainoastaan siinä 8).
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Perjantaina taisteltiin taas coupen kimpussa. Olin varannut merkkiliikkestä ajan klo 8.00 moottorin tukikumien vaihtoa ja laatikon öljynvaihtoa varten. Kumit olin hankkinut aiemmin KL:stä, laatikon suodattimen ja tiivisteen aiemmin merkkiliikkeestä. Oli tarkoitus myös tutkia sitä nelosvaihteen "pamauttamalla" kytkeytymistä.

Öljyjä vaihtaessa pantiin merkille, että on sinne ainakin joskus vaihdettu öljyt, kun Mann-Filterin tarvikesuodatin oli paikallaan. Monttööri mainitsi, että suodattimen "yläpuolella" olevan reiän tiiviste on useissa tarvikeosissa kumia kun originaalissa se on korkkitiiviste. Kumitiivisteestä on kuulemma joskus ollut huonoja kokemuksia, ei ole kestänyt. Älkää kysykö mitä se tiivistää... kertokaa päin vastoin minulle :-).

Sittenpä selvisi, että minulle oli aiemmin myyty väärä laatikon pohjan tiiviste. Tuon ikäiseen laatikkoon on saanut kahta erilaista tiivistettä: toinen 201-alkuinen, toinen 126-alkuinen. Minun autooni kuuluu tuo 126-alkuinen. Nähtävästi 126-alkuinen pohjantiiviste on yleisempi, koska niitä oli vuoden aikana myyty 17 kpl kun taas 201-alkuista tiivistettä 1 kpl... ja lisäksi tämä minulle väärin myyty. No, onneksi Mikkelin toimipisteestä löytyi oikea tiiviste joka sieltä linja-autolla lähetettiin SLN:aa kohti. Sillä välin korjattiin pakoputken takapätkän asento (oli liian takana, Mihaline ;-) ) ja vaihdettiin sen kannakekumit kun entiset olivat lähes poikki. Kumeissa varaosanumero alkoi 107. Vertasin paikalla ollutta kumia uuteen "merkilliseen", ja pitää sanoa että suunniteltu tuote tuokin on. Missä tarvikekumi oli täysin pyöreä profiililtaan, originaaliin on lisätty kantikas profiili siihen kiinni, ikäänkuin vahvikkeeksi. Kumi oli myös edullisempi kuin esim. Toyotan kumi. Havaittiin myös että autosta puuttuu pakoputken vastinkumi puskurin takaa. Laitettiin tilaukseen.

Tässä vaiheessa poistuin korjaamolta asioille, kello löi lähellä yhtätoista. Sanoivat että tiiviste tulee klo 14 aikoihin. Palatessani n. 13.45 auto oli jo pihalla ja kaikki kunnossa. Viitatessani laatikon säätämiseen asentaja oli huomannut, että kick-down-vaijeri oli ollut joko mutkallaan tai kierroksellaan, en muista. Kaiketi öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä taipunut tms. Koeajolla oikein nauratti miten hyvin laatikko vaihtoi kaikki vaihteet.

Laskua vastaanottaessani väärän tiivisteen myynyt varaosamyyjä vielä töytyytti hillityn AMG -t-paidan hyvityksenä töppäyksestään! Täytyy kyllä mainita, että reilun 300 eypon lasku ei tuntunut kovin pahalle siitä, miten monta asiaa tuli kuntoon ja kuinka hyvää palvelua sain. Kiitokset Etelä-Savon Autolle/Turtiainen & Karjalainen & kumppaneille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse kun vaihdatin automaattilaatikon öljyt aikanaan niin hovikorjaaja huomautti että laatikossa oli edellisen vaihdon jäljiltä täysin vääränmallinen suodatin (väkisin ängettynä paikalleen) mutta hyvinpä tuo kaiketi oli hommansa hoitanut. MB:n suodatin kyllä mutta toiseen malliin. No, nyt on laatikossa oikea malli ihan Vehon tietokoneella tarkistettuna. Kumma että laatikkoonkin on pitänyt väärä suodatin laittaa, eipähän noita kovin usein tarvitse vaihtaa että tuskin kustannuskysymyskään... Tosin joskus väärää informaatiota on helppo saada ns. ammattilaisiltakin jos asioita ei tarkista pohjamutia myöten.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Timo L. kirjoitti:Sillä välin korjattiin pakoputken takapätkän asento (oli liian takana, Mihaline ;-) ) ja vaihdettiin sen kannakekumit kun entiset olivat lähes poikki.
Jep jep, ilmanko näytti oudolta :wink: :oops:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No niin, 17.12. tuli täyteen vuosi coupen omistajana. Lienee aika ynnätä kuiteista, mitä autolle on tuona aikana tehty.

Vuoden 2007 aikana matkaa taitettiin karvan auki 18 000 km. Ajosta varmaan 70 % oli kaupunkiajoa. Keskikulutus vuodelta oli noin 11,6 l/100 km. Huomiotavaa on, että maantiellä auto menee parhaimmillaan neljättä litraa pienemmällä määrällä. Ennätykset taisivat olla Savonlinna-Jalasjärvi-Jyväskylä -reitillä 8,4l/100 km. Uudenvuodenaattona tehty Savonlinna - pk-seutu - Savonlinna -ajelu (700 km) meni kulutuksella 10,6 l/100 km. Myönnetään, että ihan hiljaa ei ajettu :oops: .
Polttoainetalouteen olen periaatteessa tyytyväinen, kulutus oli tiedossa koslaa hankittaessa.

Autoon on upotettu melkoisesti uutta osaa joulukuusta 2006 lähtien. Osa vaihdettu tarpeesta, toisia vaihtoja ilmankin olisi voitu jatkaa matkaa. Mutta kun auto on näinkin hyvässä alkuperäiskunnossa ja yleiskunnossa säilynyt, ei sitä henno huonona pitää.

2006

17.12. auto ostettu
18.12. hankittu uusi takapönttö ja kannatinkumit
22.12. hankittu originaalipölykapselit, takakontin koristelista+kiinn., suodattimia
29.12. vaihdettu vanhanmalliset rekisterikilvet EU-kilpien tilalle sekä radio Becker Mexicoksi, vaihdettu takapönttö ja yllämainitut

2007

tammikuussa hankittu teräsvanteet
19.1. vaihdettu jarrupalat ympäriinsä, samoin kulumisentunnistimet

23.2. vaihdettu originaalitulpat
26.2. vaihdettu etuiskunvaimentimet ja maskin verkko
9.3. vaihdettu ohjausiskunvaimennin ja apusimpukan korjaussarja

16.3. vaihdettu pyörrin, virranjakajan kansi ja suojakansi
20.3. vaihdettu alatukivarren ulompi nivel ja pultti, vasen raidetanko, alapallonivelet, polttoainesuodatin ja tehty Forte -käsittely pa-järjestelmään ja 4-pyöräsuuntaus
30.3. vaihdettu Rainbow SL120-etukaiuttimet

2.5. vaihdettu hydrauli-iskunvaimentimet ja jousipallot taakse, takajouset, etujouset,
15.5. vaihdettu puolanjohto, tulpanjohdot + ilmans. kumityyny

1.8. katsastettu maininnalla sivuvilkku ei toimi

26.9. korjattu tuulilasin kiveniskemä
30.9. asennettu alkup. roiskeläpät eteen/taakse

2.11. vaihdettu moottorin kumityynyt, vaihdettu automaatin öljyt ja suodatin ja tiiviste, pakoputken kannatinkumi. Säädetty vaihteistoa.

Kulunkeja jos mainitaan, niin korjauksiin ja varaosiin on rahaa mennyt jotakin 4000-5000 euron väliltä. Öljynvaihtoja olen tainnut tehdä 3, ehkä hieman liian usein. Ihmeesti sitä vaan saa rahaa kulumaan hyvässä peruskunnossa olevaan autoon, jotta siitä saa mieleisen. Mutta aina voi perustella, että harrastushan tämä on... ;-)
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 04.01.2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pahoittelen, että ketjussa eivät kuvat nyt näy. Palveluntarjoaja päivittelee vehkeitään...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Miksi autoon tehtiin fortekäsittely? Auttoiko/muuttuiko jotenkin?

Oliko autosi muuten luistonestolla [ASR]?

Jos ei ollut, niin olisi edullinen uusi kasuläppäyksikkö tarjolla, vaikka pahojen päivien varalta..

Linkki
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 04.01.2008 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pyrittiin korjaamaan ajoittaista vaikeaa käynttinlähtöä ja epätasaista käyntiä. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tässä tapauksessa ollut. Tehtiin, kun suositeltiin tehtäväksi silloin kun pa-suodatin vaihdetaan. Käyntiongelmat korjaantuivat lähes täysin rautapuolen osavaihdoksilla, ts. virranajakaja-tulpat- tulpanjohdot-puolanjohdot. Voisi tuon puolankin kai vaihtaa jossain välissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Mitäs cupeelle nykyään kuuluu? :wink:
-A-J-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tätäpä ei ole tullut päivitettyä vähään aikaan. Viimeisen parin vuoden aikana autolla on pääasiassa vain ajettu ja vaihdettu öljyjä ja suodattimia, perushuoltoa. Nyt mittarissa on n. 199 980 km. Suurempia hommia oli seuraavasti: huhtikuussa 2008 korjattiin moottorin öljyvuoto vaihtamalla nokka-akselin etutiiviste virranjakajan takaa ja vaihdettiin moniurahihna. Pyörät suunnattiin kun ajoin auton penkalle 19.1.09. Vaurioina ufopöläri, uusi hankittu. 28.4. Vaihdoin etulyhtyjen lasit kun toiseen kimmahti kivi.

Elokuusta 2009 lähtien, eli 4Maticin hankinnan jälkeen auto on pääasiassa seissyt. Nyt se onkin talvilevolla. Voidaan siis todeta, että coupella on nyt virallinen harrasteautostatus. Sillä osallistuttiin mm. näyttelyobjektin ominaisuudessa Lahden Classic Motor Show'hun 2009 Vehon osastolla (kuva alla) ja muutamiin muihin harrastetapahtumiin.

Kuva

Lisäksi osallistuimme M-B Klubin 30-v. juhla-ajoihin kesällä 2009 jossa todistettiin C124:n kykenevän kuljettamaan 3+1 -henkisen seurueen viikonloppuretken kapsäkit ja rattaat kunnialla!

Kuva


Kaikenkaikkiaan mukavaa aikaa ollut auton kanssa, nyt kun suurimmat remontit on toistaiseksi tehty. Katse suunnataan nyt ensi kesään...

Edit: korjasinpa kaikki kuvalinkit ja lisäsin ekalle sivulle yhden uuden kuvan... :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kaunis cupee.

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hieno tuo coupe on. Itse tykkään juuri tuosta ufokapseli näöstä :) Alkuperäinen on aina kaunista, ei siitä mihinkään pääse. Mitenkäs muuten, onko nuo roiskeläpät ihan original mallia?? Ajattelin vain että eikös noissa 124:ssa ollut vielä muovikylkisissäkin niitä ohuita pienellä tähdellä varustettuja roiskeläppiä, varmaan TimoL. tiedät mitä tarkoitan??
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Roiskeläpät on tehtaan original-zubehörit. Niitä ohkaisia, nimenomaan läppiä oli vielä ykkössarjassa Suomiautoissa kun olivat pakollisia. Sittenhän ne poistuivat katukuvasta kun pakko hävisi. Näitä kuitenkin nykyään tehdas toimittaa ja merkkiliike myy. Istuvuus on taattu ja kiinnitys 100% parempi kuin läpissä. Ei vaadi kuin klipsit ja kaksi ruuvia muoviin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Mites Timo onkos tuosta Lahden keikasta sinulla muitakin kuvia tuosta E sarjalaisten rivistöstä??

T.Jaakko.P
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Timo L. kirjoitti:Roiskeläpät on tehtaan original-zubehörit. Niitä ohkaisia, nimenomaan läppiä oli vielä ykkössarjassa Suomiautoissa kun olivat pakollisia. Sittenhän ne poistuivat katukuvasta kun pakko hävisi. Näitä kuitenkin nykyään tehdas toimittaa ja merkkiliike myy. Istuvuus on taattu ja kiinnitys 100% parempi kuin läpissä. Ei vaadi kuin klipsit ja kaksi ruuvia muoviin.
Taas viisaampi. 8) Ajattelin vain kun olen muovikylkisissäkin nähnyt niitä läppiä, minusta ne on kyllä hienommat kuin nuo "muotoillut". Saakos muuten niitä alkuperäisiä W124:n "läppiä" vielä jostain, en ole nähnyt enää, samaten kun W123:een ei löydy oikein mistään alkuperäisiä "ohuellatähdellä" olevia kunnon läppiä, noi tarvikemallit on hitusen lyhyemmät ja tähti on paksumpi..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Herranen aika. Kaksi ja puoli vuotta kulunut viime päivityksestä. No, ei juuri päivitettävääkään ole ollut. Auto on toiminut kuin unelma. Eipä siihen tosin tulekaan kesässä kuin n. 5000 kilometriä. Mittarilukema on nyt 210 tkm.

Keväällä otin auton ajoon jo maaliskuussa, kävin sillä klubin järjestämällä kori- ja maalauskurssilla Jalasjärvellä. Onneksi oli pakkaskelit. Kurssilla oli tarkoitus nyppäistä yksi pieni lommo ulos, mutta oikeanlaisia värkkejä ei ollutkaan paikalla. Tyydyin siis maalaamaan etuvalojen aluslistat kun kiveniskemiä oli melko reippaasti. Lisäksi vahasin auton kunnon aineilla. Samalla reissulla tuli vaihdettua keskisuuttimien alla oleva pähkinäpuulista, kun joku aiemmista omistajista oli porannut matkapuhelintelineen kiinnikkeen suoraan listan läpi... :roll:

Tämän kuun lopulle varasin ajan automaattivaihteiston öljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Vaikka öljyillä on ajettu vain n. 36 000 km, vaihdosta on aikaa viisi vuotta. Samalla meinasin jotta vaihdetaan ne kuuluisat jousisarjat venttiilistöön. Laatikko ei joskus kylmänä löydä nelosta ja pistää sen tosi nykäisemällä päälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Taas on pari vuotta vierähtänyt. Kesät ajeltu ja talvet seisoteltu.

Viime kesänä täytätin ilmastoinnin ensimmäisen kerran sinä aikana jonka auto on meillä ollut (2006-). Sisään meni korvaavat aineet paikallisesta jenkkiautohuollosta, kuivain vaihdettiin myös. Apusimpukasta löytyi välystä, KL:n korjaussarjan vaihdoin tuossa keväällä. Kuskin eturengas on kulunut nyt ulkosyrjältään, pitää tarkistuttaa kulmat ennen uutta rengaskertaa. Mittarilukema nyt n. 230 tkm.

Löysin eBaystä auton henkeen sopivan original zubehör Mercedes Sport Design -tennislaukun 80-luvulta. :-)
002.JPG
004.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otin auton käyttöön viime perjantaina. Ostin uudet renkaat; Hankook Kinergy K425. Noin 30 km ajon perusteella ihan ok kumit 290 euron hintaisiksi. No, auto jäi leimaamatta viime syksynä ja tietäähän sen miten käy. Olin ajellut n. 40 km ennen leimalle vientiä, kakkosella 80 km/h jne. Tyhjäkäynnillä pomppasi päästöistä.

CO 1,66 sall. 0,50
HC 199 sall. 100
CO2 13,4
O2 0,94 sall. 5,00

Yli 2000 1/min

0,11 sall 0,30
29 sall. 100
Lambada 1,03 sall. 0,97-1,03
CO2 14,70
O2 0,66 sall. 5,00

Milloinkaan aiemmin näin ei ole käynyt - tosin 2014 keväällä leimatessa HC oli papereiden mukaan jo 160 :shock: . Economy-mittari on muutaman kesän ollut puolivälissä tyhjäkäynnillä - imuvuotoko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkasin tänään imuvuotoja starttipilotin avulla. Ei löytynyt. Purin sitten vielä märääjakajan lautasineen pois tsekatakseni kumikaukalon sen alta. Ehjä oli, kuten kaikki muutkin letkut. Ei niitä vuotoja kai sitten konehuoneesta löydy. Voidaanko happilukeman perusteella myös katsoa, että vuotoja ei ole? Palamistapahtuma CO2:n perusteella pitäisi olla melko hyvä. Seos vaan on liian rikas joutokäynnillä.

Voiko lambda-anturia mitata mitenkään?

Imusarjan kaasuläpän alta imusarjasta löytyi muuten öljylammikko :shock: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tilasin eBaysta Boschin suuttimet 6 kpl hintaan 150 e toimitettuna. Piirimyyjän hinta 75 e/kpl. Tosin tiivisteen, eristeen ja ohjausputken tilasin piirimyyjältä, hinnat 1-6 euroon. Lambda-anturi tulee KL:sta, en malttanut odottaa Saksasta. Sit vielä tulpat vaihtoon ja pakokaasutestiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Onko moottorin ilmansuodatin vaihdettu lähiaikoina?

Noilla osilla pitäisi kyllä mennä läpi.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Timo L. kirjoitti:Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Päivän piristys :D Kiitos :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

etrade kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Päivän piristys :D Kiitos :D
No hitsi, jos kilsoja on tullut viime kesänä pari tonnia niin en käy ilmanputsaria sen takia vaihtamaan, kun tuoksuukin vielä uudelle :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Jos ostaa "katsastus" suodattimen ja laittaa vanhan takasin katsastuksen jälkeen... "katsastus" suodatin sitten säilöön vaatekomeron ylähyllylle odottamaan seuraavaa kertaa... :mrgreen:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi

Viesti Kirjoittaja karra »

Jos suodattimesta katsastus/päästöt kiinni niin ei kai sitä katsastussuodatinta kannata pois ottaa jos autolla ajaa meinaa :D . Rikkoo vielä kalliit paikat autosta :lol: . Vai olikohan etradella sarkasmia, se on vaikea laji tulkita :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin