Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
300 cea
Ihan ok näköinen tuli läppienkin kanssa!
T.Jaakko.P
T.Jaakko.P
No joo, jotain täytyi tehdä kun kävi ilmestymään takakapseleihin kiveniskemiä. Ei joka vuosi kehtaisi hankkia uutta paria ufoja... kai ne on ensi kesäksi hommattava aluvanteet jos hyvät sattuisi tulemaan vastaan.
Ufo 65 e/kpl, 15-reikäinen 195 e/kpl (15-reik. hinta muuten ollut 1988 tasan 1000 mk/kpl).
Ufo 65 e/kpl, 15-reikäinen 195 e/kpl (15-reik. hinta muuten ollut 1988 tasan 1000 mk/kpl).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vaikka tuollaiset ybersiistit ovatkin niin ei taida eksyä Timon auton alle koska 1989 noita ei vielä saanut . Ne 15-reikäiset W124 offsetillä on varmaankin hakusessa . Niitä on muuten Saksassa aika useasti satalankkujen alla, etenkin 260 malleissa ja ylöspäin.Andy kirjoitti:Wink wink
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ainii, mä unohdin, notta nyt pysytään alkuperäisessä kuosissa, ja vain ja ainoastaan siinä .karra kirjoitti:Vaikka tuollaiset ybersiistit ovatkin niin ei taida eksyä Timon auton alle koska 1989 noita ei vielä saanut . Ne 15-reikäiset W124 offsetillä on varmaankin hakusessa . Niitä on muuten Saksassa aika useasti satalankkujen alla, etenkin 260 malleissa ja ylöspäin.Andy kirjoitti:Wink wink
Perjantaina taisteltiin taas coupen kimpussa. Olin varannut merkkiliikkestä ajan klo 8.00 moottorin tukikumien vaihtoa ja laatikon öljynvaihtoa varten. Kumit olin hankkinut aiemmin KL:stä, laatikon suodattimen ja tiivisteen aiemmin merkkiliikkeestä. Oli tarkoitus myös tutkia sitä nelosvaihteen "pamauttamalla" kytkeytymistä.
Öljyjä vaihtaessa pantiin merkille, että on sinne ainakin joskus vaihdettu öljyt, kun Mann-Filterin tarvikesuodatin oli paikallaan. Monttööri mainitsi, että suodattimen "yläpuolella" olevan reiän tiiviste on useissa tarvikeosissa kumia kun originaalissa se on korkkitiiviste. Kumitiivisteestä on kuulemma joskus ollut huonoja kokemuksia, ei ole kestänyt. Älkää kysykö mitä se tiivistää... kertokaa päin vastoin minulle .
Sittenpä selvisi, että minulle oli aiemmin myyty väärä laatikon pohjan tiiviste. Tuon ikäiseen laatikkoon on saanut kahta erilaista tiivistettä: toinen 201-alkuinen, toinen 126-alkuinen. Minun autooni kuuluu tuo 126-alkuinen. Nähtävästi 126-alkuinen pohjantiiviste on yleisempi, koska niitä oli vuoden aikana myyty 17 kpl kun taas 201-alkuista tiivistettä 1 kpl... ja lisäksi tämä minulle väärin myyty. No, onneksi Mikkelin toimipisteestä löytyi oikea tiiviste joka sieltä linja-autolla lähetettiin SLN:aa kohti. Sillä välin korjattiin pakoputken takapätkän asento (oli liian takana, Mihaline ) ja vaihdettiin sen kannakekumit kun entiset olivat lähes poikki. Kumeissa varaosanumero alkoi 107. Vertasin paikalla ollutta kumia uuteen "merkilliseen", ja pitää sanoa että suunniteltu tuote tuokin on. Missä tarvikekumi oli täysin pyöreä profiililtaan, originaaliin on lisätty kantikas profiili siihen kiinni, ikäänkuin vahvikkeeksi. Kumi oli myös edullisempi kuin esim. Toyotan kumi. Havaittiin myös että autosta puuttuu pakoputken vastinkumi puskurin takaa. Laitettiin tilaukseen.
Tässä vaiheessa poistuin korjaamolta asioille, kello löi lähellä yhtätoista. Sanoivat että tiiviste tulee klo 14 aikoihin. Palatessani n. 13.45 auto oli jo pihalla ja kaikki kunnossa. Viitatessani laatikon säätämiseen asentaja oli huomannut, että kick-down-vaijeri oli ollut joko mutkallaan tai kierroksellaan, en muista. Kaiketi öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä taipunut tms. Koeajolla oikein nauratti miten hyvin laatikko vaihtoi kaikki vaihteet.
Laskua vastaanottaessani väärän tiivisteen myynyt varaosamyyjä vielä töytyytti hillityn AMG -t-paidan hyvityksenä töppäyksestään! Täytyy kyllä mainita, että reilun 300 eypon lasku ei tuntunut kovin pahalle siitä, miten monta asiaa tuli kuntoon ja kuinka hyvää palvelua sain. Kiitokset Etelä-Savon Autolle/Turtiainen & Karjalainen & kumppaneille.
Öljyjä vaihtaessa pantiin merkille, että on sinne ainakin joskus vaihdettu öljyt, kun Mann-Filterin tarvikesuodatin oli paikallaan. Monttööri mainitsi, että suodattimen "yläpuolella" olevan reiän tiiviste on useissa tarvikeosissa kumia kun originaalissa se on korkkitiiviste. Kumitiivisteestä on kuulemma joskus ollut huonoja kokemuksia, ei ole kestänyt. Älkää kysykö mitä se tiivistää... kertokaa päin vastoin minulle .
Sittenpä selvisi, että minulle oli aiemmin myyty väärä laatikon pohjan tiiviste. Tuon ikäiseen laatikkoon on saanut kahta erilaista tiivistettä: toinen 201-alkuinen, toinen 126-alkuinen. Minun autooni kuuluu tuo 126-alkuinen. Nähtävästi 126-alkuinen pohjantiiviste on yleisempi, koska niitä oli vuoden aikana myyty 17 kpl kun taas 201-alkuista tiivistettä 1 kpl... ja lisäksi tämä minulle väärin myyty. No, onneksi Mikkelin toimipisteestä löytyi oikea tiiviste joka sieltä linja-autolla lähetettiin SLN:aa kohti. Sillä välin korjattiin pakoputken takapätkän asento (oli liian takana, Mihaline ) ja vaihdettiin sen kannakekumit kun entiset olivat lähes poikki. Kumeissa varaosanumero alkoi 107. Vertasin paikalla ollutta kumia uuteen "merkilliseen", ja pitää sanoa että suunniteltu tuote tuokin on. Missä tarvikekumi oli täysin pyöreä profiililtaan, originaaliin on lisätty kantikas profiili siihen kiinni, ikäänkuin vahvikkeeksi. Kumi oli myös edullisempi kuin esim. Toyotan kumi. Havaittiin myös että autosta puuttuu pakoputken vastinkumi puskurin takaa. Laitettiin tilaukseen.
Tässä vaiheessa poistuin korjaamolta asioille, kello löi lähellä yhtätoista. Sanoivat että tiiviste tulee klo 14 aikoihin. Palatessani n. 13.45 auto oli jo pihalla ja kaikki kunnossa. Viitatessani laatikon säätämiseen asentaja oli huomannut, että kick-down-vaijeri oli ollut joko mutkallaan tai kierroksellaan, en muista. Kaiketi öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä taipunut tms. Koeajolla oikein nauratti miten hyvin laatikko vaihtoi kaikki vaihteet.
Laskua vastaanottaessani väärän tiivisteen myynyt varaosamyyjä vielä töytyytti hillityn AMG -t-paidan hyvityksenä töppäyksestään! Täytyy kyllä mainita, että reilun 300 eypon lasku ei tuntunut kovin pahalle siitä, miten monta asiaa tuli kuntoon ja kuinka hyvää palvelua sain. Kiitokset Etelä-Savon Autolle/Turtiainen & Karjalainen & kumppaneille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itse kun vaihdatin automaattilaatikon öljyt aikanaan niin hovikorjaaja huomautti että laatikossa oli edellisen vaihdon jäljiltä täysin vääränmallinen suodatin (väkisin ängettynä paikalleen) mutta hyvinpä tuo kaiketi oli hommansa hoitanut. MB:n suodatin kyllä mutta toiseen malliin. No, nyt on laatikossa oikea malli ihan Vehon tietokoneella tarkistettuna. Kumma että laatikkoonkin on pitänyt väärä suodatin laittaa, eipähän noita kovin usein tarvitse vaihtaa että tuskin kustannuskysymyskään... Tosin joskus väärää informaatiota on helppo saada ns. ammattilaisiltakin jos asioita ei tarkista pohjamutia myöten.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
No niin, 17.12. tuli täyteen vuosi coupen omistajana. Lienee aika ynnätä kuiteista, mitä autolle on tuona aikana tehty.
Vuoden 2007 aikana matkaa taitettiin karvan auki 18 000 km. Ajosta varmaan 70 % oli kaupunkiajoa. Keskikulutus vuodelta oli noin 11,6 l/100 km. Huomiotavaa on, että maantiellä auto menee parhaimmillaan neljättä litraa pienemmällä määrällä. Ennätykset taisivat olla Savonlinna-Jalasjärvi-Jyväskylä -reitillä 8,4l/100 km. Uudenvuodenaattona tehty Savonlinna - pk-seutu - Savonlinna -ajelu (700 km) meni kulutuksella 10,6 l/100 km. Myönnetään, että ihan hiljaa ei ajettu .
Polttoainetalouteen olen periaatteessa tyytyväinen, kulutus oli tiedossa koslaa hankittaessa.
Autoon on upotettu melkoisesti uutta osaa joulukuusta 2006 lähtien. Osa vaihdettu tarpeesta, toisia vaihtoja ilmankin olisi voitu jatkaa matkaa. Mutta kun auto on näinkin hyvässä alkuperäiskunnossa ja yleiskunnossa säilynyt, ei sitä henno huonona pitää.
2006
17.12. auto ostettu
18.12. hankittu uusi takapönttö ja kannatinkumit
22.12. hankittu originaalipölykapselit, takakontin koristelista+kiinn., suodattimia
29.12. vaihdettu vanhanmalliset rekisterikilvet EU-kilpien tilalle sekä radio Becker Mexicoksi, vaihdettu takapönttö ja yllämainitut
2007
tammikuussa hankittu teräsvanteet
19.1. vaihdettu jarrupalat ympäriinsä, samoin kulumisentunnistimet
23.2. vaihdettu originaalitulpat
26.2. vaihdettu etuiskunvaimentimet ja maskin verkko
9.3. vaihdettu ohjausiskunvaimennin ja apusimpukan korjaussarja
16.3. vaihdettu pyörrin, virranjakajan kansi ja suojakansi
20.3. vaihdettu alatukivarren ulompi nivel ja pultti, vasen raidetanko, alapallonivelet, polttoainesuodatin ja tehty Forte -käsittely pa-järjestelmään ja 4-pyöräsuuntaus
30.3. vaihdettu Rainbow SL120-etukaiuttimet
2.5. vaihdettu hydrauli-iskunvaimentimet ja jousipallot taakse, takajouset, etujouset,
15.5. vaihdettu puolanjohto, tulpanjohdot + ilmans. kumityyny
1.8. katsastettu maininnalla sivuvilkku ei toimi
26.9. korjattu tuulilasin kiveniskemä
30.9. asennettu alkup. roiskeläpät eteen/taakse
2.11. vaihdettu moottorin kumityynyt, vaihdettu automaatin öljyt ja suodatin ja tiiviste, pakoputken kannatinkumi. Säädetty vaihteistoa.
Kulunkeja jos mainitaan, niin korjauksiin ja varaosiin on rahaa mennyt jotakin 4000-5000 euron väliltä. Öljynvaihtoja olen tainnut tehdä 3, ehkä hieman liian usein. Ihmeesti sitä vaan saa rahaa kulumaan hyvässä peruskunnossa olevaan autoon, jotta siitä saa mieleisen. Mutta aina voi perustella, että harrastushan tämä on...
Vuoden 2007 aikana matkaa taitettiin karvan auki 18 000 km. Ajosta varmaan 70 % oli kaupunkiajoa. Keskikulutus vuodelta oli noin 11,6 l/100 km. Huomiotavaa on, että maantiellä auto menee parhaimmillaan neljättä litraa pienemmällä määrällä. Ennätykset taisivat olla Savonlinna-Jalasjärvi-Jyväskylä -reitillä 8,4l/100 km. Uudenvuodenaattona tehty Savonlinna - pk-seutu - Savonlinna -ajelu (700 km) meni kulutuksella 10,6 l/100 km. Myönnetään, että ihan hiljaa ei ajettu .
Polttoainetalouteen olen periaatteessa tyytyväinen, kulutus oli tiedossa koslaa hankittaessa.
Autoon on upotettu melkoisesti uutta osaa joulukuusta 2006 lähtien. Osa vaihdettu tarpeesta, toisia vaihtoja ilmankin olisi voitu jatkaa matkaa. Mutta kun auto on näinkin hyvässä alkuperäiskunnossa ja yleiskunnossa säilynyt, ei sitä henno huonona pitää.
2006
17.12. auto ostettu
18.12. hankittu uusi takapönttö ja kannatinkumit
22.12. hankittu originaalipölykapselit, takakontin koristelista+kiinn., suodattimia
29.12. vaihdettu vanhanmalliset rekisterikilvet EU-kilpien tilalle sekä radio Becker Mexicoksi, vaihdettu takapönttö ja yllämainitut
2007
tammikuussa hankittu teräsvanteet
19.1. vaihdettu jarrupalat ympäriinsä, samoin kulumisentunnistimet
23.2. vaihdettu originaalitulpat
26.2. vaihdettu etuiskunvaimentimet ja maskin verkko
9.3. vaihdettu ohjausiskunvaimennin ja apusimpukan korjaussarja
16.3. vaihdettu pyörrin, virranjakajan kansi ja suojakansi
20.3. vaihdettu alatukivarren ulompi nivel ja pultti, vasen raidetanko, alapallonivelet, polttoainesuodatin ja tehty Forte -käsittely pa-järjestelmään ja 4-pyöräsuuntaus
30.3. vaihdettu Rainbow SL120-etukaiuttimet
2.5. vaihdettu hydrauli-iskunvaimentimet ja jousipallot taakse, takajouset, etujouset,
15.5. vaihdettu puolanjohto, tulpanjohdot + ilmans. kumityyny
1.8. katsastettu maininnalla sivuvilkku ei toimi
26.9. korjattu tuulilasin kiveniskemä
30.9. asennettu alkup. roiskeläpät eteen/taakse
2.11. vaihdettu moottorin kumityynyt, vaihdettu automaatin öljyt ja suodatin ja tiiviste, pakoputken kannatinkumi. Säädetty vaihteistoa.
Kulunkeja jos mainitaan, niin korjauksiin ja varaosiin on rahaa mennyt jotakin 4000-5000 euron väliltä. Öljynvaihtoja olen tainnut tehdä 3, ehkä hieman liian usein. Ihmeesti sitä vaan saa rahaa kulumaan hyvässä peruskunnossa olevaan autoon, jotta siitä saa mieleisen. Mutta aina voi perustella, että harrastushan tämä on...
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 04.01.2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Miksi autoon tehtiin fortekäsittely? Auttoiko/muuttuiko jotenkin?
Oliko autosi muuten luistonestolla [ASR]?
Jos ei ollut, niin olisi edullinen uusi kasuläppäyksikkö tarjolla, vaikka pahojen päivien varalta..
Linkki
Oliko autosi muuten luistonestolla [ASR]?
Jos ei ollut, niin olisi edullinen uusi kasuläppäyksikkö tarjolla, vaikka pahojen päivien varalta..
Linkki
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 04.01.2008 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Pyrittiin korjaamaan ajoittaista vaikeaa käynttinlähtöä ja epätasaista käyntiä. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tässä tapauksessa ollut. Tehtiin, kun suositeltiin tehtäväksi silloin kun pa-suodatin vaihdetaan. Käyntiongelmat korjaantuivat lähes täysin rautapuolen osavaihdoksilla, ts. virranajakaja-tulpat- tulpanjohdot-puolanjohdot. Voisi tuon puolankin kai vaihtaa jossain välissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tätäpä ei ole tullut päivitettyä vähään aikaan. Viimeisen parin vuoden aikana autolla on pääasiassa vain ajettu ja vaihdettu öljyjä ja suodattimia, perushuoltoa. Nyt mittarissa on n. 199 980 km. Suurempia hommia oli seuraavasti: huhtikuussa 2008 korjattiin moottorin öljyvuoto vaihtamalla nokka-akselin etutiiviste virranjakajan takaa ja vaihdettiin moniurahihna. Pyörät suunnattiin kun ajoin auton penkalle 19.1.09. Vaurioina ufopöläri, uusi hankittu. 28.4. Vaihdoin etulyhtyjen lasit kun toiseen kimmahti kivi.
Elokuusta 2009 lähtien, eli 4Maticin hankinnan jälkeen auto on pääasiassa seissyt. Nyt se onkin talvilevolla. Voidaan siis todeta, että coupella on nyt virallinen harrasteautostatus. Sillä osallistuttiin mm. näyttelyobjektin ominaisuudessa Lahden Classic Motor Show'hun 2009 Vehon osastolla (kuva alla) ja muutamiin muihin harrastetapahtumiin.
Lisäksi osallistuimme M-B Klubin 30-v. juhla-ajoihin kesällä 2009 jossa todistettiin C124:n kykenevän kuljettamaan 3+1 -henkisen seurueen viikonloppuretken kapsäkit ja rattaat kunnialla!
Kaikenkaikkiaan mukavaa aikaa ollut auton kanssa, nyt kun suurimmat remontit on toistaiseksi tehty. Katse suunnataan nyt ensi kesään...
Edit: korjasinpa kaikki kuvalinkit ja lisäsin ekalle sivulle yhden uuden kuvan...
Elokuusta 2009 lähtien, eli 4Maticin hankinnan jälkeen auto on pääasiassa seissyt. Nyt se onkin talvilevolla. Voidaan siis todeta, että coupella on nyt virallinen harrasteautostatus. Sillä osallistuttiin mm. näyttelyobjektin ominaisuudessa Lahden Classic Motor Show'hun 2009 Vehon osastolla (kuva alla) ja muutamiin muihin harrastetapahtumiin.
Lisäksi osallistuimme M-B Klubin 30-v. juhla-ajoihin kesällä 2009 jossa todistettiin C124:n kykenevän kuljettamaan 3+1 -henkisen seurueen viikonloppuretken kapsäkit ja rattaat kunnialla!
Kaikenkaikkiaan mukavaa aikaa ollut auton kanssa, nyt kun suurimmat remontit on toistaiseksi tehty. Katse suunnataan nyt ensi kesään...
Edit: korjasinpa kaikki kuvalinkit ja lisäsin ekalle sivulle yhden uuden kuvan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kaunis cupee.
Hieno tuo coupe on. Itse tykkään juuri tuosta ufokapseli näöstä Alkuperäinen on aina kaunista, ei siitä mihinkään pääse. Mitenkäs muuten, onko nuo roiskeläpät ihan original mallia?? Ajattelin vain että eikös noissa 124:ssa ollut vielä muovikylkisissäkin niitä ohuita pienellä tähdellä varustettuja roiskeläppiä, varmaan TimoL. tiedät mitä tarkoitan??
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Roiskeläpät on tehtaan original-zubehörit. Niitä ohkaisia, nimenomaan läppiä oli vielä ykkössarjassa Suomiautoissa kun olivat pakollisia. Sittenhän ne poistuivat katukuvasta kun pakko hävisi. Näitä kuitenkin nykyään tehdas toimittaa ja merkkiliike myy. Istuvuus on taattu ja kiinnitys 100% parempi kuin läpissä. Ei vaadi kuin klipsit ja kaksi ruuvia muoviin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Taas viisaampi. Ajattelin vain kun olen muovikylkisissäkin nähnyt niitä läppiä, minusta ne on kyllä hienommat kuin nuo "muotoillut". Saakos muuten niitä alkuperäisiä W124:n "läppiä" vielä jostain, en ole nähnyt enää, samaten kun W123:een ei löydy oikein mistään alkuperäisiä "ohuellatähdellä" olevia kunnon läppiä, noi tarvikemallit on hitusen lyhyemmät ja tähti on paksumpi..Timo L. kirjoitti:Roiskeläpät on tehtaan original-zubehörit. Niitä ohkaisia, nimenomaan läppiä oli vielä ykkössarjassa Suomiautoissa kun olivat pakollisia. Sittenhän ne poistuivat katukuvasta kun pakko hävisi. Näitä kuitenkin nykyään tehdas toimittaa ja merkkiliike myy. Istuvuus on taattu ja kiinnitys 100% parempi kuin läpissä. Ei vaadi kuin klipsit ja kaksi ruuvia muoviin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Herranen aika. Kaksi ja puoli vuotta kulunut viime päivityksestä. No, ei juuri päivitettävääkään ole ollut. Auto on toiminut kuin unelma. Eipä siihen tosin tulekaan kesässä kuin n. 5000 kilometriä. Mittarilukema on nyt 210 tkm.
Keväällä otin auton ajoon jo maaliskuussa, kävin sillä klubin järjestämällä kori- ja maalauskurssilla Jalasjärvellä. Onneksi oli pakkaskelit. Kurssilla oli tarkoitus nyppäistä yksi pieni lommo ulos, mutta oikeanlaisia värkkejä ei ollutkaan paikalla. Tyydyin siis maalaamaan etuvalojen aluslistat kun kiveniskemiä oli melko reippaasti. Lisäksi vahasin auton kunnon aineilla. Samalla reissulla tuli vaihdettua keskisuuttimien alla oleva pähkinäpuulista, kun joku aiemmista omistajista oli porannut matkapuhelintelineen kiinnikkeen suoraan listan läpi...
Tämän kuun lopulle varasin ajan automaattivaihteiston öljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Vaikka öljyillä on ajettu vain n. 36 000 km, vaihdosta on aikaa viisi vuotta. Samalla meinasin jotta vaihdetaan ne kuuluisat jousisarjat venttiilistöön. Laatikko ei joskus kylmänä löydä nelosta ja pistää sen tosi nykäisemällä päälle.
Keväällä otin auton ajoon jo maaliskuussa, kävin sillä klubin järjestämällä kori- ja maalauskurssilla Jalasjärvellä. Onneksi oli pakkaskelit. Kurssilla oli tarkoitus nyppäistä yksi pieni lommo ulos, mutta oikeanlaisia värkkejä ei ollutkaan paikalla. Tyydyin siis maalaamaan etuvalojen aluslistat kun kiveniskemiä oli melko reippaasti. Lisäksi vahasin auton kunnon aineilla. Samalla reissulla tuli vaihdettua keskisuuttimien alla oleva pähkinäpuulista, kun joku aiemmista omistajista oli porannut matkapuhelintelineen kiinnikkeen suoraan listan läpi...
Tämän kuun lopulle varasin ajan automaattivaihteiston öljyjen ja jarrunesteiden vaihtoon. Vaikka öljyillä on ajettu vain n. 36 000 km, vaihdosta on aikaa viisi vuotta. Samalla meinasin jotta vaihdetaan ne kuuluisat jousisarjat venttiilistöön. Laatikko ei joskus kylmänä löydä nelosta ja pistää sen tosi nykäisemällä päälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Taas on pari vuotta vierähtänyt. Kesät ajeltu ja talvet seisoteltu.
Viime kesänä täytätin ilmastoinnin ensimmäisen kerran sinä aikana jonka auto on meillä ollut (2006-). Sisään meni korvaavat aineet paikallisesta jenkkiautohuollosta, kuivain vaihdettiin myös. Apusimpukasta löytyi välystä, KL:n korjaussarjan vaihdoin tuossa keväällä. Kuskin eturengas on kulunut nyt ulkosyrjältään, pitää tarkistuttaa kulmat ennen uutta rengaskertaa. Mittarilukema nyt n. 230 tkm.
Löysin eBaystä auton henkeen sopivan original zubehör Mercedes Sport Design -tennislaukun 80-luvulta.
Viime kesänä täytätin ilmastoinnin ensimmäisen kerran sinä aikana jonka auto on meillä ollut (2006-). Sisään meni korvaavat aineet paikallisesta jenkkiautohuollosta, kuivain vaihdettiin myös. Apusimpukasta löytyi välystä, KL:n korjaussarjan vaihdoin tuossa keväällä. Kuskin eturengas on kulunut nyt ulkosyrjältään, pitää tarkistuttaa kulmat ennen uutta rengaskertaa. Mittarilukema nyt n. 230 tkm.
Löysin eBaystä auton henkeen sopivan original zubehör Mercedes Sport Design -tennislaukun 80-luvulta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Otin auton käyttöön viime perjantaina. Ostin uudet renkaat; Hankook Kinergy K425. Noin 30 km ajon perusteella ihan ok kumit 290 euron hintaisiksi. No, auto jäi leimaamatta viime syksynä ja tietäähän sen miten käy. Olin ajellut n. 40 km ennen leimalle vientiä, kakkosella 80 km/h jne. Tyhjäkäynnillä pomppasi päästöistä.
CO 1,66 sall. 0,50
HC 199 sall. 100
CO2 13,4
O2 0,94 sall. 5,00
Yli 2000 1/min
0,11 sall 0,30
29 sall. 100
Lambada 1,03 sall. 0,97-1,03
CO2 14,70
O2 0,66 sall. 5,00
Milloinkaan aiemmin näin ei ole käynyt - tosin 2014 keväällä leimatessa HC oli papereiden mukaan jo 160 . Economy-mittari on muutaman kesän ollut puolivälissä tyhjäkäynnillä - imuvuotoko?
CO 1,66 sall. 0,50
HC 199 sall. 100
CO2 13,4
O2 0,94 sall. 5,00
Yli 2000 1/min
0,11 sall 0,30
29 sall. 100
Lambada 1,03 sall. 0,97-1,03
CO2 14,70
O2 0,66 sall. 5,00
Milloinkaan aiemmin näin ei ole käynyt - tosin 2014 keväällä leimatessa HC oli papereiden mukaan jo 160 . Economy-mittari on muutaman kesän ollut puolivälissä tyhjäkäynnillä - imuvuotoko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Tsekkasin tänään imuvuotoja starttipilotin avulla. Ei löytynyt. Purin sitten vielä märääjakajan lautasineen pois tsekatakseni kumikaukalon sen alta. Ehjä oli, kuten kaikki muutkin letkut. Ei niitä vuotoja kai sitten konehuoneesta löydy. Voidaanko happilukeman perusteella myös katsoa, että vuotoja ei ole? Palamistapahtuma CO2:n perusteella pitäisi olla melko hyvä. Seos vaan on liian rikas joutokäynnillä.
Voiko lambda-anturia mitata mitenkään?
Imusarjan kaasuläpän alta imusarjasta löytyi muuten öljylammikko .
Voiko lambda-anturia mitata mitenkään?
Imusarjan kaasuläpän alta imusarjasta löytyi muuten öljylammikko .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Tilasin eBaysta Boschin suuttimet 6 kpl hintaan 150 e toimitettuna. Piirimyyjän hinta 75 e/kpl. Tosin tiivisteen, eristeen ja ohjausputken tilasin piirimyyjältä, hinnat 1-6 euroon. Lambda-anturi tulee KL:sta, en malttanut odottaa Saksasta. Sit vielä tulpat vaihtoon ja pakokaasutestiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Onko moottorin ilmansuodatin vaihdettu lähiaikoina?
Noilla osilla pitäisi kyllä mennä läpi.
Noilla osilla pitäisi kyllä mennä läpi.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Päivän piristys KiitosTimo L. kirjoitti:Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
No hitsi, jos kilsoja on tullut viime kesänä pari tonnia niin en käy ilmanputsaria sen takia vaihtamaan, kun tuoksuukin vielä uudelle .etrade kirjoitti:Päivän piristys KiitosTimo L. kirjoitti:Taisin vaihtaa sen viime tai toissa kesänä. Se on ensiluokkaisessa kunnossa, tarkistin. Kilsoja tullut tosi vähän.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Jos ostaa "katsastus" suodattimen ja laittaa vanhan takasin katsastuksen jälkeen... "katsastus" suodatin sitten säilöön vaatekomeron ylähyllylle odottamaan seuraavaa kertaa...
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989 - päästöistä pomppasi
Jos suodattimesta katsastus/päästöt kiinni niin ei kai sitä katsastussuodatinta kannata pois ottaa jos autolla ajaa meinaa . Rikkoo vielä kalliit paikat autosta . Vai olikohan etradella sarkasmia, se on vaikea laji tulkita
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224