Millä hoidat nahkapenkkisi??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: Millä hoidat nahkapenkkisi??

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Wikke kirjoitti:
SEC420 kirjoitti:Mulla on SEC:ssä Roayl Blue nahkasisusta. Penkit on suhteellisen siistissä kunnossa, mutta kaipaa luonnollisesti ylläpitoa ja puhdistusta. Testasin ihan pieneen kohtaan Nahkista ja penkistä tuntuu lähtevän sinistä väriä. Eli onko noi 80-luvun lopun penkit siis "pintavärjättyjä" ja mikä näille olisi paras ja turvallisin käsittely?
Mulla ei ole ikinä lähtenyt alkuperäisessä värissä olevista penkeistä väriä pestessä/hoidettaessa. Yhden Volvon valkoisista nahkapenkeistä (kuskin penkki) lähti värit liinaan, se oli joskus maalattu jälkeenpäin.

Noissa 80-90-luvun Mersuissa on nahka vielä todella laadukkaan tuntuista, kuin kunnon nahkasohvassa.
OK, siis en usko että penkkejä on maalattu jälkikäteen, ne kyllä tuntuu muuten oiken hyviltä, mutta pinta on päässyt kuivumaan. Pitää lähteä tuolla "saippuapesulla" ja Prestan aineilla liikkeelle.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: Millä hoidat nahkapenkkisi??

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Täytyy todeta parin tunnin puunaamisen jälkeen, että kissasaippua ja Prestan Leather Conditioner toimii erittäin hyvin. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Uskomaton määrä likaa penkeistä lähtee pesun yhteydessä. Katsotaan nyt vielä mikä on huomenna lopputulos, kun käyn auton hakemassa tallista. Jätin sinne "kuivumaan", niin saa nahanhoitoaine imeytyä rauhassa yön yli. Mikäli lopputulos näyttää vielä huomennakin yhtä hyvälle, ei penkeille sitten muuta tarvise tehdäkkään.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Millä hoidat nahkapenkkisi??

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

SEC420 kirjoitti:Täytyy todeta parin tunnin puunaamisen jälkeen, että kissasaippua ja Prestan Leather Conditioner toimii erittäin hyvin. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Uskomaton määrä likaa penkeistä lähtee pesun yhteydessä. Katsotaan nyt vielä mikä on huomenna lopputulos, kun käyn auton hakemassa tallista. Jätin sinne "kuivumaan", niin saa nahanhoitoaine imeytyä rauhassa yön yli. Mikäli lopputulos näyttää vielä huomennakin yhtä hyvälle, ei penkeille sitten muuta tarvise tehdäkkään.
Itse olen käyttänyt kans monta vuotta jo tätä yhdistelmää kissasaippua/Prestan Leather Conditioneria ja en kyllä paremmasta tiedä. Kaiken lisäksi tuo Prestan mömmö vielä tuoksuukin mielestäni aivan "nahalta" :lol:
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Vastaa Viestiin