vaatimuksenmukaisuustod. ja muita juttuja...
vaatimuksenmukaisuustod. ja muita juttuja...
Tarvitaanko sita vaat.muk.todistusta kun tuo vm. -92 mallista autoa suomeen, jostakin luin etta vain vm 98 uudempiin tarvitaan...?
Lisaksi seuraavaa: Milla kilometreilla menee w124 puslat vaihtoon? saksasta katsomassamme autossa on vaihdettu 196tkm kohdalla...vaikuttaa ilm. ajo-ominaisuuksiin jos vaihdettu...
Lisaksi seuraavaa: Milla kilometreilla menee w124 puslat vaihtoon? saksasta katsomassamme autossa on vaihdettu 196tkm kohdalla...vaikuttaa ilm. ajo-ominaisuuksiin jos vaihdettu...
Re: vaatimuksenmukaisuustod. ja muita juttuja...
Kovin montaa puslaa ei kyllä tarvi vaihtaa alle 500tkm.narg kirjoitti:
Lisaksi seuraavaa: Milla kilometreilla menee w124 puslat vaihtoon? saksasta katsomassamme autossa on vaihdettu 196tkm kohdalla...vaikuttaa ilm. ajo-ominaisuuksiin jos vaihdettu...
Riippuen tietysti tiestä ja ajosta, mutta ei nyt vielä alle 200tkm. ainakaan!
Joku mersupurkaamo??
Re: vaatimuksenmukaisuustod. ja muita juttuja...
kyllä 250 tkm kohalla on jo aiheellista vaihtaa muutamia puslia, jos meinaan haluaa asianmukaista kyytiä. Ja jos kone on iso+muut seikat, niin aina vaan aikaisemmin tarvitsee vaihtaa.agip kirjoitti:Kovin montaa puslaa ei kyllä tarvi vaihtaa alle 500tkm.narg kirjoitti:
Lisaksi seuraavaa: Milla kilometreilla menee w124 puslat vaihtoon? saksasta katsomassamme autossa on vaihdettu 196tkm kohdalla...vaikuttaa ilm. ajo-ominaisuuksiin jos vaihdettu...
Riippuen tietysti tiestä ja ajosta, mutta ei nyt vielä alle 200tkm. ainakaan!
eihän ne vielä "vaihtokunnossa" 500tkm kohalla ole, mutta kyllä se sitten jo kyydissä alkaa jo tuntumaan, väljyyttä alkaa löytyä vaikka mistä .
No narinaniveliä menee kyllä jo alle 200000 kilometrin, samaten alapalloja ja raidepäitä.
500000 kilometriinhän se on sitten jo koko auton alusta uusissa puissa jarruja ja jousia (etujouset vaihdettu montakin kertaa) myöten, kardaanin rätit ja värinänvaimennin vaihdettu ja perä laakeroitu.
Puhumattakaan kaikesta muusta pikku hauskasta muualla autossa.
(älkää nyt silti suuttuko, eihän ?)
500000 kilometriinhän se on sitten jo koko auton alusta uusissa puissa jarruja ja jousia (etujouset vaihdettu montakin kertaa) myöten, kardaanin rätit ja värinänvaimennin vaihdettu ja perä laakeroitu.
Puhumattakaan kaikesta muusta pikku hauskasta muualla autossa.
(älkää nyt silti suuttuko, eihän ?)
oulaistenliikenne.fi
suuttua ? no ei, faktaadealer kirjoitti:No narinaniveliä menee kyllä jo alle 200000 kilometrin, samaten alapalloja ja raidepäitä.
500000 kilometriinhän se on sitten jo koko auton alusta uusissa puissa jarruja ja jousia (etujouset vaihdettu montakin kertaa) myöten, kardaanin rätit ja värinänvaimennin vaihdettu ja perä laakeroitu.
Puhumattakaan kaikesta muusta pikku hauskasta muualla autossa.
(älkää nyt silti suuttuko, eihän ?)
No joo.
narina nivel ja raidepäät menee aiemmin.
Mutta tuskin ne saksan baanoilla vielä 200tkm:n kohdalla ole vaihtokunnossa.
Ja se vaihtovälihän on taas niitä ikuisuus kysymyksiä
Omassani oli pari vartta vaihdettu taka-akseliin ja välyksiä ei tuntunut mitenkään päin kokeiltaessa, mutta rekan ohitus tuntui todelliselta stunt-man
touhulta. Aina kaistan vaihdossa alkoi se seilaaminen varsinkin talvella.
Itse olin jo tottunut niihin "laivamatkoihin", mutta vaimoliini oli sillä sitten pitemmällä reissulla ja käsky kävi....
Eiku kauppaan. kaikki taka-akselin tangot uusiksi ja kulmat kohilleen.
Johan tuli tieliikenne kelpoinen laite!
Aiemmin oli vaihdettu jo takakelkan kumit ym. puslat.
narina nivel ja raidepäät menee aiemmin.
Mutta tuskin ne saksan baanoilla vielä 200tkm:n kohdalla ole vaihtokunnossa.
Ja se vaihtovälihän on taas niitä ikuisuus kysymyksiä
Omassani oli pari vartta vaihdettu taka-akseliin ja välyksiä ei tuntunut mitenkään päin kokeiltaessa, mutta rekan ohitus tuntui todelliselta stunt-man
touhulta. Aina kaistan vaihdossa alkoi se seilaaminen varsinkin talvella.
Itse olin jo tottunut niihin "laivamatkoihin", mutta vaimoliini oli sillä sitten pitemmällä reissulla ja käsky kävi....
Eiku kauppaan. kaikki taka-akselin tangot uusiksi ja kulmat kohilleen.
Johan tuli tieliikenne kelpoinen laite!
Aiemmin oli vaihdettu jo takakelkan kumit ym. puslat.
Joku mersupurkaamo??
Eihän Saksan olosuhteet niin paljon alustaa rasita, se on totta.
Toisaalta kyllä osa 200000 ajetuista lienee todellisuudessa enemmän ajettuja, mutta siitä ei kannata mielestäni murhetta ottaa - jos auto näyttää ja tuntuu hyvältä ja sitä pääsee vielä vähän tutkimaan,niin ei kun ostaa pois.
Verossa tietysti tavallaan häviää jos mittaria on ruuvattu.
Toisaalta kyllä osa 200000 ajetuista lienee todellisuudessa enemmän ajettuja, mutta siitä ei kannata mielestäni murhetta ottaa - jos auto näyttää ja tuntuu hyvältä ja sitä pääsee vielä vähän tutkimaan,niin ei kun ostaa pois.
Verossa tietysti tavallaan häviää jos mittaria on ruuvattu.
oulaistenliikenne.fi
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 793
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
CE-hyväksyntä
Ei tarvitse jos on CE-hyväksyntä! Näinhän on poikkeuksetta esim uudemmissä Mersuissa.Vaatimustenmukaisuustodistus tarvitaan 1.1.1996 jälkeen käyttöönotettuun henkilöautoon, mikäli on saksantuonnista kyse.
Väärä tieto.
Autoja ei ole CE-hyväksytty, EU-tyyppihyväksyntä tuli henkilöautoihin EU-alueella pakolliseksi 1.1.1998, ja jos tyyppinumeron lisäksi löytyy variantti- ja versionumero niin silloin ei erillistä vaatimustenmukaisuustodistusta (COC)tarvita.
Poikkeuksena on myös muuttoautot, diplomaattiautot ja vientirekisteröidyt autot.
Autoja ei ole CE-hyväksytty, EU-tyyppihyväksyntä tuli henkilöautoihin EU-alueella pakolliseksi 1.1.1998, ja jos tyyppinumeron lisäksi löytyy variantti- ja versionumero niin silloin ei erillistä vaatimustenmukaisuustodistusta (COC)tarvita.
Poikkeuksena on myös muuttoautot, diplomaattiautot ja vientirekisteröidyt autot.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 793
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
CE vs EU
Sorry, meni nuo CE ja EU -merkinnät sekaisin...
Vaaditaanko tosiaan vuoden 2002 E270CDi:hin tuo CoC-todistus? Edellisiin autoihin (Volvo ja BMW) ei tarvittu, mutta onko noissa merkeissä sitten variantti ja versio mainittu Fzg-Briefissä?
Tuntuu että autosta ja mallista riippumatta tuotakin lappua tarvitaan vain joillain katsastusasemilla, toisilla taas ei. Ainakin tuossa Bemarissa oli Mersun tapaan viivat variantti ja versio kohdissa mutta läpi meni ilman CoC-lappuja.
Mistä c36amg tilasit tuon todistuksen 62e hintaan?
Tuntuu että autosta ja mallista riippumatta tuotakin lappua tarvitaan vain joillain katsastusasemilla, toisilla taas ei. Ainakin tuossa Bemarissa oli Mersun tapaan viivat variantti ja versio kohdissa mutta läpi meni ilman CoC-lappuja.
Mistä c36amg tilasit tuon todistuksen 62e hintaan?
Saattaahan sitä joku mulkku jossain vaatia, mutta oikeasti ei vaadita. Ennen ku varaat maahantuontikatsastusta niin kysy. Tattarisuon autokatsastuksessa ei vaadittu mitään ja oli muutenki leppoisaa, hintakin yhteensä vaan 140 €.tonit kirjoitti:Vaaditaanko tosiaan vuoden 2002 E270CDi:hin tuo CoC-todistus?
Juu nimenomaan Tattiksella olen autoni ennen katsastanut eikä siellä ole noita papereita tarvinnut. Nyt menin käyttämään tuohon lähelle avattua uutta asemaa ja hintakin päästöineen 165e .masaf1 kirjoitti:Saattaahan sitä joku mulkku jossain vaatia, mutta oikeasti ei vaadita. Ennen ku varaat maahantuontikatsastusta niin kysy. Tattarisuon autokatsastuksessa ei vaadittu mitään ja oli muutenki leppoisaa, hintakin yhteensä vaan 140 €.tonit kirjoitti:Vaaditaanko tosiaan vuoden 2002 E270CDi:hin tuo CoC-todistus?
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Re: vaatimuksenmukaisuustod. ja muita juttuja...
Ei tarvita CoC jos on orginaali brieffi mukana ...narg kirjoitti:Tarvitaanko sita vaat.muk.todistusta kun tuo vm. -92 mallista autoa suomeen, jostakin luin etta vain vm 98 uudempiin tarvitaan...?
Yhden kiertopalkinnon kanssa (Saksasta , Englannin kautta Ruotsiin ja sieltä tänne) saatiin tapella , koska Vägvärket oli unohtanut siirtää Päästöt ja melut heidän otteeseen ... Onneksi oli orkkis fzb tallella ja pääsi AKE:lle kuittaamaan miksi on hyvä ettei alkuperäistä otetta kerättäisi pois .
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
rittää, jos ne on merkitty siihen otteeseen. Aina ei välttämättä ole (kts yllä) .Powerman kirjoitti:"Saksalaisen, ruotsalaisen, norjalaisen ja sveisiläisen rekisteriotteen merkintä päästönormien täyttymisestä riittää henkilöautoille 31.12.1994 asti, eikä vaatimuksenmukaisuustodistusta silloin tarvita."
Tällainen teksti löytyi kun nettiä vähän selasin.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Kyseessä siis Tattarisuon autokatsastus Helsingissä, jota voin suositella erittäin lämpimästi. Maahantuontikatsastuksen hintakin oli öpaut 100 € halvempi ku A-katsastuksella. Kun kävin tätä 320CDI:tä katsastamassa maahantuonnin jälkeen, yks sumuvalo sojotti minne sattui: katsastusmies sanoi "säädetäänpä kohilleen niin ei tartte turhan takia juosta täällä pikkuasioiden takia" ja korjasi sen kohdilleen, erittäin ystävällistä sanoisin...