Smartista
Smartista
Onkos kenelläkään viisaalla kokemuksia Smartin kestävyydestä? Millaisia kilometrimääriä niillä pääsee ennen isompia remontteja, miten pärjäilee Suomen talvessa, ym. Olen pari kertaa koeajolla käynyt, ihan hyvät tilat kahdelle, muttei tavaroille. Smartillahan on myös cdi-diesel, mutta mahtaako niitä täällä paljon edes ollakaan? Kulutus ei taida paljon päätä huimata, muttei vauhtikaan. Vanhana rättisitikkakuskina tiedän, miltä tuntuu ajaa autolla, jolla kiihtyvyys mitataan kalenterilla ja verenpainemittarilla.
Tähän kestävyyskysymykseen saadaan varmasti vastaus kohtapuoliin. Isä laittoin nimittäin tilaukseen uuden Smartin CDI-koneella. Kilomertejä ja komennusmiehen raakaa ajoa tulee aika paljon eli kunnon kestotestiä on tiedossa.
Uusi Smart on yllättävän ison oloinen ratin takaa. Ei myöskään pärise mukulakivilä tai muuallakaan, vaan kori on täysin eleetön. Ainakin dieselin äänet kuuluu sisälle jonkin verran, mutta rengasmelu on isompi murhe. Voimaa tuossa koneessa on ihmeesti tai paremminkin sitkeyttä. Automaatti (robotti) pykältää aina vain isompaa niin pienillä kierroksilla, että luulisi p*rseen alta löytyvän vähintään 400 CDI:n.
Oma koeajokokemukseni (vajaa 100 km) oli ainakin positiivinen.
Uusi Smart on yllättävän ison oloinen ratin takaa. Ei myöskään pärise mukulakivilä tai muuallakaan, vaan kori on täysin eleetön. Ainakin dieselin äänet kuuluu sisälle jonkin verran, mutta rengasmelu on isompi murhe. Voimaa tuossa koneessa on ihmeesti tai paremminkin sitkeyttä. Automaatti (robotti) pykältää aina vain isompaa niin pienillä kierroksilla, että luulisi p*rseen alta löytyvän vähintään 400 CDI:n.
Oma koeajokokemukseni (vajaa 100 km) oli ainakin positiivinen.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vaimolla oli Smart fortwo 45 bensa ja ajoi sillä vähän alle 20 tkm
Hienosti pelitti, normaali huollot tehtiin veholla ei muuta kuin kovaa ajoa !
Kiva sillä oli kauppa reissuja heittää, kun lähtee kuin hauki rannasta
Matkaajossa sitten kamala, satasta just ajelee, sitten tuuli ja melu haittaa liikaa.
Hienosti pelitti, normaali huollot tehtiin veholla ei muuta kuin kovaa ajoa !
Kiva sillä oli kauppa reissuja heittää, kun lähtee kuin hauki rannasta
Matkaajossa sitten kamala, satasta just ajelee, sitten tuuli ja melu haittaa liikaa.
Difference between men and boys is the price of the toys
W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
Kyllä on varmatoiminen ja vieläpä todella kattavasti varustelu auto tuollainen Smartti! Omaa kokemusta on joitain satoja kilometrejä avovaimon -04 fortwo passionilla, ja oikein mielellään sillä lyhyitä matkoja ajelee! Tosin niinkuin jossain edellisessä kirjotuksessa oli mainittu, niin todella tuuliherkkä on maantienopeuksissa, ja kiihtyvyys 100km/h-> lähes olematonta, mutta kunhan ilma on tyyni, niin kyllä smartilla ajelee maantielläkin ihan moottoritienopeuksia.. ja jopa vähän yli..
Kaupunkiajossa vertaansa vailla sillä varauksella ettei mene Helsingin mukulakiville ajelemaan!! Ja muutenkii kaikki töyssyt ottaa aika napakasti, mutta kun niitä oppii väistelemään, niin kiva sillä on ajella..
Talvella menee kuin juna oli keli kuin keli, mutta miinuksena vois sanoa että lämmityslaite voisi olla tehokkaampi ja käytettävyydessä pidemmälle mietitty.. liekkö on sitten uudessa mallissa jo parempi!? ilmastointi on tehokas apu huurtumiseen, mutta kuivana täytyy muistaa auto pitää sisältä, tai muuten huurtuu lasit kuin nörtillä saunassa!!
Kokemusta ei vielä ole tuosta ihan uudesta mallista, mutta tekisi mieli kyllä käydä pitskusta veholta hakemassa auto ajoon, ja vertailla..
Tuolla on muuten oma foorumikin näille "älykääpiöille" -->
http://www.setbb.com/smartforum/index.p ... smartforum
Kaupunkiajossa vertaansa vailla sillä varauksella ettei mene Helsingin mukulakiville ajelemaan!! Ja muutenkii kaikki töyssyt ottaa aika napakasti, mutta kun niitä oppii väistelemään, niin kiva sillä on ajella..
Talvella menee kuin juna oli keli kuin keli, mutta miinuksena vois sanoa että lämmityslaite voisi olla tehokkaampi ja käytettävyydessä pidemmälle mietitty.. liekkö on sitten uudessa mallissa jo parempi!? ilmastointi on tehokas apu huurtumiseen, mutta kuivana täytyy muistaa auto pitää sisältä, tai muuten huurtuu lasit kuin nörtillä saunassa!!
Kokemusta ei vielä ole tuosta ihan uudesta mallista, mutta tekisi mieli kyllä käydä pitskusta veholta hakemassa auto ajoon, ja vertailla..
Tuolla on muuten oma foorumikin näille "älykääpiöille" -->
http://www.setbb.com/smartforum/index.p ... smartforum
Pirteällä värityksellä varustettu Smart bongattu muutamaan otteeseenSaul kirjoitti:Tähän kestävyyskysymykseen saadaan varmasti vastaus kohtapuoliin. Isä laittoin nimittäin tilaukseen uuden Smartin CDI-koneella. Kilomertejä ja komennusmiehen raakaa ajoa tulee aika paljon eli kunnon kestotestiä on tiedossa.
Oma kokenus uudemmasta on mukulakivillä postiivinen. Mieluummin Smartilla mukuloille kuin satakaslankulla. Kuulemma lämmityslaitettakin on parannettu ja tuulilasille on kunnon suuttimet, ei pelkkiä "palloja".
AM. Sen pirteän Smartin omistaja on nyt pari viikkoa lomalla. Jos tavattaessa oikein nätisti pyytää, niin saattaapa jopa koeajolle päästä.
Ja tuuninkia tästä tai tästä. Jokainen itse päättäköön onko tässä tuunattu Smartia vai Unimogia.
AM. Sen pirteän Smartin omistaja on nyt pari viikkoa lomalla. Jos tavattaessa oikein nätisti pyytää, niin saattaapa jopa koeajolle päästä.
Ja tuuninkia tästä tai tästä. Jokainen itse päättäköön onko tässä tuunattu Smartia vai Unimogia.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
En tiiä niinkään tuollaisesta ulkonäön mukkaamisesta mutta moottorin muokkauksella(vaihdolla) sais varmasti uutta "tatsia" smartilla ajamiseen..
Smartti 1300cc Hayabusan moottorilla varustettuna.(ajattelin jos on joitakin jotka ei ole vielä nähnyt)
Smartti 1300cc Hayabusan moottorilla varustettuna.(ajattelin jos on joitakin jotka ei ole vielä nähnyt)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
vuojen ajoin.
oli -03 cdi.
nuo tehtaan kulutuslukemat ei pidä paikkaansa.
pienin kulu oli 3.7l/100km...isoin 4,7l/100km.
ja mukulakiville tuolla ei mennä, sama kuin pulkalla ajaisi.
maanteillä ok, paitti että melua riittää.
tosin ittellä oli senverta soittokoneistoa kabiinissa, jottei tuo melu häirinny.
uutta en ole ajanu, mutta vrt. 124een on eroa.
meinaan eihä tuo 24nen tiä kivistä, eikä töyssyistä mitään.
mutta ristus kun martilla veti samanmoiseen, niin aatteli että rengas jäi siihe.
enkä oikein usko että uusikaan kovin pehmyt on jousiltaan, voiko tuommosta kippoa kovin pehmeillä jousituksilla tehdäkkään...kaatuu???
talvella kylmä.
sivutuulen ottaa niin ettei kaksi kaistaa tahdo piisata. (paitsi jos on vastapaino apparin puolella)
mutta kaikenkakkiaan ei paha laite.
ainut mikä tympi oli tuo kulutus.
sillä se oli ainut kriteeri miksi sen hankin.
olisi pitäny tehdä pikkusen taustoja, muttako ei kuulu toimintamalleihin.
ensi tehdään ja sitten kummastellaan.
aikoinaan manuaali 3l st 190:n meni 5l/100km ja jos martin olisi jotenki saanu kulkemaan sitä 140km/h matkavauhtia, niin enempi se olisi vieny.
tahi näitä vw:n tuotteita, omilla ajoilla ne on vieny aina vähempi kuin tehtaan ilmot.
sillä meinasin että tuolla kipolla kun sukkasillaan ajelee, niin se o 3l laite.
siis minä hinkasin matkaa 80-60km/h ja vessa vei +/- 4l/100km.
on pikkusen isot heitot %:ssa vrt. tehtaan ilmoon.
4l laitteita löytyy sitte ihan auton kokoisiakin.
oli -03 cdi.
nuo tehtaan kulutuslukemat ei pidä paikkaansa.
pienin kulu oli 3.7l/100km...isoin 4,7l/100km.
ja mukulakiville tuolla ei mennä, sama kuin pulkalla ajaisi.
maanteillä ok, paitti että melua riittää.
tosin ittellä oli senverta soittokoneistoa kabiinissa, jottei tuo melu häirinny.
uutta en ole ajanu, mutta vrt. 124een on eroa.
meinaan eihä tuo 24nen tiä kivistä, eikä töyssyistä mitään.
mutta ristus kun martilla veti samanmoiseen, niin aatteli että rengas jäi siihe.
enkä oikein usko että uusikaan kovin pehmyt on jousiltaan, voiko tuommosta kippoa kovin pehmeillä jousituksilla tehdäkkään...kaatuu???
talvella kylmä.
sivutuulen ottaa niin ettei kaksi kaistaa tahdo piisata. (paitsi jos on vastapaino apparin puolella)
mutta kaikenkakkiaan ei paha laite.
ainut mikä tympi oli tuo kulutus.
sillä se oli ainut kriteeri miksi sen hankin.
olisi pitäny tehdä pikkusen taustoja, muttako ei kuulu toimintamalleihin.
ensi tehdään ja sitten kummastellaan.
aikoinaan manuaali 3l st 190:n meni 5l/100km ja jos martin olisi jotenki saanu kulkemaan sitä 140km/h matkavauhtia, niin enempi se olisi vieny.
tahi näitä vw:n tuotteita, omilla ajoilla ne on vieny aina vähempi kuin tehtaan ilmot.
sillä meinasin että tuolla kipolla kun sukkasillaan ajelee, niin se o 3l laite.
siis minä hinkasin matkaa 80-60km/h ja vessa vei +/- 4l/100km.
on pikkusen isot heitot %:ssa vrt. tehtaan ilmoon.
4l laitteita löytyy sitte ihan auton kokoisiakin.
Re: Smartista
Nyt on cdi:llä takana noin 48 tkm ilman mitään murheita. Ajovalopolttimoita meni jossain vaiheessa tiuhaan. Tavaratilaan mahtuu 5 kpl normaalikokoisia autonrenkaita eli vähän on tilaakin.Timope kirjoitti:Onkos kenelläkään viisaalla kokemuksia Smartin kestävyydestä? Millaisia kilometrimääriä niillä pääsee ennen isompia remontteja, miten pärjäilee Suomen talvessa, ym. Olen pari kertaa koeajolla käynyt, ihan hyvät tilat kahdelle, muttei tavaroille. Smartillahan on myös cdi-diesel, mutta mahtaako niitä täällä paljon edes ollakaan? Kulutus ei taida paljon päätä huimata, muttei vauhtikaan. Vanhana rättisitikkakuskina tiedän, miltä tuntuu ajaa autolla, jolla kiihtyvyys mitataan kalenterilla ja verenpainemittarilla.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
CDI smartista saa kyllä ihan mukavan nopeuden rajoitin(joissain niistä on) pois ja pikasen lisää vetoja ohjelman muokauksellaAM kirjoitti:Hetken hämmästys, mutta tarkemmin ajatellen mikään ei yllätäSaul kirjoitti: Isä laittoin nimittäin tilaukseen uuden Smartin CDI-koneella.
Tuolla on sitten kyllä pakko päästä testilenkille, eli mars tänne kun auto tulee.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659