Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tässä on kaksi erillistä asiaa menossa :
Toinen asia koskee sitä , voiko autoveroa periä enemmän kuin vastaavasta autosta on uutena Suomeen tuotaessa peritty .
Eli nyt päästöpohjaisen verotuksen aikana peritään autoveroa jopa 45 %:n mukaan vaikka aiemmin perittiin 28%:a miinus 450 euroa .
Tästä lienee kyse tuo Avantgarden tapauksen kohdalla . Tämä jutun tulli hävisi HHO:ssa ja valittaja sai väärin perityt verot takaisin , mutta tulli jatkaa taistelua KHO:ssa . Tullin muutoksen hakuun saadaan ehkä päätös tammikuun aikana .
Toinen asia koskee näitä alv/elv -asioita ,jotka perittiin autoverosta vuosina 2002-2005, mutta tulli ei halunnut palauttaa väärin perittyjä
rahoja, koska sen sekä Jyrki Kataisen mukaan asia oli jo vanhentunut . Tästä asiasta on menossa useita juttuja ja 7.11 pitäisi saada
HO:sta asiaan päätös. Tämänkin jutun tulli on jo kertalleen hävinnyt KKO:ssa , mutta ei tulli näistä tuomioistaan juuri välitä.
Molemissa on takana Suomen saama tuomio EYT:sta vuonna 2009 , jossa kiellettiin perimästä enempää veroa kuin vastaavasta Suomiautosta on peritty (tapaus 1 ) ja lisäksi tuomiossa todettiin , että alv/elv:n periminen autoverosta on kielletty sekä ei korvauksille ajallista rajausta vaikka Suomi sitä hakikin(tapaus2) .
Toinen asia koskee sitä , voiko autoveroa periä enemmän kuin vastaavasta autosta on uutena Suomeen tuotaessa peritty .
Eli nyt päästöpohjaisen verotuksen aikana peritään autoveroa jopa 45 %:n mukaan vaikka aiemmin perittiin 28%:a miinus 450 euroa .
Tästä lienee kyse tuo Avantgarden tapauksen kohdalla . Tämä jutun tulli hävisi HHO:ssa ja valittaja sai väärin perityt verot takaisin , mutta tulli jatkaa taistelua KHO:ssa . Tullin muutoksen hakuun saadaan ehkä päätös tammikuun aikana .
Toinen asia koskee näitä alv/elv -asioita ,jotka perittiin autoverosta vuosina 2002-2005, mutta tulli ei halunnut palauttaa väärin perittyjä
rahoja, koska sen sekä Jyrki Kataisen mukaan asia oli jo vanhentunut . Tästä asiasta on menossa useita juttuja ja 7.11 pitäisi saada
HO:sta asiaan päätös. Tämänkin jutun tulli on jo kertalleen hävinnyt KKO:ssa , mutta ei tulli näistä tuomioistaan juuri välitä.
Molemissa on takana Suomen saama tuomio EYT:sta vuonna 2009 , jossa kiellettiin perimästä enempää veroa kuin vastaavasta Suomiautosta on peritty (tapaus 1 ) ja lisäksi tuomiossa todettiin , että alv/elv:n periminen autoverosta on kielletty sekä ei korvauksille ajallista rajausta vaikka Suomi sitä hakikin(tapaus2) .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moro! Uusi forumisti kyselee heti aluksi hyviä Mersuliikkeitä Stuttgartista, joista saa sen Junge sterne takuun. Hakusessa olisi E W211 facelift bensa V6 E 320 tai V8 E500 sedania. Onkohan , niin että heillä ei ole noin vanhoja autoja valikoimissa ja joutuu ottaan rumemman W212:sen? Noissa E500 on kai jotain ilma/öljyjousituksia, joten ne taitaa kuitenkin jäädä pois laskuista? Hyvinhän se toi vanha kaverini Väykkäkin laulaa, mutta ei jaksaisi alkaa sitä hitsaileen takakaarista.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Tarinointia tuontiautoista
saksan mersun sivuilta löytyy junge sterne -haku
tarkemmin sanottuna tuolta: https://emb-cda.mercedes-benz.com/conte ... https.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
On siellä w211:akin
e: ehkä ei sittenkään, mutta hae itse niin näet onko vai eikö
tarkemmin sanottuna tuolta: https://emb-cda.mercedes-benz.com/conte ... https.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
On siellä w211:akin
e: ehkä ei sittenkään, mutta hae itse niin näet onko vai eikö
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo kiitos paljon! W212 350 :sen kulutus suhteessa tehoon oli aika maltillinen, joten alkoi kiinostaan.tj86430 kirjoitti:saksan mersun sivuilta löytyy junge sterne -haku
tarkemmin sanottuna tuolta: https://emb-cda.mercedes-benz.com/conte ... https.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
On siellä w211:akin
e: ehkä ei sittenkään, mutta hae itse niin näet onko vai eikö
Edit: Tämä oli aika ihmeellinen 211:nen , kun oli 350:nen. Luulin , että ne V6 konella olevat on korkeintaan kooltaan 3.2 litrasia ja tän väitetään olevan 3.5 litranen
Alkoi kyllä kiinnostaan.
https://emb-cda.mercedes-benz.com/conte ... =849181377" onclick="window.open(this.href);return false;
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Käsittääkseni bensakoneiset 350:t ovat aina olleet 3.5 litraisia? Diesel 350:t ovat 3.0 litraisia.
C220d T 4-Matic
Re: Tarinointia tuontiautoista
Saksassa on hyväksytty uusi lakiesitys jonka mukaan huhtikuun 2015 alusta lähtien keltaisilla kilvillä saa katsastamattomalla autolla ajaa vain korjaamolle tai katsastukseen kilvet myöntäneellä tai viereisellä rekisteröintialueella.
Epäilijät ovat sitä mieltä että katsastamattomista autoista tulee romua ja ulkomaille vienti vaikeutuu. No ehkä maaliskuulla 2015 on sitten vähän enemmän Export-tarjousta esillä.
Lähde: http://www.mobile.de/magazin/news/2014/ ... 10300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Epäilijät ovat sitä mieltä että katsastamattomista autoista tulee romua ja ulkomaille vienti vaikeutuu. No ehkä maaliskuulla 2015 on sitten vähän enemmän Export-tarjousta esillä.
Lähde: http://www.mobile.de/magazin/news/2014/ ... 10300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eikös tuo tarkoita, että punaiset kilvet tulevat laajempaan käyttöön export hommassa.
Itse en ole oikein vielä ymmärtänyt mikä ero niillä käytännössä on, miksi suomeen menevät halutaan kilvittää punaisilla (näin sanoin viraston tyttö, että suomeen punaisilla ja sillä sipuli)
Itse en ole oikein vielä ymmärtänyt mikä ero niillä käytännössä on, miksi suomeen menevät halutaan kilvittää punaisilla (näin sanoin viraston tyttö, että suomeen punaisilla ja sillä sipuli)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hyvä ottaa huomioon , että Saksa koostuu edelleen osavaltioista , joissa säännöt poikkeavat toisistaan saman maan sisällä ..
Jossain keltapäiset on tarkoitettu vain saksalaisille ja Saksan sisäisiin siirtoihin ja toisissa saa keltapäiset greencardin kanssa myös ulkomaalaiset .
Jossain keltapäiset on tarkoitettu vain saksalaisille ja Saksan sisäisiin siirtoihin ja toisissa saa keltapäiset greencardin kanssa myös ulkomaalaiset .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03
Re: Tarinointia tuontiautoista
Se on siinä, tulli hävisi
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W215
W639
W639
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vm 2007 ja 200tkm ajetusta ml:stä meni ennen tuota päätöstä veroa 10200 e ..huh huhscorpion-70 kirjoitti:Se on siinä, tulli hävisi
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt 6000 euroa
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niin olikos tästä alvi/elvi hommasta nyt jotain tarkempaa tietoa? Tullin sivuille tuli joskus reilu vuosi sitten tehtyä jonkinmoinen "valitus" varmuuden vuoksi mutta en sitä enää siellä nähnyt? Itse toin auton -04 ja ei näistä asioista juuri valtiovalta/tulli juuri huutele miten asiassa pitäisi edetä? Lähinnä meinasin, että onko tolta ihan oikeasti joskus palautusta tulossa suoraan vai perusteleeko ne edelleen maksamattomuutta tuolla vanhenemisella? Missäs ketun välissä sitä tietää milloin mikäkin menee vanhaks kun sanoivat jo vuonna 09 maksavansa vain 06 jälkeen tuodut suoraan ja muut jää ilman piste!sportsman kirjoitti:Tässä on kaksi erillistä asiaa menossa :
Toinen asia koskee näitä alv/elv -asioita ,jotka perittiin autoverosta vuosina 2002-2005, mutta tulli ei halunnut palauttaa väärin perittyjä
rahoja, koska sen sekä Jyrki Kataisen mukaan asia oli jo vanhentunut . Tästä asiasta on menossa useita juttuja ja 7.11 pitäisi saada
HO:sta asiaan päätös. Tämänkin jutun tulli on jo kertalleen hävinnyt KKO:ssa , mutta ei tulli näistä tuomioistaan juuri välitä
.
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
200E -93
E240 -98
Citan -13
Re: Tarinointia tuontiautoista
älä hättäile,ei se tullikaan hättäile
Samoja lappuja on täytelty.
Rahhoo tulee pikku viiveellä 3-5 vuoteen
Samoja lappuja on täytelty.
Rahhoo tulee pikku viiveellä 3-5 vuoteen
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oman kylän mies voitti ns jaguar-jutun, hyvä hyvä!scorpion-70 kirjoitti:Se on siinä, tulli hävisi
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-141 ... k-trm-auto" onclick="window.open(this.href);return false;
pitäs tulla sitten sinun kuussatasesta jonnin verran takaisin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tossa jotain keskustelua asiasta:Sakkeus kirjoitti:Niin olikos tästä alvi/elvi hommasta nyt jotain tarkempaa tietoa? Tullin sivuille tuli joskus reilu vuosi sitten tehtyä jonkinmoinen "valitus" varmuuden vuoksi mutta en sitä enää siellä nähnyt? Itse toin auton -04 ja ei näistä asioista juuri valtiovalta/tulli juuri huutele miten asiassa pitäisi edetä? Lähinnä meinasin, että onko tolta ihan oikeasti joskus palautusta tulossa suoraan vai perusteleeko ne edelleen maksamattomuutta tuolla vanhenemisella? Missäs ketun välissä sitä tietää milloin mikäkin menee vanhaks kun sanoivat jo vuonna 09 maksavansa vain 06 jälkeen tuodut suoraan ja muut jää ilman piste!sportsman kirjoitti:Tässä on kaksi erillistä asiaa menossa :
Toinen asia koskee näitä alv/elv -asioita ,jotka perittiin autoverosta vuosina 2002-2005, mutta tulli ei halunnut palauttaa väärin perittyjä
rahoja, koska sen sekä Jyrki Kataisen mukaan asia oli jo vanhentunut . Tästä asiasta on menossa useita juttuja ja 7.11 pitäisi saada
HO:sta asiaan päätös. Tämänkin jutun tulli on jo kertalleen hävinnyt KKO:ssa , mutta ei tulli näistä tuomioistaan juuri välitä
.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=159139" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jep, sellanen seittemän ja puoli tonnia olisi takasinpäin tulossakarra kirjoitti:Oman kylän mies voitti ns jaguar-jutun, hyvä hyvä!scorpion-70 kirjoitti:Se on siinä, tulli hävisi
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-141 ... k-trm-auto" onclick="window.open(this.href);return false;
pitäs tulla sitten sinun kuussatasesta jonnin verran takaisin
...autoonhan se menee, lukkoa perään...sitten isommat turbot ja sitte......
W215
W639
W639
Re: Tarinointia tuontiautoista
Koitin haeskella mutta ei osunut kohdalle semmosta, että kun tulli arpoo autolle verotusarvon, ni riittääkö todella siihen yhden tai kahden auton nettiauton.com myynti-ilmoitusta
Näinhän kai tapahtuu jos auto on vähemmän yleinen malli eikä niitä ole suomessa juuri myynnissä. Omasta autosta meni selkeästi enemmän veroa kuin muista saman vuonna tai vuotta aiemmin.
Tein oikaisupyynnön ja vetosin vähäiseen otantaa ja aikaisempiin päätöksiin. No hylättynähän se tuli takaisin. Sinänsä mielenkiintoista että edellinen oikaisupyyntö meni samoilla perusteilla läpi Minun pitää antaa vielä vastine tullille, tai siis minulle annettiin mahdollisuus antaa vastine Osaako kukaan sanoa tuosta vertailuautojen määrästä, onko siitä mitään ennakkotapausta?
Näinhän kai tapahtuu jos auto on vähemmän yleinen malli eikä niitä ole suomessa juuri myynnissä. Omasta autosta meni selkeästi enemmän veroa kuin muista saman vuonna tai vuotta aiemmin.
Tein oikaisupyynnön ja vetosin vähäiseen otantaa ja aikaisempiin päätöksiin. No hylättynähän se tuli takaisin. Sinänsä mielenkiintoista että edellinen oikaisupyyntö meni samoilla perusteilla läpi Minun pitää antaa vielä vastine tullille, tai siis minulle annettiin mahdollisuus antaa vastine Osaako kukaan sanoa tuosta vertailuautojen määrästä, onko siitä mitään ennakkotapausta?
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tulli käyttää mahti-hintajärjestelmää ja jos sieltä ei löydy niin , katselee nettiautosta.
Nythän sinulla on siis cace menossa siis hallinto-oikeuteen eli ensimmäistä kertaa joku ulkopuolinen tutkii ,mitä tulli on tehnyt. Yritä etsiä sinulle sopiva myynti-ilmoituksia netistä . Pyydä myös tulli selvittämään
miksi saman vuoden autoveropäätöksissä on käytetty matalampaa verotusarvo kuin sinun päätöksessä . Minusta nämä uusimmat SEUT 110 tapaukset sopivat myös sinulle sillä niissähän lakimiehen mielestä tulli
käytti liian korkeaa verotusarvoa .
Nythän sinulla on siis cace menossa siis hallinto-oikeuteen eli ensimmäistä kertaa joku ulkopuolinen tutkii ,mitä tulli on tehnyt. Yritä etsiä sinulle sopiva myynti-ilmoituksia netistä . Pyydä myös tulli selvittämään
miksi saman vuoden autoveropäätöksissä on käytetty matalampaa verotusarvo kuin sinun päätöksessä . Minusta nämä uusimmat SEUT 110 tapaukset sopivat myös sinulle sillä niissähän lakimiehen mielestä tulli
käytti liian korkeaa verotusarvoa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Laitoin omasta autosta paperit menemään ennen vuoden vaihdetta. Löysin onneksi edellisen oikaisupyynnön ja sieltä KHO:n kohtia mihin vedota. Kuullostellaan mitä vastaavat. Taitaa olla tullissa tovin aikaa ruuhkaa
Sitten toinen asia. Mikä ihme ihmisiä oikeen vaivaa? Kaikki jupisee autoveroista kun joutui maksamaan liikaa, mutta asialle ei tehdä mitään. Nyt olen potkinut jo kolmea tuttua persauksille, että tekisivät se oikaisupyynnön. Tämän uusimman oikeuden päätöksen vuoksi kaikilla näistä on tonnin verran liikaa veroja tullin kirstussa. Perseestähän se on että valtio ei laittomasti perittyjä veroja maksa takaisin kuin niitä pyytäneille
Sitten toinen asia. Mikä ihme ihmisiä oikeen vaivaa? Kaikki jupisee autoveroista kun joutui maksamaan liikaa, mutta asialle ei tehdä mitään. Nyt olen potkinut jo kolmea tuttua persauksille, että tekisivät se oikaisupyynnön. Tämän uusimman oikeuden päätöksen vuoksi kaikilla näistä on tonnin verran liikaa veroja tullin kirstussa. Perseestähän se on että valtio ei laittomasti perittyjä veroja maksa takaisin kuin niitä pyytäneille
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nii... Jos itteltä joskus jää vähän veroja maksamatta, niin valtio ei kyllä mitään pyyntöjä mulle lähetä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ruuhkaa joo, "Oikaisuvaatimusten käsittely venähtää kuukausilla" ja "Oikaisuvaatimuksen tehneet joutuvat odottamaan päätöstä ehkä loppuvuoteen."
http://www.hs.fi/autot/a1420688634126" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hs.fi/autot/a1420688634126" onclick="window.open(this.href);return false;
W215
W639
W639
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oma oikaisuvaatimus on ollut sisässä marraskuusta 2013, joten eipä tässä nyt muutama kuukausi lisää merkkaa...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tulin eilen Hampurista kotiin 2011 C200 CDI T:llä. Pakolliset varusteet on eli xenonit sekä Comand. Muuten sitten perusmalli metallivärillä, ikkunatummennuksilla ja lämpiävillä ortopedipenkeillä sekä kaksilla pyörillä. Vanha Villeroy & Bochin auto.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitenkäs nyt, korotetun autoveron siirtymäaika on ummessa, mutta varmaankaan tullia se ei hetkauta, laittaako kaikki nyt auton tuoneet suoraan valituksen sisään samalla kertaa kun hakee verotuspäätöstä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moro. Voisko joku valaista mitä ne verotusprosentit oikeen nyt sitten on?
Pidän nyt esimerkkinä vaikkapa w211 350 4matic Bensa-autoo. Nettiautosta löytyy pari semmosta ja Trafin energiamerkki sanoo verotusprosentin olevan 42,1%.
Tulli mahti-palveusta löytyää kyllä helposti että mikä on verotusarvo mutta mikä on sitten veroprosentti tuommoisille autoille ja miten se lasketaan/mistä taulukosta sen näkee? Onko se tuo 28% miinus 450 euroa maksimi verotus?
Ja pitääkö auton olla Saksassa rekisteröity ennen vuotta 2008 jotta se menee vanhoilla verotusprosenteilla?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420440577595.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ine&noec=1
Pidän nyt esimerkkinä vaikkapa w211 350 4matic Bensa-autoo. Nettiautosta löytyy pari semmosta ja Trafin energiamerkki sanoo verotusprosentin olevan 42,1%.
Tulli mahti-palveusta löytyää kyllä helposti että mikä on verotusarvo mutta mikä on sitten veroprosentti tuommoisille autoille ja miten se lasketaan/mistä taulukosta sen näkee? Onko se tuo 28% miinus 450 euroa maksimi verotus?
Ja pitääkö auton olla Saksassa rekisteröity ennen vuotta 2008 jotta se menee vanhoilla verotusprosenteilla?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420440577595.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ine&noec=1
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt Tullilta tuli jotain taulukoita veroprosenteista:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(no prkl. kolmannen kerran ovat muuttaneet tiedotteen paikkaa, nyt ei näy mistään, toisesta linkistä veroprosenttitaulukoihin kuitenkin pääsee:)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(no prkl. kolmannen kerran ovat muuttaneet tiedotteen paikkaa, nyt ei näy mistään, toisesta linkistä veroprosenttitaulukoihin kuitenkin pääsee:)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, To 15.01.2015 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mielenkiintoisesti keksivät edelleen prosentit:
Nämä vanhat ässät kun kiinnosti, ettei tarvitse maksaa pahimmillaan yli 48%, nyt ne on tälläiset:
Mercedes Benz S (W220)
Vuosi %
1998 28
1999 30
2000 30
2001 31
2002 31
Mulla oli tuo 1999 käyttöönotettu S500, josta veroprosentti oli (verotettu vuonna 2009) 35,7, nyt se olisi ollut 30%. Valitusaika kuitenkin päättynyt.
Nämä vanhat ässät kun kiinnosti, ettei tarvitse maksaa pahimmillaan yli 48%, nyt ne on tälläiset:
Mercedes Benz S (W220)
Vuosi %
1998 28
1999 30
2000 30
2001 31
2002 31
Mulla oli tuo 1999 käyttöönotettu S500, josta veroprosentti oli (verotettu vuonna 2009) 35,7, nyt se olisi ollut 30%. Valitusaika kuitenkin päättynyt.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuon scorpion-70:kin tuoman CL600 Faceliftin veroprosentti on vissiin nyt sitten 27.7% (kun käyttöönottopäivä on vuosina 2003 - 2007).
Rupeaa olemaan jo jotain järkeä näissä vanhoissa isopäästöisissä vehkeissä taas!
Rupeaa olemaan jo jotain järkeä näissä vanhoissa isopäästöisissä vehkeissä taas!
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Tarinointia tuontiautoista
osku1619 kirjoitti:Moro. Voisko joku valaista mitä ne verotusprosentit oikeen nyt sitten on?
Pidän nyt esimerkkinä vaikkapa w211 350 4matic Bensa-autoo. Nettiautosta löytyy pari semmosta ja Trafin energiamerkki sanoo verotusprosentin olevan 42,1%.
Tulli mahti-palveusta löytyää kyllä helposti että mikä on verotusarvo mutta mikä on sitten veroprosentti tuommoisille autoille ja miten se lasketaan/mistä taulukosta sen näkee? Onko se tuo 28% miinus 450 euroa maksimi verotus?
Ja pitääkö auton olla Saksassa rekisteröity ennen vuotta 2008 jotta se menee vanhoilla verotusprosenteilla?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420440577595.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ine&noec=1
Jeps, nyt tuli nuo taulukot. 27,1% ilmeisesti tuo verotusprosentti.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kylläpä nyt rupes itseäkin kiinostamaan tuoda iso myllyinen kone Saksasta !noroljan kirjoitti:Tuon scorpion-70:kin tuoman CL600 Faceliftin veroprosentti on vissiin nyt sitten 27.7% (kun käyttöönottopäivä on vuosina 2003 - 2007).
Rupeaa olemaan jo jotain järkeä näissä vanhoissa isopäästöisissä vehkeissä taas!
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllä vaan. Ongelma on vielä siinä, että tulli arvostaa näitä harvinaisempia autoja turhan kalliiksi, josta sitten lasketaan verot. Teoriassahan suomessa myytävien autojen (vaikka tuo CL600) hinta pitäisi laskea nyt, mutta se taas vie oman aikansa.osku1619 kirjoitti:Kylläpä nyt rupes itseäkin kiinostamaan tuoda iso myllyinen kone Saksasta !noroljan kirjoitti:Tuon scorpion-70:kin tuoman CL600 Faceliftin veroprosentti on vissiin nyt sitten 27.7% (kun käyttöönottopäivä on vuosina 2003 - 2007).
Rupeaa olemaan jo jotain järkeä näissä vanhoissa isopäästöisissä vehkeissä taas!
Nopeasti mietittynä omankin S600:sen "arvo" laski juuri muutaman tonnin, mutta kestää aikansa ennenkuin kaikki myyjät on samaa mieltä ja saadaan joku vaikutus verotusarvoihin asti.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti