Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tony kirjoitti:
hpl kirjoitti:Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009

Veroprosentti määritetään ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Tulli soveltaa veroprosenttina alinta ajoneuvon hiilidioksidipäästön mukaan määräytyvää veroprosenttia, jolla samanlaista uutena tai käytettynä maahan tuotua ajoneuvoa on verotettu.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 2_2007.pdf

Eikös tuossa välissä maksettu alv vielä päälle ja 1.4 2009 alkaen alv jäi pois ja autoveroprosentti nousi.
joten tuon perusteella veroprosentti olisi 18,7%

Valittaa kannattaa koska joka tapauksessa rahaa tulossa takaisin :)

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp

Selvä, kokeillaan. Onko jotain ns valmiskaavakkeita, vai tehdäänkö vain vapaamuotoinen valitus ja minne ? Sori tyhmät kysymykset, mutta varmasti moni tehny ja tietää paremmin, niin ei tartte tonkia nettiä läpi. Kiitos.
Valitusosoite on verotuspäätöksessä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

Autoverotuksen oikaisuvaatimus
Autoverotuspäätös asianumero: _____________________________________________
tai
Ajoneuvon valmistenumero (VIN):____________________________________________
Vaadin autoverotuksen oikaisua siten, että autoveroprosenttina käytetään auton ensirekisteröintipäivän
mukaista autoveroprosenttia, mikäli tämä on alempi kuin autoverotuspäätöksessä käytetty
autoveroprosentti.
Vaadin lisäksi liikaa kannetun autoveron palauttamista korkoineen korkolain mukaan.
Perustelut oikaisuvaatimukselle
Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisu 19.12.2014, KHO:2014:182.
Muutoksenhakijan tiedot
Nimi:_____________________________________________________________________
Kotipaikka:________________________________________________________________
Osoite:___________________________________________________________________
Puhelin:__________________________________________________________________
Sähköposti:______________________________@________________________________
Pankkitili IBAN:_____________________________________________________________
Pankkitili BIC:_______________________________________________________________
Paikka, päivämäärä ja allekirjoitus
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tony »

Kiitos tiedosta.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tony »

Valitus tehty. Onko tietoa millanen käsittelyaika ? :think:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tony kirjoitti:Valitus tehty. Onko tietoa millanen käsittelyaika ? :think:
Tämän samaisen threadin edelliseltä sivulta:
12.09.2014 verotettu auto
03.02.2015 valitus kirjattu
22.12.2015 kirje Tullilta päätöksestä
03.01.2015 maksupäivä tilille

Eli valituksesta maksuun 11 kuukautta selvässä asiassa
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2465
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:

Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.

Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)


http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Jartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.07.2011 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jartza77 »

noroljan kirjoitti:Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:

Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.

Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)


http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko joku jo tehnyt valitusta viime vuoden oikaisupyyntöön?
Eikös laki taas jo muuttunut kun vuosi vaihtui? :shock:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:

052 AEJ 11/2
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
221A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3P2 DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL THERMOTRONIC
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
802 MODEL YEAR 2012
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G996 TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NF5 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R95 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. MIXED TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Lähden 5.2. noutamaan Stuttgartista.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

tn62634 kirjoitti:Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:
2U1 RADIATOR SHUTTER

Millainen systeemi tuo on?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Jartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.07.2011 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jartza77 »

BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Aina kannattaa. :thumbup:
Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

taky kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:
2U1 RADIATOR SHUTTER
Millainen systeemi tuo on?
Onko siellä jonkun sortin kaihdin syylarin takana? Tuo taitaa olla kaikissa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Verotettuna vai ei? Jos hintahaitari on loppusumma Suomen kilvissä, pidän hieman kyseenalaisena kannattavuutta.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

tn62634 kirjoitti:
BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Verotettuna vai ei? Jos hintahaitari on loppusumma Suomen kilvissä, pidän hieman kyseenalaisena kannattavuutta.
siis ilman veroa
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No voi kannattaa, jos sopivan ostettavan löytää. :)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Tietenkin kannattaa jos tarvii itse tai joku kaveri autoa,mutta jos myyntiä meinaat niin hyvin pitää osata ostaa jos trokareilta omansa saat pois,on sillä alalla yrittäjiä. Itse ostan aina Saksasta tai Hollannista mutta autot tulee käyttöön ja tarpeeksi kallista kuitenkin.Mutta sieltä löytyy vähänajettuja vanhempiakin autoja ja samat takuut kuin täältä uudella.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Jartza77 kirjoitti: Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin.
Kaikesta muusta samaa mieltä, paitsi tästä. No, Saksassa voi olla jännää jos pääsee ajamaan kovaa (harvoin pääsee), mutta Tanska ja Ruotsi on niin kaukana jännästä kuin vaan voi olla.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee. :)

Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä ja Rodbyn satama kiinni ja sinne 10 km jono sekä Iso-Beltin silta suljettu. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä. :)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tn62634 kirjoitti:Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee. :)

Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.
Ei kai tuosta ole kuin kuukausi kun Berliinistä pohjoiseen räppäs kuvan 140 vauhdissa, että on siellä noita 120 rajoituksiakin, onneksi ei ole tullut lappua kun huomasivat että poromiehiä perkele.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Jartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.07.2011 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jartza77 »

jussilampi kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee. :)

Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.
Ei kai tuosta ole kuin kuukausi kun Berliinistä pohjoiseen räppäs kuvan 140 vauhdissa, että on siellä noita 120 rajoituksiakin, onneksi ei ole tullut lappua kun huomasivat että poromiehiä perkele.
Pari vuotta sitten räppäs Kasselin mäessä kuvan. 40kmh ylinopeus. Sakko ja kuva tuli postissa. Kokonaista 20e sakkoa. :D
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

Jartza77 kirjoitti: Pari vuotta sitten räppäs Kasselin mäessä kuvan. 40kmh ylinopeus. Sakko ja kuva tuli postissa. Kokonaista 20e sakkoa. :D
Jokunen vuosi sitten Kotkanpesän lähistöllä jossain taajamassa 60km/h alueella 65km/h kameraan.
Lappu tuli vuokra-autolla ajosta parin viikon päästä, muistaakseni pari kymppiä sekin oli.
Ihan inhimillistä täkäläisiin maksuihin verrattuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

Jartza77 kirjoitti:
BHN kirjoitti:
Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Taitaa olla toisinpäin. vetokoukku on harvinaisuus, saatika moottorilämmitin jotka suomiautosta usein löytyy. Ilmastointi ja vakkari on nykyään miltei joka autossa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

BHN kirjoitti:
Jartza77 kirjoitti:
BHN kirjoitti:
Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Taitaa olla toisinpäin. vetokoukku on harvinaisuus, saatika moottorilämmitin jotka suomiautosta usein löytyy. Ilmastointi ja vakkari on nykyään miltei joka autossa.
Ei taida. Ainakin suht tuoreissa jos etsii oikeasti hyvin varusteltua, niin Suomesta on ihan turha etsiä. Saksastakin joutuu hakemaan, mutta lopulta löytyy. Ja puhun nyt käsivarren mittaisesta varustelistasta, enkä ilmastoinnista ja vakkarista.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itsellä on ollut C-sarjalaisessa moottorinlämmitin kaukokäytöllä, vetokoukku, lasikatto, Distronic, AMG-paketti, Fahrdynamik-paketti ym., mutta ei niitä joka autossa todellakaan ole. Huippuvarusteet ovat Saksassakin harvoissa ja Suomessa niitä löytyy lähinnä tuontiautoista.

Tuossa ylläolevassa uudessa autossanikin on suht. hyvät varusteet mielestäni C200 CDI:ksi, mutta moottorinlämmitin puuttuu.
Jartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.07.2011 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jartza77 »

tn62634 kirjoitti:Itsellä on ollut C-sarjalaisessa moottorinlämmitin kaukokäytöllä, vetokoukku, lasikatto, Distronic, AMG-paketti, Fahrdynamik-paketti ym., mutta ei niitä joka autossa todellakaan ole. Huippuvarusteet ovat Saksassakin harvoissa ja Suomessa niitä löytyy lähinnä tuontiautoista.

Tuossa ylläolevassa uudessa autossanikin on suht. hyvät varusteet mielestäni C200 CDI:ksi, mutta moottorinlämmitin puuttuu.

Aika monessa Suomi mersussa on manuaali laatikko.
Harvemmin löytyy Saksasta manuaaleja. On toki niitäkin. Mutta ne onkin halvimmasta päästä.
Jos samaan yksilöön haluaa comandin, distronicin, kaukosäätöisen webaston ja hierovat penkit.
Saa alkaa tosissaan etsimään.
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

Jartza77 kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:

Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.

Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)


http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko joku jo tehnyt valitusta viime vuoden oikaisupyyntöön?
Eikös laki taas jo muuttunut kun vuosi vaihtui? :shock:
Tämä kiinnostaisi itseänikin.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mitä valitettavaa taas on?
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

tn62634 kirjoitti:Mitä valitettavaa taas on?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;

Liekkö sitten muuttaa enää asiaa omalta kohdaltani, C200K vm. 2008.
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009

Veroprosentti määritetään ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Tulli soveltaa veroprosenttina alinta ajoneuvon hiilidioksidipäästön mukaan määräytyvää veroprosenttia, jolla samanlaista uutena tai käytettynä maahan tuotua ajoneuvoa on verotettu.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 2_2007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikös tuossa välissä maksettu alv vielä päälle ja 1.4 2009 alkaen alv jäi pois ja autoveroprosentti nousi.
joten tuon perusteella veroprosentti olisi 18,7%
Liekkö sitten muuttaa enää asiaa omalta kohdaltani, C200K vm. 2008.
Ymmärtääkseni nyt muuttunut tulkinta vaikuttaa juurikin tuonikäisiin autoihin, toki että valitusaika ei ole mennyt umpeen
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tämä uusin käänne tarkoittaa sitä , että tullin pitää verottaa auto alimman veroprosentin mukaan mitä ed.mallisarjassa on aikoinaan käytetty .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin