Ei varmaan mikään, jos ei tarvi mennä ulkomaille eikä tarrakilvet happane (eikös niissä ole joku 3kk maksimiaika?)sportsman kirjoitti:Mikäs kiire sillä veropäätöksellä, silla tarrakilpi ajalta et maksa käyttömaksua.
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Löysihän se paperiversiokin autoveropäätöksestä postiin, siinä mukana näköjään "Lausunto ajoneuvon yleisestä pyyntihinnasta". Mukana listaus "samanlaisten käytettyjen, Suomessa jo rekisteröityjen ajoneuvojen yleisistä pyyntihinnoista veropäivänä".HJP kirjoitti:Oman auton verotus tuli valmiiksi, verohakemus jätetty sisään 31.7 ja päätös tuli siis 10.10 = n. 2,5kk käsittelyaika.
Verotusperiaatteena arvolausunto, jolla 34tkm ajetulle 06/2015 rekisteröidylle C200:selle arvottu yleinen myyntihinta 40069€ josta veroa maksettavaksi 9416€.
Autovero meni suht. lähelle omaa arviotani, toki hieman ihmettelen käyttöönottovuoden reipasta vaikutusta myyntihintaan, Mahdista vastaava 12/2014 rekisteröity samoilla kilometreillä = yleinen myyntihinta 34567€ eli 6kk vanhempi auto on jopa 5500€ edullisempi Tullin mielestä.
Autoja 4kpl ja kaikissa lähteenä Nettiauto.com:
VM 2015, 24tkm, pyyntihinta 51900€
VM 2015, 32tkm, pyyntihinta 46800€ (Veho, ilmoitus minulla tallessa)
VM 2016, 15tkm, pyyntihinta 48900€
VM 2016, 15tkm, pyyntihinta 49500€ (Veho, ilmoitus minulla tallessa)
Hintahavaintoja on korjattu ajokilometrien (0,8%/5000km) ja vuosimallin (9,2%/vuosi) osalta vastaamaan verotettavaa ajoneuvoa. Verotettavan auton pyyntihinta on määritetty näiden hintojen keskiarvona, josta on ensin vähennetty 6,79% menetelmään liittyvien epävarmuustekijöiden huomioimiseksi.
Olenko ainoa jonka mielestä ko. menetelmän perusteet ontuvat ja pahasti?
Tässä mielestäni keskeisimmät epäkohdat:
1) Kaikki autot ovat myynnissä liikkeessä. Maksaako yksityinen käytetyn auton tuoja siis autoveroa myös liikkeiden myyntikatteesta?
2) Kaikki vertailuautot sisältävät myös talvirenkaat jotka tuontiautosta puuttuu
3) Minulla on veropäivän kuukautena saatu kirjallinen tarjous uudesta C200:sta, joka on identtinen osan verrokkiautoista kanssa. Uutta autoa tarjottiin minulle hintaan 48500€, mikä mielestäni tarkottaa sitä että ko. verrokkiautojen hinnoittelu on täysin metsässä, jonka johdosta tuontiautosta maksetaan armotta liikaa veroa.
Pitänee yrittää saada lausunnon tehnyt tullitarkastaja langan päähän.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minun itse pitää myös rustata sellainen valitus/oikaisupyyntö jossa on perusteina jotain faktaa eikä niin että minun mielestäni verrokkiauto/verotusarvo on liian kallis. Mutta kuinka sen esittää...HJP kirjoitti:Olenko ainoa jonka mielestä ko. menetelmän perusteet ontuvat ja pahasti?
Tässä mielestäni keskeisimmät epäkohdat:
1) Kaikki autot ovat myynnissä liikkeessä. Maksaako yksityinen käytetyn auton tuoja siis autoveroa myös liikkeiden myyntikatteesta?
2) Kaikki vertailuautot sisältävät myös talvirenkaat jotka tuontiautosta puuttuu
3) Minulla on veropäivän kuukautena saatu kirjallinen tarjous uudesta C200:sta, joka on identtinen osan verrokkiautoista kanssa. Uutta autoa tarjottiin minulle hintaan 48500€, mikä mielestäni tarkottaa sitä että ko. verrokkiautojen hinnoittelu on täysin metsässä, jonka johdosta tuontiautosta maksetaan armotta liikaa veroa.
Pitänee yrittää saada lausunnon tehnyt tullitarkastaja langan päähän.
Tuo on totta mitä yllä kirjoitit, tosin tullihan tekee sen vähennyksen mutta riittääkö se myyntikatteeseen ja varustelupuutteisiin...
Onko auton arvo se minkä siitä saa vaihdossa (vaihdossa mihin ), liikkeestä ostetun auton hinta tinkimisen jälkeen vai yksityiseltä ostetun auton hinta? Mikä siis on oikea arvo jota käytetään verrokkina (=verotusarvo).
EDIt katsoin Vehon sivulta että uusi G500 maksaa 200 680,- euroa! Se on listan toiseksi halvin, halvin on 350 diesel hinnallaan 165 365,-
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hyvä ymmärrää, että ns viralliset maahantuojien tuomat käytetyttyjen autojen verotuspäätökset eivät näy missään , koska ne kuulema sisältävät liikesalaisuuksia. Tuojat ovat tullin sopimusasiakkaita ...
Lisäksi tässä huomaa selvästi miten ns viralliset maahantuojat harrastavat ns tuonnintorppausta. Ne tievät mistä tullin arvolautakunta ottaa verrokkihinnat niihin autoihin, joita ei yllättäen löydy tullin mahtihintajärjestelmästä.
Näitä vuoden 2015-2016 premium malleja tuodaan paljon ed.toimijoiden toimesta. Ei haluta ,että tavan tuulipukukansa tuo niitä itse . Tämän takia verotusarvojakaan ei löydy tullin hintajärjestelmästä.
Ei turhaan virkamiehiä ole saunotettu Lapin lomilla.
Autoverovalituksen tulee osoittaa , että käytetty verotusarvon ei vastaa todellisuutta . Hieman vaikeaa, mutta mahdollista(kun verotusarvo on arvottu tullissa) ja näin on onnistuttukin tekemään . Tullin käyttämä mahti-hintajärjestelmää ei tietääkseni oli onnistuttu kiertämään
Lisäksi tässä huomaa selvästi miten ns viralliset maahantuojat harrastavat ns tuonnintorppausta. Ne tievät mistä tullin arvolautakunta ottaa verrokkihinnat niihin autoihin, joita ei yllättäen löydy tullin mahtihintajärjestelmästä.
Näitä vuoden 2015-2016 premium malleja tuodaan paljon ed.toimijoiden toimesta. Ei haluta ,että tavan tuulipukukansa tuo niitä itse . Tämän takia verotusarvojakaan ei löydy tullin hintajärjestelmästä.
Ei turhaan virkamiehiä ole saunotettu Lapin lomilla.
Autoverovalituksen tulee osoittaa , että käytetty verotusarvon ei vastaa todellisuutta . Hieman vaikeaa, mutta mahdollista(kun verotusarvo on arvottu tullissa) ja näin on onnistuttukin tekemään . Tullin käyttämä mahti-hintajärjestelmää ei tietääkseni oli onnistuttu kiertämään
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ehdottomasti samaa mieltä 1. kohdasta. Auton pyyntihinta liikkeessä ei voi olla verotusarvon laskennan lähtökohta. Hyvän arvion katteista saa automyyjien "salaisesta" laskurista. Todellinen verotusarvo on se hinta minkä autosta saisi käteiskaupassa myymällä liikeeseen (siis ilman vaihtoautokauppaa). Tietysti ostohinnat ovat "liikesalaisuuksia" mutta kenellekään ei liene epäselvää, että osto- ja myyntihinnan väliin sisältyy myyjäliikkeen kate kulujen peittämiseksi ja voiton tavoitteluksi.HJP kirjoitti:
Tässä mielestäni keskeisimmät epäkohdat:
1) Kaikki autot ovat myynnissä liikkeessä. Maksaako yksityinen käytetyn auton tuoja siis autoveroa myös liikkeiden myyntikatteesta?
2) Kaikki vertailuautot sisältävät myös talvirenkaat jotka tuontiautosta puuttuu
3) Minulla on veropäivän kuukautena saatu kirjallinen tarjous uudesta C200:sta, joka on identtinen osan verrokkiautoista kanssa. Uutta autoa tarjottiin minulle hintaan 48500€, mikä mielestäni tarkottaa sitä että ko. verrokkiautojen hinnoittelu on täysin metsässä, jonka johdosta tuontiautosta maksetaan armotta liikaa veroa.
Pitänee yrittää saada lausunnon tehnyt tullitarkastaja langan päähän.
Kakkoskohtaa voi sitten kukiin opponoida makunsa mukaan - ihan vastaavilla varusteilla olevan verrokkiauton kanssa tämä pitää paikkaansa, mutta tuskin semmoista tulee vastaan. Rengassarjan hinnan voi kuitenkin luotettavasti arvioida ja se voisi olla hinnoiteltu veropäätökseen ihan helposti.
Kyllähän tästä näkee, että markkinoilla ylläpidetään tietynlaista kaksihintajärjestelmää, missä käytettyjen korkealla pyyntihinnalla annetaan toisaalta mahdollisuus antaa mojovia käteisalennuksia kaupantekijäiseksi ja toisaalta ylläpitää korkeaa veromuuria yksityisen autontuojan suuntaan. Tilanne on siis win (valtio) - win (autokauppias) - lose (autontuoja).
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällaisen autoin työkaverille Suomeen. Reissu meni hyvin. Tukholmaan Tegelvikshamneniin saapuminen oli eilen illalla vähän hankalaa, kun Slussenilla tehdään remonttia. Kuva on Hampurin Mersulta Wandsbekin päätoimipaikasta. Itse auto ostettiin Wiesbadenista.
Älyvalot ovat kehittyneet edellisestä mallista. Nyt ne tuntuvatkin älykkäiltä. Mittariin sain parhaimmillaan 235 vähän ennen Hannoveria.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tulihan se veropäätös, melkein 3 kuukautta meni.
Rapiat 12600€. Jotakuinkin se mitä odottelin.
Sama systeemi oli verotusarvon arvonnassa kuin HJPn tapauksessa.
Hintaa oli vertailtu nettiautossa myynnissä oleviin?
Auto siis E350T Facelift 4-matic 165tkm rek.19.6.-13.
Rapiat 12600€. Jotakuinkin se mitä odottelin.
Sama systeemi oli verotusarvon arvonnassa kuin HJPn tapauksessa.
Hintaa oli vertailtu nettiautossa myynnissä oleviin?
Auto siis E350T Facelift 4-matic 165tkm rek.19.6.-13.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuntuu varmasti hyvältä maksaa autovero, kun julkisuudessa juuri
puhutaan autoveron poistamisesta?
Huomaako joku miten ns virallinen lasipalatsi edustajineen
on ollut ihan hiljaa tästä uutisesta?
No, heillä on mahdollisuus käyttää autoveron palautusta alle
10-vuotiaista autoistaan. Ilmoitus tulliin, että myyvät auton
Virossa rekisteröidylle tytäryhtiölle, joka rekisteröi auton Viroon.
Tuskinpa tarvitsee edes autoa viedä maasta, jotta saa autoveron
takaisin. Sittenhän sen voi myydä autoverottamassa Suomessa.
Onhan myös yksityisellä tähän mahdollisuus, mutta onhan
se oikeasti vietävä pois ja rekistöitävä toiseen maahan.
puhutaan autoveron poistamisesta?
Huomaako joku miten ns virallinen lasipalatsi edustajineen
on ollut ihan hiljaa tästä uutisesta?
No, heillä on mahdollisuus käyttää autoveron palautusta alle
10-vuotiaista autoistaan. Ilmoitus tulliin, että myyvät auton
Virossa rekisteröidylle tytäryhtiölle, joka rekisteröi auton Viroon.
Tuskinpa tarvitsee edes autoa viedä maasta, jotta saa autoveron
takaisin. Sittenhän sen voi myydä autoverottamassa Suomessa.
Onhan myös yksityisellä tähän mahdollisuus, mutta onhan
se oikeasti vietävä pois ja rekistöitävä toiseen maahan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tokihan se kalvaa mieltä, mutta ei lait nyt yhdessä yössä muuto kuten "sinilasi kansanedustaja" tuumaili.sportsman kirjoitti:Tuntuu varmasti hyvältä maksaa autovero, kun julkisuudessa juuri
puhutaan autoveron poistamisesta?
Jos tonneja pelissä niin eiköhän laivalipun tallinaan saane ja vielä jää hitusen itsellekin jos auton joutuu käyttämään etelänaapurissa.sportsman kirjoitti: Onhan myös yksityisellä tähän mahdollisuus, mutta onhan se oikeasti vietävä pois ja rekistöitävä toiseen maahan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Luulenpa , että muutos täytyy tehdä ns yhdessä yössä, muuten koko autokauppa on siirtymän ajan seis. Samassa yössä poistunee myöstaky kirjoitti:Tokihan se kalvaa mieltä, mutta ei lait nyt yhdessä yössä muuto kuten "sinilasi kansanedustaja" tuumaili.sportsman kirjoitti:Tuntuu varmasti hyvältä maksaa autovero, kun julkisuudessa juuri
puhutaan autoveron poistamisesta?
Jos tonneja pelissä niin eiköhän laivalipun tallinaan saane ja vielä jää hitusen itsellekin jos auton joutuu käyttämään etelänaapurissa.sportsman kirjoitti: Onhan myös yksityisellä tähän mahdollisuus, mutta onhan se oikeasti vietävä pois ja rekistöitävä toiseen maahan.
tuo autoveronpalautusjärjestelmä..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
sportsman kirjoitti: Luulenpa , että muutos täytyy tehdä ns yhdessä yössä, muuten koko autokauppa on siirtymän ajan seis.
Kannattaa lukaista.... https://www.eduskunta.fi/FI/lakiensaata ... fault.aspx
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ehkä noilta asiankäsittelijöiltä on jäänyt tuo lukematta , sillä autoverolaki on muutettu ilman julkista käsittelyä aiemminkin. Muistellaanko esimtaky kirjoitti:sportsman kirjoitti: Luulenpa , että muutos täytyy tehdä ns yhdessä yössä, muuten koko autokauppa on siirtymän ajan seis.
Kannattaa lukaista.... https://www.eduskunta.fi/FI/lakiensaata ... fault.aspx
miten eräs Nurmijärveläinen lautakasan omistaja kehoitti ihmisiä autokauppaan ja sitten ostonryntäyksen jälkeen laskettiin autoveroa...
Ehkä olet jo huomannut, että autoverotus siirtyy tullilta verottajalle vuoden vaihteessa ... hieman epäilen , että kyse siitä verottaja perii jatkossa käyttömaksut. Tuskin ottaa tullin sekavia autoveroprosentti/verotusarvo arpajaisia käyttöön ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joku viittaus muutokseen, joka on tehty "ilman julkista käsittelyä" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan)? Esim. muutoksen voimaantulopäivämäärä riittää.sportsman kirjoitti:
Ehkä noilta asiankäsittelijöiltä on jäänyt tuo lukematta , sillä autoverolaki on muutettu ilman julkista käsittelyä aiemminkin.
Meillä on tälläkin hetkellä menossa autoveron muutos, joka tapahtuu asteittain. Ei kai sekään ole autokauppaa pysäyttänyt?sportsman kirjoitti:Luulenpa , että muutos täytyy tehdä ns yhdessä yössä, muuten koko autokauppa on siirtymän ajan seis.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Varsin hyvä kirjoitus
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001932987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001932987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olisi ollut hauska tietää mitä autojen hinnalle tapahtui veron poiston myötä. Ne eivät varmastikaan (ainakaan hieman pidemmällä aikavälillä) laskeneet yhtä paljon kuin autoveron osuus oli. Kuten hyvin tiedetään, valmistajat myyvät autojaan hyvinkin eri hinnoilla eri maihin, ja jos autovero poistuu, on lähes varmaa, että tehtaan hinta nousee. Kuinka paljon - olisi hauska tietää esim. miten Ruotsissa kävi. Itse veikkaisin, että jos autovero poistuu, hintojen "lopullinen" alennus on perusmalleissa ehkä puolet autoverosta, kalliimmissa hieman enemmän. Loppu on rahan siirtämistä valtiolta autotehtaille, ja sekin raha kerätään sitten muussa muodossa - käyttömaksuina, tiemaksuina, bensaveroina, muina veroina.sportsman kirjoitti:Varsin hyvä kirjoitus
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001932987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Tarinointia tuontiautoista
On kyllä aivan varma että jos autoveropoistuu niin korotettua ajoneuvoveroa maksaa kaikki. Myös ne jotka on autoverot jo maksaneet. Joten ehkäpä patempi pitää autovero voimissaan.
Niin olisihan tähän käyttömaksuun muotalin vaihtoehtoi. Mut tuskin suomessa toteutuu mikään järkevä malli.
Niin olisihan tähän käyttömaksuun muotalin vaihtoehtoi. Mut tuskin suomessa toteutuu mikään järkevä malli.
2007 R 320cdi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuoltahan sitä voi kaivella ettei tarvitse arvella. Halvat verottomat hinnat ei ainakaan Suomen osalta pidä paikkaansa:tj86430 kirjoitti:Olisi ollut hauska tietää mitä autojen hinnalle tapahtui veron poiston myötä. Ne eivät varmastikaan (ainakaan hieman pidemmällä aikavälillä) laskeneet yhtä paljon kuin autoveron osuus oli.sportsman kirjoitti:Varsin hyvä kirjoitus
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001932987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olisi ollut hauska tietää mitä autojen hinnalle tapahtui veron poiston myötä. Ne eivät varmastikaan (ainakaan hieman pidemmällä aikavälillä) laskeneet yhtä paljon kuin autoveron osuus oli.[/quote]
Tuoltahan sitä voi kaivella ettei tarvitse arvella. Halvat verottomat hinnat ei ainakaan Suomen osalta pidä paikkaansa:
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Mikähän motiivi olisi ollut autotehtailla myydä autoja halvemalla Suomeen ??? Tämä väite on ollut ihan skeidaa aina...
Tuoltahan sitä voi kaivella ettei tarvitse arvella. Halvat verottomat hinnat ei ainakaan Suomen osalta pidä paikkaansa:
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Mikähän motiivi olisi ollut autotehtailla myydä autoja halvemalla Suomeen ??? Tämä väite on ollut ihan skeidaa aina...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mikä motiivi autotehtailla on myydä autoja eri hinnoilla eri maihin? Tekijöitä on varmasti paljon, mutta yksi niistä on se, millä loppuasiakashinnoilla autoja odotetaan saatavan kaupaksi. Tähän vaikuttaa myös vero.sportsman kirjoitti:Mikähän motiivi olisi ollut autotehtailla myydä autoja halvemalla Suomeen ??? Tämä väite on ollut ihan skeidaa aina...Tuoltahan sitä voi kaivella ettei tarvitse arvella. Halvat verottomat hinnat ei ainakaan Suomen osalta pidä paikkaansa:Olisi ollut hauska tietää mitä autojen hinnalle tapahtui veron poiston myötä. Ne eivät varmastikaan (ainakaan hieman pidemmällä aikavälillä) laskeneet yhtä paljon kuin autoveron osuus oli.
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En väittänyt (eikä kai kukaan muukaan) että ne myyvät halvemmalla Suomeen. Jos noita tilastoja katsoo, toteaa helposti, että hinnat ovat eri maihin erilaisia, ja joidenkin autojen osalta Suomi on halvimmassa päässä, joidenkin toisten osalta taas kalliimmassa. En ole tehnyt asiasta minkäänlaista analyysiä, vaan pelkästään katsonut joitain yksittäisiä esimerkkejä.
Uskon edelleen, että jos autovero poistuu, autojen tehdashinnat Suomeen kallistuvat - vain siksi, että ne voivat. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ovatko tehdashinnat Suomeen halvimmat, kalleimmat vai jotain siltä väliltä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos autovero poistuisi, on auton ostaminen helpompaa nettikaupasta tai Virosta. Puhumattakaan Saksasta. Sieltä saa tunnetusti uusista helposti 15-25 % alennuksia.tj86430 kirjoitti:Mikä motiivi autotehtailla on myydä autoja eri hinnoilla eri maihin? Tekijöitä on varmasti paljon, mutta yksi niistä on se, millä loppuasiakashinnoilla autoja odotetaan saatavan kaupaksi. Tähän vaikuttaa myös vero.sportsman kirjoitti:Mikähän motiivi olisi ollut autotehtailla myydä autoja halvemalla Suomeen ??? Tämä väite on ollut ihan skeidaa aina...Tuoltahan sitä voi kaivella ettei tarvitse arvella. Halvat verottomat hinnat ei ainakaan Suomen osalta pidä paikkaansa:Olisi ollut hauska tietää mitä autojen hinnalle tapahtui veron poiston myötä. Ne eivät varmastikaan (ainakaan hieman pidemmällä aikavälillä) laskeneet yhtä paljon kuin autoveron osuus oli.
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En väittänyt (eikä kai kukaan muukaan) että ne myyvät halvemmalla Suomeen. Jos noita tilastoja katsoo, toteaa helposti, että hinnat ovat eri maihin erilaisia, ja joidenkin autojen osalta Suomi on halvimmassa päässä, joidenkin toisten osalta taas kalliimmassa. En ole tehnyt asiasta minkäänlaista analyysiä, vaan pelkästään katsonut joitain yksittäisiä esimerkkejä.
Uskon edelleen, että jos autovero poistuu, autojen tehdashinnat Suomeen kallistuvat - vain siksi, että ne voivat. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ovatko tehdashinnat Suomeen halvimmat, kalleimmat vai jotain siltä väliltä.
Suomesta nykyisin hyvällä tinkimistaidolla saa max 7%.
Vaikea siis uskoa, että tehdashinnat paljoa nousisivat.
Osa (suurin) ostaa kuitenkin vain Suomesta, kun vaihtoauto halutaan hukata samalla. Tämä tietenkin pitää Suomen myymälähintoja korkeammalla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä on yksi tärkeä syy. Lisäksi lienee paljon porukkaa, joka ei vaan "uskalla" ostaa ulkomailta (tai ei osaa eikä viitsi selvittää).simosami kirjoitti: Osa (suurin) ostaa kuitenkin vain Suomesta, kun vaihtoauto halutaan hukata samalla. Tämä tietenkin pitää Suomen myymälähintoja korkeammalla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Suurella ehkä sanalla ehkä mahdollista, jos ajaa lyhyttä matkaa eikä ole koskaan kiire. Lähinnä auton pakolliseen talvisiirtoon kelpaavat. Lisäksi neliveto olisi niilläkin reissuilla plussaa. On ne Saksan kitkat aika kusiluistimet. Minusta niillä kannattaa ajaa ekaan kunnon lumimyräkkään asti ja sitten taas keväällä ekana alle. Säästyy nastat. Varsinaiseen talvikeliin niistä ei ole.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei mulla koskaan ole nastoja ollut, paitsi yhdessä vanhassa pösössä aikanaan. Jos noi on nyt yleisesti ottaen paljon paskemmat, kuin normaalit kitkat niin ei kai sitä auta kuin laittaa kättä taskuun?2xturbo kirjoitti:Suurella ehkä sanalla ehkä mahdollista, jos ajaa lyhyttä matkaa eikä ole koskaan kiire. Lähinnä auton pakolliseen talvisiirtoon kelpaavat. Lisäksi neliveto olisi niilläkin reissuilla plussaa. On ne Saksan kitkat aika kusiluistimet. Minusta niillä kannattaa ajaa ekaan kunnon lumimyräkkään asti ja sitten taas keväällä ekana alle. Säästyy nastat. Varsinaiseen talvikeliin niistä ei ole.
Re: Tarinointia tuontiautoista
AM204 kirjoitti:Ei mulla koskaan ole nastoja ollut, paitsi yhdessä vanhassa pösössä aikanaan. Jos noi on nyt yleisesti ottaen paljon paskemmat, kuin normaalit kitkat niin ei kai sitä auta kuin laittaa kättä taskuun?2xturbo kirjoitti:Suurella ehkä sanalla ehkä mahdollista, jos ajaa lyhyttä matkaa eikä ole koskaan kiire. Lähinnä auton pakolliseen talvisiirtoon kelpaavat. Lisäksi neliveto olisi niilläkin reissuilla plussaa. On ne Saksan kitkat aika kusiluistimet. Minusta niillä kannattaa ajaa ekaan kunnon lumimyräkkään asti ja sitten taas keväällä ekana alle. Säästyy nastat. Varsinaiseen talvikeliin niistä ei ole.
Katso itse. Kannattaa vielä muistaa, että nollakelissä erot vielä kasvaa
teknavin jäätesti Lapissa:
https://youtu.be/m414yQPQqeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mielellään kuulisin omia kokemuksia, jos on foorumilaisilla. Teknavi on ollut alusta lähtien maksettua mainosta, joten ei ole sitten yhtään luotettava. Kaiken saa näyttämään hyvältä, kun raha vaihtaa omistajaa.
Täältäkin löytyi mielenkiintoinen artikkeli, jossa Nokialainen häviää Saksan kitkalle, kun on tietyt mittarit: http://m.kauppalehti.fi/uutiset/nokian- ... a/VgreezbX" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti totuus on, että Saksan kumit on heikompia, mutta kuinka paljon heikompia nykyisissä Etelä-Suomen oloissa?
Täältäkin löytyi mielenkiintoinen artikkeli, jossa Nokialainen häviää Saksan kitkalle, kun on tietyt mittarit: http://m.kauppalehti.fi/uutiset/nokian- ... a/VgreezbX" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti totuus on, että Saksan kumit on heikompia, mutta kuinka paljon heikompia nykyisissä Etelä-Suomen oloissa?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Saksan kitkojen pito riippuu ihan siitä millaisista renkaista on kyse ? Onko uudet ja mikä nopeusluokka ? Jos uudet ja nopeusluokka H sekä valmistaja tunnettu , niin ihan samalla lailla niillä pärjää kuin kitkoilla muutenkin.AM204 kirjoitti:Mielellään kuulisin omia kokemuksia, jos on foorumilaisilla. Teknavi on ollut alusta lähtien maksettua mainosta, joten ei ole sitten yhtään luotettava. Kaiken saa näyttämään hyvältä, kun raha vaihtaa omistajaa.
Täältäkin löytyi mielenkiintoinen artikkeli, jossa Nokialainen häviää Saksan kitkalle, kun on tietyt mittarit: http://m.kauppalehti.fi/uutiset/nokian- ... a/VgreezbX" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti totuus on, että Saksan kumit on heikompia, mutta kuinka paljon heikompia nykyisissä Etelä-Suomen oloissa?
Jos kuluneet ja nopeusluokka V tai WW sekä koko jotain 18+ tuumaa niin sitten en niillä juurikaan liukkaalla ajaisi.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mulla oli yhdet Hankook Icebearit monessakin eri Mersussa alla. H nopeusluokkaa ja KeskiEurooppaan tarkoitetetut. Normaalissa Eteläsuomen "talvessa" pärjäsi ihan hienosti eli vesisateessa ja loskassa. Kunnon talveen niistä ei ole. Eli kyllä niitä voi alkutalven ihan hyvin testailla miltä tuntuu.
230 C 1978
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moi,mulla nyt c200 farkku -00.Kandeeko hakee Saksasta,tai mistä 09 c200,tai c220 ja alle 120 ajettu ja 1 omistaja,mikä sopiva hinta?Mikä ostopaikka,liike vai yksityinen,onko vinkkituttuja ja mihin hintaan sais tosivarman?PM kirjoitti:Tänne keskustelua tuontiautoista, hinnoista, ostopaikoista, verotuksesta, ruuvatuista mittareista, byrokratiasta etc...
Siis erinäisiä kokemuksia autontuonnista.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moi,en tiijä tuliko toiseen kertaan,mut hakusessa c200 tai 220 farkku tai sedan,nyk.farkku 00 ja c200.Mikä maa ja mikä hinta olis sopiva alle 120tkm ja 1 om?Aut ja diisseli.