Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tj86430 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Sehän on Saksalaisten itsensä luoma palvelu,jossa auto tarkistetaan missä tahansa Saksassa auto sijaitsee ja maksaa 120euroa.
Minulla meni ainakin ihan sekaisin mikä on Aleniuksen ja mikä "Saksalaisten" (keitä ne sitten ovatkaan, kuka tahansa Saksan kansalainen = saksalainen?) palvelua. Vai oliko Aleniuksen = saksalaisten?


Kyllä se on ihan autoalan asiantuntijoista koostuva firma, joka näitä tarkastuksia tekee, mm.autoliikkeille ympäri mailmaa. FSP Schaden-und Wertgutachterdienst GmbH http://www.fsp.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos. En minä epäillytkään, että asiassa olisi mitään ihmeellistä, mutta ensimmäisestä viestistä se ei ihan käynyt ilmi.

Varmaan esitin asian epäselvästi ,mutta ulkomaille myydyistä yli 50000euron autoista ja harrasteautoista yli puolet siirtyy FSP tarkastusten kautta ulkomaille. Tuossa kuvat mun harrasteautosta 10vuotias,joka tuli FSP tarkastuksen kautta.
http://aijaa.com/oX0PjC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/GcEUs8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/OlrkBK" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja drago »

Keväällä 2014 moottoripyöräonnettomuuden jälkeen ”korvikkeeksi” hankittu 2001 SLK 200K automaatti on osoittautunut todella mieleiseksi, vaikka en aiemmin oikein ollut mersuista innostunut. Kun haussa oli 2-paikkainen avo automaattivaihteilla ja kohtuullisella polttoaineenkulutuksella ei vaihtoehtoja hirveästi ollut. Tarkoituksena kun oli matkailla avolla pitkin eurooppaa samoin kuin aemmin pyörällä. Joskus leikittelin ajatuksella että mihin SLKn voisi vaihtaa jos sen aika joskus tulisi, ainoa mihin päädyin oli viimeisen vuosikerran Final Edition.
Maanantai-iltana eksyin Mobile.de sivustolle katsomaan olisiko mitään vähän ajettua R170 SLK Final Editionia myynnissä. Yksi pisti silmään, 2004 200K automaatti, ajettu 50 000, yksi omistaja ja yksityinen myyjä, varusteina punaiset sähkösäätöiset penkit ja säädettävällä ratilla. Kuvissa näytti täydelliseltä että oli pakko soittaa ja kysyä lisää. Auto oli Kölnissä, samantien soitto saksassa asuvalle kaverilleni joka oli työmatkalla, menossa torstaina Kölnin ohi. Hän sopi tapaamisen myyjän kanssa ja soitti minulle paikan päältä kertoen auton olevan yhtä hieno kun kuvissa. Pyysin häntä maksamaan käsirahan ja lupasin olla perjantaina hakemassa auton käteisellä. Valmistenumeron saatuani tarkastus varusteista netin kautta, kaikki näytti hyvältä. Perjantai aamuna lento Frankfurtiin, sieltä kaverin kyydillä Kölniin, auton katsastus, koeajo ja papereiden tarkastus. Myyjä oli 41 syntyneen omistajan vävy, kilvet palautettu syyskuussa 16, katsastettu 12/16, huoltokirjassa merkinät kaikista huolloista samassa MB sopimushuollossa. Myyntisopimuksen kirjoitus ja eurot vaihtoivat omistajaa. Myyjä lupasi minulle lainaan tuttavansa autoliikkeestä koekilvet jolla pääsisin Travemündeen ilman ylimääräistä kilpijumppaa. Autossa oli kesärenkaat alla mutta onneksi kelit olivat hyvät, tiet paljaana eikä tarvinnut turvautua varasuunnitelmaan joka olisi ollut jättää auto kaverini talliin Moselin rannalle odottamaan parempia ajokelejä.
Lauantaina noin 650 km ajo lauttarantaan sujui ilman ongelmia, auto toimi niinkuin 50 000 ajettu mersu vain voi. Lippukopilla nainen kyseli ovatko punakilvet voimassa tästä eteenpän kerroin vain että Suomen päässä on traileri vastassa. Maanantai aamuna Suomessa lämpötila oli onneksi plussan puolella eikä satamasta poistuttaessa kukaan kysellyt kilpien perään, joten tuumasin että sen verran voi harjoittaa kansalaistottelemattomuutta että ajetaan kesäkumeilla kotiin asti, varsinkin kun kaveri trailereineen ei olisi ehtinyt satamaan kun vasta puolen päivän jälkeen työkiireiden vuoksi. Kilvet palautin myyjälle postitse, on vaan sikamaisen kallista postittaa Suomesta Saksaan 2 rekisterikilpeä 25,00€!
Nyt auto on onnellisesti tallissa ja odottaa kesärengaskauden alkua, jotta voi aloittaa katsatuksen ja verotuksen suomeen.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
Krampus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 27.09.2016 19:35
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Krampus »

Kuullostaa hyvälle :clap: Olisiko kuvia laittaa tänne?
S204 C350 CDI Avantgarde -10

Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja drago »

Kokeillaan jos onnistuu, kuvat ovat kotimatkalta etelä saksasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut drago, Ti 07.02.2017 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drago kirjoitti:Kokeillaan jos onnistuu, kuvat ovat kotimatkalta etelä saksasta
Siisti peli!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Hain tullin sivuilta viime kuussa julkistetut käytettynä tuotujen henkilöautojen verotiedot vuodelta 2016 ja pyörittelin noita tuossa vähäsen. Alla kaikkien autojen keskiarvot, MB:n lukemat suluissa:
Autoja 23422 (6375) eli 27% tuoduista oli Mersuja
Käyttöönotto 12/2006 (03/2008)
Ajomäärä 140 tkm (143 tkm)
Verotusarvo 20 040 € (23 584€)
Vero% 24,3 (24,8)
Vero 5143€ (6062€)

Samaan aikaan (2016) Suomessa ensirekisteröitiin 5878 kpl Mercedes-Benz henkilöautoja, eli käytettyjä tuli maahan enemmän kun uusia.

Pari poimintaa listalta:
Eniten ajettu: MERCEDES-BENZ S350 3.4 D 4D AUT 110KW, käyttöönotto 1994, ajettu 900 tkm, verotusarvo 781,20€ ja veroa 203,11€ (26,0%)
Kallein ja samalla eniten veroa: Aston Martin Vanquish Volante, käyttöönotto 22.6.2016, verotusarvo 476 739,00€ ja veroa 223 590,59€ (46,9%)

Sähkö käyttövoimana on tulossa myös Mersuihin mutta ei vielä mitenkään isolla markkinaosuudella:
Täyssähköautoja MB B Electric Drive 11 kpl (0,17% tuoduista)
Plugin hybridejä 15 kpl S 500 E 10 kpl + GLE 500 E 5 kpl (0,25% tuoduista)

Autoverotuksen avoimuuden ongelmia kuvaa ehkä alla oleva esimerkki:
2016 markkinoille tulleen uuden E-sarjan verotusarvoa ei MAHTI kerro, ainoa tapa ottaa selvää on tuoda auto. 4 rohkeaa on tätä tapaa käyttänyt:

Koodi: Valitse kaikki

Tyyppi                                   Ajomäärä   Ikä     Verotusarvo  Vero
E 220 2,0 D 4D AUT 143KW     7 tkm       7 kk    62 166,00    10 941,21
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW     9 tkm       7 kk    59 140,00     9 284,98
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW    14 tkm      8 kk    63 335,00    11 146,96
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW    10 tkm      5 kk    59 681,40    10 503,92
Samaan aikaan (1.10.2016) maahantuojan hinnastossa uuden E 220 d A Business Dieselin veroton hinta 45 050,- ja autovero 7 882,03 = 52 932,03 €
0 km ajetun ja 0 kk vanhan perusmallin verotusarvo (ilman lisävarusteita) pitäisi olla "tavanomaisten alennusten" (5% ja 750€) jälkeen 49 535,40€

Kannattaako käytetyn tuonti? Mahdotonta sanoa näillä tiedoilla kun käytettynä tuotujen varusteet ja niiden vaikutus hintaan ei ole tiedossa. Eikä niitä voi selvittää mitenkään. Ei ihan istu EU:n perusperiaatteisiin: tavaroiden esteetön kauppa yhteisön alueella...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Hyviä pointteja Jysi , mutta unohdit vielä pari asiaa.

Näistä ns virallisen maahantuojan tuomista autojen osalta ei näe mistään todellista autoveromäärää , sillä on kuulema kyse liikesalaisuudesta tullin mukaan.
Uuden auton ostaja on vastuussa autonveronmaksamisesta ja autoveronmäärä pitää olla merkitty kauppakirjaan. Mistään ei vain näe onko todellakin sama summa tilitetty verottajalle...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jysi kirjoitti:Hain tullin sivuilta viime kuussa julkistetut käytettynä tuotujen henkilöautojen verotiedot vuodelta 2016 ja pyörittelin noita tuossa vähäsen. Alla kaikkien autojen keskiarvot, MB:n lukemat suluissa:
Autoja 23422 (6375) eli 27% tuoduista oli Mersuja
Käyttöönotto 12/2006 (03/2008)
Ajomäärä 140 tkm (143 tkm)
Verotusarvo 20 040 € (23 584€)
Vero% 24,3 (24,8)
Vero 5143€ (6062€)

Samaan aikaan (2016) Suomessa ensirekisteröitiin 5878 kpl Mercedes-Benz henkilöautoja, eli käytettyjä tuli maahan enemmän kun uusia.

Pari poimintaa listalta:
Eniten ajettu: MERCEDES-BENZ S350 3.4 D 4D AUT 110KW, käyttöönotto 1994, ajettu 900 tkm, verotusarvo 781,20€ ja veroa 203,11€ (26,0%)
Kallein ja samalla eniten veroa: Aston Martin Vanquish Volante, käyttöönotto 22.6.2016, verotusarvo 476 739,00€ ja veroa 223 590,59€ (46,9%)

Sähkö käyttövoimana on tulossa myös Mersuihin mutta ei vielä mitenkään isolla markkinaosuudella:
Täyssähköautoja MB B Electric Drive 11 kpl (0,17% tuoduista)
Plugin hybridejä 15 kpl S 500 E 10 kpl + GLE 500 E 5 kpl (0,25% tuoduista)

Autoverotuksen avoimuuden ongelmia kuvaa ehkä alla oleva esimerkki:
2016 markkinoille tulleen uuden E-sarjan verotusarvoa ei MAHTI kerro, ainoa tapa ottaa selvää on tuoda auto. 4 rohkeaa on tätä tapaa käyttänyt:

Koodi: Valitse kaikki

Tyyppi                                   Ajomäärä   Ikä     Verotusarvo  Vero
E 220 2,0 D 4D AUT 143KW     7 tkm       7 kk    62 166,00    10 941,21
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW     9 tkm       7 kk    59 140,00     9 284,98
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW    14 tkm      8 kk    63 335,00    11 146,96
E 220 2.0 D 4D AUT 143KW    10 tkm      5 kk    59 681,40    10 503,92
Samaan aikaan (1.10.2016) maahantuojan hinnastossa uuden E 220 d A Business Dieselin veroton hinta 45 050,- ja autovero 7 882,03 = 52 932,03 €
0 km ajetun ja 0 kk vanhan perusmallin verotusarvo (ilman lisävarusteita) pitäisi olla "tavanomaisten alennusten" (5% ja 750€) jälkeen 49 535,40€

Kannattaako käytetyn tuonti? Mahdotonta sanoa näillä tiedoilla kun käytettynä tuotujen varusteet ja niiden vaikutus hintaan ei ole tiedossa. Eikä niitä voi selvittää mitenkään. Ei ihan istu EU:n perusperiaatteisiin: tavaroiden esteetön kauppa yhteisön alueella...
Siinäpä taas melko töppäys,käytetyn vero 3-4000euroa enempiä mitä uudessa, ja eikun valitusta sisälle!
Olipa arvokas huomio! Auton tuoneille!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja drago »

Saman huomion tein vuosi sitten kun olin ostamassa 5kk vanhaa 5000 ajettua Suomi BMWtä, tutkin Mobile:n tarjonnan ja pyynnit Saksassa 6kk ja 6000 km ajetulle olivat lähes samat kuin täältä sai yksityiseltä auton, maksoin saman kuin liike olisi maksanut ostaessa suoralla rahalla ko. auton. Puolivuotias auto ei välttämättä ole kannattava tuoda jos ei saa "sikahalvalla" kun verot saattavat olla mitä sattuu, pahimmillaan enemmän kun maahantujan hinnaston veromäärä.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drago kirjoitti:Saman huomion tein vuosi sitten kun olin ostamassa 5kk vanhaa 5000 ajettua Suomi BMWtä, tutkin Mobile:n tarjonnan ja pyynnit Saksassa 6kk ja 6000 km ajetulle olivat lähes samat kuin täältä sai yksityiseltä auton, maksoin saman kuin liike olisi maksanut ostaessa suoralla rahalla ko. auton. Puolivuotias auto ei välttämättä ole kannattava tuoda jos ei saa "sikahalvalla" kun verot saattavat olla mitä sattuu, pahimmillaan enemmän kun maahantujan hinnaston veromäärä.
Tuossa on verotuksessa selvä virhe,eihän käytetyn vero
voi olla suurempi mitä uuden.Uuden korimallin tuonti on aina vaikeaa,koska hinta kovasta kysynnästä johtuen on pudonnut olemattoman vähän.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

jussilampi kirjoitti:
drago kirjoitti:Saman huomion tein vuosi sitten kun olin ostamassa 5kk vanhaa 5000 ajettua Suomi BMWtä, tutkin Mobile:n tarjonnan ja pyynnit Saksassa 6kk ja 6000 km ajetulle olivat lähes samat kuin täältä sai yksityiseltä auton, maksoin saman kuin liike olisi maksanut ostaessa suoralla rahalla ko. auton. Puolivuotias auto ei välttämättä ole kannattava tuoda jos ei saa "sikahalvalla" kun verot saattavat olla mitä sattuu, pahimmillaan enemmän kun maahantujan hinnaston veromäärä.
Tuossa on verotuksessa selvä virhe,eihän käytetyn vero
voi olla suurempi mitä uuden.Uuden korimallin tuonti on aina vaikeaa,koska hinta kovasta kysynnästä johtuen on pudonnut olemattoman vähän.
Ainakin moottoripyörissä on ollut sääntö 6000 km /6kk nuoremmat menee uuden verotuksen mukaan, taisi olla vielä 20% korotuksella joskus.
En ole koskaan tuonut noin uutta niin en tiedä tarkemmin onko tuo enää edes voimassa, tullin tuntien voisivat käyttää vieläkin jotain tuollaista.

Tarkoitus oli kai suitsia harmaatuontia, ainakin Hiko (OY) toi pyöriä hakemalla uusia europasta ja myi sitten niitä ohi virallisen maahantuojan.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

x_ismo kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
drago kirjoitti:Saman huomion tein vuosi sitten kun olin ostamassa 5kk vanhaa 5000 ajettua Suomi BMWtä, tutkin Mobile:n tarjonnan ja pyynnit Saksassa 6kk ja 6000 km ajetulle olivat lähes samat kuin täältä sai yksityiseltä auton, maksoin saman kuin liike olisi maksanut ostaessa suoralla rahalla ko. auton. Puolivuotias auto ei välttämättä ole kannattava tuoda jos ei saa "sikahalvalla" kun verot saattavat olla mitä sattuu, pahimmillaan enemmän kun maahantujan hinnaston veromäärä.
Tuossa on verotuksessa selvä virhe,eihän käytetyn vero
voi olla suurempi mitä uuden.Uuden korimallin tuonti on aina vaikeaa,koska hinta kovasta kysynnästä johtuen on pudonnut olemattoman vähän.
Ainakin moottoripyörissä on ollut sääntö 6000 km /6kk nuoremmat menee uuden verotuksen mukaan, taisi olla vielä 20% korotuksella joskus.
En ole koskaan tuonut noin uutta niin en tiedä tarkemmin onko tuo enää edes voimassa, tullin tuntien voisivat käyttää vieläkin jotain tuollaista.

Tarkoitus oli kai suitsia harmaatuontia, ainakin Hiko (OY) toi pyöriä hakemalla uusia europasta ja myi sitten niitä ohi virallisen maahantuojan.

Tuontiauton pitää olla vähintään 6kk vanha ja ajettu yli 6000km, muuten se katsotaan uudeksi kuljetusvälineeksi, ja josta joutuu autoveron lisäksi maksamaan ALV 23℅
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jesse874
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 28.02.2017 14:40

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jesse874 »

Morjesta! Pitäisi hankkia itselle ensimmäiseksi autoksi joku Mercedes. Olen katsonut hintoja saksasta ja näyttää olevan aika paljon halvempaa ja tarjonta järkyttävän laaja. Olisi hyvä kuulla lisää tosta mittareiden ruuvaamisesta, kuinka yleistä on ja mitä vinkkejä antaisitte mistä voisi päätellä että kilometrit täsmää. Aika uutta autoa 2009-2011 olen katsonut joten olettaisin ettei näin uusisssa autoissa hirveästi noita mittareita ronkita ja sen luulisi olevan vaikeampaakin vai olenko väärässä? Hintaa autolla saisi olla 20-25k onkohan saksan tuonti joka tapauksessa kannattavaa vai tuleeko tuontiveron lisäksi paljon muita erillisiä kustannuksia?

Tälläistä peliä tai vastaavaa olen katsonut, jos jollain tietoa tai kokemusta suomen ja saksan hintaeroista tämän teho/hintaluokan mersusta niin kertokaa ihmeessä! :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jesse874 kirjoitti:Morjesta! Pitäisi hankkia itselle ensimmäiseksi autoksi joku Mercedes. Olen katsonut hintoja saksasta ja näyttää olevan aika paljon halvempaa ja tarjonta järkyttävän laaja. Olisi hyvä kuulla lisää tosta mittareiden ruuvaamisesta, kuinka yleistä on ja mitä vinkkejä antaisitte mistä voisi päätellä että kilometrit täsmää. Aika uutta autoa 2009-2011 olen katsonut joten olettaisin ettei näin uusisssa autoissa hirveästi noita mittareita ronkita ja sen luulisi olevan vaikeampaakin vai olenko väärässä? Hintaa autolla saisi olla 20-25k onkohan saksan tuonti joka tapauksessa kannattavaa vai tuleeko tuontiveron lisäksi paljon muita erillisiä kustannuksia?

Tälläistä peliä tai vastaavaa olen katsonut, jos jollain tietoa tai kokemusta suomen ja saksan hintaeroista tämän teho/hintaluokan mersusta niin kertokaa ihmeessä! :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikai nuin uuden ostossa ole ongelmia, kun ostaa huolletun ja kohtuukilommetreillä. Autoissa koko euroopan kattava sähköinen huoltokirja josta pystyy tarkistamaan kilommetrit. Jos huoltohistoria ei ole kunnossa jättää ostamatta.
Tuossa esim. uudempi ja vähempi ajettu ja ei ole räpelletty niinkuin sun esim.auto

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Autoveroarvio 7000-7500euroa
Rahti n.900
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja drago »

jesse874 kirjoitti:Morjesta! Pitäisi hankkia itselle ensimmäiseksi autoksi joku Mercedes. Olen katsonut hintoja saksasta ja näyttää olevan aika paljon halvempaa ja tarjonta järkyttävän laaja. Olisi hyvä kuulla lisää tosta mittareiden ruuvaamisesta, kuinka yleistä on ja mitä vinkkejä antaisitte mistä voisi päätellä että kilometrit täsmää. Aika uutta autoa 2009-2011 olen katsonut joten olettaisin ettei näin uusisssa autoissa hirveästi noita mittareita ronkita ja sen luulisi olevan vaikeampaakin vai olenko väärässä? Hintaa autolla saisi olla 20-25k onkohan saksan tuonti joka tapauksessa kannattavaa vai tuleeko tuontiveron lisäksi paljon muita erillisiä kustannuksia?

Tälläistä peliä tai vastaavaa olen katsonut, jos jollain tietoa tai kokemusta suomen ja saksan hintaeroista tämän teho/hintaluokan mersusta niin kertokaa ihmeessä! :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäisenä pistää silmään liikkeen yhteyshenkilöiden nimet, en ole rasisti mutta saksalainen ei osta "arabikauppiaalta" autoa. Jättäisin väliin.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tonnin kun laskee tuonnille ja rekisteröinnille Suomeen niin ei kauhean pieleen mene. Sitten esim. 1500 talvipyöriin tuollaiseen Mersuun. Ja hetihän se ählyltä ostettu auto huoltoonkin pitää viedä. Siihen 500 euroa. Että kolme tonnia pakollisiin ja vielä verot päälle. :)
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

jesse874 kirjoitti:Morjesta! Pitäisi hankkia itselle ensimmäiseksi autoksi joku Mercedes. Olen katsonut hintoja saksasta ja näyttää olevan aika paljon halvempaa ja tarjonta järkyttävän laaja. Olisi hyvä kuulla lisää tosta mittareiden ruuvaamisesta, kuinka yleistä on ja mitä vinkkejä antaisitte mistä voisi päätellä että kilometrit täsmää. Aika uutta autoa 2009-2011 olen katsonut joten olettaisin ettei näin uusisssa autoissa hirveästi noita mittareita ronkita ja sen luulisi olevan vaikeampaakin vai olenko väärässä? Hintaa autolla saisi olla 20-25k onkohan saksan tuonti joka tapauksessa kannattavaa vai tuleeko tuontiveron lisäksi paljon muita erillisiä kustannuksia?

Tälläistä peliä tai vastaavaa olen katsonut, jos jollain tietoa tai kokemusta suomen ja saksan hintaeroista tämän teho/hintaluokan mersusta niin kertokaa ihmeessä! :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Riippuu yksilöstä. Jos et ole ronkeli varusteiden suhteen voi suomestakin saada hyvät kaupat etenkin jos on mahdollisuus kytätä sopivaa. Välillä on myynnissä myös juuri tuotuja joissa on hinta kohdallaan koska kuluja tulee kun itsekkin tuottaa mutta auto on jo suomessa. Jälleenmyyntiarvon ja myynnin helppouden kannalta 2-ovinen coupe ei ehkä ole paras valinta mutta jos sellaisen nimenomaan haluaa niin mikäs siinä. Niin minäkin halusin :D
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

OtivusRem kirjoitti:
Riippuu yksilöstä. Jos et ole ronkeli varusteiden suhteen voi suomestakin saada hyvät kaupat etenkin jos on mahdollisuus kytätä sopivaa. Välillä on myynnissä myös juuri tuotuja joissa on hinta kohdallaan koska kuluja tulee kun itsekkin tuottaa mutta auto on jo suomessa. Jälleenmyyntiarvon ja myynnin helppouden kannalta 2-ovinen coupe ei ehkä ole paras valinta mutta jos sellaisen nimenomaan haluaa niin mikäs siinä. Niin minäkin halusin :D
Juuri näin. Eikä tarvi tinkiä varusteista eikä ole karvakäsien kautta kulkenut, kun antaa minulle 28 donaa niin saa tämän:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=54562" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Kannattaa tosiaan katsoa mitä Suomessakin on myynnissä. Erityisesti ensimmäistä kertaa Saksasta ostaessa voi mennä vikaan katsomalla vain hintaa. Halvimpaan hintaan on Saksassakin yleensä jokin syy.
jesse874
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 28.02.2017 14:40

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jesse874 »

Kiitos vastauksista! Tosissaan tuollainen E-250 CDI tai C-250 CDI taitaa ollakkin järkevämpi ratkaisu, siitä kuulemma saa mukavasti lisätehoa ohjelmoimallakin. Niissä ilmeisesti useimmissa esimerkiksi erillainen vaihteisto ja tietenkin moottori mitä näissä 350 malleissa joten kaipaisin kokemuksia niistä verrattuna sitten 350, ajavatko asiansa yhtä moitteettomasti vai onko esimerkiksi jotain tyyppivikoja havaittu?
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Tuikuttamisen jälkeen 220 cdi:stäkin saa yli 200hp ja väännöt jotain ~500Nm, jos nuo nyt ovat ratkaisevat kriteerit auton ostolle. Pärjää kyllä oikeasti Suomessa vähemmälläkin, vähemmän paukkus luistonesto talvikelillä.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Ite lähtisin (ja lähdin) liikkeelle tästä https://www.mercedes-benz.net/p/de/de/g ... fahrzeuge/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopivan auton löydyttyä googlaisin kyseisen liikkeen myyjien yhteystiedot ja sieltä englantia puhuvan / kansainväliseen myyntiin "erikoistuneen" myyjän sähköpostin/puhelinnumeron.

Miksikö?
- Merkkiliikkeissä ei myydä sikaa säkissä -> huolloista ja korjauksista saa dokumentit
- Palvelu on toiseen potenssiin härmässä totuttuun nähden
- Takuu, joko Europa Garantie (1 vuosi) tai Junge Sterne (2 vuotta), jotka molemmat toimivat myös Suomessa merkkiliikkeissä (*toim.huom. ensimmäisen kohdalla saatat joutua itse hakemaan takuunmyöntäjältä korjauskulut jälkikäteen).
S212 250CDI
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Saksassa isommat merkkiliikkeet myyvät vain valikoituja vaihtoautoja. Niille tulee kyllä autoja vaihdossa uusiin, mutta suurin osa näistä vaihdokeistä myydään autohuutokauppoissa käytettyjen autojen myyjille. Eli jos vaihdokki on liian vanha tai liian paljon saksalaisittain ajettu, niin sitten se ei ole pääsääntöisti myynnissä merkkiliikkeessä. Liikkeet käsittääkseni myyvät mieluummin uusia autoja kuin käytettyjä.
Eli kyllä noista käytettyjen autojen liikkeistäkin voi auton ostaa, kun tutkii ostoksensa kunnolla...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HannuS »

jesse874 kirjoitti:Morjesta! Pitäisi hankkia itselle ensimmäiseksi autoksi joku Mercedes. Olen katsonut hintoja saksasta ja näyttää olevan aika paljon halvempaa ja tarjonta järkyttävän laaja. Olisi hyvä kuulla lisää tosta mittareiden ruuvaamisesta, kuinka yleistä on ja mitä vinkkejä antaisitte mistä voisi päätellä että kilometrit täsmää. Aika uutta autoa 2009-2011 olen katsonut joten olettaisin ettei näin uusisssa autoissa hirveästi noita mittareita ronkita ja sen luulisi olevan vaikeampaakin vai olenko väärässä? Hintaa autolla saisi olla 20-25k onkohan saksan tuonti joka tapauksessa kannattavaa vai tuleeko tuontiveron lisäksi paljon muita erillisiä kustannuksia?

Tälläistä peliä tai vastaavaa olen katsonut, jos jollain tietoa tai kokemusta suomen ja saksan hintaeroista tämän teho/hintaluokan mersusta niin kertokaa ihmeessä! :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunnon autot menevät Saksassa nopeasti kaupaksi. Kannattaa seurata tarjontaa netin kautta pari kolme viikkoa täällä Suomessa ja laittaa hyvät autot omaan "koriin" ja mielellään pdf:nä talteen. Jos jokin auto niistä on siellä yli 2 viikkoa myynnissä niin siinä on jotain vikaa. Jotkut autot poistuvat myynnistä ja tulevat muutaman viikon päästä uudestaan myyntiin joko samaan tai eri liikkeeseen. Tämä on myös epäilyttävää.

Ota lennot semmoiseen kaupunkiin jonka lähellä on 5 autoa. (100km säde)
Sitten kun menet paikan päälle maanantai aamuna klo 9. Silloin tulee vielä uusia autoja nettiin. Niistä, tai ihan edellisellä viikolla myyntiin tulleista se löytyy.
Kun olet liikkeessä paikan päällä, katso auton runkonumero ja soita Suomen Vehon liikkeeseen. Ne katsoo mitkä oikeat kilometrit on ja katsovat huollot.
Älä rakastu ensimmäiseen ehdokkaaseen :mrgreen:

Katso maalipinta tarkkaan. Ja jos haluat olla nopea pyydä vihreä rekisteriote nähtäväksi. Jos on mustavalkoinen kopio varaa aikaa enemmän koska silloin auton omistaja ei ole liike vaan pankki tai jokin isompi autoliike ja se hidastaa kauppaa.

Osta 6 sylinterinen, maksoi mitä maksoi. Minulle ammattimiehet neuvoi niin ja en ole katunut. Älä nelisylinteristä nakuttajaa.

Osta auto ja maksa SEPA maksuna, käske liikkeen hommata punatäppäiset kilvet ja aja suomeen ja rekisteröi. Keltapäisilläkin onnistuu jos ajat auton Finnjetillä ohi Tanskan ja Ruotsin. Ei se sen kummempaa ole.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hyviä vinkkejä, mutta voi toimia toisellakin tapaa.
HannuS kirjoitti:
Kunnon autot menevät Saksassa nopeasti kaupaksi. Kannattaa seurata tarjontaa netin kautta pari kolme viikkoa täällä Suomessa ja laittaa hyvät autot omaan "koriin" ja mielellään pdf:nä talteen. Jos jokin auto niistä on siellä yli 2 viikkoa myynnissä niin siinä on jotain vikaa. Jotkut autot poistuvat myynnistä ja tulevat muutaman viikon päästä uudestaan myyntiin joko samaan tai eri liikkeeseen. Tämä on myös epäilyttävää.
Merkkiliikkeissäkin autot seisovat välillä viikkokausia, vaikka niissä tuskin mitään vikaa on. Joskus kysyntä on kovempaa ja joskus ei. Lisäksi Suomessakin liikkeet vaihtelevat autoja keskenään eli auto voi olla yhtäkkiä toisaallakin myynnissä.
HannuS kirjoitti: Ota lennot semmoiseen kaupunkiin jonka lähellä on 5 autoa. (100km säde)
Sitten kun menet paikan päälle maanantai aamuna klo 9. Silloin tulee vielä uusia autoja nettiin. Niistä, tai ihan edellisellä viikolla myyntiin tulleista se löytyy.
Kun olet liikkeessä paikan päällä, katso auton runkonumero ja soita Suomen Vehon liikkeeseen. Ne katsoo mitkä oikeat kilometrit on ja katsovat huollot.
Älä rakastu ensimmäiseen ehdokkaaseen :mrgreen:
Jos etsii hyvää niin yksikin riittää. Ei ole häpeä tulla ilman autoa takaisin. Ja jos eka on hyvä, kannattaahan se ostaa. Mitä hyötyä ajella ympäri Saksaa, jos ykköskandidaatti on hyvä. Voi mennä sivu suun näin. Itse olen viime aikoina ostanut autot valmiiksi niin ei ole pienintäkään stressiä onko auto jäljellä tai löytyykö mitään.

Ja jos autossa on sähköinen huoltokirja niin mitä hyödyttää Veholle soitella. Samat tiedothan leimatusta huoltokirjan paperista löytyvät. Lisäksi jos epäilyttää tällaiset niin kysyy autoista jo runkonumeron etukäteen Suomessa ja ei mene katsomaan sellaista, josta ei numeroa saa tai huollot puuttuvat. Vehokaan ei näe tietoja, jos niitä ei ole. Ja kun auto tulee Suomeen niin monesti täällä ei sitten enää raaskitakaan autoa merkkiliikkeessä käyttää, vaikka ostaessa pitäisi olla huoltokirja.
HannuS kirjoitti: Osta 6 sylinterinen, maksoi mitä maksoi. Minulle ammattimiehet neuvoi niin ja en ole katunut. Älä nelisylinteristä nakuttajaa.
Samalla kai voisi suositella suoraan 8- tai 12-sylinteristä? :)

HannuS kirjoitti: Osta auto ja maksa SEPA maksuna, käske liikkeen hommata punatäppäiset kilvet ja aja suomeen ja rekisteröi. Keltapäisilläkin onnistuu jos ajat auton Finnjetillä ohi Tanskan ja Ruotsin. Ei se sen kummempaa ole.
Cash is King. Kun olen ostanut niin, että olen halunnut nähdä auton, olen antanut rahaa. Toki kaikki eivät halua olla kuten Andy McCoy ja kulkea kolkyt donaa taskussa. Siksi etukäteismaksu on hyvä. Tilisiirtona joutunee odottelemaan seuraavaan päivään kun saa auton? Tässä käteinen helpottaa.

Keltaisillakin pitäisi nykyään Tanskan ja Ruotsin halki päästä? Niihin kai saa EU-vakuutuksen? Ja Finnjet taidettiin purkaa Intiassa jo aikoja sitten. :D Mutta haluaako kukaan niihin Finnlinesin rahtialuksiinkaan kun voi tulla E4:sta läpi Kansankodin uudella autollaan? Voi pysähtyä missä haluaa ja syödä mitä haluaa eikä olla puolalaisten rekkakuskien seurassa.


Mutta tosiaan en ole kovin kokenut ostelija Saksasta. Minusta vaan on helpointa ostaa auton niin, että se odottaa jo valmiina nimissäni sovittuna aikana. Epämääräisten pikkuliikkeiden kanssa ei tietenkään näin ehkä uskalla ja kannata toimia. Niiden kanssa homma kyllä pelaa muuten. Ajetaan konttorille, auto nimiin ja rahat ja kauppakirja käteen ja nokka kohti Puttgardenia. Merkkiliikkeiden kanssa näin ei onnistu.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tn62634 kirjoitti:
Samalla kai voisi suositella suoraan 8- tai 12-sylinteristä? :)
No minä lähinnä vertasin 4 sylinterisiä ja 6 sylinteristä dieseliä. Nelosista tulee niitä kiertokankivaurioita jonkin verran enemmän. Jos samat tehot otetaan niin 6 sylinterisessä on enemmän laakeripintaa ottamassa värinät vastaan. Bensa kutosesta en sitten oikein tiedä mitä ne kestää. Ei mersu oikein ole vakuuttanut tuolla bensa moottori puolella muutenkaan.
09-10 valmistettuja neloskoneita kannattaa kuunnella tarkkaan , ettei takapuolella oleva ketju rallata kylmänä. Yleensähän nuot on jo korjattu takuuseen, mutta kaiken varalta.

tn62634 kirjoitti:
Keltaisillakin pitäisi nykyään Tanskan ja Ruotsin halki päästä? Niihin kai saa EU-vakuutuksen? Ja Finnjet taidettiin purkaa Intiassa jo aikoja sitten. :D Mutta haluaako kukaan niihin Finnlinesin rahtialuksiinkaan kun voi tulla E4:sta läpi Kansankodin uudella autollaan? Voi pysähtyä missä haluaa ja syödä mitä haluaa eikä olla puolalaisten rekkakuskien seurassa.
Joo. Minäkin aikanaan vierastin itämeren laivaa juuri tuosta syystä mutta on siinäkin puolensa.
On siellä usein suomalaisiakin. Samanlaisia trokaria muitakin. Aika kuluu hyvin kokemuksia vaihtaessa. Travemundesta Helsinkiin. Viime kerralla 2012 smaan hyttiin minun kanssa tuli pakistanilainen rihkamakorukauppias ja kiinalainen antiikkikauppia englannista. Väiteltiin politiikasta suunnilleen koko matkan.

Onhan se Mersulla sähköisenä se huoltokirja jostan 2010 asti. Paperisiin ei oikein voi saksassa luottaa. Paikanpäällä autoliikkeessä eivät mielellään näytä sen sähköisen sisältöä. Sehän on mersulla se huoltokirja heidän serverillä. Jos huollot on tehty oikein niin sieltä ne löytyy. Ja tosiaan Veho on mielellään auttanut näissä selvittelyissä.
Toki jos oma Staari on mukana sillä voi katsoa autosta, mutta ei siihenkään 100% voi luottaa, koska itse autoa on voitu peukaloida.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

Kauanko on tällä hetkellä verolapun kilahdus postiluukkuun kun verottaja hoitelee näitä maahantuonti verotuksia ?
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja drago »

SLKn verolapun lähetin eilen, tänään pitää vielä täydentää katsastustodistuksella. Katsotaan kauanko kestää.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drago kirjoitti:SLKn verolapun lähetin eilen, tänään pitää vielä täydentää katsastustodistuksella. Katsotaan kauanko kestää.
Mihin ne katsastustodistusta tarvii,minä katsastin vasta veropäätöksen jälkeen ja sai kilvet samantien.Veropäätös kesti 3viikkoa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

epk kirjoitti:Kauanko on tällä hetkellä verolapun kilahdus postiluukkuun kun verottaja hoitelee näitä maahantuonti verotuksia ?
About kuukausi sitten laitoin autoveroilmoituksen. Eilen tuli selvityspyyntö puuttuvista liitteistä. En hämmästyisi vaikka liitteiden toimituksen jälkeen menisi toinen kuukausi veropäätökseen.
E350CDI&A180CDI
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

epk kirjoitti:Kauanko on tällä hetkellä verolapun kilahdus postiluukkuun kun verottaja hoitelee näitä maahantuonti verotuksia ?
Hyvä tarkennus tuo postiluukku :D Itse hoidin ihan mielenkiinnosta koko rulianssin Trafin sähköisten palveluiden avulla ja päätös tuli reilussa viikossa. Ehkä olin vuosi sitten niin harvinainen sähköisten palveluiden käyttäjä.
Vastaa Viestiin