Auto oli tuotu Virosta marraskuu -20 ja ollut maassa jonkin aikaa sekä vaihtanut omistajaa kesän -21 jälkeen , otettu liikennekäyttöön 1.9.21 ja samalla haettu veropäätöstä erään henkilön toimesta . Itse kun olin ostamassa kyseistä autoa mainittiin että saa päästellä huoletta ja hakea lisä aikaa 3 kk jos ei halua rekisteröidä , itse kuitenkin vähän epäilin ja on jo jonkin aikaa edellisestä tuonti autosta että päätin kysellä . Konttorilla käskettiin soittaa verottajalle ja tein työtä käskettyä , sanottiin että vero päätös tullut ja autolla ei saa ajaa . Yritin saada henkilöä kiinni kuka hakenut päätöstä mutta ei mitään toivoa , yritin kaikki mahdolliset keinot. Posti ei anna tietoa asuuko enää kyseisessä osoitteessa eikä muutkaan , soittelin uudelleen verottajalle ja hän mainitsi että muuttunut tälle vuodelle auto verotus niin että se on henkilökohtainen ns veropankki. Jos hänellä on tälle vuodelle useita vastaavia veropetoksia niin vaikka saisinkin tämän auton päätöksen se ei menisi välttämättää tähän autoon vaan vanhimpaan

Onko ollut muilla vastaavaa ja ei taida olla muuta tehtävissä kuin laittaa pellolle / varaosiksi.