Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

veskola kirjoitti:Jos olet paikan päällä perjantai aamuna hotellissa ja autokaupassa heti aamulla kahdeksalta niin varmasti ehditte kilvittämään sen. Varmista vain myyjän kanssa ettei kilpikonttorilla ole mikään erikoispäivä ja että hän tuleee mukaan sinne hoitamaan byrokratian. Se on uskomaton suomeen verrattuna.
Joo, näin olen ymmärtänyt. Myyjä on luvannut tulla mukaan kilpikonttorille.

Järjellä ajateltuna tuo etukäteen maksaminen ja kaikessa rauhassa noutaminen sitten reissun jälkeen kuulostaa kyllä kuitenkin järkevämmältä. Mikä on tyypillinen käytäntö kauppakirjojen yms. kanssa, allekirjoitettujen ja skannattujen papereiden sähköpostittaminen tai jotain muuta? Pitäneekö koko summa maksaa etukäteen, vai pitäisivätköhän pari viikkoa varattuna "käsirahalla".
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

tj86430 kirjoitti: Järjellä ajateltuna tuo etukäteen maksaminen ja kaikessa rauhassa noutaminen sitten reissun jälkeen kuulostaa kyllä kuitenkin järkevämmältä. Mikä on tyypillinen käytäntö kauppakirjojen yms. kanssa, allekirjoitettujen ja skannattujen papereiden sähköpostittaminen tai jotain muuta? Pitäneekö koko summa maksaa etukäteen, vai pitäisivätköhän pari viikkoa varattuna "käsirahalla".
Skannatut sopimukset sähköpostiin riittävät. Saat sitten vielä toiset paikan päällä. Osnabrückista kun ostin niin maksoin puolet myyjäliikkeen tilille ja loput käteisellä, kun ehdotin sitä. Hampurissa olisivat halunneet 2500 euron käsirahan, mutta maksoin kaikki kerralla, kun en tykkää kulkea kolkyt donaa taskussa kuten Andy McCoy.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

veskola kirjoitti: Kannattaa huomioida, että auto ajetaan sinne kilpikonttorille ja siihenkin voi kulua ruuhkassa vajaa tunti riippuen missä autokauppa sattuu sijaitsemaan ja millainen ruuhka on.
Joo kyllä jonkun henkilön X pitää siellä henkilökohtaisesti käydä, muttei välttämättä auton omistajan eikä kyseisellä autolla.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mjoo, täytyy aloittaa myyjän kanssa keskustelut käytännön järjestelyistä. Minulle varmaan olisi helpoin käsiraha nyt tilille, ja loppusumma sitten joko ennen noutoa tilille tai mukaan käteisenä (luottokortilla tuskin haluavat maksua, kortin debit-puoli voisi tietysti olla yksi vaihtoehto).

Sitten jos siirrän noudon tuonne maaliskuun loppupuolelle, voi aikaakin varata tarvittaessa hieman enemmän, eikä kilpikonttorin kanssa tarvitse stressata. Tai selvittää rauhassa onnistuuko kilvittäminen etukäteen. Mikä muuten tuon kilpikonttorin virallinen saksankielinen nimi on?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

KFZ-Zulassungsstelle

Ja käytännössä käteinen vaan käy. Muuten joutunet odottamaan Saksassa kunnes raha siirtyy yön yli tilille. Debit-puoli ei oikein pelaa Saksassa. Jossain käy ja jossain ei (ei ainakaan auton ostossa vaadittavat summat). Kaikkialla ei edes Visa kelpaa. Rahaa onneksi ymmärtävät sielläkin.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Vielen Dank.

Mitenkäs muuten tuo vakuutus, muistelen lukeneeni jostain, että autolle voisi ottaa VINillä vakuutuksen valmiiksi suomalaisesta yhtiöstä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo kannattaa, muttei ole pakko. Itse otin Turvasta vakuutuksen runkonumerolla 12.3. alkaen ostamaani autoon. On siis suomalainen liikennevakuutus ja kasko sen Saksasta saatavan liikennevakuutuksen lisäksi. Aina voi jotain matkalla sattua. Rostockin keskusta ei ole pahin mahdollinen, mutta autobahnilla sattuu ja tapahtuu. Samoin lähes joka kerta kun olen Ruotsin läpi ajanut Tukholmaan niin on jotain ollut. Autoja kaiteessa tms. Samoin Tanskassa tietyöalueilla ajetaan 80-90 km/h kolmea kaistaa rinnan, jossa suomessa ei viittä kymppiä saisi kahta kaistaa ajaa.

Sitten kun kauppa on solmittu, soita omaan vakuutusyhtiöön ja tiedustele runkonumerolla vakuutusta. Jos eivät anna niin soita muualle.

Olen tullut kyllä Bielefeldistä ja Osnabrückista ihan saksalaisen vakuutuksen voimin ja ajellut sen voimassaolojan Suomessa. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli turhan uhkarohkeaa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti:Joo kannattaa, muttei ole pakko. Itse otin Turvasta vakuutuksen runkonumerolla 12.3. alkaen ostamaani autoon. On siis suomalainen liikennevakuutus ja kasko sen Saksasta saatavan liikennevakuutuksen lisäksi. Aina voi jotain matkalla sattua. Rostockin keskusta ei ole pahin mahdollinen, mutta autobahnilla sattuu ja tapahtuu. Samoin lähes joka kerta kun olen Ruotsin läpi ajanut Tukholmaan niin on jotain ollut. Autoja kaiteessa tms. Samoin Tanskassa tietyöalueilla ajetaan 80-90 km/h kolmea kaistaa rinnan, jossa suomessa ei viittä kymppiä saisi kahta kaistaa ajaa.

Sitten kun kauppa on solmittu, soita omaan vakuutusyhtiöön ja tiedustele runkonumerolla vakuutusta. Jos eivät anna niin soita muualle.

Olen tullut kyllä Bielefeldistä ja Osnabrückista ihan saksalaisen vakuutuksen voimin ja ajellut sen voimassaolojan Suomessa. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli turhan uhkarohkeaa.
Euroopassa ajelu on kyllä tuttua, lähes joka vuosi tulee siellä pyörähdettyä 5-10tkm. Tässä tapauksessa ottaisin varmaan lautan Rostockista Gedseriin ja sitten Tanskan ja Ruotsin läpi, joten Saksan baanat jäisivät väliin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No sitten se on tuttua hommaa. Itse en ole mennyt koskaan Rostockista Gedseriin joten kerro kokemuksia jälkikäteen. :) Muuten Rostock on kyllä ihan hieno. Itä-saksalainen rakennuskulttuuri on Lange Srassellakin onnistuttu saamaan hansakaupungin henkeen.
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

veskola kirjoitti:Punaiset kilvet sitten aina suomeen tuotaviin autoihin, ei keltaisia.
miksi? Itse ajoin keltaisilla, samoin tuttu seuraavalla viikolla. Tämä siis viime syksynä.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja veskola »

En tiedä kun keltaisia ensin yritettiin laittaa mutta virkamies (oli itse asiassa aika herkku virkatyttönen) sanoi että suomeen menevään pitää laittaa punaiset. Kai se liittyy jotenkin veroihin tjms.

Ajattelin että jatkossa on selkeämpi ostaa heti punaiseen tarkoitetut vakuutukset yms. niin ei tule tuplamaksuja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hpl kirjoitti:
veskola kirjoitti:Punaiset kilvet sitten aina suomeen tuotaviin autoihin, ei keltaisia.
miksi? Itse ajoin keltaisilla, samoin tuttu seuraavalla viikolla. Tämä siis viime syksynä.
Koska ne ei kelpaa autoliiton mukaan ruotsissa eikä suomessa... Tai oikeastaan missään.
AL kirjoitti:Saksasta ostettuun autoon, joka viedään pois maasta muualla rekisteröitäväksi, on periaatteessa Saksan lakien mukaan hankittava vientikilvet (Ausfuhrkennzeichen, Zollkennzeichen, Exportkennzeichen). Aluksi vain oman maan sisäisiin siirtoihin tai koeajoihin tarkoitettuja lyhytaikaisia kilpiä (Kurzzeitkennzeichen) on alettu käyttää yhä enemmän myös siirrettäessä ajoneuvoa ajaen toiseen EU-maahan. Lyhytaikaisten kilpien ongelma on se, ettei näille kilville annettu rekisteröintitodistus vastaa kansainvälisten sopimusten ulkomaan liikenteessä edellyttämiä ajoneuvopapereita. Lyhytaikaisia kilpiä voi tietyin varauksin käyttää toisessa EU-maassa, mikäli kohdemaa hyväksyy ne. Saksalla on tällä hetkellä sopimus lyhytaikaisten kilpien käyttämisestä vain Italian, Itävallan ja Tanskan kanssa. Vientikilven tunnistaa kilven oikeaan reunaan punaiselle pohjalle merkitystä voimassaoloajasta, kun taas lyhytaikaisen kilven oikean reunan palkki on keltainen.
Eli tulee matkaan stoppi (ja varmaan kustannuksiakin sakkojen muodossa tms.) ruottissa ja suomessa jos sattuu olemaan Tulli- tai Poliisimiehellä kehno päivä ja hoksottimet kohillaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kilvet voi helposti tilata netistä valmiiksi vaikkapa toimittuna sinne autoliikkeeseen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:Kilvet voi helposti tilata netistä valmiiksi vaikkapa toimittuna sinne autoliikkeeseen.
Myyjä väitti, ettei voi (joku uusi säädös), mutta voi tietysti olla että tässä tuli joku väärinymmärrys. Laitatko linkin mistä tämä onnistuu?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Kilvet voi helposti tilata netistä valmiiksi vaikkapa toimittuna sinne autoliikkeeseen.
Myyjä väitti, ettei voi (joku uusi säädös), mutta voi tietysti olla että tässä tuli joku väärinymmärrys. Laitatko linkin mistä tämä onnistuu?
Myyjähän mielellään hoitaa sinulle kilvet heidän kauttaan ,sillä saa siitä
100 euron siivun.


Voit hoitaa itse kilvet myös.

http://www.transit-plate.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja veskola »

Milloinkas tuo 100€ tilitetään myyjälle, kun itse en moista nähnyt tapahtuvan :roll:

Kalliimmaksi tuo 160€/4 päivää näyttää tulevan verrattuna siihen kun osti kahden viikon punaiset kilvet ja vakuutukset. Itse ajelin koko rahan edestä niillä saksan vakuutuksilla. Tuolta ilmeisesti sai vai noita keltaisia kilpiä "German short term number plates" vai, jotka ei sitten käytännössä ole voimassa Suomessa ja Ruotsissa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti: http://www.transit-plate.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärsinkö oikein, että tuolta saa vain keltapäisiä?
e: myöhässä
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kaveri pysäytettiin Ruotsissa viime syksynä keltaisista kilvistä. Oli lopulta päässyt jatkamaan matkaansa, kun oli ollut Green Card, mutta hankaluuksia oli ollut. Itsellä ei ole niistä kokemusta ja olen tullut kotiin vain punaisilla. Punaisilla saa ajaa Suomessakin niin kauan kuin niissä voimassaolo riittää.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse hain kilpikonttorista 5 päivän keltaiset kilvet greencardilla hintaan 65 euroa.
Myyjäliike hoitaa asian yleensä 150-170 hintaan.
Hyvä muistaa edelleen, että Saksa on liittovaltio eli samoja sääntöjä tulkitaan eri paikoissa eri tavalla.
Kyllä Suomessa saa ajaa voimassa olevilla Saksan keltaisilla kilvilla greencardin kera.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itse olen ollut sillä lailla rekisteröimässä autoa myyjäliikkeen kanssa, että olen kaivanut omaa kuvettani maksun hetkellä niin välistäveto ei onnistu.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Vähän ristiriitaista tietoa:
sportsman kirjoitti:Itse hain kilpikonttorista 5 päivän keltaiset kilvet greencardilla hintaan 65 euroa.
Myyjäliike hoitaa asian yleensä 150-170 hintaan.
Hyvä muistaa edelleen, että Saksa on liittovaltio eli samoja sääntöjä tulkitaan eri paikoissa eri tavalla.
Kyllä Suomessa saa ajaa voimassa olevilla Saksan keltaisilla kilvilla greencardin kera.
vs
Sergey kirjoitti:
AL kirjoitti:Saksasta ostettuun autoon, joka viedään pois maasta muualla rekisteröitäväksi, on periaatteessa Saksan lakien mukaan hankittava vientikilvet (Ausfuhrkennzeichen, Zollkennzeichen, Exportkennzeichen). Aluksi vain oman maan sisäisiin siirtoihin tai koeajoihin tarkoitettuja lyhytaikaisia kilpiä (Kurzzeitkennzeichen) on alettu käyttää yhä enemmän myös siirrettäessä ajoneuvoa ajaen toiseen EU-maahan. Lyhytaikaisten kilpien ongelma on se, ettei näille kilville annettu rekisteröintitodistus vastaa kansainvälisten sopimusten ulkomaan liikenteessä edellyttämiä ajoneuvopapereita. Lyhytaikaisia kilpiä voi tietyin varauksin käyttää toisessa EU-maassa, mikäli kohdemaa hyväksyy ne. Saksalla on tällä hetkellä sopimus lyhytaikaisten kilpien käyttämisestä vain Italian, Itävallan ja Tanskan kanssa. Vientikilven tunnistaa kilven oikeaan reunaan punaiselle pohjalle merkitystä voimassaoloajasta, kun taas lyhytaikaisen kilven oikean reunan palkki on keltainen.
Eli tulee matkaan stoppi (ja varmaan kustannuksiakin sakkojen muodossa tms.) ruottissa ja suomessa jos sattuu olemaan Tulli- tai Poliisimiehellä kehno päivä ja hoksottimet kohillaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti:Itse olen ollut sillä lailla rekisteröimässä autoa myyjäliikkeen kanssa, että olen kaivanut omaa kuvettani maksun hetkellä niin välistäveto ei onnistu.
Näin minäkin kuvittelin tapahtuvan, ts. myyjä tulee mukaan, mutta minä asioin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

http://www.zulassungsdienst-berlin.eu/preise.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noilla hinnoilla ei kannata ottaa keltapäisiä?

Mutta pitääkös punakilpiin nykyään käyttää auto paikanpäällä konttorilla?

Edit: Näköjään tuo Kurzzeitkennzeichen: 5 Tage 89,00€ on koko paketin hinta ja tuohon Ausfuhrkennzeichen (punakilpiin) 85e/30 pv tulee vielä kilpien hinta ja rekisteröintimaksu päälle...
230 C 1978
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja veskola »

Auto pitää käyttää konttorilla, mutta ei sitä kukaan siellä vältämättä ehdi syynätä. Tämä on vähän näitä tapauksia, että joku voi pystyä kilvittämään ilman autoakin, mutta jonain päivänä konttorilla onkin se kettumainen tyyppi ja vähän tekemistä niin sitten ei onnistu. Parempi varautua pahimpaan.

Olen minä nähnyt Suomessa ajettavan vanhentuneilla punaisilla kilvilläkin ilman ongelmaa, ei se silti laillista ole. Niin ja repäshän tulliohjelmassa suikkpää juurikin vanhentuneet kilvet autosta pois. Poliisit tuskin tajuavat mitään eroa onko keltainen vai punainen kilpi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Pinnebergissä tuli nainen katsomaan runkonumeron 2010. Sitten taas 2014 Osnabrückissa oltiin kilvittämässä liikkeen autolla ilman että myytävä auto liikahti metriäkään ennen kuin se oli nimissäni. Hampurissa 2015 ei myöskään tultu katsomaan autoa, mutta siellä oltiin paikalla 11:58 ja jonotuslipukkeiden saanti loppui klo 12. Tuskin olisivat silti tulleet katsomaan. Lähetin eilen kopion passista ja tilitiedot Daimler Niederlassung Hamburgiin ja kilvittävät auton valmiiksi. Tuskin käyvät kyseisellä autolla hommaa hoitamassa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

veskola kirjoitti:Auto pitää käyttää konttorilla, mutta ei sitä kukaan siellä vältämättä ehdi syynätä. Tämä on vähän näitä tapauksia, että joku voi pystyä kilvittämään ilman autoakin, mutta jonain päivänä konttorilla onkin se kettumainen tyyppi ja vähän tekemistä niin sitten ei onnistu. Parempi varautua pahimpaan.
Hmm, tulkitsenko tätä ihan väärin (http://rathaus.rostock.de/sixcms/detail ... d4=&_sid5=" onclick="window.open(this.href);return false;):
Eine Vorführung des Fahrzeuges ist nur dann erforderlich, wenn es keine vorherige Zulassung in Deutschland gab und die Frist der Hauptuntersuchung nur bis zum Ende der Gültigkeit des Ausfuhrkennzeichens vorliegt.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos haluat punaiset kilvet ,niin auto pitää käyttää kilpikonttorilla.

Toisaalta , minulle jäi sellainen kuva , että etsit autoa jossa pitää olla tietyt varusteet ja oliko tämä vielä junge stern -auto ja myynnissä mersunmerkkiliikkeessä ?
Jos näin ,mitä suotta itse matkustamaan . Maksa auto ja tilaa sille kuljetus vaikkapa Havinalta , maksaa n 700 euroa.
Tai sitten Kujettaahan myös liike sen satamaan ja finnlines huolehtii auton Vuosaaren satamaan .

Myös ajaminen Suomeen itäkautta on yksi mahdollisuus , sillä olethan jo valmiiksi idässä , Rostock ?.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

sportsman kirjoitti:Jos haluat punaiset kilvet ,niin auto pitää käyttää kilpikonttorilla.

Toisaalta , minulle jäi sellainen kuva , että etsit autoa jossa pitää olla tietyt varusteet ja oliko tämä vielä junge stern -auto ja myynnissä mersunmerkkiliikkeessä ?
Jos näin ,mitä suotta itse matkustamaan . Maksa auto ja tilaa sille kuljetus vaikkapa Havinalta , maksaa n 700 euroa.
Tai sitten Kujettaahan myös liike sen satamaan ja finnlines huolehtii auton Vuosaaren satamaan .

Myös ajaminen Suomeen itäkautta on yksi mahdollisuus , sillä olethan jo valmiiksi idässä , Rostock ?.
Autoliike hommasi minun puolestani omaan Mersuuni punaiset kilvet heinäkuussa 2013, eikä ainakaan tuolloin auto liikahtanut mihinkään liikkeen pihasta kilpiä odotellessani. Eivät siis hoitaneet kilpihommia kuntoon etupeltoon.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:Jos haluat punaiset kilvet ,niin auto pitää käyttää kilpikonttorilla.

Toisaalta , minulle jäi sellainen kuva , että etsit autoa jossa pitää olla tietyt varusteet ja oliko tämä vielä junge stern -auto ja myynnissä mersunmerkkiliikkeessä ?
Jos näin ,mitä suotta itse matkustamaan . Maksa auto ja tilaa sille kuljetus vaikkapa Havinalta , maksaa n 700 euroa.
Tai sitten Kujettaahan myös liike sen satamaan ja finnlines huolehtii auton Vuosaaren satamaan .

Myös ajaminen Suomeen itäkautta on yksi mahdollisuus , sillä olethan jo valmiiksi idässä , Rostock ?.
Tämä oli varmaan minulle.

Joo, etsin hyvin tietynlaista autoa, niitä (budjettiini sopivia) on kerrallaan muutama myynnissä Saksassa (tätä kirjoittaessa vissiin 6kpl), ja nyt sattui kohdalle yksilö joka on jostain syystä sekä hyvin varusteltu että pari tonnia halvempi kuin mitä ne yleensä ovat. Auto on tosiaan Rostockin mersuliikkeessä ja on Junge Sterne -takuulla.

Matkustaminen on hauskaa, nyt vaan on aikataulullisesti vähän haastava aika, mutta olen eilen sopinut myyjän kanssa, että tänään kun saan lisätiedot jos kaikki on ok, niin sovimme kaupan mailitse ja maksan käsirahan.

Itäkautta on pidempi, kalliimpi ja huonommat tiet. Kun lähtee 9:00 laivalla Rostockista Gedseriin, ehtii loistavasti Tukholmaan iltalaivalle ja on seuraavana aamuna Turussa. Kilometrejä tulee 800 + Suomen pään kilometrit Turusta. Tallinnan kautta tulee yli tuplasti + Suomen pään kilometrit Helsingistä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tästä meinasin tehdä paperit ja maksaa käsirahan tänään: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31468.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiedot: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=_wy-xtsg" onclick="window.open(this.href);return false;

toisessa takaovessa on naarmu. Kahdet renkaat.

Saa arvostella.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin