Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Mikä sulle on JOE tulossa?

Tarkoitus olisi hakea itselle 2014-2015 kutoskoneinen Eemeli Saksasta vielä ennen vuodenvaihdetta. Ekaa kertaa oon autoa hakemassa, joten vähän on hakusessa asiat. Jos joku kokeneempi viitsii vastata tai kommentoida, niin arvostaisin kovasti. :thumbup:

Vieläkö vaatimustenmukaisuusvakuutusten (CoC) kanssa pitää taistella, vai näkyykö tarvittavat tiedot saksalaisella rekisteriotteella?

Mitä papereita tartten autosta Saksasta myyjältä itselleni mukaan rekisteröintitodistuksen, kauppakirjan yms lisäksi?

Ajattelin ajaa auton pihaan odottelemaan ja vasta joulun välipäivien tienoilla tehdä tuonti-ilmoitukset ja laittaa auton rekisteriin. Säästääkö siinä edes mitään verrattuna siihen, että pyytää päätökset, rekisteröi ja sen jälkeen laittaa seisontaan?
S212 E350 BlueTEC vm 2014
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JOE »

Tuli elokuussa Lexus vm 2014. Nämä paperit tarvittiin:
Auton virallinen kauppasopimus.
Auton rekisteriote.
Rekisteriotteen tekninen osa.
Auton Katsastusdokumentti.
Auton EU Vaatimustenmukaisuustodistus.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Juutana kirjoitti: Säästääkö siinä edes mitään verrattuna siihen, että pyytää päätökset, rekisteröi ja sen jälkeen laittaa seisontaan?
Riippuu siitä onko edellinen auto myyty vai ajossa:
Jos tuo auton ajamalla, pitää hankkia vientikilvet ja niitä varten ensin liikennevakuutus. Yleisen saksalaisen hinnoittelun mukaan 30 päivän vientikilvissä kustannus/päivä on halvin (n. 70-80 euroa/kk).

Suomen ajoneuvo- ja autoveroissa säästää eniten kun on laiska ja jättää kaiken viime tippaan:
Suomeen tullessa pitää autosta tehdä käyttöönottoilmoitus (=laivasta satamassa aamulla).
Käyttöönottolimoituksesta on 5 päivää (=1 viikko) aikaa tehdä autoveroilmoitus.
Autoa saa käyttää ilmoituksen tekemisen jälkeen siihen saakka kunnes posti tuo kotiin veropäätöksen jossa on autoveron määrä ja eräpäivä (=eräpäivään sakka). Jos veropäätöstä ei tule, veroton käyttöoikeus jatkuu 3 kk maahantulosta.
Suomi-kilvet saa hakea konttorilta kun vero on maksettu.
Jos alkuperäinen vakuutus ja kilvet ehtii mennä vanhaksi, kannattaa ottaa suomalainen liikennevakuutus ja siirto/tarrakilvet jatkoksi

Parhaiten säästää myymällä vanhan auton alta pois, toiseksi parhaiten pistämällä sen seisontaan ja ajamalla uudella niin kauan kun maksettuja kilpiä ja verottomia päiviä riittää, mutta joka tapauksessa puhutaan max. 3 kuukaudesta ja näinollen (päästöistä, vakuutusmaksusta ja bonuksesta riippuen) muutamasta satasesta. Vanhan ja uuden auton arvosta riippuen se on sitten taas paljon taikka vähän...
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Kiitos vastauksista.

Mulla on vanhan duunin liisari (vapaa autoetu) käytössä vuoden loppuun, ja maksan siitä joka tapauksessa. Toi pari sataa häviää pyöristyksiin tässä konkurssissa. :D

Koska kyseessä on vähän kalliimpi auto, niin hommaan sille joka tapauksessa kaskon ja liikennevakuutuksen jo Saksassa ollessani. Takoitus olisi ajaa auto Suomeen Tanskan ja Ruotsin läpi ja samalla tutustua vähän autoon. Ensimmäinen mersu tulossa, eikä sellaista ole koskaan ollut edes lähipiirissä.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Suosittelisin sitten Junge Sterneä Juutanalle, se on oikeasti koko lailla stressitön tapa hankkia ensimmäinen mersu, tai ainakin mulle oli. Siitä tarina löytyy viime keväältä tästä ketjusta. Takuu pelaa ja antaa kyllä hyvän mielenrauhan uuteen merkkiin siirtyessä, samoin myyjäliikkeen palvelulta on lupa odottaa tiettyä hyvää tasoa.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Juutana kirjoitti:Kiitos vastauksista.

Mulla on vanhan duunin liisari (vapaa autoetu) käytössä vuoden loppuun, ja maksan siitä joka tapauksessa. Toi pari sataa häviää pyöristyksiin tässä konkurssissa. :D

Koska kyseessä on vähän kalliimpi auto, niin hommaan sille joka tapauksessa kaskon ja liikennevakuutuksen jo Saksassa ollessani. Takoitus olisi ajaa auto Suomeen Tanskan ja Ruotsin läpi ja samalla tutustua vähän autoon. Ensimmäinen mersu tulossa, eikä sellaista ole koskaan ollut edes lähipiirissä.

Osta Etelä-Saksasta junge-stern auto ja aja se laivaan Travemundessa. Unohda talvi-aikaan Tanska ja Ruotsi.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JOE »

Reilun 2 kk kesti päättää tuomani auton verotusarvo. Meni kuitenkin ihan aikaisempien päätösten mukaisesti.

Katselin Ruotsissa myynnissä olevaa vastaavaa 2018 mallin autoa muutaman tuhat km ajettua autoa:

Ruotsin kauppiaalla oli hinta 56000 € + vero 14 000€, myyntihinta 70 000 euroa.

Suomessa verotusarvo 81 000 €, vero 19,75% 16000, liikkeessä myyntihinta 90 000 euroa.

Jobbarilleko jää 20 000 €?
Vai saavatko ruotsalaiset autonsa halvemmalla?
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

JOE kirjoitti: Ruotsin kauppiaalla oli hinta 56000 € + vero 14 000€, myyntihinta 70 000 euroa.
Suomessa verotusarvo 81 000 €, vero 19,75% 16000, liikkeessä myyntihinta 90 000 euroa.
Eikö verot lasketa suomen vastaavan auton verotusarvon mukaan - vähennykset, ei ruotsin kauppahinnan mukaan - jos tuon ruotsin tuonnin verolaskelman ymmärsin oikein?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JOE »

Pieni tarkennus eli Ruotsissa auto on liikkeessä myytävänä 70 K€ hintaan
Ja tämä toinen samanlainen on Suomessa liikkeessä myytävänä 90 K€ hintaan.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Jahas. Auto ostettu ja käyn sen ensi maanantaina pokkaamassa liikkeestä ulos.

S212 E350 vm 2014 n. 96tkm ajettuna. Varusteita ”riittävästi”. Vähän lähti lapasesta, mutta kerrankos sitä niin pääsee käymään autokaupoilla. :D
S212 E350 BlueTEC vm 2014
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 249
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja WilMic »

SUOMI TARRAKILVET - KELPAAKO SAKSASSA ?

En löytänyt tästä mitään tuoretta tietoa forumilta, joten kyselläänpä jos jollakin kokemusta asiasta.

Tietääkseni Suomen tarrakilvet kelpaa Pohjoismaissa. Vuosi sitten edellisellä autonhakureissulla Saksasta huomasin Finnlines laivalla, pari Suomen tarrakilvissä olevaa autoa. Kysyin kaverilta että kelpaako nämä Saksassa ja sanoi että kyllä. Soitto katsaastuskonttorille ja kauppakirjalla tai VIN koodilla saa ostettua tarrakilvet. Virkailija tosin oli siinä uskossa että nämä eivät kelpaa Saksassa. Oisko asiasta jollakin tietoa, ns varmaa sellaista !

Juu, ostin Munchenin Mersu -liikkestä JS-takuun omaavan auton. Sain tingittyä hintaan myös 5 päivän siirtokilvet, eli homma periaatteessa ok. Auton haku venyi syystä ja toisesta joitakin viikkoja ja ajattelin että lähetänpä passin liikkeeseen niin kilvet valmiina kun ensi viikolla haen auton niin säästyy aikaa ja päästään paluumatkalle nopeammin kun vähän tiukka aikataulu. Laitoin kirjattuna kirjeenä kun ei ollut kiire. Seurannasta näkee että kirje oli 2 päivän päästä Munchenissä mutta siihen jälki sitten loppui. Kyselyt Suomessa ja Saksassa ei ole valaissut asiaa. No, ajattelin että posti hukkasi kirjeen - ei muuta kun uutta passia hakemaan ja pikana tuli 2 vuorokaudessa. Tarkoitus oli lähettää uusi passi nyt DHLllä matkaan. Tiskillä virkailija sitten totesi että heidän ohjeissa lukee että Saksan tulli takavarikoi jatkuvasti ulkomaisia lähetettyjä passeja ja että selvittelyprosessi on pitkä eikä mitään infoa anneta lahettäjälle eikä vastaanottajalle. No en sitten lähettänyt kun se ensimmäinen passi todennäköisesti nyt tullin hallussa.

Olen tuonut vajaat 20 autoa Saksasta ja taitaa nyt olla toinen kerta kun vaaditaan passi mukaan rekisteröintiin. Yleensä emailattu kopio on riittanyt tähän saakka, kuten viime vuonna Lubeckissä. Edellisen kerran kun vaadittiin originaali passi oli Nurnbergissä, eli myös Bayern -osavaltiossa. Tosin muistaakseni olen hakenut ainakin pari meseä Munchenin liepeiltä aiemmin ja rekisteröinti on liikkeellä onnistunut passi kopiolla.

Eli jos Suomen tarrakilvillä saa ajaa Saksassa tämä tietty helpottaisi paljon hommaa, tietty voimassaoleva suomalainen kasko ja liikennevakuutus.

Kiva olis kuulla onko jollain tästä kokemusta ! Kiitos etukäteen tietäjille !
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Näyttää käytettyjen isojen diesel-autojen hinnat romahtavan Suomessa. Miten Saksassa?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Juuri parhaillaan kotimatkalla Saksasta ms Finnladyn kyydissä.
Oman kokemuksen mukaan dieseleiden ( ei euro6) hinnat ovat
pudonneet noin 10-15% viime keväästä. Pyyntihinnoissa ehkä
vähän enemmän tinkivaraa, mutta ei autot edelleenkään kuukautta
kauempaa ole myynnissä.
Reilu 1000 km takana autobahnaa, sillä kaksi autoa piti hankkia ja toiset vaihtoehdot
olivat Baijerissa ja toiset Rurhin alueella. Hieman täyttä hotelleissa
joulutorien takia, mut autoliikkeissä hiljaista.
Ai mitäkö tarttui mukaan; itselle C320 T CDI 4-matic
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

On alkanut kiinnostaa Toyota Prius/Auris hybridin hankkiminen joko Ruotsista, Hollannista tai Saksasta. Katselin Blocketista että Tukholmasta saisi halvalla taksissa olleita 350+ tkm ajettuja alle kympin.

Varmaan tarvisi kuskin penkki vaihtaa kokonaan tai ainakin fyllit ja verhoilu uusia.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Miksi ihmeessä? Kyllä noita Priuksen vanhoja takseja on Suomessakin myynnissä alle kympin... jos Mersumies on mennyt niin sekaisin autoalan sumutuksesta, että edes miettii ed.vaihtoehtoja...:)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tarvii luotettavan auton jolla hakea varaosia noihin mersuihin :). Oikeasti tarvisi pienikulutuksisen talvipulkan.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mitä entisen työkaverin lukemia seuraili, niin prius on kaukana pienikulutuksisesta talvella. Ysin lukuja helposti pätkäajossa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ajoni talvella on pääasiassa kaupunkiajoa johon Prius soveltuisi hyvin jarrutusenergian kierrätyksen ansioista. Täytyypä tutkia netistä mitä talvikulutuksia ovat mittailleet Priukselle.
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Juutana kirjoitti:Kiitos vastauksista.

Mulla on vanhan duunin liisari (vapaa autoetu) käytössä vuoden loppuun, ja maksan siitä joka tapauksessa. Toi pari sataa häviää pyöristyksiin tässä konkurssissa. :D

Koska kyseessä on vähän kalliimpi auto, niin hommaan sille joka tapauksessa kaskon ja liikennevakuutuksen jo Saksassa ollessani. Takoitus olisi ajaa auto Suomeen Tanskan ja Ruotsin läpi ja samalla tutustua vähän autoon. Ensimmäinen mersu tulossa, eikä sellaista ole koskaan ollut edes lähipiirissä.
Dodiin. Nyt on tullut veropäätös, ja vaikkei autoa löytynyt suoraan tullin järjestelmästä, niin aika hyvin linjassa oli siihen mitä oletin. Reilun kuukauden kesti verotuspäätöksen tulo. 7100e tuli lisää maksettavaa.

Tähän saakka kaikki on mennyt todella hyvin ja vaivoin olen malttanut pitää auton tallissa ja ajella Volvolla nämä viime hetket.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

Juutana kirjoitti:
Juutana kirjoitti:Kiitos vastauksista.

Mulla on vanhan duunin liisari (vapaa autoetu) käytössä vuoden loppuun, ja maksan siitä joka tapauksessa. Toi pari sataa häviää pyöristyksiin tässä konkurssissa. :D

Koska kyseessä on vähän kalliimpi auto, niin hommaan sille joka tapauksessa kaskon ja liikennevakuutuksen jo Saksassa ollessani. Takoitus olisi ajaa auto Suomeen Tanskan ja Ruotsin läpi ja samalla tutustua vähän autoon. Ensimmäinen mersu tulossa, eikä sellaista ole koskaan ollut edes lähipiirissä.
Dodiin. Nyt on tullut veropäätös, ja vaikkei autoa löytynyt suoraan tullin järjestelmästä, niin aika hyvin linjassa oli siihen mitä oletin. Reilun kuukauden kesti verotuspäätöksen tulo. 7100e tuli lisää maksettavaa.

Tähän saakka kaikki on mennyt todella hyvin ja vaivoin olen malttanut pitää auton tallissa ja ajella Volvolla nämä viime hetket.
Onneksi olkoon! :D

On noi iso-moottoristen verot hiukan pudonneet. Taisi tuommoisesta mennä veroa, tullin tehdessä päätöksiä, yli 10t€

Laitatko muutaman kuvan ja varusteluetteloa meille ihmeteltäväksi! :wink:
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Joo, positiivisen inhimillisiksi verot jää. Toki tuossa on uudemmat saastekikkailut, 9G-tronic ja neliveto puuttuu, niin CO2-päästöt jää alhaisemmiksi rajoittaen myös veroprosentteja ja käyttömaksuja.

Kuvia voisin ottaa kunhan käytän sen pesussa.

varustelista on tälllainen:

07A OIL OFFSET AMOUNT +700 ML OIL
108 CONTROL CODE MARKETING
149U POLAR WHITE
174 CONTROL NAT3 PRESSURIZED OIL FILTER
1A7 C-CYL. DIESEL CONVERTER
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
20A EHS GENERATION
210A LEATHER
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
211A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
218 REAR-VIEW CAMERA
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2A1 CONVERTER VERSION 2
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
309 CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
343K MEASURE PACKAGE CONTROLLER UNIT TRANSMISSION PARTS
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
421 9-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
4A6 ASSEMBLY, ACTUATORS (FOUR WHEELS)
4R9 COM. WINT. WHEEL, L. ALLOY 5-DOUBLE-SPOKE DES. 17"
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
5A1 ELECTROHYDRAULIC CONTROLLER UNIT-CONVERTER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
652 SUMMER TIRES MOUNTED
6A4 JOINT FLANGE W/ GW 120 / 4, 4-ARM X 120
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
805 212____ - 20090312 - YOM 14/1
805 642.8__ - 20110404 - YOM 24/1
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
840 DARK TINTED GLASS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
889 KEYLESS - GO
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B16 EXHAUST TIP
B18 SPECTACLE SHELF
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
B54 MBCONNECT - REAL-TIME TRAFFIC DATA
E22 BASIC CARRIER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G011 TRANSMISSION CODE VERSION 11
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
GA7 AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM ELEM. - ALUM W. LONGIT./TEXTURED GRAIN (2C16)
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K27 SOFTWARE CONTROL FOR FORCE-FREE IN POSITION "D"
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M020 BLUETEC
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R38 18" LT-ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Mr.Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mr.Human »

Itselleni tuli veropäätös jo nyt, alle vikko meni ja olin unohtanut laittaa päästötodistuksen niin tuli vielä lisäselvityspyyntö.

2015 sedani, 35tkm, 1.6l bensa automaatti. 5767 euroa rapsahti, oli laskurin mukaan sama. Mitä vikoja tai korjauksia voisi pyytää alentamaan hintaa? Tämä yksilä muuten uudenveroinen, mutta pelkääjän penkin takana oleva tasku repsottaa ja keskikonsolin laatikon kansi ei pysy kiinni. Voiko nämä vähentää arvosta, jos kävisi kysymyssä korjausarviot, vai nauraako Verottaja päin naamaa :D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mr.Human kirjoitti:Itselleni tuli veropäätös jo nyt, alle vikko meni ja olin unohtanut laittaa päästötodistuksen niin tuli vielä lisäselvityspyyntö.

2015 sedani, 35tkm, 1.6l bensa automaatti. 5767 euroa rapsahti, oli laskurin mukaan sama. Mitä vikoja tai korjauksia voisi pyytää alentamaan hintaa? Tämä yksilä muuten uudenveroinen, mutta pelkääjän penkin takana oleva tasku repsottaa ja keskikonsolin laatikon kansi ei pysy kiinni. Voiko nämä vähentää arvosta, jos kävisi kysymyssä korjausarviot, vai nauraako Verottaja päin naamaa :D
Ainahan voi koittaa. Itse koitin yhtä pikkunaarmua kerran, ei vaikutusta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä nauraa, saa aika rutussa olla koko auto että edes kymppejä, satasia saat alemmas veroa.
Mr.Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mr.Human »

Näin vähän oletin, kiitos vastauksista. Noh, pikkuvikoja noi on ja keskikonsolin kuori ehkä menee vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ylhäällä se kansi on kuitenkin 99% ajasta joten en edes tajunnut sitä katsoa autoa ostaessa. Muut kåvin kyll läpi, peilejä myöten.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Mr.Human kirjoitti:Näin vähän oletin, kiitos vastauksista. Noh, pikkuvikoja noi on ja keskikonsolin kuori ehkä menee vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ylhäällä se kansi on kuitenkin 99% ajasta joten en edes tajunnut sitä katsoa autoa ostaessa. Muut kåvin kyll läpi, peilejä myöten.
Miksei noin uudessa autossa ole takuu voimassa? Esim. Junge sterne, tarkoitan siis sitä, että melko huolettomasti luulisi voivan ostaa noin uuden auton.
Mr.Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mr.Human »

egyptian kirjoitti:
Mr.Human kirjoitti:Näin vähän oletin, kiitos vastauksista. Noh, pikkuvikoja noi on ja keskikonsolin kuori ehkä menee vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ylhäällä se kansi on kuitenkin 99% ajasta joten en edes tajunnut sitä katsoa autoa ostaessa. Muut kåvin kyll läpi, peilejä myöten.
Miksei noin uudessa autossa ole takuu voimassa? Esim. Junge sterne, tarkoitan siis sitä, että melko huolettomasti luulisi voivan ostaa noin uuden auton.
Ei kai se junge sterne enää ole voimassa neljä vuotta vanhassa autossa? Kilometrit ei vissiin siihen vaikuta?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mr.Human kirjoitti:
egyptian kirjoitti:
Mr.Human kirjoitti:Näin vähän oletin, kiitos vastauksista. Noh, pikkuvikoja noi on ja keskikonsolin kuori ehkä menee vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ylhäällä se kansi on kuitenkin 99% ajasta joten en edes tajunnut sitä katsoa autoa ostaessa. Muut kåvin kyll läpi, peilejä myöten.
Miksei noin uudessa autossa ole takuu voimassa? Esim. Junge sterne, tarkoitan siis sitä, että melko huolettomasti luulisi voivan ostaa noin uuden auton.
Ei kai se junge sterne enää ole voimassa neljä vuotta vanhassa autossa? Kilometrit ei vissiin siihen vaikuta?
Neljä vuotta vanhaan autoon voi hyvin saada JS-takuun. Ja sehän on voimassa (muistaakseni) kaksi vuotta kaupasta, ja siihen voi ostaa lisävuosia. Ja kilometrit vaikuttaa osien omavastuuosuuteen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Mr.Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mr.Human »

Toihan kuulostaa hyvältä. Tämä on ainakin huollettu kolme kertaa Saksassa Mersuhuollossa, joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Km on kirjattu ja näyttää nyt reilua 35tkm. Miten pääsen eteenpäin asiassa, soitto Suomen Mersulle?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mr.Human kirjoitti:Toihan kuulostaa hyvältä. Tämä on ainakin huollettu kolme kertaa Saksassa Mersuhuollossa, joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Km on kirjattu ja näyttää nyt reilua 35tkm. Miten pääsen eteenpäin asiassa, soitto Suomen Mersulle?
Jos tämä on jo ostettu, niin ei sitä jälkikäteen taida saada. JS on myyjäliikkeen (valtuutetut jälleenmyyjät) myöntämä takuu. Jos sitä ei ostettaessa ollut, niin joko auto ei jostain syystä täytä ehtoja (iän tai kilometrien puolesta täyttäisi), tai sitten myyjä ei ollut valtuutettu jälleenmyyjä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin