Siis erinäisiä kokemuksia autontuonnista.

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »
Eli ovat olleet pääsääntöisesti parempia kuin "suomiautot" jopa siinä määrin että itselle tuodut yksilöt vietiin käsistä (hyvin pienillä katteilla) mikä johti tuohon viiden auton loppusummaan. Lisäksi varusteet ovat jotain toista kuin alkuperäisissä riistoverotetuissa "suomiautoissa".Tänne keskustelua tuontiautoista
Ostopaikka kannattaa valita huolella. Parhaan lopputuloksen saa kun välttää pohjoisen isoja kaupunkeja ja ns. häkkiliikkeitä. Hinnasta sen verran että hyvääkin saa halvalla jos sattuu kohdalle mutta hyvästä kannattaa maksaa vaikka vähän enemmänkin.Tänne keskustelua hinnoista, ostopaikoista
Havainto ja pikagallupit osoiitavat että ainoa määräävä tekijä on veroille vuosimalli ja ajokilometrit. Lisävarusteilla ei ole mitään vaikutusta verotukseen. Eli osta mielummin Avantgarde kuin Classic ja se parempikin vielä hyvillä lisävarusteilla. Hintakaan ei Saksassa ole ratkaisevan erilainenTänne keskustelua verotuksesta
Eli helpoimmalla pääsee kun ottaa kauppiaan nimiin keltapäiset siirto kilvet, mitkä ovat voimassa min 5 päivää ja Saksan sisäisessä (+lähialueet) liikenteessä. Maksaa kilpineen autokauppiasalennuksella noin 105 eskoa ja voit vaikka istua kahvilassa sen aikaa kun ystävällinen kauppias hakee sinulle kilvet.Tänne keskustelua byrokratiasta
Viesti Kirjoittaja adenauer300 »
Sitä ollaan kans mietitty.. Inssiäijän täytyy olla ainakin hyvä tuttu. Sen rekisteriotteen lisäosas oli viä merkintä että "Takatavaratilassa lavetti yhtä arkkupaikkaa varten". Sitä täytyy varmaan kuskata joukos ettei tuu verokarhu ovelleadenauer300 kirjoitti:No johan on viritys.
Kukahan katsastusmies on tuollaisen viritelmän päästänyt leimaan??
Kyllähän tuolla sopisi viimeiselle reissulle lähteä - takapenkillä istuenJat79 kirjoitti:Keski osa korista on saksalaisesta 124 cabriolet mallista, keula, osa takapäätä ja tekniikka on ruottalaisesta 230TE ruumisautosta.. ja kuten rekisteriotteessa lukee "Autoverovapaa ruumisautona"
Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »
Tässä minun:PT kirjoitti:Kun tässä omaa päätöstä viellä odotellaan, niin mitenkä ihmiset ovat tuon valituksen tehneet. Eli hiukka sisältöä muotoa.
Mallina varmasti pätevä eli ainakin siitä ilmenevät kaikki tarvittavat tiedot. Muutenhan verottajalle ja tulliin tehdyt oikaisuvaatimukset ovat vapaamuotoisia ja aika paljon lopputulokseen vaikuttavat kirjelmän selkeys, asiallisuus ja ennen kaikkea annetut perusteet / vertailukohdat ja "todistusaineisto". Mitä eri instanssien kanssa pelehtimiseen tulee, niin ne ovat menossa hiukkasen inhimillisempään suuntaan, joten sopivaa "hjuumantatsia" voi olla myös mukana. Jos se nyt Suomessa auttaa, kun autoveroista on kysymysPT kirjoitti:Onko nuita samanlaisille pohjille tehty, eli onko tuo esim ihan yleispätevä?
Apinoin tämän Tuulilasin nettisivuilta, se on alunperin siis Tapio Ketosen käsialaa. Tämä tilanne oli ennen viime vuoden toukokuuta, jolloin autoani verotettiin sen "välikauden " tilanteen mukaan. Siksi kiistin sen veroprosentin määrän. Nythän tulli selvittää oikean prosentin viran puolesta, eli prosenteista ei voitane valittaa. Jos automallia ei ole myyty uutena Suomessa niin vero on tuo 29 % + alv.PT kirjoitti:Onpahan siinä ainakin pohjaa, hienoja sanan käänteitä ja muuta.. Onko nuita samanlaisille pohjille tehty, eli onko tuo esim ihan yleispätevä?
Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »
Tilanne toisen viikon jälkeen:jysi kirjoitti:Etukäteen saadun tiedon mukaan autossa on pientä vikaa - käy huonosti, tehoa puuttuu ja savuttaa
Palaa sivulle “Muuta Mersuasiaa”
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)