Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Mr.Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mr.Human »

Ei varmaan ollut valtuutettu jälleenmyyjä, joten se selittää asian. Oli aika pieni tekijä aika pienessä kaupungissa. Noh, ei se mitään. Kiitos vastauksista!
Rey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 26.05.2016 08:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Rey »

https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... aign=share
Herättääkö tuo foorumilaisissa jotain ajatuksia?

Sonderklasse pitäisi saada mutta en oikein tiedä olisiko w140 vai w220 parempi. W140 ois jotain vähän spesiaalimpaa ja W220 taas kevyempi, taloudellisempi, nopeampi..
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1148
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Siistin näköinen w140 , tuon arvo ei ainakaan enään laske :)
W211 220 CDI A-07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Playmaker
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 07.05.2019 21:00

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Playmaker »

Auton tuonti Ruotsista :

Kävin viime viikolla etelä - ruotsissa. Tarkoitus oli mennä enempiä etukäteen kyselemättä ostamaan e 220 mersu autoliikkeestä. Työkiireiden takia aikaa koko hommaan muutama päivä. Etukäteen olin lukenut tuontiautoista ja tiedossa oli kilpienpalautussysteemi.

Hedin bil - auton koeajo, tinkiminen, kauppa. Ennen kuin siirsin rahat sanoin ajavani auton samana päivänä tukholman satamaan. Myyjä ei antanut autoa. Vaihtoehdot olivat että ruotsalainen henkilö ajaisi tai hankkisin kuljetuksen. Tässä vaiheessa myös palvelu loppui täysin. Peruin kaupan.

Malmön mersuliike - sama tarina sillä erotuksella että palvelu toimi loppuun asti ja olisin voinut myöhemmin hakea auton kun ensin hakisin suomesta siirtokilvet, tämä tuntui olevan ehdottoman tärkeää että on suomalaiset siirtokilvet. Tai kuljetusliikkeen kautta auto helsinkiin. Ovat tiukentaneet käytäntöjä väärinkäytösten vuoksi. Viikonloppuisin ei saa autoa heti mukaan rekisteröintiasian takia.

Kannattaa myös huomioida että ilmoituksissa voi olla vääriä co2 arvoja joilla on vaikutusta autoveron määrään (109/120) e sarjan takavetofarmareista, ei amg.

Vaikka kruunun kurssi on otollinen ja autojen hinnasta saa tingittyä niin ym. asiat huomioon ottaen voi auton tuonti Ruotsista tulla yhtä kalliiksi kuin sen ostaminen täältä.

Tuontiammattilaisilla on varmasti omat keinonsa hoitaa yo. Ongelmat. Normikuluttajalle auton tuonnin vaikeus oli yllätys..

Asian kirkastuttua autokuumeiselle lähdin siltä istumalta takaisin helsinkiin ja ostin e 220 tuontiauton autoliikkeestä.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

Playmaker kirjoitti:Auton tuonti Ruotsista :
... hakea auton kun ensin hakisin suomesta siirtokilvet, tämä tuntui olevan ehdottoman tärkeää että on suomalaiset siirtokilvet.
Ai, viime kesänä suomalaiset tarra ei millään kelvanneet (oli mukana autoa haettaessa) vaan piti ehdottomasti ajaa ruotsalaisilla kilvillä ja maksaa 5000SEK pantti jonka sai sitten kinuamisen jälkeen takasin kilpien palautuksen jälkeen. Tämä Kamuxin liikkeessä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5113
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jopas nämä vaihtelee... ovat joko muuttaneet käytäntöjä tai jokaisella liikkeellä on omat käytäntönsä...

Kuten edellä kerroin, minä sain syksyllä ajaa ruotsikilvillä auton satamaan (kunhan tein sen kaupantekopäivänä), vakuutuksenkin olisin saanut mutta minulla oli suomivakuutus valmiina, ja ei tarvinnut palauttaa kilpiä vain todistukset maastaviennistä ja rekisteröinnistä.

Eikös tuo co määrä nyt tule siitä virallisesta keltakantisesta vaatimuksenmukaisuustodistuksesta (ja tullin omasta järjestelmästä :) )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei se aina ole helppoa auton osto Saksastaan, sillä kaveri osti JungeStern auton ja minun oli tarkoitus samalla reissulla tuoda auto Suomeen, mutta luovutusaika meni 3 viikon päähän ostohetkestä, ei kuulema saanut aiemmin huoltoaikaa 9000 tkm ja 8 kuukautta vanhalle autolle. No, kohta mennään uudelle reissulle.
Omalta reissulta tarttui mukaan vähän ajettu C220 T CDI vm 2008 , joka ehkä vielä vaihtuu asuntoautoon...saa tarjota 8)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Uusi hallitus suunnittelee verottaa kaikkia elämän osa-alueita entistä rajummin. Ainakin työntekö, yrittämien, ajamiinen, syöminen, juominen, tupakoiminen ja periminen on mainittu.
Vastapainoksi ja entisen keskustelun jatkoksi http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 0#p1213380" onclick="window.open(this.href);return false; tuiontiautoiljan tai muuten vaan Saksan kävijän saastövinkki: miten saadaan autoon 120 litraa lisää tavaratilaa edullisilla ostoksia varten
-Bauhausin Cargo XXL-laatikko 4,50
-Rulla pakkausteippiä 2,50
-Hermes eurooppapaketti (Zone2) koko L 29,90 jätettynä liikkeeseen
yht. 37,50 eli lisätilan hinnaksi tuli 0,31 €/litra
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jysi, Ke 07.08.2019 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MacBenz »

Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.
X204 CDI250 4matic
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juutana »

MacBenz kirjoitti:Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.
Ilman varsinaista tietoa sanoisin, että paperit erikseen DHL:llä tai muulla kuriirina sinulle ja sinä annat kauppakirjassa kopion ja valtakirjan kuljetusliikkeelle. Kuljetusliikkeen tiedot etukäteen myyjälle joten voivat viimekädessä sopia noutohetken ja myyjä tietää mille kuljetusliikkeelle auton luovuttaa. Paperit erikseen, koska olen skeptinen ja oletan tilaisuuden tekevän varkaan liian helposti.

Luulisi että vastuullinen kuljetusliike neuvoo, kuten myös myyjällä voi olla omia vaatimuksia asiaan. Eli itse valitsisin auton ja juttelisin ennen kauppaa myyjän kanssa ja samaan aikaan erikseen valitsisin kuljetusliikkeen ja sopisin asioista heidän kanssaan. Kuljetusauton vastuut ja korvaussummat kannattaa myös selvittää kirjallisesti, ettei tule itku jos jotain sattuu.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

MacBenz kirjoitti:Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.
Homma lähtee liikkeelle näin:
- soitat liikkeen myyjälle ja sovit kaupat. Myyjä lähettää sulle n 7-sivuisen kauppakirjan, jonka allekirjoitat ja lähetät sen takaisin. Maksat auton tilisiirtona. Samalla kerrot myyjälle kuka tulee auton noutamaan. Sitten annat myyjän tiedot kuljetusliikkeelle, joka sopii myyjän kanssa noutokuvion.
- myyjäliike lähettää sinulle asiakirjat postissa.
- autoja liikkuu paljon rekoissa Saksassa. Myyjälle sekä kuljetusliikkeelle rutiinia.
- huomaa, että auton luovutus voi kestää jopa 3 viikkoa. Riippuen myyjäliikkeen huoltopuolen kiireistä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
MacBenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MacBenz »

Tuhannet kiitokset vastaajille! Arvelinkin että tästä on tietoa ja kokemusta. Lähdenpä tästä pyörittämään. Vinkkejä ja neuvoja saa laittaa lisääkin. T. Vesa
X204 CDI250 4matic
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Toivotaan, että Saksalaiset suostuvat myymään sähköauton Suomeen. Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...
Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

taky kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...
Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?
En tiedä koskeeko vain Suomea, mutta tähän on nyt törmätty jo kahdessa MB-liikkeessä tällä viikolla. Olisko jotain tekoa,sillä että hybridit halutaan pitää Saksassa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5200
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
taky kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...
Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?
En tiedä koskeeko vain Suomea, mutta tähän on nyt törmätty jo kahdessa MB-liikkeessä tällä viikolla. Olisko jotain tekoa,sillä että hybridit halutaan pitää Saksassa ...
Sinänsähän tietysti myyjällä on vapaus kieltäytyä myymästä kelle tahansa, kunhan kieltäytyminen ei perustu rotuun, uskontoon, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntaumiseen jne. Olisi silti hauska tietää mitä mieltä EU on tuosta (tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuvuus jne)

Pitää varmaan etsiä saksalainen bulvaani.
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
MacBenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MacBenz »

Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.
X204 CDI250 4matic
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

Yli 10 vuotta sitten ostin Ruotsista Mersun 300 Dt,n hyvin on auto pelannut, kone lähtee käymään ja käy edelleen nätisti kuten kuutosen pitääkin, toissa talvena hain uudemman 220 CDI,n turbo dieseli Mersun, hyvin on auto pelannut, ja kulkee lujempaa kuin lääkäri määrää, varusteitakin on vebastoon asti ja sekin toimii pikku nikottelun jälkeen!,

Late Lapista.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 876
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Late Lapista. kirjoitti:220 CDI, ja kulkee lujempaa kuin lääkäri määrää
Taitaa olla aika hidas lääkäri. :mrgreen:
Nykyiset...
'07 CL63 AMG
'04 Mondeo V6

Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i 4motion
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
GLCorWhat?
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 06.06.2019 15:19

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja GLCorWhat? »

Olen etsinyt jo useamman kuukauden seurannut bytbilistä GLC ja C220/C250 vaihtoehtoja. Se mistä olen ihmeissäni ja toivoisin saavani vastauksia, on se että miksi ruotsissa on niin vähän hybridi GLC vaihtoehtoja? Tällähetkellä jos etsii bytbilistä, niitä on 5kpl. Suomessa niitä on nettiautossa 44kpl. Mistä tämä ero voi johtua? Onko se verotuksellisesti kannattamatonta ruotsissa omistaa hybridi vs bensa/diesel ?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5200
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

GLCorWhat? kirjoitti:Onko se verotuksellisesti kannattamatonta ruotsissa omistaa hybridi vs bensa/diesel ?
Eikös Ruotsista lopetettu autovero, jolloin hybridit ovat varmaan selvästi kalliimpia kuin bensa/dieselit. Suomessahan päästöpohjainen autovero tasaa eroa.
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3321
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Nozki »

En löytänyt mistään äkkiseltään vastausta, mutta täältä sellainen varmaan löytyy, liittyen noihin CO2 -päästölukemiin.

Emäntä haluaisi uudemman auton, ja noin viiden vuoden ikäistä Volvo S80:ä on katseltu. D4 -malleissa päästöt on yleensä myynti-ilmoituksissa kerrottu olevan luokkaa 120g/km ja kun katselin tämän ja parin edellisen vuoden verotuspäätöksiä, niin toteutuneet veroprosentit osuvat suht ok tuon kanssa. Eli on verotettu sellaisella prosentilla, joka sopii tohon päästölukemaan.

No sitten se, mitä en oikein ymmärrä. Ainakin kolme eri liikettä (vaihtoehtoja kun ei ole kovin monta) ilmoittaa D5 -malleille päästölukemaksi 122g/km, ja Suomessa tehdyt verotuspäätökset viittaavat enemmän tasoon noin 160g/km. Ja jokunen liike myös kertoo lukemaksi 158 tai 159g/km (kuten myös esim. 2015 Volvon käyttöohjekirja kertoo). Tuolla on sitten autoveroon lähemmäs kymmenen prosenttiyksikön vaikutus, eli aika merkittävä.

Niin sitä tässä vaan ihmettelen, että onko se kovinkin tyypillistä, että Saksassa ilmoittavat todellista pienempää CO2 -päästölukemaa? Vai onko se mahdollista, että se jotenkin olisikin kirjattu kyseisten autojen rekisteritietoihin, että ovat pienempipäästöisiä ja saisiko ne siinä tapauksessa Suomeen verotettua tällä pienemmällä lukemalla? Saako tuon saksalaisista autoista jotenkin varmistettua samaan tyyliin kuin esim. Trafin palveluista vissiin saa Suomen kilvissä olevasta autosta päästöt yms. selville, jos tietää rekisterinumeron?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

EIkö myyntivuoden saksalainen hinnasto ole aika pätevä lähde, ja auton papereissa mukana oleva EU-tyyppihyväksyntätodistus vielä tarkemp?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3321
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No joo varmasti, jos olisi jossain sellainen myyntiajankohdan mukainen saksalainen hinnasto, niin siitä sen näkisi. Ja auton papereista tietysti, mutta kun mulla nyt juuri ei niihin ole pääsyä, kun vasta ollaan ihmettelemässä, että mitä autoa ehkä oltaisiin hankkimassa. Se oli itse asiassa vähän niinkuin osa kysymystä, että jos auton papereissa lukee jotakin, niin ilmeisesti Suomen tulli menee sen mukaan, eikä esim. sillä perusteella, mitä heidän tietojensa mukaan kyseisen autojen päästöt pitäisi olla? Ihan vaan, kun äkkiseltään yksikään S80 D5 tai V70 D5 ei ole Suomeen tullut viime vuosina sellaisella veroprosentilla, joka vastaisi muutaman liikkeen ilmoittamaa 122g/km -päästömäärää. Ja kuitenkin parikin Volvon jälleenmyyjää niitä siellä tuolla lukemalla kauppaa.

Se, että saisi tehokkaamman version tuotua pienemmällä verolla kuin muut vastaavat aiemmin, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ja silloinhan se yleensä ei ole totta...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Vaatimustenmukaisuustodistuksessa on 3 arvoa (taajama, maantie, yhdistetty) ja vero menee yhdistetyn mukaan. Saattaa olla että joku "optimistinen" kauppias on kopioinut ilmoitukseen sen pienimmän arvon.
Google löytää vanhoja hinnastoja hyvin (ainakin MB:n). Maakohtaisesti voi olla moottori- tai tehoeroja vero/käyttöetu tms. rajojen mukaan, joskus oli joku hollannin MB malli pienitehoisempi kun muualla mutta siinäkin co2 sama. Italia taisi olla toinen paikka mistä löytää "alaspäin viritettyjä" malleja
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Myynti-ilmoitukset ovat aina vähän harhaan johtavia, mutta pyydä Saksan myyjältä kuva auton pienestä rekisteriotteesta. Siinä on kohdassa V.7. sen auton virallinen co2-lukema ja tämän mukaan autoveroprosentti määräytyy Suomessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

MacBenz kirjoitti:Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.
Jäikö asia aikomiseksi vai missä mennään?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3321
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Aijuuniin, unohdin kommentoida tohon aiemmin esittämääni pulmaan. Kiitokset vinkeistä, löysin tosiaan varsin helposti niitä saksalaisia tuon aikakauden myyntiesitteitä, ja en tiedä, mistä ovat myynti-ilmoitukseen tempaisseet liian pieniä CO2 -lukemia, sillä kyllä niissä brosyyreissä oli ihan juuri ne lukemat, joiden mukaan verotuspäätöksiä Suomeen on tehty. Ihan siinä vaiheessa ei vielä olla, että mistään tietystä autosta olisin kysynyt kuvia niiden rekisteriotteista, mutta pitää se ottaa ohjelmaan sitten, jos riittävän vakavasti ruvetaan miettimään auton hakua ulkomailta.

Niin joo ja kyllä ne ilmoitukset mainitsevat sen lukeman olevan nimenomaan yhdistetty lukema. Se on vaan jostain syystä väärä. Varmaan niillä on jossain joku tietokanta, jossa on kyseinen tieto virheellisenä, kun muutama myyjä ilmoittaa samaa väärää lukemaa ja vastaavasti muilla taitaa olla se lukema, joka verotuksen ja tuon aikakauden myyntiesitteiden mukaan näyttää olevan se oikea.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5200
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

MacBenz kirjoitti:Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista
Hiljattain oli lehdessä juttu, jonka mukaan Keski-Euroopassa on myyty sähköautoja siten, että ostaja ostaa auton, mutta liisaa akuston. Eli pitää katsoa jos ostaa tuollaisen käytettynä, että saa myös akut, eikä (kallista) leasingsopparia.

Tämä voi myös (ehkä) olla syynä siihen, jos autoa ei myydä ulkomaille.
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2601
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tj86430 kirjoitti:
MacBenz kirjoitti:Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista
Hiljattain oli lehdessä juttu, jonka mukaan Keski-Euroopassa on myyty sähköautoja siten, että ostaja ostaa auton, mutta liisaa akuston. Eli pitää katsoa jos ostaa tuollaisen käytettynä, että saa myös akut, eikä (kallista) leasingsopparia.

Tämä voi myös (ehkä) olla syynä siihen, jos autoa ei myydä ulkomaille.
Ei ollut tämä syynä, vaan kuulema se, kun saksalainen ostaja joutuu odottamaan uutta hybridiaan jopa vuoden. En tiedä, miten tämä liittyy käytettyjen kauppaan, mut tämä oli selitys.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin