Akku irti -> SRS jää palamaan, merkkiliike ei saa sammuma

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Akku irti -> SRS jää palamaan, merkkiliike ei saa sammuma

Viesti Kirjoittaja pt »

Eli W124 koppainen 500E ja kuten otsikosta voi bongata, niin oli akun kenkä irti ja sen jälkeen ei sammu enää SRS-valo ja tuo paikallinen Autosompa ei saa sammumaan, ei testerit löydä/tunnista pusseja.

Isoin miinus nytten on se että laitoin akun kiinni torstaina, kun piti mennä tuo maahantuontikatsastus suorittamaan, ja kun se SRS jäi palamaan niin tietenkin Sompaan, kun ajattelin että saavat sammumaan..

Eli nyt ois kuukaus aikaa saada sammumaan se (käynnistyksen jälkeen..) jottei tarvi maksaa koko katsastusta uudestaan.

Eli vinkkejä, kuultua juttua millä saa sammumaan, tyyliin viisi kertaa virrat päälle ja sitten käyntiin tai missä päin suomea on varmasti saatu sammumaan, kun ei viitsisi pitää harjoittelu kappaleena korjaamoilla, kallista.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

SRS:lle on oma pikku akku apumiehen jalkatilassa. Sen johdot ottamalla lamppu sammuu ja ehkä SRS:kin resetoituu.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Eli sen punaisen liittimen otin irti sieltä jalkatilasta, sekä itse boksilta siellä keskikonsolissa.

Eli muistatko oliko sen akun johdot mitkä, siis se punainen liitin, vai onko se sen "metallilevyn" alla? Eli kun nämä punaiset liittimet tulee esille kun ottaa sen muovisen suojan pois.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Siellä jalkatilassa on ohje, että ison akun miinusnapa on irroitettava ja virta-avain 0-asennossa. Sen jälkeen voi irrottaa 10-napaisen SRS:n liittimen.
Muuten voi olla vaarana airbagin laukeaminen.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Koitappa että laitat auton käyntiin ja rullaat rattia ääriasennosta toiseen. Näin ainakin mulla, tosin eri autossa, mutta mersu ku mersu.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

En ole punaista 10-napaista liitintä enempää tutkinut mutta virransyöttö akulta SRS:lle todennäköisesti katkeaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vika todennäköisesti ohjainlaitteessa, jos testerillä ei pääse sisään...
Ensin tietysti tarkasta jännitteen tulo ja maadoitus.
Joku mersupurkaamo??
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

mulla oli omassani 220CE sama ongelma kun satuin irrottaan akunkengän ja vääntään silloin virta-avaimesta niin rupes valo palaan. ongelma ratkes kun kävin veholla ja siellä huoltokaveri kokeili muutamalla erinäkösellä laitteella ja resetoitti vika ilmotuksen.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Joo, niinhän tuon pitäisi lähtä pois, mutta ei löytänyt testerit koko airbaggeja, mutta torstaina jos ne Sunilla löytäisi vian..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onko tietoo onko autoasi aikaisemmin kolaroitu.Jotta oisi bagit lauennut ja nyt siellä olisikin kuuluisa saksalaisen jobbarin diodi viritys.Silloin testeri ei todellakaan löydä bäggiä.Toivottavasti ei ole tämmöinen viritys. :?
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole, ainakin kaikki valot ovat vanhoja ja kun purkaili niin ei löytynyt mitään jälkiä siintä että olisi vaihettu peltejä, ellei ole sitten käynnyt ihan uutena ja rattikin on vanhan oloinen.

Mutta jos ovat räjähtäneet, niin rahallahan ne saa uudet(uusittavahan ne olisi pitänyt viimeistään 2007), kun ei tämä autojen pitäminen ole mitattu rahalla, vaan jos sen saa rahalla, niin sitten se on jo hyvä, tosin ketuttaa silloin, mutta kun pakko on kuitenkin vaihtaa.

Vähän se keskus yksikkö on epäilyksen kohteena, katotaan sitten torstaina paljonko kirpasee, pitääkö jättää vanteet viellä ostamatta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

niitä testereitäkin on monenlaisia mullakin toisella testerillä sai vasta yhteyden niihin srs-laitteisiin
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Autosommassa kokeili kolmella eri testerillä ja Sunissa kahdella, ja ei löytänyt.. Sehän siinä on et jos vaan ettivät niin siintä ei ole kiva maksaa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihan mielenkiinnosta; onko Boschin testerillä kokeiltu ?

Ja oletko kokeillut irrottaa akunkenkää uudestaan joksikin aikaa ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Joo on yritetty irroittaa, ja ollu yli yön irti ym. Lisäksi otettu irti keskusyksikön liitin ym. En tiedä mitä testereitä käyttää merkkiliikkeet, kait jotain..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tarteekos niitä mersussa uusia muistaissani tarkistaa 10 vuoden välein ainakin tuon 202:sen käyttöohjekirjassa lukee niin.En sitten tiedä noista muista malleista.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta; onko Boschin testerillä kokeiltu ?

Ja oletko kokeillut irrottaa akunkenkää uudestaan joksikin aikaa ?
Eihän se boschin testerikään päässyt sisään kun oli ohj.laite rikki....
maksoi vain n.400€ se uusi boksi :cry:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä päässyt, joo.

Eikä taidettu saada uutta koodattua, vai yritettiinkös sitä ?
oulaistenliikenne.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Eipä päässyt, joo.

Eikä taidettu saada uutta koodattua, vai yritettiinkös sitä ?
Kyllähän se koodaus meni sitten "tähtitesteri" hommiksi.

Mutta pääasia että kuntoon tuli!
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin