Eli W124 koppainen 500E ja kuten otsikosta voi bongata, niin oli akun kenkä irti ja sen jälkeen ei sammu enää SRS-valo ja tuo paikallinen Autosompa ei saa sammumaan, ei testerit löydä/tunnista pusseja.
Isoin miinus nytten on se että laitoin akun kiinni torstaina, kun piti mennä tuo maahantuontikatsastus suorittamaan, ja kun se SRS jäi palamaan niin tietenkin Sompaan, kun ajattelin että saavat sammumaan..
Eli nyt ois kuukaus aikaa saada sammumaan se (käynnistyksen jälkeen..) jottei tarvi maksaa koko katsastusta uudestaan.
Eli vinkkejä, kuultua juttua millä saa sammumaan, tyyliin viisi kertaa virrat päälle ja sitten käyntiin tai missä päin suomea on varmasti saatu sammumaan, kun ei viitsisi pitää harjoittelu kappaleena korjaamoilla, kallista.
Eli sen punaisen liittimen otin irti sieltä jalkatilasta, sekä itse boksilta siellä keskikonsolissa.
Eli muistatko oliko sen akun johdot mitkä, siis se punainen liitin, vai onko se sen "metallilevyn" alla? Eli kun nämä punaiset liittimet tulee esille kun ottaa sen muovisen suojan pois.
Siellä jalkatilassa on ohje, että ison akun miinusnapa on irroitettava ja virta-avain 0-asennossa. Sen jälkeen voi irrottaa 10-napaisen SRS:n liittimen.
Muuten voi olla vaarana airbagin laukeaminen.
mulla oli omassani 220CE sama ongelma kun satuin irrottaan akunkengän ja vääntään silloin virta-avaimesta niin rupes valo palaan. ongelma ratkes kun kävin veholla ja siellä huoltokaveri kokeili muutamalla erinäkösellä laitteella ja resetoitti vika ilmotuksen.
Onko tietoo onko autoasi aikaisemmin kolaroitu.Jotta oisi bagit lauennut ja nyt siellä olisikin kuuluisa saksalaisen jobbarin diodi viritys.Silloin testeri ei todellakaan löydä bäggiä.Toivottavasti ei ole tämmöinen viritys.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole, ainakin kaikki valot ovat vanhoja ja kun purkaili niin ei löytynyt mitään jälkiä siintä että olisi vaihettu peltejä, ellei ole sitten käynnyt ihan uutena ja rattikin on vanhan oloinen.
Mutta jos ovat räjähtäneet, niin rahallahan ne saa uudet(uusittavahan ne olisi pitänyt viimeistään 2007), kun ei tämä autojen pitäminen ole mitattu rahalla, vaan jos sen saa rahalla, niin sitten se on jo hyvä, tosin ketuttaa silloin, mutta kun pakko on kuitenkin vaihtaa.
Vähän se keskus yksikkö on epäilyksen kohteena, katotaan sitten torstaina paljonko kirpasee, pitääkö jättää vanteet viellä ostamatta..
Joo on yritetty irroittaa, ja ollu yli yön irti ym. Lisäksi otettu irti keskusyksikön liitin ym. En tiedä mitä testereitä käyttää merkkiliikkeet, kait jotain..
Tarteekos niitä mersussa uusia muistaissani tarkistaa 10 vuoden välein ainakin tuon 202:sen käyttöohjekirjassa lukee niin.En sitten tiedä noista muista malleista.