SL 500
SL 500
Olen etsimässä uutta harraste/kesäautoa ja yksi vaihtoehto olisi SL 500, kyseessä olsi vm-90 oleva malli eli onko korimalli R129...?
Mulla on ollut 10 bemaria ja yksi Porsche mutta ei ensimmäistäkään mersua eikä ole mitään kokemusta kyseisestä merkistä/mallista, eli mitä kannattaisi katsoa kun menisi koeajolle, onko kone ja laatikko miten kestävässä maineessa ja onko varaosien saanti helppoa suomessa jne? Tiedän että varmasti suht kallis ylläpitää ja vie bensaa mutta se ei mua pelota eikä yllätä sillä on jo yksi vastaavanlainen malli ollut ( BMW 850iA).
Mulla on ollut 10 bemaria ja yksi Porsche mutta ei ensimmäistäkään mersua eikä ole mitään kokemusta kyseisestä merkistä/mallista, eli mitä kannattaisi katsoa kun menisi koeajolle, onko kone ja laatikko miten kestävässä maineessa ja onko varaosien saanti helppoa suomessa jne? Tiedän että varmasti suht kallis ylläpitää ja vie bensaa mutta se ei mua pelota eikä yllätä sillä on jo yksi vastaavanlainen malli ollut ( BMW 850iA).
Re: SL 500
Sen kummempia en ala kertomaan mallista, mutta ylläpitokulut ja etenkin varaosat tulee olemaan kyllä aivan eri hintaluokasta tässä vehkeessä verrattuna BMW:n. Ja jopa sinne halvempaan suuntaanRepari kirjoitti:Olen etsimässä uutta harraste/kesäautoa ja yksi vaihtoehto olisi SL 500, kyseessä olsi vm-90 oleva malli eli onko korimalli R129...?
Mulla on ollut 10 bemaria ja yksi Porsche mutta ei ensimmäistäkään mersua eikä ole mitään kokemusta kyseisestä merkistä/mallista, eli mitä kannattaisi katsoa kun menisi koeajolle, onko kone ja laatikko miten kestävässä maineessa ja onko varaosien saanti helppoa suomessa jne? Tiedän että varmasti suht kallis ylläpitää ja vie bensaa mutta se ei mua pelota eikä yllätä sillä on jo yksi vastaavanlainen malli ollut ( BMW 850iA).
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Varaosien saatavuus on erinomainen, kaikkea löytyy Veholta.
Auto on jämäkkä ja kaikinpuolin luja ja kestävä peli jos on hyvin pidetty. 500 on mielestäni paras kone tuohon korimalliin, vääntää ja kestää. Paljon on tarjolla huonosti pidettyjä, tuunattuja ja raskasta jalkaa saaneita. Ruosteongelmia ei yleensä ole. Rättikaton toiminta on tärkeää, korjaus voi olla kallista. Erilaista tekniikkaa autossa on huimasti, ja tuohon aikaan se oli vielä luotettavaa. Esim kuskin penkin rakenteessa on yli 100 patenttia. ADS jousituksen kanssa on monella ollut ongelmia.
Auto on jämäkkä ja kaikinpuolin luja ja kestävä peli jos on hyvin pidetty. 500 on mielestäni paras kone tuohon korimalliin, vääntää ja kestää. Paljon on tarjolla huonosti pidettyjä, tuunattuja ja raskasta jalkaa saaneita. Ruosteongelmia ei yleensä ole. Rättikaton toiminta on tärkeää, korjaus voi olla kallista. Erilaista tekniikkaa autossa on huimasti, ja tuohon aikaan se oli vielä luotettavaa. Esim kuskin penkin rakenteessa on yli 100 patenttia. ADS jousituksen kanssa on monella ollut ongelmia.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Hyvä huomio! Suurin piirtein 93-95 vuosimalleissa murenee moottoritilan johtosarjat, seurauksena erilaisia sähkövikoja ja lopulta moottori ei käynnisty enää ollenkaan.jarkki kirjoitti:Olikos näissä muuten ongelmia johtosarjan kanssa niin kuin 500E:ssä?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Niin ja pahimmassa tapauksessa hajottaa jonkin kalliin osan. Kaasuläpän johdoissa sama ongelma. Lisäinfoa löydät 500E sivuilta http://www.500eboard.com ja http://www.500ecstasy.comMatti R kirjoitti:Hyvä huomio! Suurin piirtein 93-95 vuosimalleissa murenee moottoritilan johtosarjat, seurauksena erilaisia sähkövikoja ja lopulta moottori ei käynnisty enää ollenkaan.jarkki kirjoitti:Olikos näissä muuten ongelmia johtosarjan kanssa niin kuin 500E:ssä?
Kiitos vastauksista!
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
Öljyissä maun mukaan. Itsellä 10W60 Gastrolit, mutta auto ajossa vain kesäisin.Repari kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
4-vaihteinen laatikko.
Tulpat taitaa maksaa samat kuin tuohon omaankin, eli olisiko 2€:a kappale. Nelikärkitulpat eivät toimi tai ainakaan kukaan ei ole kertonut toimineen.
Missäs vaiheessa tuo SL:n kone tuli samaksi, kuin 500E/W140:ssä? Ruiskuissa alkuun oli ainakin eroja?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kaverilla oli joskus tollanen -89 vuosimalli. Vääntöä muistaakseni vähän vähemmän kuin 500SE:ssä (470nm).. Kone on pikkasen eri tyyppinen, ei väännä alhaalta yhtä hyvin.. varmaan nokissa jotain eroa? Bensaa vie muuten enemmän kuin S-koppanen, eli helposti mennään yli 15l/100km.Repari kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
Alastarolla muuten paras 400m aika tolla oli 14.2 ja 162km/h..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
450 Nm@4000rpm. Lisää tietoja: http://www.mercefreaken.com/modellene/129/500sl.htmRepari kirjoitti: Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
c203 180K -05
Muuten ok, mutta eikö ne tulpat ollut lähempänä 20€/kpl kuin 2€pt kirjoitti:Öljyissä maun mukaan. Itsellä 10W60 Gastrolit, mutta auto ajossa vain kesäisin.Repari kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
4-vaihteinen laatikko.
Tulpat taitaa maksaa samat kuin tuohon omaankin, eli olisiko 2€:a kappale. Nelikärkitulpat eivät toimi tai ainakaan kukaan ei ole kertonut toimineen.
Missäs vaiheessa tuo SL:n kone tuli samaksi, kuin 500E/W140:ssä? Ruiskuissa alkuun oli ainakin eroja?
Ja ruisku on noissa R129 500SL malleissa mekaaninen KE-Jetronic aina vuoteen 1996 asti, kun taas 500E mallissa oli koko historian tämä huomattasti kehittyneempi sähköinen LH-Jetronic, josta johtuu hieman erilainen ajokäytös, polttoainekulutus ja teho/vääntö käyrästö....
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Mit vit? Meille myydään kyllä eri tulppia sitten.piippu kirjoitti:Muuten ok, mutta eikö ne tulpat ollut lähempänä 20€/kpl kuin 2€pt kirjoitti:Öljyissä maun mukaan. Itsellä 10W60 Gastrolit, mutta auto ajossa vain kesäisin.Repari kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Toi automaatti on vissiin 4-vaihteinen...?
Mites koneeseen esim.öljyt, tulpat, pitääkö olla jotkut spesiaalit vai...
Huomasin kun haulla kattelin niin aika paljon ollut noissa sähkökatoissa vikoja, aikaansa nähden auto työnnetty täyteen sähkölaitteita niin varmastikkin iän myötä osa rupeaa antautumaan.
Teho 326hv mutta paljos vääntö ja millä kierroksilla?
4-vaihteinen laatikko.
Tulpat taitaa maksaa samat kuin tuohon omaankin, eli olisiko 2€:a kappale. Nelikärkitulpat eivät toimi tai ainakaan kukaan ei ole kertonut toimineen.
Missäs vaiheessa tuo SL:n kone tuli samaksi, kuin 500E/W140:ssä? Ruiskuissa alkuun oli ainakin eroja?
Ja ruisku on noissa R129 500SL malleissa mekaaninen KE-Jetronic aina vuoteen 1996 asti, kun taas 500E mallissa oli koko historian tämä huomattasti kehittyneempi sähköinen LH-Jetronic, josta johtuu hieman erilainen ajokäytös, polttoainekulutus ja teho/vääntö käyrästö....
Miepäs katon noi kuitit läpi, mutta jotenkin tuo 2-3€:a (tulisi lonkalta mieleen 2,67€:a..) on paljon loogisempi, kuin se että olisi ottanut 160€:a ostaa uudet. Tai koska jokaiselle kesälle olen aina uudet tulpat vaihtanut eikä niiden osto ole kyllä ainakaan mieleen jäänyt mitenkään tiliä tyhjentävänä tilaisuutena
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
No nyt kävi kyllä ohraisesti....nimittäin jäsen PT oli täysin oikeassa Otin pyörähdin tässä tuolilla ympäri ja katsoin mappihyllystä kansion "E500" ja sieltä viimeisimmän kuitin, jossa osia tuohon ostettu, ja katsos....sytytystulppa F8DC4/FR8DC (ilmeisesti Bosch) 3€/kpl
Jostainsyystä tuo 20€/tulppa oli vain ensimmäisenä mielessä, mutta taisi olla muistoja jostain toisesta kulkuneuvosta
Jostainsyystä tuo 20€/tulppa oli vain ensimmäisenä mielessä, mutta taisi olla muistoja jostain toisesta kulkuneuvosta
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Ja ruisku on noissa R129 500SL malleissa mekaaninen KE-Jetronic aina vuoteen 1996 asti, kun taas 500E mallissa oli koko historian tämä huomattasti kehittyneempi sähköinen LH-Jetronic, josta johtuu hieman erilainen ajokäytös, polttoainekulutus ja teho/vääntö käyrästö....
Tuota, eikös se sähköinen ruisku tullut R129 500SL malliin 09/1992 alkaen? Sitä ennen oli mekaaninen ruisku. 09/1995 alkaen tuli sitten sähköinen laatikko ja facelift.
http://www.mercefreaken.com/modellene/129/500sl.htm
Niin ja kyllä himottaisi täälläkin juurikin tuo samainen malli. Kuola on valunut jo noin 10 vuotta. Taisi kiinnostus viritä jo silloin kun malli tuli myyntiin 1989.
Tuota, eikös se sähköinen ruisku tullut R129 500SL malliin 09/1992 alkaen? Sitä ennen oli mekaaninen ruisku. 09/1995 alkaen tuli sitten sähköinen laatikko ja facelift.
http://www.mercefreaken.com/modellene/129/500sl.htm
Niin ja kyllä himottaisi täälläkin juurikin tuo samainen malli. Kuola on valunut jo noin 10 vuotta. Taisi kiinnostus viritä jo silloin kun malli tuli myyntiin 1989.
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Kattelin tossa että mobilesta löytys jo alle kymppitonniinkin jonkin verran R129 500SL, tai ainakin oli pari varteen otettavaa vaihtoehtoo, tiedä sit mimmosia on noi saksan halvinta luokkaa olevat äsällät , ei sakemannikaan halvalla hyvää myy mutta onko noi siellä jo vähän niinkuin ogelma jätettä, suht vanha isokoneinen päästöinen auto? Oon siellä työni puolesta huhtikuussa paljon että täytyy kattoo jos ois aikaa niin kävis kattomassa paria hampurin lähistöltä niin sittenpähän näkis.
Onko joku tuonut noita tai jonkun tuttu...??? Veroa taitaisi tulla tommoseen yhdeksänkymmentä luvun alun vajaa parisataa ajettuun 4000e-5000e.
Onko joku tuonut noita tai jonkun tuttu...??? Veroa taitaisi tulla tommoseen yhdeksänkymmentä luvun alun vajaa parisataa ajettuun 4000e-5000e.