Tervepä taas kaikille pitkästä aikaa. Taustalla aina tullut kurkittua mutta nyt olisi mersun osto taas edessä.
Vanhemman mallista väyrystä olisi hakusessa ja käyttö pääasiassa moottoritieajoa. Suhde kaupunki ajoon varmaankin 75/25.
Nettiautoa on tullut katseltua jonkun verran (1999-2002) ja 10-15k€ hintaluokassa tuntuu tarjontaa olevan kivasti.
Täälläkin tullut hakua käytettyä mutta vielä jotain hampaankolossa. Vastaavien omistajilta viel olisi kiva tietää millaisten vaivojen kanssa olette painineet ja mitä ostaessa kannattaa erityisesti tarkastaa. Hiukan olen pohtinut, jos veisi raa'asti autotohtorin tarkastukseen ennen ostoa.
Ostoksilla: W210 E 320CDI tai 270CDI
Onhan niissä omat vikansa näissäkin.
Ruoste ongelmat ovien karmeissa ,varsinkin ylosassa tiivisteiden alla,voi olla, että on jo korjattu.
Automaatissa kannattaa kokeilla kunnolla laatikon toimivuus.
Moottoripuolella kannattaa antaa kunnon kierroksia koneelle,pienellä vaihteella kiihdytyksiä,jos ei sammuile ja herjaa näytölle vikoja voi olla polttoaine puoli kunnossa.
Nämä tuli nuin äkkiseltään mieleen.
Ruoste ongelmat ovien karmeissa ,varsinkin ylosassa tiivisteiden alla,voi olla, että on jo korjattu.
Automaatissa kannattaa kokeilla kunnolla laatikon toimivuus.
Moottoripuolella kannattaa antaa kunnon kierroksia koneelle,pienellä vaihteella kiihdytyksiä,jos ei sammuile ja herjaa näytölle vikoja voi olla polttoaine puoli kunnossa.
Nämä tuli nuin äkkiseltään mieleen.
Ruosteet lisäksi ovien listojen alla, takaluukun napin kyljessä.
Samoin ruosteiset etujousikupit, helppo tarkistaa, revetessä ei kivaa.
Imusarja on varmasti ~300tkm ajetuilla jo melkoisessa karstassa, sitä vain ei huomaa helposti ennenkuin läpät jumiutuvat ja niitä käyttävä vääntömoottori yrvähtää tai vääntelee ohjausvivut irti --> savuttelua ja vikatilaa.
Moottorin suojakoppa pois ja tarkistelet ruiskujen tyvet, että ei näy mustaa tai märkää.
Webasto noissa on aika kiva olla.
Eikä ole haitaksi jos joku on joskus vaivaantunut automaatin öljyt vaihtamaan.
Kaikkien varoituslamppujen tulee toimia! "palanut polttimo" saattaa osoittaa vikaan jota ei ole saatu korjattua, ja polttimo on poistettu.
Mittariston pikselit saattavat häipyä, ei sinänsä vaarallista mutta ikävää. DIY korjauksia tehty erilaisilla menestyksillä.
Vikakoodien luetuttaminen olisi ihan kiva, tohtori ei tuota tee. Glykolitestit tms kylläkin. Omanikin tohtorilla käytin ennen ostoa, mutta niinvain meni akku ja imusarja hetikohta vaihtoon (imusarjaa ei kuulemma olisi tarvinnut vaihtaa, mutta nyyppä mersumies kun olin).
Noista omat kokemukset, ja mitä olen kuullut...
Samoin ruosteiset etujousikupit, helppo tarkistaa, revetessä ei kivaa.
Imusarja on varmasti ~300tkm ajetuilla jo melkoisessa karstassa, sitä vain ei huomaa helposti ennenkuin läpät jumiutuvat ja niitä käyttävä vääntömoottori yrvähtää tai vääntelee ohjausvivut irti --> savuttelua ja vikatilaa.
Moottorin suojakoppa pois ja tarkistelet ruiskujen tyvet, että ei näy mustaa tai märkää.
Webasto noissa on aika kiva olla.
Eikä ole haitaksi jos joku on joskus vaivaantunut automaatin öljyt vaihtamaan.
Kaikkien varoituslamppujen tulee toimia! "palanut polttimo" saattaa osoittaa vikaan jota ei ole saatu korjattua, ja polttimo on poistettu.
Mittariston pikselit saattavat häipyä, ei sinänsä vaarallista mutta ikävää. DIY korjauksia tehty erilaisilla menestyksillä.
Vikakoodien luetuttaminen olisi ihan kiva, tohtori ei tuota tee. Glykolitestit tms kylläkin. Omanikin tohtorilla käytin ennen ostoa, mutta niinvain meni akku ja imusarja hetikohta vaihtoon (imusarjaa ei kuulemma olisi tarvinnut vaihtaa, mutta nyyppä mersumies kun olin).
Noista omat kokemukset, ja mitä olen kuullut...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Itse ajanu 270cdi:llä vm.00 nyt 60tkm. Tässä olis saldoa...
-turbo korkkas
-sylinteri kansi pamahti
-vaihdelaatikossa joku nopeus anturi simahti
-oli ruostekäsitelty jo ennen minun omistusta ja nyt uudelleen ja eikun kukat kukkii vaan..
Tämä kaikki 2,5 vuodessa. Kohtuuttoman kallis peli ylläpitää. Tuon hintatason laitteelta mitä E-sarja on, odotin paljon enemmän. Autolla nyt ajettu tällä hetkellä 260tkm.
-turbo korkkas
-sylinteri kansi pamahti
-vaihdelaatikossa joku nopeus anturi simahti
-oli ruostekäsitelty jo ennen minun omistusta ja nyt uudelleen ja eikun kukat kukkii vaan..
Tämä kaikki 2,5 vuodessa. Kohtuuttoman kallis peli ylläpitää. Tuon hintatason laitteelta mitä E-sarja on, odotin paljon enemmän. Autolla nyt ajettu tällä hetkellä 260tkm.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Mainio sanamuoto, ihan kuin olisi todennäköisempää, että polttoainepuoli ei ole kunnossanautseri kirjoitti:jos ei sammuile ja herjaa näytölle vikoja voi olla polttoaine puoli kunnossa..
Tai ehkä se niin onkin, väykkykuskien suusta ei juuri kuule kuin pahaa
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kyllä se on sata varmaa ,että jossakin vaiheessa se alkaa,ja on sitten vaikea paikallistaa mikä mättää.Fenton kirjoitti:Mainio sanamuoto, ihan kuin olisi todennäköisempää, että polttoainepuoli ei ole kunnossanautseri kirjoitti:jos ei sammuile ja herjaa näytölle vikoja voi olla polttoaine puoli kunnossa..
Tai ehkä se niin onkin, väykkykuskien suusta ei juuri kuule kuin pahaa
Rahalla saa tietenkin heti kuntoon,mutta maksaa auton arvon verran ,joten toiminta tonni ois kiva varuste .
Kohtaloko se aiheutti ,heti vian tähän autoon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Heh!nautseri kirjoitti:Fenton kirjoitti:Kyllä se on sata varmaa ,että jossakin vaiheessa se alkaa,ja on sitten vaikea paikallistaa mikä mättää.nautseri kirjoitti:
Tai ehkä se niin onkin, väykkykuskien suusta ei juuri kuule kuin pahaa
Rahalla saa tietenkin heti kuntoon,mutta maksaa auton arvon verran ,joten toiminta tonni ois kiva varuste .
Kohtaloko se aiheutti heti vian tähän autoon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Juurikin tuossa äsken heitin rinnakkaiseen keskusteluun satalankkua metsästävälle väykkymiehen kommentin autonhankintaa koskien. Toimintatonnilla ei muuten tee mitään. Kyllä niitä pitää olla useita varastossa... (Ja ainakin itse toivon, että tuo kulkine sentään vielä olisi sitä tonnia arvokkaampi, muuten tulee takkiin kuin pörssipelissä pahimmillaan... )
Pitänee lieventää. Ruosteiden kanssa eletään, mutta muutoin ehkä nuo odotukset Mersun laadusta ovat ehkä väykkäkuskeilla (kuten itselläkin) kovemmat kuin vanhoilla autoilla ajaminen antaisi sitten nykypäivänä edellyttää. Inhorealistinen asenne vapauttaa mielipahasta.