Pari kuukautta taas kulunut, hyvin menee mutta menköön.
Olin autolla Klubin korikorjauskurssilla, jossa pitkämatkalaisena päätin ottaa kaiken hyödyn irti. Pääsin kokeilemaan myllytystä, ja kiillotin auton ensin Prestan Cutting Creme Lightillä, sen jälkeen hologramminpoisto ja käsin vahaus. Ero oli hurja lähtökohtaan nähden.
Edellisenä päivänä meinasin korjata etuhelman rivoituksessa olevan lämppärin pistokkeen paikan. Asennettu aikoinaan älyvapaasti helman heikoimpaan kohtaan. Tarkempi tutkailu osoitti korjauspalnkin ripojen olevan osaltaan rikki, joten päätimme että emme kuluta aikaa siihen. Lisäksi mestari epäili Mersun helman korjauskelpoisuutta (kesto- tai kertamuovi). Puskuri kun oli irti, totesin poikittaispalkin lähes priimaksi. Toisessa päässä oli ainoastaan kevyttä pintaruostetta. Lokasuojien vakiopaikatkin vilkkujen alla olivat täyisn ehjät.
Tuolloin innostuin myös purkamaan niitä etukallistuksenvakaajan niveliä. Otin entiset irti, sekä sisemmässä kumissa että ulommassa nivelessä oli kulumisen jälkiä. Lisäksi itse tangon päät olivat tosi syöpyneet:
Noiden pinnoittaminenkaan ei olisi ollut kuulemma kovin kestävä ratkaisu. Olisi sitä voinut kokeilla mutta tanko olisi pitänyt jättää sinne ja kestävyydestä ei kuitenkaan ollut takuuta. Taidan kallistua uuden tangon hankintaan jossain vaiheessa.
Samalla tuli sitten huomattua, että kun auton nosti ylös ja käänteli pyöriä, oikeanpuoleinen etuvetarin suojakumi valutti rasvaa ulos. Kuskin puolellehan kumi vaihdettiin syksyllä... Samoin lämmityslaitteen puhallin vetänee viimeisiään. Kitinä ja ulina tietyillä nopeuksilla on vaan pahentunut nyt kuivien kelien kestäessä. Vaihtoon jossain vaiheessa, kannattanee hankkia nyt jo hyllyyn.
Ennen reissua muuten 400 km keskikulutus n. 10,4 l/100 km. Seuraava koitos olisikin sitten Tahkon liukkaan kelin kurssi parin viikon perästä...