SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Kun 55:ssa kytkee luistoneston pois niin se on sitten pois tyystin. "Tavallisissa" mersuissa olen kyllä törmännyt tähän ikävään ajovakautusjärjestelmään luistoeston ollessa poiskin mutta en missään AMG:ssä vielä tähän mennessä.
Mieltä voi olla monia mutta SL sopii leppoisan kruisailun lisäksi sikailuun ja nopeaan ajoon kyllä enemmin kuin hyvin.. :wink:
K4 on 665hv/ 900nm

Edit. Ja esim Topgearistahan voi vaikka tutkailla mikä on heidän mielestään nopea radalla ja mikä ei..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
E55AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 18.02.2010 14:27

Viesti Kirjoittaja E55AMG »

Joo kyllä näissä kun ESP on poissa ja pedaalin lyö pohjaan alle 80 vauhdissa kuivallakin asfaltilla saa olla tarkkana.

Ei se hidas ole sl 55 vakionakaan eikä ole E55
Tässä saksalaisissa testeissä arvoja :)
SL 55

Supertest in sport auto 04/2002
Gewicht 1968 kg
0 - 80 km/h 3,1 s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h 5,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,1 s
0 - 160 km/h 9,4 s
0 - 180 km/h 11,2 s
0 - 200 km/h 13,8 s


Ja E55



Motorart V 8
Hubraum 5439 ccm
Aufladung Kompressor
PS - UMin 476 PS - 6100/Min
Nm - UMin 700 Nm - 2650/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/Automatik
Test in sport auto 01/2003
Gewicht 1944 kg
0 - 80 km/h 3,3 s
0 - 100 km/h 4,6 s
0 - 120 km/h 5,9 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,6 s
0 - 160 km/h 9,8 s
0 - 180 km/h 12,2 s
0 - 200 km/h 14,6 s
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Mikäs firma tätä K4:stä asentelee? Mielenkiinnosta kyselen... Tuskin ihan perus-SL:ää corollat ohittelee tuossa motarilla.

Penskana oli unelma alle viiden sekunnin autosta... Vanhemman SLK:n omistaneena vähän tuo uusi kutkuttaa, tosin viritetty tuo omat ongelmansa, joskus. SL:ssä oisi autoa pidemmäksikin aikaa... Ja näköjään vähän potentiaalia parempaankin jos joku corolla viereen ehtii.

Top Gear on Top Gear: "toi kello on vääräs paikkaa... P*SKA AUTO!!1"
Tosin SL:stä puhuivat aika hyvin "Spört und laitgh" tjsp ja meitsin mahan kera likemmä 2 tonttua.

EDIT: E55:n hinnat tipahtaneet lähiaikoina rankasti, taas SL pitää hintaansa aika hyvin. Kenties pieni kompromissi edullisuuden nimissä... Caprio kyllä olisi vaan niiiiiin paljon kivempi.

EDIT mk2:
JarkkoN kirjoitti: Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Jäi mieleen ihan koko yöksi, pakko siis kysyä, onko tuo ihan totta ja mistä moinen johtuu?

Pikaisella vilkaisulla mobile.de:stä löytyi muutama -03 SL55
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mielenkiintoista autopohdiskelua tässä ketjussa, pariin asiaan ajattelin heittää omia näkemyksiä kehiin.
Rata-ajeluista sen verran, että jos radalla aikoo enemmälti ajella niin minusta SL on siinä tapauksessa kokonaan väärä intohimojen kohde. SL on painava..tai oikeammin sanottuna kai P A I N A V A ja painava auto ei lähtökohtaisesti ole radalla kotonaan. Sen mitä olen minua paljon osaavampien ihmisten juttuja kuullut niin SL:ää pidetään hyvänä radalla..siis hyvänä siihen nähden mikä möhkäle se massansa puolesta on..
Omien johtopäätösten perusteella väittäisinkin, että jos radalle haluaa mennä ja osaa jonkin verran ihan oikeasti jo ajaa tai aikoo asiassa kehittyä osaavaksi, niin kannattaa suosiolla unohtaa SL ja etsiskellä menopeliä Porschen tai Ferrarin suunnalta. Esim 911 GT3 on sellainen auto jota kannattaa tähyillä, jos rata-ajo oikeasti kiinnostaa. Esim 996-korimallin 911 GT3 MK 1 on monissa yhteyksissä erinomaiseksi ratapeliksi todettu ja todistettu ja hankintahinnaltaan se lienee tänä päivänä SL55:sen luokkaa. GT3:ssa on mm. suhteellisen monipuoliset alustansäätömahdollisuudet jo vakiona jne jne, joten siinä riittää kapasiteettia vaativamman ja osaavammankin ratakuskin menopeliksi radalle.
SL on tehty tielle ja kyllähän sillä aivan varmasti esim minun kaltaiseni, taidoiltaan tavis-kuski radallakin saa ilo aivan riittämiin..mutta ei se siellä parhaimmillaan ole ja taitojen karttuessa moni kuski todennäköisesti alkaa kaipaamaan parempaa menopeliä radalle. Tiellä SL55 on esim GT3:seen verrattuna ylivoimainen menopeli.
Ferrarit ovat minulle vielä toistaiseksi aika outoja pelejä, enkä suuremmin niitä tunne. Kerran sain jutella pitkän tovin erään Ferrari-omistajan kanssa. Hänen näkemyksensä Modenasta oli suunnilleen seuraava: Laatuvaikutelma on ennemminkin "sinnepäin" Italialaiseen tapaan, kojelauta resonoi, eikä osien sovituksetkaan ole aina ihan niin Saksalaiseen tapaan millilleen just eikä melkein. Hän arveli, että vastaavan hintaluokan Saksalaisiin tottuneille Modena olisi todennäköisesti em. syistä kauhistus. Hänestä kuitenkin Ferrarissa on jotakin sellaista vetovoimaa, joka saa antamaan anteeksi kaikki puutteet joita siinä on.
No, makuasioitahan nämä ovat mitä suurimmassa määrin, mutta omasta puolestani ajattelen niin, että jos erityisesti rata-ajo olisi mielessä niin Porsche-valikoima olisi se johon katseeni kääntyisi, SL:n unohtaisin siinä tapauksessa kokonaan. Jos taas pääasiassa etsisin suorituskykyistä autoa, jolla ajaisin pääasiassa yleisen liikenteen seassa niin SL olisi ehdottomasti korkealla listalla, tosin todennäköisesti silloinkin päätyisin Porscheen.. Ja jos kaikki menee suunnitellusti, niin se hetki lähestyy hyvää vauhtia, että voin pistää tuon "teinityttö-Porschen" myyntiin ja hankkia vähän enemmän "miesten auton" tilalle. Tosin rataleikkeihin enemmän rakennetut autot nähtiin jo edellisen Porschen kohdalla, joten enemmän mukavuutta tulee olla seuraavassa Porschessa, tosin siksi SL:kin täytynee pitää listalla mukana, samoin kuin jo aikaisemmin esillä ollut CLK 63, joka olisi budjettiystävällisin vaihtoehto :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Swatti kirjoitti:Mikäs firma tätä K4:stä asentelee? Mielenkiinnosta kyselen... Tuskin ihan perus-SL:ää corollat ohittelee tuossa motarilla.
www.kleemann.fi on osoite josta löytänet vastauksia tuohon tehonlisäysasiaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Radalla on tullut käytyä satunnaisesti, siitä peräisin pikaiset kokemukset eri autoista. Minulle riittää hauskanpito, GT3 porsse lienee aika raaka laite radalla ja harva moiselle pärjää, itse en sitä varmaan edes äärilleen uskaltaisi venyttää... Takaveto kun on.

Kaverin Supraa pääsin käskyttämään radalla, kiva vehje, vaikka kaveri sillä kauppareissutkin heittää, en itse varikkosuoraa pidemmälle vehkeellä ajaisi... Liekköpä olisi kilvissä tai miehellä kortti jos joku tietäisi mitä kaikkea pelottavaa siellä pellin alla hyrrää.

Haussa siis menopeli jolla voi ne kauppareissut heittää ja / kun vähän tekee mieli; purkaa agressiot / angsti ja nöyryyttää pari teini-bemaria radalla.
Edesmennyttä Tony Halmetta hieman lainaten(ja sanoitusta hieman muuttaen) lainaten, "Näyttälää te minulle mersu jolla mennään kaarteessa muuta kuin poikittain kuminsavussa, niin minä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän"

Kas kas, kleemannin osia ei tarvitse ulkomailta hakeakkaan... "Me likes"
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Swatti kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Japanissa yhä huutokaupassa SL 55 AMG 2002 103tkm, tarjottu 20.000 e,
myyjä ei myynyt niin halvalla, vaikka lähtöhinta oli 15.000 e.

Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
Taitaa olla suurimmassa osassa, ellei kaikissa? erikois-europeleissä ratti vasemmalla puolella, kuten tuossa kuvan autossakin.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Swatti kirjoitti: Haussa siis menopeli jolla voi ne kauppareissut heittää ja / kun vähän tekee mieli; purkaa agressiot / angsti ja nöyryyttää pari teini-bemaria radalla.
Kuulostaa siltä, että SL55 on hakemasi auto..tai sitten samaan budjettiraamiin mahtuu kyllä myös 911 (996) Turbo.. :wink: Silläkin voi mukavasti ajaa kauppareissut ja työmatkat kesät talvet. Neliveto auttaa liukkaimmilla talvikeleillä, mutta on kuitenkin niin takavetopainotteiseksi hiottu, ettei se "haittaa" ajajan nautintoa millään lailla. Pienet takapenkitkin löytyy, joten mahtuu muksut kyytiin tai sitten voi joskus viihdyttää naapurin muksuja urheiluautokyydillä jos omia ei vielä ole/ ovat jo aikuisia..ja radalla jää tarvittaessa moni muukin kuin vain teini-bemarit. No joo, oli pakko vähän koittaa vielö pitää Porschen puolia tässä kohtaa :) Tunnevalintojahan nämä ovat jos mitkä nuo tuollaisten autojen hankintahommat, joten se kannattaa ehdottomasti hankkia mikä eniten puhuttelee tunnepuolella ja edes jotenkuten täyttää ne pakolliset perustarpeet mitä auton käytölle on. Tuolla tarkoitan siis sitä, että jos on ajettava työmatkoja myös talvella, niin esim Viper ei välttämättä ole auto joka kannattaa ottaa tai jos perheessä on puoliso sekä lapsi tai kaksi ja tietää, että joskus on pystyttävä ajamaan perheen kyydissä, on pakko suunnata katse 911:sta kaltaisen auton suuntaan jossa on edes nimelliset takapenkit jne. Muilta osin pitää antaa tunteen puhua! 95% tunnetta - loput "järkeä" lienee suunnilleen oikea tunne-järki suhde kun tuollaisten autojen hankintaa suunnitellaan :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Muistaakseni Top Gearissa kun testasivat SL:ä niin sanoivat että kyseessä on kompromissi, mutta hiton hyvä kompromissi. Tehoa on kuin urheiluautossa, mutta samalla saa kaikki luxusvarusteet autoon mitä esimerkiksi S-sarjaan saa. Se ei siis ole täysiverisesti kumpaakaan. Tosin täysiverisellä urheiluautolla ajaminen Suomessa ei ole mitenkään järkevää koska ei niitä ominaisuuksia pääse hyödyntämään täällä kuin parilla kesällä järjestettävässä ratapäivillä. Jos siis toimitaan liikennelain puitteissa ja miksei toimittaisikaan :) . Täysiverisistä luxusautoista, otetaan nyt esim S55 AMG. En ole ajanut kyseistä autoa, mutta minun on vaikea uskoa että ajonautinto nousisi taas yhtä korkealle kuin SL:ssä. Itsekin jos olis pätäkkää niin ostaisin SL55:sen jollei SL65:sta. Ja juuri nimenomaan tuota R230-koppaa. Tämä uusin on mielestäni rumempi kuin tuo vanhempi koppa.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Pitää myös muistaa SL:stä puhuttaessa koko ajan se asia, että vaikka se painavana autona ei ole parhaimmillaan ratatyyppisessä ajossa, niin taitaa kuitenkin olla niin että useimpien meistä ja kaikista muistakin kuskeista taidot eivät riitä lähellekään niin pitkälle, etteikö SL55 tarjoaisi enemmän kuin riittävästi vastinetta rahalle myös radalla. Eiköhän ne tule meidän taitojen rajat vastaan paljon aikaisemmin kuin SL55:sen ominaisuuksien rajat siellä rata-ajossa?!
Enemmän se on tunnepuolesta kiinni, kuka mistäkin autosta parhaat säväykset saa, kuin siitä miten joku auto radalla menee. Tietysti onhan sekin osa sitä urheiluautofiilistä, että vaikka tietää ettei omat taidot riitä mihinkään, niin samalla tietää myös sen, että autolla jonka ratissa istuu, riittää kapasiteettia tarvittaessa paljon enempäänkin. Vähän sama kai se on myös esimerkiksi tehojen kanssa. Vaikkei niitä tehoja oikein missään, eikä mitenkään voikaan täysimääräisesti hyödyntää, niin tieto siitä että sitä voimaa on, tuo fiilistä mukaan peliin.
Itseasiassahan nuo tunnepuolen jutut näissä asioissa ovat loppujenlopuksi melko lapsellisista asioista ja ajatuksista syntyviä juttuja..mutta toisaalta isojen poikien lelujahan tuollaiset huiput urheiluautot kuitenkin ovat mitä suuremmassa määrin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Swatti kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti: Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Jäi mieleen ihan koko yöksi, pakko siis kysyä, onko tuo ihan totta ja mistä moinen johtuu?
Juuri tämä yksilö on valmistusnumeron perusteella myyty Saksaan.
Saksan rekisteröintitietoja säilytetään 7 vuotta. Jos ne löytyvät,
ei tullia ja alvia tarvitse maksaa, koska voidaan osoittaa, että alv on maksettu ja auto on myyty EU:un.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Swatti kirjoitti:Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
Annanko sulle lasit, että voisit nähdä että ratti on vasemmalla puolella, vaikka onkin japanissa tuo auto :lol:
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Macex kirjoitti:
Swatti kirjoitti:Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
Annanko sulle lasit, että voisit nähdä että ratti on vasemmalla puolella, vaikka onkin japanissa tuo auto :lol:
Ehkä Swatti vaan tykkää postinoranssista väristä ja ehdotus on tehty
vakavalla mielellä... heh.

Saa sieltä myös niitä autoja, joissa on ratti oikealla, jos oikein tosissaan
aikoo tehdä ennätyksen postinjaon nopeudessa.

Rahti maksaa halvimmillaan 750 e eli kovin pitkään ei tarvitse postia jakaa
sen summan säästämiseksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ei tämä tullin ja alv:n välttäminen taida olla ihan kirkossa kuulutettu juttu.
Riippuu kai ihan tullipaikasta, miten asia tulkitaan:

http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... kopuolelta
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Nyt näkyy Japanin huutokaupassa toinenkin Saksaan myyty SL55 AMG,
WDB2304741F031755. Se on musta 2003 ja lähtöhinta on 19.200 euroa.

Näkyy myös yksi alunperin Turkmestaniin myyty hopeanvärinen.

Jos tuo maksaisi rahteineen ja kuluineen vaikkapa 24.000 euroa
Hangossa, niin tullattuna hinta olisi noin 32.000. Paljonkohan tuolle tulisi
autoveroa? Paljonko tuommoisen arvo on Suomessa? Kannattaisiko
tuoda myyntiin?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Swatti kirjoitti:Arvostan Porschea autona, mutten koskaan ole ymmärtänyt sen vetovoimaa...
Luettelo kivoista autoista lienee melkoisen pitkä. Jos ei satu olemaan jotain ajatuksia tyhjentävää haavetta valmiina niin sen "muka oikean" löytäminen on varsinainen ajatusleikki. Kun pelkkä voima, kierrosaika tai kiihtyvys riittää niin valinta on helppo, mutta jos sillä pitäisi käydä mökillä koirien kanssa, kaupassa tai vaimon kampaamossa niin toiveet ja käytäntö eivät ihan heti kohtaa. Tai sitten aloitetaan autotallien määrästä... Tuli vaan mieleen kun luin noita juttuja.

ps, minä arvostan Ferraria, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi sen karmeaa pörinää kehutaan hienoksi...
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Lakulaku kirjoitti: ps, minä arvostan Ferraria, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi sen karmeaa pörinää kehutaan hienoksi...
Kun viimeksi kävin koeajamassa yhtä kiinnostavaa autoa (Porschea), niin sen ulos saamiseksi piti siirtää, nyt en enää muista oliko se F360 vai F430, mutta jokatapauksessa pörinä oli tosiaan karmea..mutta kyllä se myöskin säväytti.
On noissa Ferrareissa jotakin selittämätöntä vetovoimaa jokatapauksessa, tai kyllä niissä ainakin muhun jokin aika vahvasti vetoaa, F360 erityisesti :?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
vesajuvonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.04.2010 15:29

Viesti Kirjoittaja vesajuvonen »

Kyllä SL 55 AMG on niin upea, sivistynyt ja tarvittaessa räjähtävän voimakas jokapäiväisessä ajossa että en keksi/kaipaa mitään muuta.

Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?

Sanoisin noihin Japanin huutokauppavehkeisiin sellaisen pointin, että tähän hintaluokan autossa ei mielestäni kannata tuijottaa mahdollisimman edullista hankintahintaa. nimittäin jos autossa sitten ilmenee vikaa, niin on luultavaa, että korjaus tulee maksamaan paljon.

Itse suosittelen auton itse hakemista ja säästää rahaa sen verran enemmän, että voi ostaa auton Mercedes -diileriltä takuun kanssa. Tulee varmasti ajan mittaa halvimmaksi.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.
Tai sitten kaikki (käyttöauto, kauppakassi ja ratatykki) samassa paketissa: 911 Turbo :)
Viime kuun veropäätöksissä näytti muuten olleen yksi SL55. Vm oli 2002, kilsoja vain 18t. Verot pyöreästi 32t. Siitä voi vähän laskeskella hinta-arviota.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

JarkkoN kirjoitti: Saa sieltä myös niitä autoja, joissa on ratti oikealla, jos oikein tosissaan
aikoo tehdä ennätyksen postinjaon nopeudessa.
.
Mites se Evo9 lanseri joka oli postinjakeluautona, postin tarrat ja kaikki.. Taitaa vielä viedä voiton?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

jva kirjoitti:
vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.
Mahtoiko Vesa tarkoittaa ihan oikeaa rata-autoa? Miksi viedä kilvellinen auto radalle, kun siellä voi ajaa kilvettömälläkin. Ja sellaisella, mistä puuttuu ABS, ESP, MP3 ja muut ajamista haittaavat tekijät...
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

pekkavee kirjoitti:Mahtoiko Vesa tarkoittaa ihan oikeaa rata-autoa? Miksi viedä kilvellinen auto radalle, kun siellä voi ajaa kilvettömälläkin. Ja sellaisella, mistä puuttuu ABS, ESP, MP3 ja muut ajamista haittaavat tekijät...
Niin, Lotus Elise/ Exige on mitä ilmeisimmin oikeasti melko hyvä peli rataleikkeihin, oli siinä kilvet tai ei. Se on edullinen, ilman kilpiä hyvinkin edullinen hankkia, hyvin edullinen ylläpitää ja viriosaa jos jonkinlaista löytyy vaikka kuinka paljon markkinoilta heille jotka haluavat autoaan jalostaa.
Jotain Lotuksen kyvyistä kertoo mm. se, että esim. 911 GT3 on Lotuksen kanssa tiukoilla sellaisilla radoilla joissa ei ole pitkiä kovavauhtisia suoria tai hyvin nopeita mutkia, niissä Lotuksesta taitaa hieman teho loppua eikä vauhti sen takia riitä GT3:sen ja vastaavien vauhtiin.
Veikkaisinkin siis edelleen että Lotus Elise/ Exige on melko kustannustehokas hankinta sellaiselle joka haluaa nautiskella radalla, mutta ei halua käyttää asiaan aivan tuhottomasti rahaa..oli siinä Lotuksessa kilvet tai ei.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

jva kirjoitti:
vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.
Tai sitten kaikki (käyttöauto, kauppakassi ja ratatykki) samassa paketissa: 911 Turbo :)
Viime kuun veropäätöksissä näytti muuten olleen yksi SL55. Vm oli 2002, kilsoja vain 18t. Verot pyöreästi 32t. Siitä voi vähän laskeskella hinta-arviota.
Toi sl on sipilällä myynnissä kuullun mukaan auto maksoi vajaa 50 k€.. siitä voi päätellä lisää..

hmmm.. mulla mieleen tulee tosta 911:sta aina kupla.. mistähän johtuu?? :D
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Yksi SL 55 AMG 2002 on Sipilällä myynnissä hintaan 99,000.

25 tonnia taisi olla sitten se huutokaupan myyntihinta loppujen lopuksi
aiemmin mainitulle japanilaiselle AMG:lle. Se olisi kai veroineen jotain 65
tonnia. Takuuta autolle ei saa.

Nyt myytiin Japanissa toinenkin SL55 AMG 2002, hopea, 57 tkm, 24.200
euroa. Kunto 4.5 pistettä 5:sta eli tuon ikäiselle hyvä luokitus.

Itselle kyllä Ferrari 360 olisi varmaan mieluisampi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Aika identtiseltä tuntuu tuo Sipilän SL55 suhteessa tuohon veropäätöksistä löytyneeseen SL55:seen. Sitä taustaa vasten voi helposti Mobilen kautta tutkailla mitä auton saattaminen Suomalaisiin kilpiin on voinut maksaa.

911 on eräs niistä harvoista autoista joka suorastaan huutaa sopivanlaista takasiipeä näyttääkseen hyvältä. Ilman sopivaa takasiipeä se ei vaan näytä läheskään niin hyvältä kuin se voisi..tai ehkä toisaalta jopa pitäisi.
Se toki pitää myös muistaa, että kuplalla ja 911:sta on suora sukulaisuussuhde keskenään. Ferdinand Porsche suunnitteli ja muotoili ensin kuplan ja sitten paljon myöhemmin ensimmäisen 911:sta..joten ei liene ihme jos niissä on samoja piirteitä, sillä kupla ja 911 ovat veljeksiä keskenään :)

Ps. Kuinkas moni Mersumies tietää, että Ferdinand Porsche oli aikanaan Mersun pääsuunnittelija.. :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Hienoista autoista puhutte... Itselläni raha riittää juuri ja juuri C-sarjalaiseen.

Itse olen haaveillut lähinnä diesel-moottorisesta CLS:stä, joka on edelleen silmiähivelevän nätti 4-ovinen...
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

gulfstream kirjoitti:Hienoista autoista puhutte... Itselläni raha riittää juuri ja juuri C-sarjalaiseen.

Itse olen haaveillut lähinnä diesel-moottorisesta CLS:stä, joka on edelleen silmiähivelevän nätti 4-ovinen...
Unelmilla on taipumus toteutua..ne pitää vaan toteuttaa ja usein se on paljolti kiinni myös uskalluksesta se unelmien toteutuminen/ toteuttaminen..
Joten tuumasta toimeen vain gulfstream :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Herba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 22.10.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Herba »

No SWATTI mitäs olet ostanut ??
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Mun CLS:n ostoaikeet stoppasi fakta. Kokonaan uusi malli tulee ensi vuonna. Sitä saisi nyt ensi vuonna iäisyyden vanhentuneen kärryn. Noinniinkuvertauskuvallisesti...

Toisaalta tämä nykyinen CLS on klassikko, joka pitäisi säilöä pukeille peitteen alle...
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

gulfstream kirjoitti:Mun CLS:n ostoaikeet stoppasi fakta. Kokonaan uusi malli tulee ensi vuonna. Sitä saisi nyt ensi vuonna iäisyyden vanhentuneen kärryn. Noinniinkuvertauskuvallisesti...
Mulle on syntynyt tuohon asiaan suureksi ihmetyksekseni hiukan toisenlainen käsitys..ensimmäistä kertaa tasan koskaan meikäläisen autoikäelämässä :shock:
Nyt kun tuo CLS AMG on ollut..ja jossain määrin on edelleen mietinnässä, niin olen miettinyt myös sitä faktaa, että uusi CLS-sukupolvi on tulossa ihan kohta myyntiin ja se automaailman tavan mukaan "vanhentaa" edellistä sukupolvea kertaheitolla iäisyyden. Enkä voi kiistää, ettenkö olisi tähän asti ollut aika ehdoton sen suhteen, etten lähde hankkimaan autoa, joka on aivan juuri jäämässä "vanhaksi". Tähän asti oikeastaan 911 on ollut ainoa automalli, josta olen voinut edes harkita "vanhan" korimallin ostamista, varmaan siksi, että 911 on aina "vanha" korimalli.. :D :D
Nyt kuitenkin tilanne on se, että CLS:n kohdalla meikäläistä ei tuntuisi häiritsevän lainkaan se seikka, että uusi, hieno CLS on kohta markkinoilla.
Vanhan muotoilu siis kestää ilmeisesti todella hyvin aikaa ja omaa näinollen klassikon aineksia, koska edes meikäläisen ostoaikeita ei tunnu haittaavan se, että uusi malli on tuloillaan. :)

Ehkäpä tässä asiassa olisi ylipäätään ajattelussa tarkennettavaa ainakin meikäläisellä. Jos joku automalli tuntuu tänään kaikin puolin hyvännäköiseltä, hienolta ja hyvältä, niin miten se tosiasiassa voisi muuttua joksikin muuksi yhdessä yössä sen jälkeen kun uusi malli on tullut markkinoille? Eihän ne ominaisuudet mihinkään katoa uuden mallin myötä..ja toisaalta nämä autohommat ovat sellaisia, että AINA on olemassa joku auto joka on parempi, hienompi, tehokkaampi, näyttävämpi tai jotakin muuta parempaa kuin joku toinen auto. Autohommissa tuntuu ettei edes taivas ole rajana paremman etsinnässä..ja hyvä tietysti niin..jää kaikille unelmille tilaa :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin