SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?
Kun 55:ssa kytkee luistoneston pois niin se on sitten pois tyystin. "Tavallisissa" mersuissa olen kyllä törmännyt tähän ikävään ajovakautusjärjestelmään luistoeston ollessa poiskin mutta en missään AMG:ssä vielä tähän mennessä.
Mieltä voi olla monia mutta SL sopii leppoisan kruisailun lisäksi sikailuun ja nopeaan ajoon kyllä enemmin kuin hyvin..
K4 on 665hv/ 900nm
Edit. Ja esim Topgearistahan voi vaikka tutkailla mikä on heidän mielestään nopea radalla ja mikä ei..
Mieltä voi olla monia mutta SL sopii leppoisan kruisailun lisäksi sikailuun ja nopeaan ajoon kyllä enemmin kuin hyvin..
K4 on 665hv/ 900nm
Edit. Ja esim Topgearistahan voi vaikka tutkailla mikä on heidän mielestään nopea radalla ja mikä ei..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Joo kyllä näissä kun ESP on poissa ja pedaalin lyö pohjaan alle 80 vauhdissa kuivallakin asfaltilla saa olla tarkkana.
Ei se hidas ole sl 55 vakionakaan eikä ole E55
Tässä saksalaisissa testeissä arvoja
SL 55
Supertest in sport auto 04/2002
Gewicht 1968 kg
0 - 80 km/h 3,1 s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h 5,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,1 s
0 - 160 km/h 9,4 s
0 - 180 km/h 11,2 s
0 - 200 km/h 13,8 s
Ja E55
Motorart V 8
Hubraum 5439 ccm
Aufladung Kompressor
PS - UMin 476 PS - 6100/Min
Nm - UMin 700 Nm - 2650/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/Automatik
Test in sport auto 01/2003
Gewicht 1944 kg
0 - 80 km/h 3,3 s
0 - 100 km/h 4,6 s
0 - 120 km/h 5,9 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,6 s
0 - 160 km/h 9,8 s
0 - 180 km/h 12,2 s
0 - 200 km/h 14,6 s
Ei se hidas ole sl 55 vakionakaan eikä ole E55
Tässä saksalaisissa testeissä arvoja
SL 55
Supertest in sport auto 04/2002
Gewicht 1968 kg
0 - 80 km/h 3,1 s
0 - 100 km/h 4,3 s
0 - 120 km/h 5,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,1 s
0 - 160 km/h 9,4 s
0 - 180 km/h 11,2 s
0 - 200 km/h 13,8 s
Ja E55
Motorart V 8
Hubraum 5439 ccm
Aufladung Kompressor
PS - UMin 476 PS - 6100/Min
Nm - UMin 700 Nm - 2650/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/Automatik
Test in sport auto 01/2003
Gewicht 1944 kg
0 - 80 km/h 3,3 s
0 - 100 km/h 4,6 s
0 - 120 km/h 5,9 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,6 s
0 - 160 km/h 9,8 s
0 - 180 km/h 12,2 s
0 - 200 km/h 14,6 s
Mikäs firma tätä K4:stä asentelee? Mielenkiinnosta kyselen... Tuskin ihan perus-SL:ää corollat ohittelee tuossa motarilla.
Penskana oli unelma alle viiden sekunnin autosta... Vanhemman SLK:n omistaneena vähän tuo uusi kutkuttaa, tosin viritetty tuo omat ongelmansa, joskus. SL:ssä oisi autoa pidemmäksikin aikaa... Ja näköjään vähän potentiaalia parempaankin jos joku corolla viereen ehtii.
Top Gear on Top Gear: "toi kello on vääräs paikkaa... P*SKA AUTO!!1"
Tosin SL:stä puhuivat aika hyvin "Spört und laitgh" tjsp ja meitsin mahan kera likemmä 2 tonttua.
EDIT: E55:n hinnat tipahtaneet lähiaikoina rankasti, taas SL pitää hintaansa aika hyvin. Kenties pieni kompromissi edullisuuden nimissä... Caprio kyllä olisi vaan niiiiiin paljon kivempi.
EDIT mk2:
Pikaisella vilkaisulla mobile.de:stä löytyi muutama -03 SL55
Penskana oli unelma alle viiden sekunnin autosta... Vanhemman SLK:n omistaneena vähän tuo uusi kutkuttaa, tosin viritetty tuo omat ongelmansa, joskus. SL:ssä oisi autoa pidemmäksikin aikaa... Ja näköjään vähän potentiaalia parempaankin jos joku corolla viereen ehtii.
Top Gear on Top Gear: "toi kello on vääräs paikkaa... P*SKA AUTO!!1"
Tosin SL:stä puhuivat aika hyvin "Spört und laitgh" tjsp ja meitsin mahan kera likemmä 2 tonttua.
EDIT: E55:n hinnat tipahtaneet lähiaikoina rankasti, taas SL pitää hintaansa aika hyvin. Kenties pieni kompromissi edullisuuden nimissä... Caprio kyllä olisi vaan niiiiiin paljon kivempi.
EDIT mk2:
Jäi mieleen ihan koko yöksi, pakko siis kysyä, onko tuo ihan totta ja mistä moinen johtuu?JarkkoN kirjoitti: Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Pikaisella vilkaisulla mobile.de:stä löytyi muutama -03 SL55
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Mielenkiintoista autopohdiskelua tässä ketjussa, pariin asiaan ajattelin heittää omia näkemyksiä kehiin.
Rata-ajeluista sen verran, että jos radalla aikoo enemmälti ajella niin minusta SL on siinä tapauksessa kokonaan väärä intohimojen kohde. SL on painava..tai oikeammin sanottuna kai P A I N A V A ja painava auto ei lähtökohtaisesti ole radalla kotonaan. Sen mitä olen minua paljon osaavampien ihmisten juttuja kuullut niin SL:ää pidetään hyvänä radalla..siis hyvänä siihen nähden mikä möhkäle se massansa puolesta on..
Omien johtopäätösten perusteella väittäisinkin, että jos radalle haluaa mennä ja osaa jonkin verran ihan oikeasti jo ajaa tai aikoo asiassa kehittyä osaavaksi, niin kannattaa suosiolla unohtaa SL ja etsiskellä menopeliä Porschen tai Ferrarin suunnalta. Esim 911 GT3 on sellainen auto jota kannattaa tähyillä, jos rata-ajo oikeasti kiinnostaa. Esim 996-korimallin 911 GT3 MK 1 on monissa yhteyksissä erinomaiseksi ratapeliksi todettu ja todistettu ja hankintahinnaltaan se lienee tänä päivänä SL55:sen luokkaa. GT3:ssa on mm. suhteellisen monipuoliset alustansäätömahdollisuudet jo vakiona jne jne, joten siinä riittää kapasiteettia vaativamman ja osaavammankin ratakuskin menopeliksi radalle.
SL on tehty tielle ja kyllähän sillä aivan varmasti esim minun kaltaiseni, taidoiltaan tavis-kuski radallakin saa ilo aivan riittämiin..mutta ei se siellä parhaimmillaan ole ja taitojen karttuessa moni kuski todennäköisesti alkaa kaipaamaan parempaa menopeliä radalle. Tiellä SL55 on esim GT3:seen verrattuna ylivoimainen menopeli.
Ferrarit ovat minulle vielä toistaiseksi aika outoja pelejä, enkä suuremmin niitä tunne. Kerran sain jutella pitkän tovin erään Ferrari-omistajan kanssa. Hänen näkemyksensä Modenasta oli suunnilleen seuraava: Laatuvaikutelma on ennemminkin "sinnepäin" Italialaiseen tapaan, kojelauta resonoi, eikä osien sovituksetkaan ole aina ihan niin Saksalaiseen tapaan millilleen just eikä melkein. Hän arveli, että vastaavan hintaluokan Saksalaisiin tottuneille Modena olisi todennäköisesti em. syistä kauhistus. Hänestä kuitenkin Ferrarissa on jotakin sellaista vetovoimaa, joka saa antamaan anteeksi kaikki puutteet joita siinä on.
No, makuasioitahan nämä ovat mitä suurimmassa määrin, mutta omasta puolestani ajattelen niin, että jos erityisesti rata-ajo olisi mielessä niin Porsche-valikoima olisi se johon katseeni kääntyisi, SL:n unohtaisin siinä tapauksessa kokonaan. Jos taas pääasiassa etsisin suorituskykyistä autoa, jolla ajaisin pääasiassa yleisen liikenteen seassa niin SL olisi ehdottomasti korkealla listalla, tosin todennäköisesti silloinkin päätyisin Porscheen.. Ja jos kaikki menee suunnitellusti, niin se hetki lähestyy hyvää vauhtia, että voin pistää tuon "teinityttö-Porschen" myyntiin ja hankkia vähän enemmän "miesten auton" tilalle. Tosin rataleikkeihin enemmän rakennetut autot nähtiin jo edellisen Porschen kohdalla, joten enemmän mukavuutta tulee olla seuraavassa Porschessa, tosin siksi SL:kin täytynee pitää listalla mukana, samoin kuin jo aikaisemmin esillä ollut CLK 63, joka olisi budjettiystävällisin vaihtoehto
Rata-ajeluista sen verran, että jos radalla aikoo enemmälti ajella niin minusta SL on siinä tapauksessa kokonaan väärä intohimojen kohde. SL on painava..tai oikeammin sanottuna kai P A I N A V A ja painava auto ei lähtökohtaisesti ole radalla kotonaan. Sen mitä olen minua paljon osaavampien ihmisten juttuja kuullut niin SL:ää pidetään hyvänä radalla..siis hyvänä siihen nähden mikä möhkäle se massansa puolesta on..
Omien johtopäätösten perusteella väittäisinkin, että jos radalle haluaa mennä ja osaa jonkin verran ihan oikeasti jo ajaa tai aikoo asiassa kehittyä osaavaksi, niin kannattaa suosiolla unohtaa SL ja etsiskellä menopeliä Porschen tai Ferrarin suunnalta. Esim 911 GT3 on sellainen auto jota kannattaa tähyillä, jos rata-ajo oikeasti kiinnostaa. Esim 996-korimallin 911 GT3 MK 1 on monissa yhteyksissä erinomaiseksi ratapeliksi todettu ja todistettu ja hankintahinnaltaan se lienee tänä päivänä SL55:sen luokkaa. GT3:ssa on mm. suhteellisen monipuoliset alustansäätömahdollisuudet jo vakiona jne jne, joten siinä riittää kapasiteettia vaativamman ja osaavammankin ratakuskin menopeliksi radalle.
SL on tehty tielle ja kyllähän sillä aivan varmasti esim minun kaltaiseni, taidoiltaan tavis-kuski radallakin saa ilo aivan riittämiin..mutta ei se siellä parhaimmillaan ole ja taitojen karttuessa moni kuski todennäköisesti alkaa kaipaamaan parempaa menopeliä radalle. Tiellä SL55 on esim GT3:seen verrattuna ylivoimainen menopeli.
Ferrarit ovat minulle vielä toistaiseksi aika outoja pelejä, enkä suuremmin niitä tunne. Kerran sain jutella pitkän tovin erään Ferrari-omistajan kanssa. Hänen näkemyksensä Modenasta oli suunnilleen seuraava: Laatuvaikutelma on ennemminkin "sinnepäin" Italialaiseen tapaan, kojelauta resonoi, eikä osien sovituksetkaan ole aina ihan niin Saksalaiseen tapaan millilleen just eikä melkein. Hän arveli, että vastaavan hintaluokan Saksalaisiin tottuneille Modena olisi todennäköisesti em. syistä kauhistus. Hänestä kuitenkin Ferrarissa on jotakin sellaista vetovoimaa, joka saa antamaan anteeksi kaikki puutteet joita siinä on.
No, makuasioitahan nämä ovat mitä suurimmassa määrin, mutta omasta puolestani ajattelen niin, että jos erityisesti rata-ajo olisi mielessä niin Porsche-valikoima olisi se johon katseeni kääntyisi, SL:n unohtaisin siinä tapauksessa kokonaan. Jos taas pääasiassa etsisin suorituskykyistä autoa, jolla ajaisin pääasiassa yleisen liikenteen seassa niin SL olisi ehdottomasti korkealla listalla, tosin todennäköisesti silloinkin päätyisin Porscheen.. Ja jos kaikki menee suunnitellusti, niin se hetki lähestyy hyvää vauhtia, että voin pistää tuon "teinityttö-Porschen" myyntiin ja hankkia vähän enemmän "miesten auton" tilalle. Tosin rataleikkeihin enemmän rakennetut autot nähtiin jo edellisen Porschen kohdalla, joten enemmän mukavuutta tulee olla seuraavassa Porschessa, tosin siksi SL:kin täytynee pitää listalla mukana, samoin kuin jo aikaisemmin esillä ollut CLK 63, joka olisi budjettiystävällisin vaihtoehto
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
www.kleemann.fi on osoite josta löytänet vastauksia tuohon tehonlisäysasiaan.Swatti kirjoitti:Mikäs firma tätä K4:stä asentelee? Mielenkiinnosta kyselen... Tuskin ihan perus-SL:ää corollat ohittelee tuossa motarilla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Radalla on tullut käytyä satunnaisesti, siitä peräisin pikaiset kokemukset eri autoista. Minulle riittää hauskanpito, GT3 porsse lienee aika raaka laite radalla ja harva moiselle pärjää, itse en sitä varmaan edes äärilleen uskaltaisi venyttää... Takaveto kun on.
Kaverin Supraa pääsin käskyttämään radalla, kiva vehje, vaikka kaveri sillä kauppareissutkin heittää, en itse varikkosuoraa pidemmälle vehkeellä ajaisi... Liekköpä olisi kilvissä tai miehellä kortti jos joku tietäisi mitä kaikkea pelottavaa siellä pellin alla hyrrää.
Haussa siis menopeli jolla voi ne kauppareissut heittää ja / kun vähän tekee mieli; purkaa agressiot / angsti ja nöyryyttää pari teini-bemaria radalla.
Edesmennyttä Tony Halmetta hieman lainaten(ja sanoitusta hieman muuttaen) lainaten, "Näyttälää te minulle mersu jolla mennään kaarteessa muuta kuin poikittain kuminsavussa, niin minä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän"
Kas kas, kleemannin osia ei tarvitse ulkomailta hakeakkaan... "Me likes"
Kaverin Supraa pääsin käskyttämään radalla, kiva vehje, vaikka kaveri sillä kauppareissutkin heittää, en itse varikkosuoraa pidemmälle vehkeellä ajaisi... Liekköpä olisi kilvissä tai miehellä kortti jos joku tietäisi mitä kaikkea pelottavaa siellä pellin alla hyrrää.
Haussa siis menopeli jolla voi ne kauppareissut heittää ja / kun vähän tekee mieli; purkaa agressiot / angsti ja nöyryyttää pari teini-bemaria radalla.
Edesmennyttä Tony Halmetta hieman lainaten(ja sanoitusta hieman muuttaen) lainaten, "Näyttälää te minulle mersu jolla mennään kaarteessa muuta kuin poikittain kuminsavussa, niin minä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän"
Kas kas, kleemannin osia ei tarvitse ulkomailta hakeakkaan... "Me likes"
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Taitaa olla suurimmassa osassa, ellei kaikissa? erikois-europeleissä ratti vasemmalla puolella, kuten tuossa kuvan autossakin.Swatti kirjoitti:Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...JarkkoN kirjoitti:Japanissa yhä huutokaupassa SL 55 AMG 2002 103tkm, tarjottu 20.000 e,
myyjä ei myynyt niin halvalla, vaikka lähtöhinta oli 15.000 e.
Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Kuulostaa siltä, että SL55 on hakemasi auto..tai sitten samaan budjettiraamiin mahtuu kyllä myös 911 (996) Turbo.. Silläkin voi mukavasti ajaa kauppareissut ja työmatkat kesät talvet. Neliveto auttaa liukkaimmilla talvikeleillä, mutta on kuitenkin niin takavetopainotteiseksi hiottu, ettei se "haittaa" ajajan nautintoa millään lailla. Pienet takapenkitkin löytyy, joten mahtuu muksut kyytiin tai sitten voi joskus viihdyttää naapurin muksuja urheiluautokyydillä jos omia ei vielä ole/ ovat jo aikuisia..ja radalla jää tarvittaessa moni muukin kuin vain teini-bemarit. No joo, oli pakko vähän koittaa vielö pitää Porschen puolia tässä kohtaa Tunnevalintojahan nämä ovat jos mitkä nuo tuollaisten autojen hankintahommat, joten se kannattaa ehdottomasti hankkia mikä eniten puhuttelee tunnepuolella ja edes jotenkuten täyttää ne pakolliset perustarpeet mitä auton käytölle on. Tuolla tarkoitan siis sitä, että jos on ajettava työmatkoja myös talvella, niin esim Viper ei välttämättä ole auto joka kannattaa ottaa tai jos perheessä on puoliso sekä lapsi tai kaksi ja tietää, että joskus on pystyttävä ajamaan perheen kyydissä, on pakko suunnata katse 911:sta kaltaisen auton suuntaan jossa on edes nimelliset takapenkit jne. Muilta osin pitää antaa tunteen puhua! 95% tunnetta - loput "järkeä" lienee suunnilleen oikea tunne-järki suhde kun tuollaisten autojen hankintaa suunnitellaanSwatti kirjoitti: Haussa siis menopeli jolla voi ne kauppareissut heittää ja / kun vähän tekee mieli; purkaa agressiot / angsti ja nöyryyttää pari teini-bemaria radalla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Muistaakseni Top Gearissa kun testasivat SL:ä niin sanoivat että kyseessä on kompromissi, mutta hiton hyvä kompromissi. Tehoa on kuin urheiluautossa, mutta samalla saa kaikki luxusvarusteet autoon mitä esimerkiksi S-sarjaan saa. Se ei siis ole täysiverisesti kumpaakaan. Tosin täysiverisellä urheiluautolla ajaminen Suomessa ei ole mitenkään järkevää koska ei niitä ominaisuuksia pääse hyödyntämään täällä kuin parilla kesällä järjestettävässä ratapäivillä. Jos siis toimitaan liikennelain puitteissa ja miksei toimittaisikaan . Täysiverisistä luxusautoista, otetaan nyt esim S55 AMG. En ole ajanut kyseistä autoa, mutta minun on vaikea uskoa että ajonautinto nousisi taas yhtä korkealle kuin SL:ssä. Itsekin jos olis pätäkkää niin ostaisin SL55:sen jollei SL65:sta. Ja juuri nimenomaan tuota R230-koppaa. Tämä uusin on mielestäni rumempi kuin tuo vanhempi koppa.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Pitää myös muistaa SL:stä puhuttaessa koko ajan se asia, että vaikka se painavana autona ei ole parhaimmillaan ratatyyppisessä ajossa, niin taitaa kuitenkin olla niin että useimpien meistä ja kaikista muistakin kuskeista taidot eivät riitä lähellekään niin pitkälle, etteikö SL55 tarjoaisi enemmän kuin riittävästi vastinetta rahalle myös radalla. Eiköhän ne tule meidän taitojen rajat vastaan paljon aikaisemmin kuin SL55:sen ominaisuuksien rajat siellä rata-ajossa?!
Enemmän se on tunnepuolesta kiinni, kuka mistäkin autosta parhaat säväykset saa, kuin siitä miten joku auto radalla menee. Tietysti onhan sekin osa sitä urheiluautofiilistä, että vaikka tietää ettei omat taidot riitä mihinkään, niin samalla tietää myös sen, että autolla jonka ratissa istuu, riittää kapasiteettia tarvittaessa paljon enempäänkin. Vähän sama kai se on myös esimerkiksi tehojen kanssa. Vaikkei niitä tehoja oikein missään, eikä mitenkään voikaan täysimääräisesti hyödyntää, niin tieto siitä että sitä voimaa on, tuo fiilistä mukaan peliin.
Itseasiassahan nuo tunnepuolen jutut näissä asioissa ovat loppujenlopuksi melko lapsellisista asioista ja ajatuksista syntyviä juttuja..mutta toisaalta isojen poikien lelujahan tuollaiset huiput urheiluautot kuitenkin ovat mitä suuremmassa määrin.
Enemmän se on tunnepuolesta kiinni, kuka mistäkin autosta parhaat säväykset saa, kuin siitä miten joku auto radalla menee. Tietysti onhan sekin osa sitä urheiluautofiilistä, että vaikka tietää ettei omat taidot riitä mihinkään, niin samalla tietää myös sen, että autolla jonka ratissa istuu, riittää kapasiteettia tarvittaessa paljon enempäänkin. Vähän sama kai se on myös esimerkiksi tehojen kanssa. Vaikkei niitä tehoja oikein missään, eikä mitenkään voikaan täysimääräisesti hyödyntää, niin tieto siitä että sitä voimaa on, tuo fiilistä mukaan peliin.
Itseasiassahan nuo tunnepuolen jutut näissä asioissa ovat loppujenlopuksi melko lapsellisista asioista ja ajatuksista syntyviä juttuja..mutta toisaalta isojen poikien lelujahan tuollaiset huiput urheiluautot kuitenkin ovat mitä suuremmassa määrin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Juuri tämä yksilö on valmistusnumeron perusteella myyty Saksaan.Swatti kirjoitti:Jäi mieleen ihan koko yöksi, pakko siis kysyä, onko tuo ihan totta ja mistä moinen johtuu?JarkkoN kirjoitti: Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Saksan rekisteröintitietoja säilytetään 7 vuotta. Jos ne löytyvät,
ei tullia ja alvia tarvitse maksaa, koska voidaan osoittaa, että alv on maksettu ja auto on myyty EU:un.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Annanko sulle lasit, että voisit nähdä että ratti on vasemmalla puolella, vaikka onkin japanissa tuo autoSwatti kirjoitti:Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Ehkä Swatti vaan tykkää postinoranssista väristä ja ehdotus on tehtyMacex kirjoitti:Annanko sulle lasit, että voisit nähdä että ratti on vasemmalla puolella, vaikka onkin japanissa tuo autoSwatti kirjoitti:Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
vakavalla mielellä... heh.
Saa sieltä myös niitä autoja, joissa on ratti oikealla, jos oikein tosissaan
aikoo tehdä ennätyksen postinjaon nopeudessa.
Rahti maksaa halvimmillaan 750 e eli kovin pitkään ei tarvitse postia jakaa
sen summan säästämiseksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ei tämä tullin ja alv:n välttäminen taida olla ihan kirkossa kuulutettu juttu.
Riippuu kai ihan tullipaikasta, miten asia tulkitaan:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... kopuolelta
Riippuu kai ihan tullipaikasta, miten asia tulkitaan:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... kopuolelta
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Nyt näkyy Japanin huutokaupassa toinenkin Saksaan myyty SL55 AMG,
WDB2304741F031755. Se on musta 2003 ja lähtöhinta on 19.200 euroa.
Näkyy myös yksi alunperin Turkmestaniin myyty hopeanvärinen.
Jos tuo maksaisi rahteineen ja kuluineen vaikkapa 24.000 euroa
Hangossa, niin tullattuna hinta olisi noin 32.000. Paljonkohan tuolle tulisi
autoveroa? Paljonko tuommoisen arvo on Suomessa? Kannattaisiko
tuoda myyntiin?
WDB2304741F031755. Se on musta 2003 ja lähtöhinta on 19.200 euroa.
Näkyy myös yksi alunperin Turkmestaniin myyty hopeanvärinen.
Jos tuo maksaisi rahteineen ja kuluineen vaikkapa 24.000 euroa
Hangossa, niin tullattuna hinta olisi noin 32.000. Paljonkohan tuolle tulisi
autoveroa? Paljonko tuommoisen arvo on Suomessa? Kannattaisiko
tuoda myyntiin?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Luettelo kivoista autoista lienee melkoisen pitkä. Jos ei satu olemaan jotain ajatuksia tyhjentävää haavetta valmiina niin sen "muka oikean" löytäminen on varsinainen ajatusleikki. Kun pelkkä voima, kierrosaika tai kiihtyvys riittää niin valinta on helppo, mutta jos sillä pitäisi käydä mökillä koirien kanssa, kaupassa tai vaimon kampaamossa niin toiveet ja käytäntö eivät ihan heti kohtaa. Tai sitten aloitetaan autotallien määrästä... Tuli vaan mieleen kun luin noita juttuja.Swatti kirjoitti:Arvostan Porschea autona, mutten koskaan ole ymmärtänyt sen vetovoimaa...
ps, minä arvostan Ferraria, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi sen karmeaa pörinää kehutaan hienoksi...
Kun viimeksi kävin koeajamassa yhtä kiinnostavaa autoa (Porschea), niin sen ulos saamiseksi piti siirtää, nyt en enää muista oliko se F360 vai F430, mutta jokatapauksessa pörinä oli tosiaan karmea..mutta kyllä se myöskin säväytti.Lakulaku kirjoitti: ps, minä arvostan Ferraria, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi sen karmeaa pörinää kehutaan hienoksi...
On noissa Ferrareissa jotakin selittämätöntä vetovoimaa jokatapauksessa, tai kyllä niissä ainakin muhun jokin aika vahvasti vetoaa, F360 erityisesti
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 01.04.2010 15:29
Kyllä SL 55 AMG on niin upea, sivistynyt ja tarvittaessa räjähtävän voimakas jokapäiväisessä ajossa että en keksi/kaipaa mitään muuta.
Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Sanoisin noihin Japanin huutokauppavehkeisiin sellaisen pointin, että tähän hintaluokan autossa ei mielestäni kannata tuijottaa mahdollisimman edullista hankintahintaa. nimittäin jos autossa sitten ilmenee vikaa, niin on luultavaa, että korjaus tulee maksamaan paljon.
Itse suosittelen auton itse hakemista ja säästää rahaa sen verran enemmän, että voi ostaa auton Mercedes -diileriltä takuun kanssa. Tulee varmasti ajan mittaa halvimmaksi.
Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Sanoisin noihin Japanin huutokauppavehkeisiin sellaisen pointin, että tähän hintaluokan autossa ei mielestäni kannata tuijottaa mahdollisimman edullista hankintahintaa. nimittäin jos autossa sitten ilmenee vikaa, niin on luultavaa, että korjaus tulee maksamaan paljon.
Itse suosittelen auton itse hakemista ja säästää rahaa sen verran enemmän, että voi ostaa auton Mercedes -diileriltä takuun kanssa. Tulee varmasti ajan mittaa halvimmaksi.
Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Tai sitten kaikki (käyttöauto, kauppakassi ja ratatykki) samassa paketissa: 911 Turbo
Viime kuun veropäätöksissä näytti muuten olleen yksi SL55. Vm oli 2002, kilsoja vain 18t. Verot pyöreästi 32t. Siitä voi vähän laskeskella hinta-arviota.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Mites se Evo9 lanseri joka oli postinjakeluautona, postin tarrat ja kaikki.. Taitaa vielä viedä voiton?JarkkoN kirjoitti: Saa sieltä myös niitä autoja, joissa on ratti oikealla, jos oikein tosissaan
aikoo tehdä ennätyksen postinjaon nopeudessa.
.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Mahtoiko Vesa tarkoittaa ihan oikeaa rata-autoa? Miksi viedä kilvellinen auto radalle, kun siellä voi ajaa kilvettömälläkin. Ja sellaisella, mistä puuttuu ABS, ESP, MP3 ja muut ajamista haittaavat tekijät...jva kirjoitti:Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Niin, Lotus Elise/ Exige on mitä ilmeisimmin oikeasti melko hyvä peli rataleikkeihin, oli siinä kilvet tai ei. Se on edullinen, ilman kilpiä hyvinkin edullinen hankkia, hyvin edullinen ylläpitää ja viriosaa jos jonkinlaista löytyy vaikka kuinka paljon markkinoilta heille jotka haluavat autoaan jalostaa.pekkavee kirjoitti:Mahtoiko Vesa tarkoittaa ihan oikeaa rata-autoa? Miksi viedä kilvellinen auto radalle, kun siellä voi ajaa kilvettömälläkin. Ja sellaisella, mistä puuttuu ABS, ESP, MP3 ja muut ajamista haittaavat tekijät...
Jotain Lotuksen kyvyistä kertoo mm. se, että esim. 911 GT3 on Lotuksen kanssa tiukoilla sellaisilla radoilla joissa ei ole pitkiä kovavauhtisia suoria tai hyvin nopeita mutkia, niissä Lotuksesta taitaa hieman teho loppua eikä vauhti sen takia riitä GT3:sen ja vastaavien vauhtiin.
Veikkaisinkin siis edelleen että Lotus Elise/ Exige on melko kustannustehokas hankinta sellaiselle joka haluaa nautiskella radalla, mutta ei halua käyttää asiaan aivan tuhottomasti rahaa..oli siinä Lotuksessa kilvet tai ei.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Toi sl on sipilällä myynnissä kuullun mukaan auto maksoi vajaa 50 k€.. siitä voi päätellä lisää..jva kirjoitti:Hyvä pointti! Varmasti joku Lotus Elise-tyyppinen ratkaisu voisi olla hyvinkin kustannustehokas ratkaisu rata-ajosta pitäville. Kuulemma erinomaiset rataominaisuudet, suhteellisen yksinkertainen tekniikka, joka on lainattu aika pitkälti Toyotalta = todennäköisesti melko edullinen ylläpitää jne.vesajuvonen kirjoitti:Jos tuo rata-ajo kiinnostaa, voihan tällä sielläkin piipahtaa, mutta jos aikoo enemmissä määrin raja-ajella, niin eikös sitten kannattaisi hankkia rata-auto erikseen?
Tai sitten kaikki (käyttöauto, kauppakassi ja ratatykki) samassa paketissa: 911 Turbo
Viime kuun veropäätöksissä näytti muuten olleen yksi SL55. Vm oli 2002, kilsoja vain 18t. Verot pyöreästi 32t. Siitä voi vähän laskeskella hinta-arviota.
hmmm.. mulla mieleen tulee tosta 911:sta aina kupla.. mistähän johtuu??
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Yksi SL 55 AMG 2002 on Sipilällä myynnissä hintaan 99,000.
25 tonnia taisi olla sitten se huutokaupan myyntihinta loppujen lopuksi
aiemmin mainitulle japanilaiselle AMG:lle. Se olisi kai veroineen jotain 65
tonnia. Takuuta autolle ei saa.
Nyt myytiin Japanissa toinenkin SL55 AMG 2002, hopea, 57 tkm, 24.200
euroa. Kunto 4.5 pistettä 5:sta eli tuon ikäiselle hyvä luokitus.
Itselle kyllä Ferrari 360 olisi varmaan mieluisampi.
25 tonnia taisi olla sitten se huutokaupan myyntihinta loppujen lopuksi
aiemmin mainitulle japanilaiselle AMG:lle. Se olisi kai veroineen jotain 65
tonnia. Takuuta autolle ei saa.
Nyt myytiin Japanissa toinenkin SL55 AMG 2002, hopea, 57 tkm, 24.200
euroa. Kunto 4.5 pistettä 5:sta eli tuon ikäiselle hyvä luokitus.
Itselle kyllä Ferrari 360 olisi varmaan mieluisampi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Aika identtiseltä tuntuu tuo Sipilän SL55 suhteessa tuohon veropäätöksistä löytyneeseen SL55:seen. Sitä taustaa vasten voi helposti Mobilen kautta tutkailla mitä auton saattaminen Suomalaisiin kilpiin on voinut maksaa.
911 on eräs niistä harvoista autoista joka suorastaan huutaa sopivanlaista takasiipeä näyttääkseen hyvältä. Ilman sopivaa takasiipeä se ei vaan näytä läheskään niin hyvältä kuin se voisi..tai ehkä toisaalta jopa pitäisi.
Se toki pitää myös muistaa, että kuplalla ja 911:sta on suora sukulaisuussuhde keskenään. Ferdinand Porsche suunnitteli ja muotoili ensin kuplan ja sitten paljon myöhemmin ensimmäisen 911:sta..joten ei liene ihme jos niissä on samoja piirteitä, sillä kupla ja 911 ovat veljeksiä keskenään
Ps. Kuinkas moni Mersumies tietää, että Ferdinand Porsche oli aikanaan Mersun pääsuunnittelija..
911 on eräs niistä harvoista autoista joka suorastaan huutaa sopivanlaista takasiipeä näyttääkseen hyvältä. Ilman sopivaa takasiipeä se ei vaan näytä läheskään niin hyvältä kuin se voisi..tai ehkä toisaalta jopa pitäisi.
Se toki pitää myös muistaa, että kuplalla ja 911:sta on suora sukulaisuussuhde keskenään. Ferdinand Porsche suunnitteli ja muotoili ensin kuplan ja sitten paljon myöhemmin ensimmäisen 911:sta..joten ei liene ihme jos niissä on samoja piirteitä, sillä kupla ja 911 ovat veljeksiä keskenään
Ps. Kuinkas moni Mersumies tietää, että Ferdinand Porsche oli aikanaan Mersun pääsuunnittelija..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Unelmilla on taipumus toteutua..ne pitää vaan toteuttaa ja usein se on paljolti kiinni myös uskalluksesta se unelmien toteutuminen/ toteuttaminen..gulfstream kirjoitti:Hienoista autoista puhutte... Itselläni raha riittää juuri ja juuri C-sarjalaiseen.
Itse olen haaveillut lähinnä diesel-moottorisesta CLS:stä, joka on edelleen silmiähivelevän nätti 4-ovinen...
Joten tuumasta toimeen vain gulfstream
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Mulle on syntynyt tuohon asiaan suureksi ihmetyksekseni hiukan toisenlainen käsitys..ensimmäistä kertaa tasan koskaan meikäläisen autoikäelämässägulfstream kirjoitti:Mun CLS:n ostoaikeet stoppasi fakta. Kokonaan uusi malli tulee ensi vuonna. Sitä saisi nyt ensi vuonna iäisyyden vanhentuneen kärryn. Noinniinkuvertauskuvallisesti...
Nyt kun tuo CLS AMG on ollut..ja jossain määrin on edelleen mietinnässä, niin olen miettinyt myös sitä faktaa, että uusi CLS-sukupolvi on tulossa ihan kohta myyntiin ja se automaailman tavan mukaan "vanhentaa" edellistä sukupolvea kertaheitolla iäisyyden. Enkä voi kiistää, ettenkö olisi tähän asti ollut aika ehdoton sen suhteen, etten lähde hankkimaan autoa, joka on aivan juuri jäämässä "vanhaksi". Tähän asti oikeastaan 911 on ollut ainoa automalli, josta olen voinut edes harkita "vanhan" korimallin ostamista, varmaan siksi, että 911 on aina "vanha" korimalli..
Nyt kuitenkin tilanne on se, että CLS:n kohdalla meikäläistä ei tuntuisi häiritsevän lainkaan se seikka, että uusi, hieno CLS on kohta markkinoilla.
Vanhan muotoilu siis kestää ilmeisesti todella hyvin aikaa ja omaa näinollen klassikon aineksia, koska edes meikäläisen ostoaikeita ei tunnu haittaavan se, että uusi malli on tuloillaan.
Ehkäpä tässä asiassa olisi ylipäätään ajattelussa tarkennettavaa ainakin meikäläisellä. Jos joku automalli tuntuu tänään kaikin puolin hyvännäköiseltä, hienolta ja hyvältä, niin miten se tosiasiassa voisi muuttua joksikin muuksi yhdessä yössä sen jälkeen kun uusi malli on tullut markkinoille? Eihän ne ominaisuudet mihinkään katoa uuden mallin myötä..ja toisaalta nämä autohommat ovat sellaisia, että AINA on olemassa joku auto joka on parempi, hienompi, tehokkaampi, näyttävämpi tai jotakin muuta parempaa kuin joku toinen auto. Autohommissa tuntuu ettei edes taivas ole rajana paremman etsinnässä..ja hyvä tietysti niin..jää kaikille unelmille tilaa
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-