SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?

Viesti Kirjoittaja Swatti »

"Moi moi", eka postaus ja aloitetaas sitten vähän isosti.

Perheen pitkä perinnne on nuo johtotähdet olleet ja jos joku minut KIA:sta löytää niin lieneepi kontista ja pakattuna kuopattavaksi.

Myös firmassa on ollut aika lyhyesti 2 sääntöä. Auto on mersu ja se on punanen. Itse duuni on taksi ja työjuhtana vallan mainio uusi C joka korvasi kevyesti sisäänajetun edellisen ceemelin(769k / 3v)

Koska kilometrejä taittuu "hitusen" enempi ku noi kauppareissut, niin tekis mieli päästä vähän nopeemman rattiin. Tätä ongelmaa helpotti R171 230k SLK -99 joka tosin enemminkin kruiseri kuin oikea urheiluauto. Oikeita urheiluautoja on tullut kokeiltua jopa niiden omassa elinympäristössä eli radalla ja vaikka moni on sydämmen vienytkin ei viitsisi ihan luksuskukaalin hintaa laittaa autoon jonka arvosta tippuu yksi uima-allas joka aamu. Moni näissä hintaluokissa pyörinyt on myös näyttänyt todellisuuden jo nopeuden tippuessa alle sataseen...

Kävipä harvinainen tilaisuus ja pääsin SL:n rattiin, "kuin pieni pala taivasta", saundit: tsek, kulkee: tsek ja kaiken kukkuraksi vehje muuttui kuin omaksi SLK:ksi jahka jalan nosti kaasulta.
Sittemmin on tullut kokeiltua moista useammassakin eri tilanteessa joskin pisin aika oli viikonloppu.

The choise is made. Kilometrit ovat keränneet pohjalle vähän pottia ja tarkoitus oli odotella että nettiautoon tulisi sopiva yksilö. Kurkkasin kokeeksi mitä moiset on saksassa ja se siitä nettiautosta. Valinnanvaraa riittää, hinnat lähinnä ihmetytti, mutta mitenhän tuollaisen kanssa sitten oikeasti eletään?
Vannoutunu BMW-fanaatikko tuttuni on käynyt läpi X-määrän ongelmatapauksia sieltä "M-sarjasta" ja jahka tehot nousee niin ongelmia tulee.

Täällä oikeasti asioita seuranneessa porukassa lienee ihmisiä jotka tietävät onko moisissa tyyppivikoja tai asioita joita tulisi välttää tai varusteita joita kannattaisi katsella. En vaihda autoa kuin sukkaa ja radalla olisi kiva käydä. Baanalla oltaisiin kesät ja talvet, tuskin tulee kymmenenkään vuoden päästä corollat ohi vasemmalla kaistalla saman soundträkin kanssa. Uudempaan tähtääminen taas likimain tuplaa hinnan ja ulkonäkö ei nappaa.

Noh, meni vähän jaaritteluksi... Lähinnä, mitä pitäisi tietää? Onko vaihtoehtoina muita kuin saksa? Hurrit, läskimaa(usa)? Paperitöitä en uskaltaisi edes yrittää, "rahat sulle, avaimet mulle" -periaate, vaunu suomen kilvissä kun sen kotiini vien.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Swatti kirjoitti:...Lähinnä, mitä pitäisi tietää? Onko vaihtoehtoina muita kuin saksa? Hurrit, läskimaa(usa)? Paperitöitä en uskaltaisi edes yrittää, "rahat sulle, avaimet mulle" -periaate, vaunu suomen kilvissä kun sen kotiini vien.
Moi Moi, ompas hiljainen topicci, vaikka aihe on mitä mielenkiintoisin.

Aika harvassa nuo SL55:en (mallimerkinnän perusteella oletan kyseessä olevan R230-korimallin) harrastajat on Mersufoorumilla, enkä kyllä itsekään niihin lukeudu ainakaan pariinkymmeneen vuoteen :-D

R230-korisista ei paljoa näyttänyt haullakaan juttua löytyvän tältä foorumilta, mutta kannattaa esim. silmäillä jenkkien foorumeita jos kieli taipuu, siellä kuitenkin autoja ja harrastajiakin on paljon enemmän. Löytynee ehkä vikatopicceja ko. mallista.

Esim. :arrow: http://www.benzworld.org/forums/r230-sl-class/

Kun tuo R230-korinen on noinkin uusi auto Jenkeistä auton tuomisessa saattaa olla enemmän puuhaa kun Euroopasta. Mutta jos Mersun insinöörit ovat olleet yhtäänkään järkeviä, niin valoista ja laseista löytyy E-merkinnät. '97 ja uudempiinhan joutuu sitten ne vaihtamaan jos ei löydy. Tämä kannattaa ainakin tarkistaa ennen hankintaa. Euroopan autothan ovat aika pitkälti yhteneviä näiden suhteen eikä kilvittämisessä varmastikaan ole mitään ongelmia. Lisäksi kannattaa muistaa että EU:n ulkopuolelta tuleviin autoihin tulee lisäkuluna 10% tulli.

Tässä naapurustossa yhdellä lääkärismiehellä on kesäautona R230 SL55, on se kyllä vaan hieno auto. Onnea hankinnalle. :P

(Eipä tässä nyt hirveästi tullut "tiedettyä" aiheesta, mutta ompahan keskustelu avattu.)

EDIT: Ai niin ja tervetuloa foorumille! :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Luotin ehkä liikaa aiheen mielenkiintoon... Joops, eipä noita varmaan hirveesti ole suomessakaan.

Tässä taustalla olen itsekkin lueskellut läpi noita eri juttuja ulkomailta. Verraten moneen muuhun "tehokkaampaan" menijään näyttää mersu onnistuneen melko mainiosti tuon kohdalla. Mitään tyyppivikoja ei ole tullut vastaan.

Pahenevaa autokuumetta helpottaakseni olen koe-ajanut X-määrän eri mersuja lähiaikoina. Näistä jäi myös mieleen CLS55 joka siis samalla pannulla, takapenkeillä ja parilla lisäovella. Pitäisi melkein topikki vaihtaa tyyliin "55 amg ulkomailta"

Jenkkituonti jääpi myös pois, ellei joku taukki myisi kultaansa pilkkahintaan. Mailimittarit, päästösäätöä ja muuta huttua. Nou tänks. Nyt uuden 63-mallin valloittaessa maailmaa kaikkien 55-mallien hinnat tulevat tohinalla alas. Päälle vielä nykyinen muotisana "talouskriisi"

Yllättäjänä koeajetuista jäi mieleen tutumpi malli. Omistamani SLK:n AMG. Verraten ison kasin isot rassit ovat enempi tehokkaita sijoitukseen nähden, mutta tuo SLK oli vallan "ripeä" ja hauska ajettava.
Ulkomaisia foorumeja selaillessa tuo SLK näyttäisi olevan vallan potentiaalinen myös viri-aihiona.

Noh, eniveis. Kysymykseksi jääneekin vain: "keneltä?"
Itse en saksaan välttämättä halua edes lähteä. Haluan vain luotettavan tuojan. Kyseessä kuitenkin eksoottisempi kohde, joten tietotaito aiheesta olisi lähes pakollista... Ideoita?
Hintojen tippuessa lienee syytä vähän odotella, eli kiire ei ole vaikka autokuume paha onkin.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Swatti kirjoitti:...

Noh, eniveis. Kysymykseksi jääneekin vain: "keneltä?"
Itse en saksaan välttämättä halua edes lähteä. Haluan vain luotettavan tuojan. Kyseessä kuitenkin eksoottisempi kohde, joten tietotaito aiheesta olisi lähes pakollista... Ideoita?
Hintojen tippuessa lienee syytä vähän odotella, eli kiire ei ole vaikka autokuume paha onkin.
Katso www.ottoauto.de. Sieltä löytyy toimituspalveluita Suomen satamaan asti.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Meet kuule ihan itte vaan hakemaan sen pirssin sieltä, otat kaverin vielä mukaan, ni jää turha jännitys pois ja sitä kaikkea hyötyä siitä kun itte hakee en ala edes luettelemaan.

Turhaan pelkäät niitä "paperihommia". Sieltä kun palkkaa kunnollisen konsultin ni paperihommiks jää kun kirjotat nimes auton kauppakirjaan. Suomeen/satamaan kun tulee täyttää yhden paperin, minkä osaa alakoululainenkin täyttää, tulliin yks paperi ja sit melkein normaali katsastus päälle.

Olen tainnut jo parikin kertaa foorumilla "kehunut" käyttämääni konsulttia (finn service) joka toimii Frankfurtin alueella. Sinne soittoa tahi sähköpostia ni homma sujuu kun ns. itte hakee.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Onhan noita Suomessakin useampia yrittäjiä jotka toimittavat asiakkaalle auton toivomusten mukaisesti.
Esim Tamperelaisesta AutoCenteristä olen kuullut ihan hyviä kokemuksia joiltakin ihmisiltä jne.

Mutta eiköhän se autonosto ihan mukavasti suju esim Saksassa tai Ruotsissa siinä kuin Suomessakin. Jos kieli sujuu niin tuskin tarvitsee edes apuja ja jos kohdemaan kieli ei taivu niin eiköhän esim Saksassa asuvista Suomalaisista löydy useampiakin jotka toimivat apurina autonostajalle ja auttavat sekä kieli- että sitten paperiasioissa?!

Kun AMG:tä on hakemassa niin melkein taitaa tilanne olla se että ulkomailta täytyy tarjokkaita etsiä, Suomessa kun tarjonta tuppaa olemaan niin vähäinen ettei oikein pääse valitsemaan parhaita yksilöitä tarkempaan tsekkaukseen vaan on tyydyttävä siihen mitä sattuu olemaan tarjolla.

Eilen kun tsekkasin nettiautosta CLS55:set niin kaksi yksilöä löysin ja SL55:sten lukumäärä taisi olla 3kpl, joten ei siinä tarjonnassa oikein pääse esim värejä ja varusteita valitsemaan, joka kuitenkin olisi sekin ihan suotavaa kun tuon tyyppistä autoa etsii.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

En näe mitään erillistä hyötyä siitä että itse raahaudun saksaan. Voipi olla myös työn kannalta hyvä olla tavoitettavissa lyhyelläkin varoitusajalla... Nojoo, eipä se mahdotontakaan ole. Voisi samalla kiusata jotain vuokrakippoa baanalla.

Aikoinaan paperihommissa oli enempi ja vähempi säätöä. Moni tuntemani henkilö joutui suuriinkin ongelmiin ja joku auto jäi peräti kilvittä kokonaan. Kuiteskin liikutaan siinä hintaluokassa että jollekkin osaavallekkin maksaminen on "ihan yks hailee"

Mutta joo. Antakaa tulla vaan lisää eri firmoja. Kilpailutan varmaan likimain jokaisen jahka ajankohta tulee käsille. Ja mitä siihen tulee, "ei nyt", noiden hinnat tippuu todella lujaa kyytiä ja tuskin nousevat.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 13.06.2008 09:30

Viesti Kirjoittaja asunan »

Itsellä on SL 500 -04 ja ilmeisesti SL:ssä ei ole kauheasti tyyppivikoja.

Kyseessä on kuitenkin äärimmäisen monimutkainen auto, joten ylimääräiseen kannattaa varautua. Itsellä ainoa vika on ollut tuulilasin pyyhinten moottorin vaihto. Lisäksi 7-pykäläinen laatikko on ohjelmoitu uudestaan, kun vaihtoi aiemmin hieman töksähtäen, johtuisiko siitä, että oli ekoja tehtaalta lähteneitä laatikoita.

ABC -alusta on sellainen, mihin viat ovat kalliita, jos niitä tulee.

Muuten kyllä voin suositella jo ihan perus 500:sta, AMG:stä ei ole kokemusta, varmasti vielä paljon hienompi laite. SL:ssä yhdistyy mielestäni coupe, avo, urheilu- ja loistoauto tavalla, jota mikään muu auto ei pysty tarjoamaan. On parempia urheiluautoja ja parempia loistoautoja, mutta itse en ole yhtä hyvää kompromissia vielä löytänyt. Aktiivialusta tekee paljon. SLK:n ja SL:n välillä on mielestäni valovuosi eroa oikeastaan kaiken suhteen. Vaikka luulisi, niin sporttisuudessakaan SLK AMG ei ilmeisesti pärjää SL AMG:lle, kannattaa etsiä youtubesta Fifth Gearin vertailu SLK AMG vs SL AMG.

Itse olen kuullut hyvää Autocenteristä, jota en kuitenkaan itse ole käyttänyt. Tilasin edellisen autoni, CLS 500:n, Heinilän kautta. Olin kaiken puolin tyytyväinen palveluun ja uskallan suositella, auto oli juuri sellainen kuin lupasivat. Myös nykyinen SL on tullut Heinilän kautta aikanaan Suomeen, vaikken itse sitä olekkaan tuotattanut.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Heinilä kautta hommasin 16 vuotta sitten YK-reissulle coupen ja hienosti pelasi palvelu silloin :D
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Juu minäkin olen Heinilän kautta 2 muuttoautoa ostanut, toisen jopa pelkästään kuvien perusteella. Molemmilla kerroilla olin tyytyväinen.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

SLK:n kohdalla se uudempi ei uppoa silmään, muutenkin tehty tarkoituksella "vähän" isoveljeään hitaammaksi. Vanhemman sarjan SLK taas oli lyhyesti hauska, mutta juu, samaa autoissa on loppukädessä vain ne kaksi kirjainta.

SL taas on juuri mitä asunan sanoi, pirun hyvä kompromissi. CLS taas tulee vielä vähän ohi tilojensa takia joskin niille ei liiemmin vielä tarvetta ole ja sähkökatto on iso uhraus avo-autoon tottuneelle.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Olen noita autoja jokusen Saksasta tuonut ja yhden Espanjastakin. Siellä on meinaan aika kiva valikoima myös eikä sitäkään talvea kuin Saksassa. Esim. Costa del Sol on täynnä kaikkia parempia autoja prototyypeihin saakka ja niitä vaihdetaan aktiivisesti parempiin.

Kaikkihan näillä yrittävät tiliä tehdä kun niitä nettiautossa myyvät. Bentley Continental maksaa Suomessa käytettynä noin 220te, mutta kun tuot sen itse hinnaksi jää 130te. Kiva säästö, tai myyjälle kate. Perusautojen hinnat on kilpailu loppuun, mutta näissä erikoisimmissa on mahdollisuus säästää hyvinkin. Halpaa ei kuitenkaan kannata tuoda, ellei sitten satasen säästö ole sen kaiken vaivan arvoista.

Noista sinun mietteistäsi tulee ensimmäisenä itselleni mieleen vanha oikeiden automiesten laulu: "nelonen ei mittään, kutonen ei mitään, kasi se olla pittäää". Ei tartte niin sitä konetehoakaan kadunkulmissa esitellä kun sen kuulee jo äänestäkin. Siispä SL. Toisaalta itse tehoakin tärkeämpi on se ajettavuus ja (mielestäni) siinä perusmersu on ainakin mukavuudessa parempi kuin AMG. Aivan erityistä vibaa on aiheuttanut SL600 kun sen kyljessä lukee V12 Twin Turbo, mutta V8 olisi järkevämpi.

Saksassa on myös se hauska, että "tuunattu" auto ei ole kovinkaan arvostettu. AMG on eri asia, mutta jonkun tunnetunkin viripajan laittama auto saattaa olla jopa halvempi kuin vakio. Espanjassa taas näin ei ole.

Saksa on siksi hyvä valinta, että mobile.de palvelee loistavasti. Siellä myös huollot tehdään hyvin. Siksi: älä osta autoa, joka on poikkeuksellisen halpa. Siinä on jotain vikaa. Hinta/kunto määräytyy matemaattisen tarkasti ja perustaso on helppo hahmottaa. Sitten vaan etsimään. Sinne saa robotinkin emaileja lähettelemään. Kun tarpeeksi kauan katselet huomaat kun oikea osuu kohdalle. Ja sitten kannattaakin olla nopea, sillä Mobilea seuraa miljoona muutakin ihmistä.

Helpoin tapa on toki antaa homma jollekin suomalaiselle firmalle tehtäväksi. Jos se on mielestäni riittävän edullista ja luotettavaa* niin se on ehdoton vaihtoehto. Heti seuraavana on se, että joku katsoo auton Saksassa, tekee kaupan ja lähettää auton laivalla tänne (Espanjasta se tulee helpoiten rekalla pihaan). Haet rannasta ja hoidat parit paperiasiat + katsastuksen ja se on siinä. Mikä firma siellä tai täällä sitä en tiedä, mutta tuo Ottoauto minun kohdallani katosi kokonaan eikä vastannut emaileihin ollenkaan. Onneksi en ollut lähettänyt vielä rahoja. Vaihdoin firmaa ja auto oli täällä viikon päästä.

*On tärkeää, että se joka Saksassa katsoo sitä autoa myös ymmärtää sen päälle eikä lähetä sitä vain saadakseen itse rahat jos siinä on jotain vikaa tai papereissa epäselvää.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Auton tuomiseen Saksasta en osaa ottaa kantaa, mutta tyyppivikoja on muun muassa etujarrut. Levyt halkeilee tuuletusreistä ja palat murenee samalla. Tämä voi tapahtua jo suomen olosuhteissa moottoritie nopeuksissa kovissa jarrutuksissa. Osat eivät ole kalliita ja Veho vastaa hyvin takuukorjauksiin mutta hermoja raastavaa silti vaihdella niitä muutaman tuhannen välein. Muihin mainittaviin vikoihin en ainakaan omassa autossani ole törmännyt ja noin 15 tkm em autolla ajanut. Unelmapeli, muuta en voi sanoa 8)
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

V8 tarrat ja AMG:n merkit lähtisi likimain ensitöiksi vekeen. Ne ken tietää, tietää ja ne ketkä ei saavat oppia ;)

Kun kerran 55-malleihin on jo ikää kertynyt vyön alle ja eri tuuninkipajat ovat ottaneet niitä uhreiksi on "tyyppivikojen" korjailu helpompaa viripalikoiden turvin.

Mut juu, nyt ei haeta sitä 124-koppasta 300E-mersua jotka kaikki tuntevat, liikkeessä olisi syytä siis olla vähän täustaa harvinaisempien tuonnissa.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
vesajuvonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 01.04.2010 15:29

Joko olet hankkinut?

Viesti Kirjoittaja vesajuvonen »

Itse hain juuri Belgiasta SL 55 AMG:n.
Miksi Belgiasta:
- ei rajoittamattomia nopeuksia teillä
- hintataso ok (Italia ja Espanja halvempia, mutta ostaisinko noista maista... en)
- Belgiassa mittarilukeman ruuvaus on lain mukaan rikollista (Saksassa ei tietääkseni vieläkään)
- myyjä antoi autolle vuoden takuun!!!! Tämä oli ehdottomasti tärkein valintakriteeri!


Nykyisin nuo paperiasiat sujuu helposti ja rutiinilla, kunhan hankkii COC-todistuksen ennen rekisteröintikatsastukseen vientiä.

Tässä linkki, josta voit noita tarkistuskohteita katsella:
http://www.evo.co.uk/buying/buyingguide ... oints.html
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Joko olet hankkinut?

Viesti Kirjoittaja Swatti »

vesajuvonen kirjoitti:Itse hain juuri Belgiasta SL 55 AMG:n.
Miksi Belgiasta:
- ei rajoittamattomia nopeuksia teillä
- hintataso ok (Italia ja Espanja halvempia, mutta ostaisinko noista maista... en)
- Belgiassa mittarilukeman ruuvaus on lain mukaan rikollista (Saksassa ei tietääkseni vieläkään)
- myyjä antoi autolle vuoden takuun!!!! Tämä oli ehdottomasti tärkein valintakriteeri!


Nykyisin nuo paperiasiat sujuu helposti ja rutiinilla, kunhan hankkii COC-todistuksen ennen rekisteröintikatsastukseen vientiä.

Tässä linkki, josta voit noita tarkistuskohteita katsella:
http://www.evo.co.uk/buying/buyingguide ... oints.html
Pakko kysyä ku kerran et kertonut, paljonko oli mittarissa ja mitä maksoi? Verojen määrä kiinnostaa, vartauskohteeksi.

Oma ostos lähti odottamaan vielä hetkeksi.
SLK ja 220 Sport-coupe tosin lähti takasin liikkeeseen ja tilalla -06 E420 CDI joka valloitti sydämmeni ensimmäisellä koe-ajolla ja varsin sopivalla hinnallaan, jäänee ehkä käyttöautoksi. Ei tarvitse miettiä mokoman lahoamista käsiin ihan heti.

Ostoslistakin vähän muuttui. CLS55 ja SL55 jäivät mutta uutena tulokkaana SLK55 kleemannin kompura-kitillä herätti huomioni.
Kyseessä potentiaalisesti melkoinen menijä, kevyt ja valtavat tehot. "Viritetty" AMG vaan vähän mietityttää, hinnaltaan mokomat ovat varsin kivoja tosin.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
E55AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 18.02.2010 14:27

Viesti Kirjoittaja E55AMG »

Minulla on E55 kompressori ja konehan on sama kun cls,sl,cl,s korien 55 kompurakone. Pidän moottorista erittäin paljon :)

Pisti silmään tuo sun slk55 kleemann juttu, sun kannatta muistaa että leimalle sen saanti voi olla kinkkisempi. Vaikka se on leimattu saksassa ja TUV laput löytyy niin suoraan ei varmaan riitä meitin konttuurissa?? No onhan tuolla sipilällä sellainen myynnissä ja varmaan leimattu joten kyllä joku asian tietää...

SL 55 on pirun hieno auto siitä olen samaa mieltä.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Tuo kilpiin laitto se ongelma onkin... Tosin joku muu sen hoitaisi kuin minä kuiteski, "niet minä migreeni"

Kait se on todistettu että 55 kompuran kanssa kestää, taisi jättää mersu pois remmarin SLK:sta vain jotta isoveli pääsisi ohi. Vaihtoehto X olisi juuri se sipilän myymä kiesi. Voisi melkein mennä "tosi-kyseessä" käväsemään ja koe-ajaan mokoman.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Pitää olla epätoivoinen tai liikaa rahaa jos Sipilältä ostaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos rahaa on niin Koskin Automyynnissä olisi 2008 SL 63 AMG myynnissä.

http://tinyurl.com/yzte76s
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

JarkkoN kirjoitti:Pitää olla epätoivoinen tai liikaa rahaa jos Sipilältä ostaa.
Ottaen huomioon että kyseessä on alle neljän sekunnin auto ja hinta alle 80k, en hetkeen keksi mitään vastaavaa. Ilmoitus ei myöskään paljoa valehtele, tuo vehje on harvinaisuus, mobile.de:stä en löytänyt nopealla vilkaisulla yhtään ainutta.
Jos joku jostain moisia löytää myytävän, olisi kiva saada vertailukohde.

Iso miinus, joskin helposti korjattavissa olevan on nuo kuvottavat vanteet. Saapi varmaan kivan loven hintaankin moiset pois jättämällä.
tn62634 kirjoitti:Jos rahaa on niin Koskin Automyynnissä olisi 2008 SL 63 AMG myynnissä.

http://tinyurl.com/yzte76s
Olettaen että haussa on huippu-suorituskyky, miksi ostaa satasen kalliimpi ja hitaampi auto?
Lienee kait melko selvää jotta parempihan tuo autona on, mutta hävytön hinta noissa uusissa on. Jos 63:sta ostamaan rupeaa niin järkeviä vaihtoehtoja on vain kaksi, CLS tai CLK.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Swatti kirjoitti: Jos 63:sta ostamaan rupeaa niin järkeviä vaihtoehtoja on vain kaksi, CLS tai CLK.
Jep, näin keväällä autokuume on aina kovimmillaan. Arvaa vain kuinka monta kertaa viimeisen 4vkon aikana on tutkittu Mobilea ja laskeskeltu CLK63:sen veroja.. Tosin yhtä paljon on laskeskeltu erilaisten 911-mallienkin veroja, mutta jostain syystä se meikäläisessä piilevä pieni mersumies vain takoo mieleen koko ajan tuota "CLK63....CLK63...CLK63..." :twisted: :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Arvostan Porschea autona, mutten koskaan ole ymmärtänyt sen vetovoimaa. Panamera säväytti erilaisuudellaan, mutta liian iso minun makuuni. Muut Porschen mallit taas näyttävät minulle niitä vähemmän tuntevalle kaikki ihan samoilta.

911 turboa pari kertaa ajaneena en taas muuta ottaisi, HC-rata-mallit siitä ovat jo liikaa suomen oloihin... Tosin miksi taas ottaa 911 Turbo kun hauskempaa saa halvemmalla, kyseinen hauskuus tottelee nimeä Nissan GTR. R34 Skylineä käskyttäneenä tosin en voi sanoa olevani puolueeton.

911T on brutaali voimapesä jossa tiedät milloin mennään lujaa, GTR taas on Pleikkari missä neljä pyörää, vaikka et liikkuisi, sisäinen lapsi laattaa jo takapenkeille vauhdinhurmassaan.

Mersut ovat olleet perheen perinne jo pitkään, mutta kerran GTR:n ratin takana käyneenä voi sekin peräti muuttua, mokomien hinta vain vielä on aika korkea ja toistaiseksi mersu tarjoaa enemmän vähemmällä.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Swatti kirjoitti:Arvostan Porschea autona, mutten koskaan ole ymmärtänyt sen vetovoimaa.
No, se on jotain sellaista mitä ei pysty selittämään. Meikäläinen hassahti siihen puolivahingossa kun tuli tilaisuus ensimmäiseen Porscheen vähän niinkuin puolivahingossa. Se kuitenkin koukutti aika vahvasti..ne vaan yksinkertaisesti ON hyviä autoja, erityisesti tunnetasolla, enkä keksi mitään mitä niissä voisi parantaa! Ihan sama onko kyseessä Boxster,Cayman tai joku 911-malli! Panamera tai Cayenne sensijaan ei jostain syytä sytytä meikäläistä ensinkään.
Niinpä onkin selvästi todennäköisempää, että seuraavakin auto on Porsche kuin että se olisi Mersu tai joku muu. Itseasiassa mulla on olemassa aika tarkka suunnitelmakin siitä, miten homma etenee ja millaista 911:sta etsitään/ tavoitellaan..ja kun hetki on sopiva ja kaikki napsahtaa kohdilleen, niin se homma toteutunee.
Mutta silti siellä jossain se pieni sisäinen mersumies hokee: "CLK63...CLK63...CLK63" :shock: :)
Se juontaa tietenkin siitä, että AMG on pikkunassikasta lähtien ollut jonkinlainen unelma, eikä se ole vielä toteutunut. Lisäksi asiaan vaikuttaa se, että viimeisin CLK oli korimalli joka iski tajuntaan todella kovasti heti ensiesittelystä lähtien, jolloin myös päätin noin sekunnissa, että tuollaisen ostan...ja ostin myös. Sen vuoksi se AMG-asia ja erityisesti CLK AMG, varmaankin takoo mielessä jollain tasolla aina kun autonhankinta on suunnitteilla. Tosin sen verran Porsche kuitenkin on koukuttanut, että voi myös olla, että AMG jääkin pikkunassikan toteutumattomaksi unelmaksi. Aika näyttää sen sitten kuinka käy. Fakta kuitenkin on, että jos nyt joku tulisi tuohon pihaan ja tekisi hyvän tarjouksen CLK63:sta, niin äärimmäisen tiukka paikkahan se olisi miettiä mitä tehdä..se on ihan varma se :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Haluat siis ostaa kalliin auton näkemättä sitä itse ensin ?
Luulenpa että aika harvalla on todellista tietoa ed.autosta käytettynä.

Mikset tee kuten tekiset asian Suomessakin ? Otat yhteyttä mersuliikkeeseen ja kerrot että ostat auton:
Kyllä he toimittavat auton ihan minne haluat .
Jos sinulle tuottaa vaikeuksia mennä papereiden kanssa katsatuskonttorille ja sen jälkeen tulliin niin voin toki avustaa näissä asioissa sinua.

Tässä auto mersun liikkeestä , liike antaa takuun :


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4
Viimeksi muokannut sportsman, Pe 09.04.2010 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tuplapostaus sori!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

JarkkoN kirjoitti:Pitää olla epätoivoinen tai liikaa rahaa jos Sipilältä ostaa.
Jaa, mä ostin Sipilältä oman SL:läni ja mulla ei ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa, ei hinnasta eikä mistään muustakaan. Päin vastoin palvelu yms oli mielestäni loistavaa.
Saahan niistä aina pyytää mutta se on eri asia millä saa ostaa.. :roll:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Swatti kirjoitti:
Olettaen että haussa on huippu-suorituskyky, miksi ostaa satasen kalliimpi ja hitaampi auto?
Lienee kait melko selvää jotta parempihan tuo autona on, mutta hävytön hinta noissa uusissa on. Jos 63:sta ostamaan rupeaa niin järkeviä vaihtoehtoja on vain kaksi, CLS tai CLK.
Varmaan siksi että slk on tyttöjen auto oli ahdin tai ei ja sl poikien leikkikalu.. ja k4 kitillä isojen poikien leikkikalu..

Mutta eron huomaakin vasta oikeestaan kun hyppää slk:sta sl:lään, ainakin meikäläisen perse näytti tien kohti sl:lää ja siinä jää kakkoseksi kaikki porschet ja ferrarit yms matolaatikot.. Tai ainakin semmoiset mitä minä olen koeajanut tai kokeillut.. Vieläkin nään painajaisia 360 modenasta millainen paskaläjä se on verrattuna sl:lään. sekä manuaalina että f1 vaihteistolla.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Japanissa yhä huutokaupassa SL 55 AMG 2002 103tkm, tarjottu 20.000 e,
myyjä ei myynyt niin halvalla, vaikka lähtöhinta oli 15.000 e.

Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.

wdb2304741f020799:
Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Viesti Kirjoittaja Swatti »

skeletorR kirjoitti: Varmaan siksi että slk on tyttöjen auto oli ahdin tai ei ja sl poikien leikkikalu.. ja k4 kitillä isojen poikien leikkikalu..

Mutta eron huomaakin vasta oikeestaan kun hyppää slk:sta sl:lään, ainakin meikäläisen perse näytti tien kohti sl:lää ja siinä jää kakkoseksi kaikki porschet ja ferrarit yms matolaatikot.. Tai ainakin semmoiset mitä minä olen koeajanut tai kokeillut.. Vieläkin nään painajaisia 360 modenasta millainen paskaläjä se on verrattuna sl:lään. sekä manuaalina että f1 vaihteistolla.
Minun näkökohdastani.
SLK viritettynä = Brutaalia suorituskykyä, ratalelu
SL = leuhka kruiseri ja ratakelpoinen

K4 kitti? "Hmm, do tell me more..." Itse olen vain ohimennen perehtynyt Kleemannin ja Brabussin jokseenkin arvokkaisiin tekeleisiin.
Interwebin iloinen maailma haukkuu 55-sarjan luistonestoa, jota ei ainakaan vakiona saa kokonaan pois, omassa E420:ssä moinen rasite myös on, onkos tähän kukaan keksinyt ratkaisua. Nyt kun on kesäkumit alla ni ois kiva saada "tehot tonttiin"

Ferrari, ja joissain tapauksissa myös Porsche antavat omistajalleen "sitä jotain", itse petyin myös pikaisesti kokeilemaani fefeen, jäi vähän sellainen "tässäkö tää ny oli?" -fiilis. Fefe tosin tarjoaa paljon kivaakin, rattiin en ole päässyt mutta 430 säväytti tasolla jota ei ihan helposti voi kuvailla ja 575 SuperAmerica olisi auto niin radalle kuin kauppareissuille... Sääli vaan ettei hinnat vielä järin suopeat.

360 modena oli aikansa 430, hardcore rata-kiesi, radalla varmaan nautinto vieläkin kehtaisin väittää, mutta sen ulkopuolella ärsyttävä. Fefen kirous on useissa malleissa lyhyet huoltovälit ja kolossaaliset laskut moisista.
JarkkoN kirjoitti:Japanissa yhä huutokaupassa SL 55 AMG 2002 103tkm, tarjottu 20.000 e,
myyjä ei myynyt niin halvalla, vaikka lähtöhinta oli 15.000 e.

Jos tuo olisi 2003-mallia, niin ei tarvitsisi edes maksaa tullia eikä alvia.
Vedä vielä Itellan värit pintaan, saat varman duunin millä maksella rahdit. Älä sit ruttaa miun postilaatikkoa, kolmas jo menossa...
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Vastaa Viestiin