Paljonko olette ajaneet C180 MB:llä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
petepower
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 06.10.2005 21:17
Paikkakunta: Karjalasta kajahtaa...

Paljonko olette ajaneet C180 MB:llä?

Viesti Kirjoittaja petepower »

Eli oikeita kokemuksia....paljonko kilometrejä kertynyt ja mitenkä on matka taittunut? Onko ollut mitä probleemaa autossa matkan varrella?

Kysymys juontaa juurensa siitä, että olen harkinnut c180 MB:n ostoa....onko 300 000 km vielä paha bensakoneelle?

Kiitokset tiedoista jo etukäteen... :D
"Valtatiellä elämän....älä soita ovikelloa....soita kännykällä"

W124 200D vm 90.
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Onkohan kyse nyt w202 vai w203?

Ainakin itsellä tuo edellinen c180 w202 mennyt ongelmitta 340tuhatta. Mitä nyt kardaanin kannatinlaakeri ja pyöränlaakerit vaihettu :D
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
kazaalite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 12.04.2009 13:19
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kazaalite »

mun c180 (w202 ,-95vuoden) on ajettu 236 tuhatta kilometriä.
Nissan--->Mersu
Avatar
metalman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 26.05.2005 12:38
Paikkakunta: Kolari

Viesti Kirjoittaja metalman »

omalla 202:lla olen ajanut 330tkm ilman isompia ongelmia.Pari etupyöränlaakeria,vesipumppu ja kannatinlaakeeri.

Kyllähän mersut pelaa jos niitä muistaa huoltaa säännöllisesti
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

w202 1.8bensa automaatti -94 mittarissa oli 440 000tkm kun myin ja hyvin toimi..
Merseedespents
blobar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.09.2009 01:39

Viesti Kirjoittaja blobar »

vk00 kirjoitti:w202 1.8bensa automaatti -94 mittarissa oli 440 000tkm kun myin ja hyvin toimi..
olen vaihtamassa kannen tiivistettä c180T 320 000tkm 1997 MALLINEN
kaikki näyttää ihan ok sylintereissä ei kantteja ventiilit hyvät
oli kannen pultit ihmeen löysällä jotku etu ja taka päässä
vuoto oli keskimmäisissä pytyissä oikealla reunalla tuli painetttta veteen

kansi työtetään ensin, perjantaina kootaan ja taas mennään

ehkä olis viisata kiristää kannen pultteja hetken ajon päästä
en tiedä

se siitä :arrow:
c180T 1997 330000KM
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

C180 -98, ajettu 145000. Vaihdettu:
- eteen: alapallot, koko raidetanko, jarrulevyt + palat, pyöränlaakeri, nopeusanturi
- taakse: narinanivelet, jarrulevyt + palat
- kardaanin tukilaakeri, perä huutaa, mutta toimii ok
- kytkinlevy + painelaakeri
- ilmamassamittari, lambda antaa vikakoodia rikkinäisestä lämmittimestä, joka on kunnossa
- jäähdytin vuotanut jo ainakin viisi vuotta, menee pienellä nesteenlisäyksellä (alle 1,5 l vuodessa)
- lämmityslaitteen puhaltimen laakerit ääntelevät, mutta toimii ok

Kone sinänsä on kestänyt ihan hyvin, mutta kori alkaa pikkuhiljaa ruostua. 1,8 litran moottori + manuaalilaatikko on melkoinen bonanza-laitos (haulla lisää), joten tuota yhdistelmää en suosittele. Vähän tehokkaampi kone + sähköohjattu automaatti olisi mukavampi. Ko. autossa on normaalikorkuinen alusta ja kevyellä kuormalla tuo on melko kiikkerä ajettava ainakin vakio tai leveämmillä/matalammilla renkailla.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

1993 ajoin C180 automaatilla noin 20 km ja päädyin ostamaan C220:n.
Isommassa moottorissa on sama kulutus, mutta kulkupuoli aivan
erilainen. Käytettynä hintaero on olematon, toisin kuin uutena.
C220:ssa on tarkempi ilmamäärämittaus ja muuttuva venttiiliajoitus,
toisin kuin C180:ssa ja C200:ssa.

C220:lla ajoin 177 tkm ilman isompia murheita ja auto oli lähes uutta
vastaavassa kunnossa myyntihetkellä.
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Tuossa männä viikolla kävi pajalla alapallojen vaihdossa 580000 ajettu C180 -94 automaatti.
Laatikko oli korjattu 350 tuhannessa luistamisen takia:kitkapinnat lopussa,oli ollut kärryn vedossa suuren osan elämästään.
Koneelle ei oltu tehty mitään,nostimet meinasi vähän säkättää ja öljyä menee kuulemma pari litraa 10000 kilometrillä,ei ollut eturoiskeläppiä,niin jouduttiin panemaan peltipaikat helmojen takaosaan:kivisuihku etupyöriltä oli syönyt,oli ollut paljon soratie ajossa.
Muuten ihan asiapeli.
Niin ja oli farkku.
Vastaa Viestiin