Paljonko olette ajaneet C180 MB:llä?
- petepower
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 06.10.2005 21:17
- Paikkakunta: Karjalasta kajahtaa...
Paljonko olette ajaneet C180 MB:llä?
Eli oikeita kokemuksia....paljonko kilometrejä kertynyt ja mitenkä on matka taittunut? Onko ollut mitä probleemaa autossa matkan varrella?
Kysymys juontaa juurensa siitä, että olen harkinnut c180 MB:n ostoa....onko 300 000 km vielä paha bensakoneelle?
Kiitokset tiedoista jo etukäteen...
Kysymys juontaa juurensa siitä, että olen harkinnut c180 MB:n ostoa....onko 300 000 km vielä paha bensakoneelle?
Kiitokset tiedoista jo etukäteen...
"Valtatiellä elämän....älä soita ovikelloa....soita kännykällä"
W124 200D vm 90.
W124 200D vm 90.
olen vaihtamassa kannen tiivistettä c180T 320 000tkm 1997 MALLINENvk00 kirjoitti:w202 1.8bensa automaatti -94 mittarissa oli 440 000tkm kun myin ja hyvin toimi..
kaikki näyttää ihan ok sylintereissä ei kantteja ventiilit hyvät
oli kannen pultit ihmeen löysällä jotku etu ja taka päässä
vuoto oli keskimmäisissä pytyissä oikealla reunalla tuli painetttta veteen
kansi työtetään ensin, perjantaina kootaan ja taas mennään
ehkä olis viisata kiristää kannen pultteja hetken ajon päästä
en tiedä
se siitä
c180T 1997 330000KM
C180 -98, ajettu 145000. Vaihdettu:
- eteen: alapallot, koko raidetanko, jarrulevyt + palat, pyöränlaakeri, nopeusanturi
- taakse: narinanivelet, jarrulevyt + palat
- kardaanin tukilaakeri, perä huutaa, mutta toimii ok
- kytkinlevy + painelaakeri
- ilmamassamittari, lambda antaa vikakoodia rikkinäisestä lämmittimestä, joka on kunnossa
- jäähdytin vuotanut jo ainakin viisi vuotta, menee pienellä nesteenlisäyksellä (alle 1,5 l vuodessa)
- lämmityslaitteen puhaltimen laakerit ääntelevät, mutta toimii ok
Kone sinänsä on kestänyt ihan hyvin, mutta kori alkaa pikkuhiljaa ruostua. 1,8 litran moottori + manuaalilaatikko on melkoinen bonanza-laitos (haulla lisää), joten tuota yhdistelmää en suosittele. Vähän tehokkaampi kone + sähköohjattu automaatti olisi mukavampi. Ko. autossa on normaalikorkuinen alusta ja kevyellä kuormalla tuo on melko kiikkerä ajettava ainakin vakio tai leveämmillä/matalammilla renkailla.
- eteen: alapallot, koko raidetanko, jarrulevyt + palat, pyöränlaakeri, nopeusanturi
- taakse: narinanivelet, jarrulevyt + palat
- kardaanin tukilaakeri, perä huutaa, mutta toimii ok
- kytkinlevy + painelaakeri
- ilmamassamittari, lambda antaa vikakoodia rikkinäisestä lämmittimestä, joka on kunnossa
- jäähdytin vuotanut jo ainakin viisi vuotta, menee pienellä nesteenlisäyksellä (alle 1,5 l vuodessa)
- lämmityslaitteen puhaltimen laakerit ääntelevät, mutta toimii ok
Kone sinänsä on kestänyt ihan hyvin, mutta kori alkaa pikkuhiljaa ruostua. 1,8 litran moottori + manuaalilaatikko on melkoinen bonanza-laitos (haulla lisää), joten tuota yhdistelmää en suosittele. Vähän tehokkaampi kone + sähköohjattu automaatti olisi mukavampi. Ko. autossa on normaalikorkuinen alusta ja kevyellä kuormalla tuo on melko kiikkerä ajettava ainakin vakio tai leveämmillä/matalammilla renkailla.
1993 ajoin C180 automaatilla noin 20 km ja päädyin ostamaan C220:n.
Isommassa moottorissa on sama kulutus, mutta kulkupuoli aivan
erilainen. Käytettynä hintaero on olematon, toisin kuin uutena.
C220:ssa on tarkempi ilmamäärämittaus ja muuttuva venttiiliajoitus,
toisin kuin C180:ssa ja C200:ssa.
C220:lla ajoin 177 tkm ilman isompia murheita ja auto oli lähes uutta
vastaavassa kunnossa myyntihetkellä.
Isommassa moottorissa on sama kulutus, mutta kulkupuoli aivan
erilainen. Käytettynä hintaero on olematon, toisin kuin uutena.
C220:ssa on tarkempi ilmamäärämittaus ja muuttuva venttiiliajoitus,
toisin kuin C180:ssa ja C200:ssa.
C220:lla ajoin 177 tkm ilman isompia murheita ja auto oli lähes uutta
vastaavassa kunnossa myyntihetkellä.
Tuossa männä viikolla kävi pajalla alapallojen vaihdossa 580000 ajettu C180 -94 automaatti.
Laatikko oli korjattu 350 tuhannessa luistamisen takia:kitkapinnat lopussa,oli ollut kärryn vedossa suuren osan elämästään.
Koneelle ei oltu tehty mitään,nostimet meinasi vähän säkättää ja öljyä menee kuulemma pari litraa 10000 kilometrillä,ei ollut eturoiskeläppiä,niin jouduttiin panemaan peltipaikat helmojen takaosaan:kivisuihku etupyöriltä oli syönyt,oli ollut paljon soratie ajossa.
Muuten ihan asiapeli.
Niin ja oli farkku.
Laatikko oli korjattu 350 tuhannessa luistamisen takia:kitkapinnat lopussa,oli ollut kärryn vedossa suuren osan elämästään.
Koneelle ei oltu tehty mitään,nostimet meinasi vähän säkättää ja öljyä menee kuulemma pari litraa 10000 kilometrillä,ei ollut eturoiskeläppiä,niin jouduttiin panemaan peltipaikat helmojen takaosaan:kivisuihku etupyöriltä oli syönyt,oli ollut paljon soratie ajossa.
Muuten ihan asiapeli.
Niin ja oli farkku.