Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.
No niin. Kuten ehkä jotkut muistavatkin, tuossa juhannuksena tuli jälleen yksi perheenjäsen lisää. Tämä iloinen perhetapahtuma kuitenkin aiheutti pieniä pulmia tuon logistiikan suhteen. Ainoana autona kun meillä tuolloin palveli allekirjoituksessakin näkyvä w124. Hmmm, konttiperse auto, kaksi aikuista, kolme lasta ja kaikkien edellisten tavarat + takaloosterissa subbari... Ahdasta oli, aina välillä.
No sitten että farmaria. Hakusessa oli s124, olinhan vakaasti sitä mieltä, että köyhän ei ole vara ostaa huonoa, joten pitää saada kunnollinen Mese. Sitten yhteyttä Sergeyhin, että mulle Ruohtista semmonen. 300TDT, tai jos muuten löytyy huippuhyvä yksilö, niin monivena 300TD. Ja E-mallisarjasta luonnollisesti.
Aikaa kului jonkun verran. Tätä ei sinänsä olisi suonut tapahtuvan, koska vaimollani on sellainen "paha" taipumus, että kun aikaa kuluu niin se alkaa ajatella asioita "järjellä"...
No sitten piti päästä koeajamaan uudempaa ja paremmin turvavarusteltua autoa, Volvokin olisi kuulemma käynyt. Minä vähän jarruttelin, että eikös kuitenkin näissä tähdellisissä pysyttäis? No entäs sitten C-malli. Ei helvetissä, ei se ainakaan tilavampi ole kuin entinen. Mitäpä siis jäi jäljelle? Niinpä, Värpynen...
Ja eikun nettiauto auki. Ei, ei, ei, ei, hetkinen. Täällähän olisi metallipunainen 300TDT. Ja vielä omalla kylällä. Täytyypä myöntää, etten ole ennen nähnyt vaimoni liikkuvan niin ripeästi minkään auton takia, missään tilanteessa...
Soitto myyjälle, ootko kotona tullaan kohta kahtomaan? Neljä tuntia myöhemmin auto oli maksettu. Tänään käytin sitä sitten vielä Toivalan Autossa Markolla "katsastuksessa", että onko siitä pitopeliksi vai onko sysipaska. Ei se muuta isompaa löytänyt kuin minäkään, ohjausakselin läpivienti rikki (koneen melu kuuluu sisälle) ja peräpäässä puslia väljänä, kolahtelee pyörän nopeassa ulosjoustossa.
Eli pirssi on siis -98 S210 300TDT. Karvalakkivarustelu, eli Classic. Onpa tuossa kuitenkin kaikki tarvittava, eli "tehokas" kone, automaatti-ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Niin ja eukolle se metallipunainen väri. Muita varusteita on ortopedipenkki kuskilla, sähkölasit, -peilit, lasinen kattoluukku (mitähän ihmettä tällä tekee ilmastoidussa autossa... ), irrotettava vetokoukku, sadetunnistin, olikohan automaattisesti tummentuva peili ja kahet renkaat aluvanteilla.
Joskushan tuota on todennäköisesti vähän mälläilty, kartturin puoleinen lokari on huomattavasti muuta keulaa vaaleampi. Lisäksi ruosteet on korjattu joko takuuna, tai jonkun asiansa osaavan maalarin toimesta, autosta ei löytynyt kuin pari pientä rupea sieltä täältä. Siitähän niiden on hyvä alkaa levitä
Näin ne vaan mielipiteet muuttuu. Olin vakaasti vielä pari päivää sitten sitä mieltä, etten osta -95 uudempaa Mersua, ikinä. Tässä sitä nyt sitten ollaan...
Plussat:
-ohan se ihan jumalattoman tilava!
-hyvä ajaa, parempi kuin 124:n, pakko myöntää
-kyllähän se aika hyvin vetää, vrt. -91:n 300D...
-ilmastointi, aaahhhh...
-nykyaikaisemman oloinen
-hieno väri
Miinukset:
-ruma kärsä
Tästä lähetään. Ens viikolla huoltoon, jossa vaihdellaan kaikki nesteet ja laitetaan nuo kolinat ja sisään kuuluva moottorin ääni kuntoon. Lisäksi luvassa on pientä vannepuljausta, ration vaihtoa ja avari-maskin hommausta...
Kuvaa tulee, myöhemmin jahka ehdin ottamaan...
No sitten että farmaria. Hakusessa oli s124, olinhan vakaasti sitä mieltä, että köyhän ei ole vara ostaa huonoa, joten pitää saada kunnollinen Mese. Sitten yhteyttä Sergeyhin, että mulle Ruohtista semmonen. 300TDT, tai jos muuten löytyy huippuhyvä yksilö, niin monivena 300TD. Ja E-mallisarjasta luonnollisesti.
Aikaa kului jonkun verran. Tätä ei sinänsä olisi suonut tapahtuvan, koska vaimollani on sellainen "paha" taipumus, että kun aikaa kuluu niin se alkaa ajatella asioita "järjellä"...
No sitten piti päästä koeajamaan uudempaa ja paremmin turvavarusteltua autoa, Volvokin olisi kuulemma käynyt. Minä vähän jarruttelin, että eikös kuitenkin näissä tähdellisissä pysyttäis? No entäs sitten C-malli. Ei helvetissä, ei se ainakaan tilavampi ole kuin entinen. Mitäpä siis jäi jäljelle? Niinpä, Värpynen...
Ja eikun nettiauto auki. Ei, ei, ei, ei, hetkinen. Täällähän olisi metallipunainen 300TDT. Ja vielä omalla kylällä. Täytyypä myöntää, etten ole ennen nähnyt vaimoni liikkuvan niin ripeästi minkään auton takia, missään tilanteessa...
Soitto myyjälle, ootko kotona tullaan kohta kahtomaan? Neljä tuntia myöhemmin auto oli maksettu. Tänään käytin sitä sitten vielä Toivalan Autossa Markolla "katsastuksessa", että onko siitä pitopeliksi vai onko sysipaska. Ei se muuta isompaa löytänyt kuin minäkään, ohjausakselin läpivienti rikki (koneen melu kuuluu sisälle) ja peräpäässä puslia väljänä, kolahtelee pyörän nopeassa ulosjoustossa.
Eli pirssi on siis -98 S210 300TDT. Karvalakkivarustelu, eli Classic. Onpa tuossa kuitenkin kaikki tarvittava, eli "tehokas" kone, automaatti-ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Niin ja eukolle se metallipunainen väri. Muita varusteita on ortopedipenkki kuskilla, sähkölasit, -peilit, lasinen kattoluukku (mitähän ihmettä tällä tekee ilmastoidussa autossa... ), irrotettava vetokoukku, sadetunnistin, olikohan automaattisesti tummentuva peili ja kahet renkaat aluvanteilla.
Joskushan tuota on todennäköisesti vähän mälläilty, kartturin puoleinen lokari on huomattavasti muuta keulaa vaaleampi. Lisäksi ruosteet on korjattu joko takuuna, tai jonkun asiansa osaavan maalarin toimesta, autosta ei löytynyt kuin pari pientä rupea sieltä täältä. Siitähän niiden on hyvä alkaa levitä
Näin ne vaan mielipiteet muuttuu. Olin vakaasti vielä pari päivää sitten sitä mieltä, etten osta -95 uudempaa Mersua, ikinä. Tässä sitä nyt sitten ollaan...
Plussat:
-ohan se ihan jumalattoman tilava!
-hyvä ajaa, parempi kuin 124:n, pakko myöntää
-kyllähän se aika hyvin vetää, vrt. -91:n 300D...
-ilmastointi, aaahhhh...
-nykyaikaisemman oloinen
-hieno väri
Miinukset:
-ruma kärsä
Tästä lähetään. Ens viikolla huoltoon, jossa vaihdellaan kaikki nesteet ja laitetaan nuo kolinat ja sisään kuuluva moottorin ääni kuntoon. Lisäksi luvassa on pientä vannepuljausta, ration vaihtoa ja avari-maskin hommausta...
Kuvaa tulee, myöhemmin jahka ehdin ottamaan...
Viimeksi muokannut Pakardinen, Su 17.10.2010 20:22. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Onnea, onnea! Se kattoluukkuhan ei ole ilmastoinnin korvike eikä päinvastoin. Kattoluukku on niihin ensimmäisiin keväisiin päiviin kun aurinko alkaa paistamaan kabiinia lämpimäksi... avaa luukku ja kuuntele lintujen laulua ja kutosdieselin kurinaa. Lisäksi kun kabiini on päässyt tosi kuumaksi, korota luukun takapäätä ja ilmastointi täysille. Matkustamo on viilentynyt nopeasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Niin, noh, onni ja Väyrynen... Jotkut ovat olleet toistakin mieltä.Timo L. kirjoitti:Onnea, onnea!
Noh, toisaalta, autohan on 11v vanha, eihän se virheetön voikaan olla. Ja kun heikot paikat tietää etukäteen, ei niin hirveästi ahista sitten niitä korjatakaan...
Tuo kattoluukkujuttu, mitä sanoit. Pitää tarkemmin ajateltuna paikkansa. Eiköhän sillekin siis käyttöä löydy...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Toinen Mersu talossa...
Toivottavasti ei ole tasonsäätöiskarista menny se alapään nivel, ne iskarit on ikävän kalliitaPakardinen kirjoitti: ja peräpäässä puslia väljänä, kolahtelee pyörän nopeassa ulosjoustossa.
Mutta onnea ostokselle. Tein saman valinnan, eri koneella tosin, muutama vuosi sitten eikä ole tarvinnut katua. Loistava perheauto, tilaa ja mukavuutta löytyy. Osaahan nuo sitten kalliiksikin käydä huonolla tuurilla...omalla kohtaa vielä onnea riittänyt.
Re: Toinen Mersu talossa...
Ja onko muuten niin, että se ei ole korjattavissa. Laitetaanhan sitä kaikenlaisia pyssynpiippujakin metallipajoilla kuntoon?AM kirjoitti:Toivottavasti ei ole tasonsäätöiskarista menny se alapään nivel, ne iskarit on ikävän kalliitaPakardinen kirjoitti: ja peräpäässä puslia väljänä, kolahtelee pyörän nopeassa ulosjoustossa.
Kyllä, onnea vainen ja palaathan asiaan "käyttöraportin" myötä aina, kun kerottavaa tulee. MIttarilukemaa ja epäilyjä sen aitoudesta ei omaan silmääni näkynyt?Mutta onnea ostokselle. Tein saman valinnan, eri koneella tosin, muutama vuosi sitten eikä ole tarvinnut katua. Loistava perheauto, tilaa ja mukavuutta löytyy. Osaahan nuo sitten kalliiksikin käydä huonolla tuurilla...omalla kohtaa vielä onnea riittänyt.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Toinen Mersu talossa...
Löytyy sieltä ainakin alatukivarren yhdestä puslasta väljää ja takakelkan kumit pykineitä. Saa nyt nähä, mitä muuta "hauskaa" löytyy...AM kirjoitti:Toivottavasti ei ole tasonsäätöiskarista menny se alapään nivel, ne iskarit on ikävän kalliita
Mittarissa kilometrejä on 342tkm. Päätellen auton ulkoisesta kunnosta, ratin ja vaihdevalitsimen lievästä kuluneisuudesta, ne VOI olla aika lähellä oikeaa... Vaan mene nyt näistä sanomaan.
Aika näyttää!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jep. Sieltä Keskimmäiseltä... Tuttu?holisti72 kirjoitti:Onneksi olkoon.. Oliko kenties käärmelahdesta tämä kyseinen auto?
Tuosta nyt vielä sen verran, että jos sieltä vika löytyy, niin sitten ne vaihdetaan. En minä kolisevalla Mersulla ala ajaa... Jos ovat kalliit, niin, noh, dna:kin sen sanoi: elämä on...AM kirjoitti:Toivottavasti ei ole tasonsäätöiskarista menny se alapään nivel, ne iskarit on ikävän kalliita
Edellinen Mese oli meillä ajossa yhdeksän vuotta, jos tämä pysyy yhtä pitkään, niin eiköhän se tasonsäätö porsi jossain vaiheessa kuitenkin. Tai sitten tulee jotain muuta kallista remontin korjuuta. Ne vaan pitää sitten laittaa kuntoon, ei kait siinä muuta...
Nyt pari päivää tuolla ajelleena, tuntemus on, että kyllä minä ehkä tuon(kin) kanssa opin elämään. Onhan se ihan %&*@:n hyvä ajaa! Eikä moottorissakaan valittamista, tekis niin hirveästi mieli koko ajan "vähän" polkaista...
Varustelistoista muuten unohtu mainita persgrillit. Ja miinuslistalta se, ettei ole kun normikangassisustus... Näin lapsiperheen päänä olisin ottanut mielelläni nahkaiset jakkarat. Puhtaanapito olis voinu olla vähän helpompaa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Juu ja valoa kansalle! Mulla on ainakin käytännössä aina se verhoilu työnnettynä piiloon, niin että voipi tiirailla tähtitaivasta ajellessa.Timo L. kirjoitti:Onnea, onnea! Se kattoluukkuhan ei ole ilmastoinnin korvike eikä päinvastoin. Kattoluukku on niihin ensimmäisiin keväisiin päiviin kun aurinko alkaa paistamaan kabiinia lämpimäksi... avaa luukku ja kuuntele lintujen laulua ja kutosdieselin kurinaa. Lisäksi kun kabiini on päässyt tosi kuumaksi, korota luukun takapäätä ja ilmastointi täysille. Matkustamo on viilentynyt nopeasti.
Eikös 70-l. Licolneissa tms. sitä kutsuttu "Moonroofiksi" .RH kirjoitti:Juu ja valoa kansalle! Mulla on ainakin käytännössä aina se verhoilu työnnettynä piiloon, niin että voipi tiirailla tähtitaivasta ajellessa.Timo L. kirjoitti:Onnea, onnea! Se kattoluukkuhan ei ole ilmastoinnin korvike eikä päinvastoin. Kattoluukku on niihin ensimmäisiin keväisiin päiviin kun aurinko alkaa paistamaan kabiinia lämpimäksi... avaa luukku ja kuuntele lintujen laulua ja kutosdieselin kurinaa. Lisäksi kun kabiini on päässyt tosi kuumaksi, korota luukun takapäätä ja ilmastointi täysille. Matkustamo on viilentynyt nopeasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Mielellään olisin jättänyt, mutta emo anto ostaa tämän sillä ukaasilla, että vanhasta hankkiudutaan eroon... Minä olisin voinut ottaa sen pois liikenteestä ja laittanut siitä "sitten joskus" harrastepelin, mutta ei käynyt. Sydän itkee verta, mutta vanha tulee myyntiin... Hae pois...? Siitä saa joku vanhan, paljon ajetun, vähävarusteisen, mutta hellällä huolenpidolla olleen auton. Turunenkin sano Toivalassa, että parempikuntoista saa kotvan hakea...holisti72 kirjoitti:Jääkö vanhempi sotaratsu harraste käyttöön..?
Nykymuodin mukaan termi taitaa kuulua "Sunroof"... Niin se maailma muuttuu...Timo L. kirjoitti:Eikös 70-l. Licolneissa tms. sitä kutsuttu "Moonroofiksi" .
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No ei kait tuosta nyt paljoa saa, kohta 600tkm rullatusta "täysi-ikäisestä" autonkotterosta...holisti72 kirjoitti:"Hae pois...? "
Tuohan olisi ihan mahtava idea..., harmi vaan et ei oikein ole tällä hetkellä varaa... Sie et kuitenkaan siitä ihan pikkurahalla luovu.
Vaikka tunnesiteitä kyseiseen peliin onkin, onhan sillä tuotu kaikki lapset synnäriltä kotiin, niin ei niiden saa antaa hintaan vaikuttaa...
Edit: Vanteita ei kyllä saa auton mukaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tässähän on se elektroninen (mikä lie oikea nimi) virta-avain. No, tänään teki semmoisen tempun, että kun lykkäsin avaimen hahloonsa, niin eipä suostunutkaan starttaamaan. Eli ajonesto ei sit vissiin lähtenyt päältä. Kokeilin pari kertaa, kuollut kuin kivi.
Sitten kiskaisin avaimes poies ja laitoin takaisin. Silloin kuulin sen surahduksen, joka sieltä kojelaudan sisältä aina kuuluu. Onkos nyt sitten avaimesta paristo menossa, vai oliko vaan joku konaktihäiriö...?
Sitten kiskaisin avaimes poies ja laitoin takaisin. Silloin kuulin sen surahduksen, joka sieltä kojelaudan sisältä aina kuuluu. Onkos nyt sitten avaimesta paristo menossa, vai oliko vaan joku konaktihäiriö...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
No vaihakko nää sen entisen 230E:n pikkulaittoa vailla olevaan täydelliseen pakoputkeen, paikkausta vaativaan vararenkaaseen ja ralli-autosta ylijääneeseen vinkanvetoon tottuneeseen vetokoukkuun?
Nopean päättäjän etuna voin tarjota kaupanpäälle aidot, erittäin paljon ajetut mutta ikäisekseen kohtuukuntoiset Apollo classic kalsarit SA-int replica värissä...
Ei vaan mimmosta hintaa olet ajatellu entiselle Meselle ja onko siitä jossain enemmän kuvia sisältä ja päältä?
Nopean päättäjän etuna voin tarjota kaupanpäälle aidot, erittäin paljon ajetut mutta ikäisekseen kohtuukuntoiset Apollo classic kalsarit SA-int replica värissä...
Ei vaan mimmosta hintaa olet ajatellu entiselle Meselle ja onko siitä jossain enemmän kuvia sisältä ja päältä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No hemmetti! Noilla vaihdokeilla lähtee millon vaan! Tuu hakeen!Jube kirjoitti:No vaihakko nää sen entisen 230E:n pikkulaittoa vailla olevaan täydelliseen pakoputkeen, paikkausta vaativaan vararenkaaseen ja ralli-autosta ylijääneeseen vinkanvetoon tottuneeseen vetokoukkuun?
Nopean päättäjän etuna voin tarjota kaupanpäälle aidot, erittäin paljon ajetut mutta ikäisekseen kohtuukuntoiset Apollo classic kalsarit SA-int replica värissä...
Ei vaan mimmosta hintaa olet ajatellu entiselle Meselle ja onko siitä jossain enemmän kuvia sisältä ja päältä?
Hintaa en hirveän tarkkaan osaa vielä sanoa, pitää siintä vähän tuon vaimokullankin kanssa keskustella, kun senkin nimi lukee kohdassa omistaja... Neljää tonnia sillä ei saa keneltäkään, enkä kyllä kahdellakaan myy, johonkin siihen väliin.
Tänään oli just eukon kanssa puhetta, että jonain aurinkoisena päivänä pitäs pestä ja siistiä ja ottaa myyvät kuvat. Ainoat kuvat tällä hetkellä on tällä foorumilla (Muuta Mersuasiaa: Project Lorinser -topikissa). Palataanpa asiaan ens viikolla vaikka yv:n muodossa. Sulle myyn mielelläni, tiedän ainakin vanhuksen saavan hyvän kodin. Paitti jos osiks, tai jääradalle tai romuraudaksi meinaat, nii sitte ei...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Omassa samaa vikaa. Kävin tänään kysymässä josko patskujen vaihto auttaisi. Epäilivät että ei, ja sanoivat ajelemaan toisella avaimella jonkin aikaa ja kattomaan onko sama homma silläkin- Jos ongelma ei tule takaisin, on ongelma avaimessa (200€). Jos on sama ilmenee tälläkin avaimella, on ongelma virtalukossa (750€).Pakardinen kirjoitti:Tässähän on se elektroninen (mikä lie oikea nimi) virta-avain. No, tänään teki semmoisen tempun, että kun lykkäsin avaimen hahloonsa, niin eipä suostunutkaan starttaamaan. Eli ajonesto ei sit vissiin lähtenyt päältä. Kokeilin pari kertaa, kuollut kuin kivi.
Sitten kiskaisin avaimes poies ja laitoin takaisin. Silloin kuulin sen surahduksen, joka sieltä kojelaudan sisältä aina kuuluu. Onkos nyt sitten avaimesta paristo menossa, vai oliko vaan joku konaktihäiriö...?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Jees. Kyllä Väykky kunnossa ollessaan on erittäin asiallinen laite. Varsinkin 6-pyttysellä dieselillä.
Tuossa ois galluppia: Arvostelua sinne vaan...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Tuossa ois galluppia: Arvostelua sinne vaan...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Kerran se sen tempun teki, nyt on taas pelannut ihan oikein. Lienenkö sitten huitaissut vähän huolimattomasti tuon avaimen paikalleen...Sami J. E. kirjoitti:Omassa samaa vikaa. Kävin tänään kysymässä josko patskujen vaihto auttaisi. Epäilivät että ei, ja sanoivat ajelemaan toisella avaimella jonkin aikaa ja kattomaan onko sama homma silläkin- Jos ongelma ei tule takaisin, on ongelma avaimessa (200€). Jos on sama ilmenee tälläkin avaimella, on ongelma virtalukossa (750€).Pakardinen kirjoitti:Tässähän on se elektroninen (mikä lie oikea nimi) virta-avain. No, tänään teki semmoisen tempun, että kun lykkäsin avaimen hahloonsa, niin eipä suostunutkaan starttaamaan. Eli ajonesto ei sit vissiin lähtenyt päältä. Kokeilin pari kertaa, kuollut kuin kivi.
Sitten kiskaisin avaimes poies ja laitoin takaisin. Silloin kuulin sen surahduksen, joka sieltä kojelaudan sisältä aina kuuluu. Onkos nyt sitten avaimesta paristo menossa, vai oliko vaan joku konaktihäiriö...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mulla on kerran tehnyt saman - auttoi kun avaimen otti pois ja yritti uudemman kerran - mistä lie johtuu?Pakardinen kirjoitti:Kerran se sen tempun teki, nyt on taas pelannut ihan oikein. Lienenkö sitten huitaissut vähän huolimattomasti tuon avaimen paikalleen...Sami J. E. kirjoitti:Omassa samaa vikaa.Pakardinen kirjoitti:Tässähän on se elektroninen (mikä lie oikea nimi) virta-avain. No, tänään teki semmoisen tempun, että kun lykkäsin avaimen hahloonsa, niin eipä suostunutkaan starttaamaan. Eli ajonesto ei sit vissiin lähtenyt päältä. Kokeilin pari kertaa, kuollut kuin kivi.
Sitten kiskaisin avaimes poies ja laitoin takaisin. Silloin kuulin sen surahduksen, joka sieltä kojelaudan sisältä aina kuuluu. Onkos nyt sitten avaimesta paristo menossa, vai oliko vaan joku konaktihäiriö...?
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tiedä sanoa... Joku kosketushäiriö, tai sitten kohta joku (kallis) palikka pettää.Skraba kirjoitti:Mulla on kerran tehnyt saman - auttoi kun avaimen otti pois ja yritti uudemman kerran - mistä lie johtuu?
Ensimmäinen tankillinen menovettä on nyt uudelle hevoselle juotettu. 58:llä litralla päästiin 642km, josta tulee kulutukseksi rapiat 9l/100km...
Tuostahan nyt ei vielä hirveän suuria johtopäätöksiä kannata alkaa vetämään, mutta jos kulutus pysyy tuolla tasolla, niin sitten on varmaan edessä imusarjan irrotus ja putsaus. Muutenkin tuo kannattaa tietysti tehdä, onhan autolla rullattu kohta 350tkm. Tuskinpa on hirveästi putsailtu tuona aikana.
Mites sitten EGR:n tulppaaminen? Toiset väittää että ei onnistu, toiset vannoo kuulan nimeen. Mikä lie totuus? Ja jos totuus on, että onnistuu, niin kuinkas se sitten tehdään?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mulla on tehny pari kertaa ton avain-jutun. Liian hätäsesti kun kääntää, niin siittä taitaa suuttua. Näin tulkittin.Pakardinen kirjoitti:Tiedä sanoa... Joku kosketushäiriö, tai sitten kohta joku (kallis) palikka pettää.Skraba kirjoitti:Mulla on kerran tehnyt saman - auttoi kun avaimen otti pois ja yritti uudemman kerran - mistä lie johtuu?
Ensimmäinen tankillinen menovettä on nyt uudelle hevoselle juotettu. 58:llä litralla päästiin 642km, josta tulee kulutukseksi rapiat 9l/100km...
Mimmosta ajoa ollu, että 9 litraa sait meneen? Melko isolta kuulostaa, ellei ole ihan pelkkää lyhyttä kaupunkiajoo.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Isoltahan se minustakin kuulostaa ja etenkin tuntuu. Siihen nähden, että on noin kolme litraa enemmän, kuin entisessä...jukka-tre kirjoitti:Mimmosta ajoa ollu, että 9 litraa sait meneen? Melko isolta kuulostaa, ellei ole ihan pelkkää lyhyttä kaupunkiajoo.
Ajo oli pääasiassa, käytännössä lähes kokonaan matka-ajoa. Tosin tässähän täytyy nyt muistaa se, että koska tämä on ensimmäinen auto käytössäni josson turbo, niin se 2500rpm:n kohdalla alkava vihellys siellä konehuoneen puolella kuulostaa ah NIIN ihanalta... Etenkin, kun se kuuluu niin hyvin hyttiin, kun se ohjausakselin läpivientikumi on rikki. Eli onhan tuota tullut polkaistuakin jonkun kerran.
Jotenkin vaan tuntuu, että tuon noinkin reilun kulutuksen vois laittaa tukkeutuneen imusarjan piikkiin. Tai sitte polttoaineen suodatinta ei ole vaihdettu koskaan. Ilmansuodatin pantiin het viime viikolla uusiksi ja voi herran pieksut sentään, että olikin se kyllä musta... Noh, Mese menee perjantaina ensimmäiseen huoltoon, jossa vaihdetaan kaikki nesteet ja aletaan tutkia tuota perseen kolinaa. Täytyypä käskeä vaihtamaan myös pa-suodatin ja kurkistakoon myös imusarjaan, jos se vaan ajan puitteissa on mahdollista.
Eihän tuon noin paljon pitäis kuluttaa. Mutta jälleen, se oli vasta ensimmäinen tankillinen, että senkään puolesta tuohon ei vielä kannata kiinnittää liikaa huomiota.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mulla -98 300td sedani kulutti n.8-9l/100km sekalaisessa ajossa. Parhaimmillaan pääsin 7,2l/100km tankillisella, jolloin matka-ajoa oli varmaan 80% (235/18" renkailla).
Kannattaa tsekata mahdolliset imuilmavuodot, jos kuuluu turbon vihellystä auton sisälle.. Tossa omassa 300td:ssä oli välijäähdyttimessä halkeama, jolloin tuo vihellys kuului myös hyttiin. Tartkemmin alettiin vasta tutkimaan, kun alkoi täyskaasukiihdytyksissä mennä vikatilaan.
Kannattaa tsekata mahdolliset imuilmavuodot, jos kuuluu turbon vihellystä auton sisälle.. Tossa omassa 300td:ssä oli välijäähdyttimessä halkeama, jolloin tuo vihellys kuului myös hyttiin. Tartkemmin alettiin vasta tutkimaan, kun alkoi täyskaasukiihdytyksissä mennä vikatilaan.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Pidetään mielessä. Omasta pistän kyllä vihellyksen sisälle kuulumisen tuon läpivientikumin piikkiin, selkeästi halki ja kyllä se koneen ääni kantautuu ihan selvänä sisälle.arto79 kirjoitti:Kannattaa tsekata mahdolliset imuilmavuodot, jos kuuluu turbon vihellystä auton sisälle.. Tossa omassa 300td:ssä oli välijäähdyttimessä halkeama, jolloin tuo vihellys kuului myös hyttiin. Tartkemmin alettiin vasta tutkimaan, kun alkoi täyskaasukiihdytyksissä mennä vikatilaan.
Mites muuten, onko näissä koneen alla/pohjassa muutoinkin sitä pohjamuovia, joka oli ainakin vielä 124:ssa? Tästä minun yksilöstä se puuttuu, kantautuu sen johdosta muutakin melua sisälle...
Juu ja sitte vielä. Tämä kun on tuontiauto, niin ilmeisesti tuossa on joku tropiikin termostaatti. Matka-ajossa ei lämmöt nouse 75:ää astetta korkeammalle. Tuokin saattaa vaikuttaa kulutukseen...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Pakardinen kirjoitti:Pidetään mielessä. Omasta pistän kyllä vihellyksen sisälle kuulumisen tuon läpivientikumin piikkiin, selkeästi halki ja kyllä se koneen ääni kantautuu ihan selvänä sisälle.arto79 kirjoitti:Kannattaa tsekata mahdolliset imuilmavuodot, jos kuuluu turbon vihellystä auton sisälle.. Tossa omassa 300td:ssä oli välijäähdyttimessä halkeama, jolloin tuo vihellys kuului myös hyttiin. Tartkemmin alettiin vasta tutkimaan, kun alkoi täyskaasukiihdytyksissä mennä vikatilaan.
Mites muuten, onko näissä koneen alla/pohjassa muutoinkin sitä pohjamuovia, joka oli ainakin vielä 124:ssa? Tästä minun yksilöstä se puuttuu, kantautuu sen johdosta muutakin melua sisälle...
Juu ja sitte vielä. Tämä kun on tuontiauto, niin ilmeisesti tuossa on joku tropiikin termostaatti. Matka-ajossa ei lämmöt nouse 75:ää astetta korkeammalle. Tuokin saattaa vaikuttaa kulutukseen...?
Moottorin ja vaihdelaatikon alla pitäisi olla oma pohjamuovi, jossa on paksu eriste.
Lämmöt kuuluisi nousta sinne 90-asteen tietämille.. Omaan cdi:hin vaihdoin 92-asteisen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No niin, eli omat epäilykset saivat tässä vahvistuksen. Eli pohjamuovien hommaukseen ja termarin vaihtoon... Taitaa tähän(kin) saada rahaa uppoamaan, eikä vaikuta olevan etes vaikeata...arto79 kirjoitti:Moottorin ja vaihdelaatikon alla pitäisi olla oma pohjamuovi, jossa on paksu eriste.
Lämmöt kuuluisi nousta sinne 90-asteen tietämille.. Omaan cdi:hin vaihdoin 92-asteisen.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
50000km keskikulutus on ollut 9,2 litraa sadalla kilsalla. Vaunun kans mennee 10,5-13,5 litraa ja matkassa vähimmillään 7,3 litraa. Kyllä tuolle keitto maistuu, tosin viime aikoina enimmäkseen 8:lla alkavia lukemia.
Turbon vislausta ei mun autossa oo sisään kuulunu vaikka jonkin aikaa mentiin ilman sitä ratin läpivientikumiakin. Ahtovuoto coolerin jälkeen teki vihellys tyyppistä ääntä ja kun viimein repes niin vikatila siitä seuras. Vislaukset hävis putken vaihdolla ja kulku koheni mukavasi.
Egr:ää ei mun kosla antanu tulpata muutoin kun karalan softalla. Kaikki keinot koitettiin, jopa digituning, mutta ei niin ei. Vikatila oitis jos kanavan tulppas. Ny on sekin asia järjestyksessä.
Coolerin isontaminen oli poikaa, kulutus on sen jälkeen laskenu muutaman desin. Ainakin viimeiset 14000 km on menty selkeästi alle 9 keskikulutuksella vaikka kärryä ja vaunua on kiskottu yli kolmannes niistä metreistä. Alla pyörii kiekot kokoa 235 40-18.
Turbon vislausta ei mun autossa oo sisään kuulunu vaikka jonkin aikaa mentiin ilman sitä ratin läpivientikumiakin. Ahtovuoto coolerin jälkeen teki vihellys tyyppistä ääntä ja kun viimein repes niin vikatila siitä seuras. Vislaukset hävis putken vaihdolla ja kulku koheni mukavasi.
Egr:ää ei mun kosla antanu tulpata muutoin kun karalan softalla. Kaikki keinot koitettiin, jopa digituning, mutta ei niin ei. Vikatila oitis jos kanavan tulppas. Ny on sekin asia järjestyksessä.
Coolerin isontaminen oli poikaa, kulutus on sen jälkeen laskenu muutaman desin. Ainakin viimeiset 14000 km on menty selkeästi alle 9 keskikulutuksella vaikka kärryä ja vaunua on kiskottu yli kolmannes niistä metreistä. Alla pyörii kiekot kokoa 235 40-18.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94